{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Problem med kopjern. {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg har lige købt en bates caprilli sadel til min pony og igår var jeg nede og købe et kopjern til den, da den der sad i var for bred. Jeg har i forvejen en Wintec Isabel werth dressursadel hvor der sidder et gult i!

Før jeg fik wintec sadlen skiftede jeg sadel flere gange pga min pony ændre sig meget når hun sætter musker. Men nu har jeg haft det samme kopjern i, i over 1½ år! Så det undre mig at sadlen stadig ligger godt?

Jeg fik afvide af en gul var meget smal og nok alt for smal til hende så jeg købte også en grøn. Den har jeg sat i og sadlen ligger fint! smiley Men idag da jeg spang med den løftede den sig meget bagtil, over springende! Men den ligger fint ellers og glider ikke!

Bør jeg så skifte til et gult kopjern?

Håber i kan hjælpe! smiley


Kommentarer på:  Problem med kopjern.
  • #1   1. jul 2012 Du kan låne kopfjernsmåler de steder hvor de sælger sadlerne, så kan du selv måle hvilken str. Du skal bruge smiley

  • #2   1. jul 2012 At sadlen løfter så der noget galt. Men det altså svært for os almindelige ryttere at sige. Jeg må selv betale mig fra det, og gjorde det, fordi jeg kan ikke selv se hvor tyngde punktet er i sadlen, og sidste ribben skulder fri osv osv.

    Så er du i tvivl, så kan folk herinde sorry men de kan ikke hjælpe dig. For man skal kunne se sadlen se hesten bevæge sig. Og ja uden underlag osv også.

    En øm ryg er noget møj har selv dummet mig en gang ved at ridde med en dårlig sadel, så var jeg dig, ville jeg sige sadelmager ud.


  • #3   1. jul 2012 Fik afvide et kopjern måleren var meget svær at bruge hvis man ikke vidste hvordan man gjorde..

    Jeg har bare ikke tid eller penge til det, da jeg skal have hende med til landsskue på nsdag..


  • #4   1. jul 2012 Kopfjern måleren er altså ikke ret svær at bruge (:
    Du sætter den bare på der ved manken og så skubber du den sammen til den ligger ind til hesten, så kan du se hvilken farve kopjern du skal bruge(:


  • #5   1. jul 2012 Prøv dog at sætte det gule som du har i din dressursadel over i den. Også se om sadelen stadig løfter sig bag til smiley

Kommentér på:
Problem med kopjern.

Annonce