{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6års. på hva plan?
  • #1   8. maj 2012 6 års championater går i MB

  • #3   8. maj 2012
    En 5års må gå LA, så en 6års burde i følge hvad de "må" gå over LA og burde kigge på MB'erne.

    Men de niveauer der er ikke noget jeg finder fantastisk. For mig og se burde man skynde sig langsommere.
    Især grundet de krav der er til unge heste.


  • #4   8. maj 2012 Det kommer jo fuldstændig an på hvad hesten kan og hvor udviklet ridemæssigt den er.
    Det jo op til dig hvad du mener den skal kunne. Personligt har jeg ikke travlt med unge heste


  • #5   8. maj 2012 Vores er lige fyldt 7 og han går LD1 :o)

    Det kommer an på avl, træning, rytterens mål, hvor sent den er tilredet, har den stået stille. Der er mange faktorer som går ind og har noget at sige. Vores er redet til og har så stået stille til vi fik den knapt 6 år gammel, derfor kan han ikke så meget endnu, men kan da lave øvelser til LC-dressur efterhånden, rytteren er bare ikke klar til at rykke ud af LD endnu :o)


  • #6   8. maj 2012 har også hørt det er sundt for unghesten at blive tilredet og så få en voksepause. Altså rides de til mellem 3 og 4 år så står de stille til de er omkring 5 år. På den måde for de stærkere knogler m.m. og kan meget bedre holde til de ting som kræves af dem, og skulle efter sigende også leve længere :o) Har derfor heller ingen problemer med at vores har haft en pause, kun at jeg ikke fik det af vide da jeg købte ham, for han kunne ikke det sælger sagde til mig :o)

  • #7   8. maj 2012 Min er ikke så langt, vi har ikke travlt med noget. Han kan det grundlæggende og lidt til og mit mål lige pt er at gøre ham stævnevandt smiley

  • #8   8. maj 2012 vi har lige fået en 6-års der er kåret i 09, kastreret i 10, tilredet i 11 og thats it, hvad han skal kunne fremover er datterens arbejde så lige nu er det grundridning og så er der måske håb om stævnestart i LD til august så han kan komme ud og opleve lidt. Men tingene kommer til at foregå i et tempo hvor han kan følge med og målet er at han er uddannet til LA om 2 år, hurtigere skal det ikke gå med ham smiley

  • #9   8. maj 2012 Min. en LA, gerne i de sidste LA'er..

  • #10   9. maj 2012 min 6års skal først have debut efter sommerferien men tilred hende også først som 4års

  • #12   9. maj 2012 Jamen det er jo helt op til hver enkelt hest.
    Vi har to 6 års dressurheste.
    Den ene har lige haft stævnedebut, og er langsomt lærende grundet størrelse (er nu 176 i stang) han gik LA1 til stævne.

    Den anden er klar til start i MB0, er meget lærenem, øvelsesstærk og har nemt ved ALT.


  • #13   9. maj 2012 Min gik som 6 års LA med tidligere rytter... Avleren havde nemlig sagt at den skulle IKKE presses for meget, DA hun skulle ha tid til at komme i form... og de ikk havde ikke travlt...

    Men ellers hvis de skal gå championat så er det MB


Kommentér på:
6års. på hva plan?

Annonce