{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Traver og kørsel {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn Traver som jeg godt kunne tænke mig, at bruge til at køre hestevogn med. Men jeg er meget i tvivl om det er en god ide, da min Traver ved tidligere ejer har købt Travløb.

Har i erfaringer med travheste, som er brugt til løb, kan bruges til alm. hestevogn kørsel eller om traveren ikke kan finde forskel på travløb og hestevogn kørsel?


Kommentarer på:  Traver og kørsel
  • #1   16. maj 2012 ja jeg har aldrig haft problemer med mine... de kunne sagtens gå for vogn unde at løbe for stærkt...

  • #2   16. maj 2012 godt spørgsmål.... jeg vil tro den går pænt og roligt, hvis det ellers er sådan du ser den til hverdag. vores travere bliver vænnet til sele og liner fra jorden, og de luntetraver bare meget af tiden, så hvis du ikke volter op eller møder en startbil, kan du nok køre med en hestevogn efter også. prøv med lange liner og noget efter, og se hvordan den reagerer inden du sætter en vogn efter...

  • #3   16. maj 2012 Det er fordi jeg tænker om min traver kan evt. hidse sig op, når hun har ved tidligere ejere været vænd til at skulle trave hurtigt . det jeg tænker er om hun vil hidse sig op.

  • #4   16. maj 2012 okay, tak for indlæg. jeg ved ikke særlig meget om travløb. min traver er også altid lydig når jeg rider hende. men god ide med en lang linje bag hende så jeg kan se hvordan hun reagere før der kommer vogn på hende. tak.

  • #5   16. maj 2012 Nogle vil være lige glade og andre vil nok løbe stærk - så prøv dig frem A hvis du intet kender til det ville jeg nok få en fag mand til lige at hjælpe første gang smiley

  • #6   16. maj 2012 Prøv at ring til hestens tidligere kusk og hør om den er sød for vogn så kan du prøve dig frem bagefter.. Og så er vat i ørene en rigtig god idé når det er en tidligere væddeløber, hvertfald i begyndelsen..

    Men de fleste travheste er kanon søde at køre og de kan sagtens skelne mellem væddeløb og bare hygge så hvis bare hun ikke er én som kan finde på at slå så burde du sagtens kunne spænde hende for og trille en tur..



  • #7   17. maj 2012 Nu trænes travheste normalt ikke kun i fuld speed på banen;o)

    Så de fleste travheste kan såmænd sagtens køres på både vej og i skov (der er self forskel på træningssteder og den enkelte hest, men sådan generelt set).

    Men men, ville nu i første omgang henvende mig til enten et køreselskab eller en erfaren kusk der kan lære dig at køre og hjælpe dig med at "teste" hesten for vogn, så det ikke går galt


Kommentér på:
Traver og kørsel

Annonce