{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tricks - hvorfor?
  • #1   8. jul 2011 Tja hvorfor rider man dressur? smiley Hvorfor springer man `?

  • #2   8. jul 2011 det tætte forhold. smiley og både hest og ejer synes det er sjovt. smiley
    det udfordre hesten på andre måder en ridningen gør. smiley
    det er da lidt sjovt at lærer den et eller andet. (;


  • #3   8. jul 2011 hvorfor jeg har lært min hest triks??

    den med at tage tovet i munden, det gjorde han bare også satte jeg en komando på = "tag den".. hvilket betyder at vi nu kan bruge ham i træningen af de unge heste, når de skal vendes til flagrende plast, de reagere bedre på at en hest gør det første gang end at et menneske gør det..

    den med at løfte benet, var mest fordi vi ikke kunne lave noget hele vinteren (har et handicap det gør at jeg ikke kan ride særligt meget når det er koldt).. jeg har senere fundet ud af at jeg vil lære ham at ligge sig ned..


  • #4   8. jul 2011 Heste der bliver tricks trænet eller opdraget, udvikler tegn på personlighed smiley derfor synes jeg det er sjovt, for at se hvad der gemmer sig bag, og hvor hurtigt de kan lære smiley

  • #5   8. jul 2011 Tak for jeres svar alle sammen smiley kan sagtens sætte mig ind i hvorfor i træner tricks.

    Equicanis E

    Hmm, hvad så med heste der ikke bliver øvet i tricks, har de ingen personlighed? (sig til hvis jeg har misforstået dig?) Forstår godt at det er sjovt at se hvor hurtigt de kan lære nyt smiley


  • #6   8. jul 2011 Fordi det er sjovt for begge parter, og man får følelsen af fællesskab. (-:
    - og venskab! (-:


  • #8   8. jul 2011 Amanda - ok tak for dit svar smiley

  • #9   8. jul 2011 Stakd Albi: Okay. tak for svar smiley

  • #10   8. jul 2011 Tænker at det vel ikke er så meget anderledes end at lærer en hund tricks :)?
    Det er sjovt når de kan det, og man får et godt sammenarbejde smiley Ikke at spring og dressur ikke også kan være sjovt og skabe sammenarbejde, tricks er bare endnu en måde at gøre det på smiley


  • #11   8. jul 2011 Nana K

    det har du egentlig ret i smiley


  • #12   8. jul 2011 hvorfor ikke?

  • #13   8. jul 2011 Heste der bruger deres hjerne til indlæring - specielt ved positiv forstærkning udvikler i større træk flere små særheder, og ydermere bliver mere arbejdsvillige, de lærer bedre at forstå menneske kropssproget.

    Alle heste har en personlighed, hver deres, men man hjælper dem ofte med at udtrykke, og kunne forstå indtryk ved træning i alle retninger ( op, ned, til siderne, bagud, fremad - i trickstræning - ligge/neje, stejle, capriole, spanske skridt, smile, bakke, komme på kommando)


  • #14   8. jul 2011 Jeg bruger det fordi min hest hurtigt begyndte at lave ballade ved alm. træning, og min ridelære mente at det skyldtes at hun var intelligent ud over det sædvanlige.

    Så jeg begyndte at tricktræne, og har idag en hest som er roligere og mere tilpas fordi hun får lov at bruge indersiden af hovedet til andet en volter osv. smiley

    Og så er det bare hyggeligt og man lærer meget om hestens personlighed som andre siger


  • #15   8. jul 2011 Equicanis E

    Okay det anede jeg ikke. Må hellere igang med at øve nogle tricks smiley



  • #16   8. jul 2011 assi: Okay smart. så kan du se om hesten er lærenem, lære bedst ved posetiv ell. negativ forsterkning. smiley

    Simone:
    God ide at bruge tricks til at give (kloge) heste en udfordring. Det må også være enormt kedeligt som du skriver, ikke at kunne bruge sin inteligens til andet end at løbe i volter, hehe smiley


  • #17   8. jul 2011 ja nemlig, og det blev min hest også mega træt af, hun elsker at bruge indersiden, og arbejde med et formål, så hvis man træner hende på bane er det nødvendigt hele tiden at ride overgange, skifte retning og så videre. Samme øvelse må ikke optråde to gange i træk for ellers bliver hun irreteret smiley gælder dog også med tricktræning, men det synes hun til gengæld er sjovt. Derfor duer det heller ikke at longere hende, for hun keder sig gevaldigt

  • #18   9. jul 2011 tja min pony er for lille til at jeg kan ride ret meget på ham, han er meget interesseret i at der skal ske noget, og det kan ses på ham at han synes det er rigtig sjovt at tjene sig nogen godbidder. jo flere tricks han får lært, jo lettere har han ved at lære nye ting. Det er i øvrigt en praktisk hjælp i hverdagen at hesten fx. selv kan løfte forbenet, så kan den selv gøre det, når man har spændt gjorden, eller den kan komme med en tom foderspand i stedet for at trampe den i stykker...

Kommentér på:
Tricks - hvorfor?

Annonce