HejJeg står i den kedelige situation at jeg ikke kan ride dressur mere, ikke pga hesten, men min gigt i nakken. Så nu er den kun ganske lidt dressur og ellers er det skov og hygge.Jeg har en dejlig dressur sadel, men ved af erfaring at jeg får ondt i rumpen hvis jeg skal ride de lange ture i terrænet, plus at jeg ikke kan springe i den. så jeg vil overveje at få en anden. tænker lidt på en western sadle, den sider man godt i, og vi rider jo mest i skoven og ture på vejen.vil IKKE have en kombi sadle...hvad rider i andre skovturs/hygge ryttere i?
Jeg bruger en bomløs, får nemlig også ondt af dressursadlen :-)
kan man ride "lidt" dressur i en stock sadel?
Jeg har en stocksadel, som jeg er utrolig glad for. Den ligger også super på min irish cob. :o)
jeg har en bomløs westernsadel du kan købe billigt :O) den er super lækker, er desværre en anelse for stor til min
Kortere ture i min westernsadel og lange ture i min springsadel
foretrækker min westernsadel til ture og spring
Pas på med westernsadler. Der er rigtig mange af de såkaldte "papsadler" på markedet, de er ikke så dyrere, og det er der en grund til.De er af vildt dårlig kvalitet og svarer til, hvad en ponypude er i den engelske ridning.En ordentlig westernsadel ligger over de 9.0000 :)
Jeg har både en bomløs og en lammeskindssadel. Jeg rider kun tur og begge sadler er super gode. Dog savner jeg lidt knæstøtte i min bomløse sadel, emn det må man jo lære at leve med ;-)
Barefoot London er en rigtig dejlig sadel :-) Og den er godkendt til dressur stævner^^
tak for alle jeres svar, har givet mig lidt forskellige muligheder :-)
En spansk sadel med læderbom kan også være en dejlig skovturssadel http://lusitano.mono.net/10151/Spansk/portugisisk/akademisk/barok%20sadler
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind