{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste-slik...
  • #1   29. jul 2012 rugbrød ind i ovnen.. nemt og billigt..

  • #2   29. jul 2012 Gulerødder. Sundt, billigt og uden stivelse. Og hestene elsker det smiley

  • #3   29. jul 2012 Her er nogle jeg fik af en anden her på Hg, da jeg selv gerne ville lave nogle smiley
    Opskrifter på hestegodbidder

    ------------------------------------------------

    Godbid 1

    Du skal bruge:

    1 dl. vand
    ca. 2 dl. havregryn
    1 revet æble
    3-4 revet gulerødder
    3 stykker smuldret rugbrød.

    Sådan gør du:

    Ælt det hele sammen i en skål og for det til små kugler. Læg dem på en bageplade. Tænd ovnen på ca. 80 grader og bag dem i en times tid.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 2

    Du skal bruge:

    2 spsk. honning
    150 gram fuldkornshvedemel
    100 gram babanchips
    og så lidt vand.

    Sådan gør du:

    Bland det hele i en skål og form dejen til små kager. Bag dem i ovnen i ca. 20 min ved 180 grader.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 3

    Du skal bruge:

    225 gram sirup
    200 gram fuldkornhvedemel
    150 gram havregryn

    Sådan gør du:

    Bland det i en skål og form dem til små bolcher. bag dem i ovnen i ca. 15 min. ved 180 grader!

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 4

    Du skal bruge:

    100 gram havregryn
    50 gram müsli
    100 gram sukker (gerne mindre, da hesten ikke har for godt af for meget)
    2 revne gulerødder
    25 gram magerine

    Sådan gør du:

    Bland gulerødderne med havregrynene, müsli og sukker. Rør margarinen i og ælt det hele godt sammen. IKKE smelte margarinen!!!!! form dem i kager og bag dem ved 180 grader i ca. 20 min.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 5

    Du skal bruge:

    2 æbler
    7 gulerødder
    2 spk sukker
    2 dl. havre
    1 dl. byg
    1-2 dl. vand
    1 tsk.honning
    1 banan

    Sådan gør du:

    Riv æblerne og gulerødderne, tilsæt kornet og kom så vand og honning i. bland det hele godt sammen og lad det stå der i en time. husk: dette må hesten ikke få for tit, da det er en god stor potion.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 6

    Du skal bruge:

    3-5 gulerødder
    2-4 æbler
    75 gram havregryn
    100 gram sukker
    25 gram magarine
    75-90 gram økologisk hvedemel

    Sådan gør du:

    Riv gulerødderne og æblerne sammen i en skål. put derefter resten af ingredienserne i skålen og rør det hele godt sammen. form dejen til kugler og bag dem i 25 min ca. ved 175 grader.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 7

    Du skal bruge:

    2-3 æbler
    20 gram magarine
    60 gram havregryn
    30 gram cornflakes
    20 gram musli
    2-3 klementiner
    10-20 gram sukker
    40 gram mel
    1-2 pærer
    1-2 skive franskbrød

    Sådan gør du:

    Kom magarinen i en skål og riv æblerne og pærerne i skålen. Skær klementinerne i tern og kom dem i skålen. Tilsæt havregryn, cornflakes, musli, sukker og mel. smuldre franskbrød og kom det i skålen. Form dejen til kugler og bag dem ved 175 grader i ca. 25 minutter.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 8

    Du skal bruge:

    120 gram havregryn
    50 gram knuste cornflakes
    2-3 skiver smuldret rugbrød
    2 dl. vand
    1 tsk sukker

    Sådan gør du:

    Bland det hele i en skål og form det til små kager. Bag dem ved 160 grader i 25-35 min.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 9

    Du skal bruge:

    100 gram magarine
    1,5 dl sukker
    1 dl. hvedemel
    3 dl. havregryn

    Sådan gør du:

    Smelt magarinen i en gryde. tilsæt sukker, hvedemel og havregryn. og lidt efter lidt magarinen. lav små kugler og bag dem ca. 15 min ved 175 grader.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 10

    Du skal bruge:

    120 gram havregryn
    2 gulerødder
    2 skiver smuldret rugbrød
    2 dl. vand (måske lidt mindre det er meget klistrede)

    Sådan gør du:

    Bland det hele i en skål og form det til små kager. Bag dem ved 160 grader i 25-30 min.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 11

    Du skal bruge:
    1 æble
    2 skiver rugbrød
    ½ agurk
    2 tsk. sukker
    2 tsk. vand
    1 tsk. mel
    1 dl. havregryn

    Sådan gør du:
    Riv æblet og agurken og skær rugbrødet i tern. Put det i en skål med vand i. Rør det hele godt sammen.
    Bag det på 200 grader i ca. 20-25 min.
    Lad det stå i køleskabet i en halv time før du serverer det for din hest.

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Godbid 12
    Du skal bruge:

    5 dl havregryn
    1/3 af et rugbrød
    3 dl æblemos

    Sådan gør du:

    Først tager du en skål og fylder havregrynet i den. Så skal du smuldre rugbrødet i små stykker, og blandet det sammen med havregrynene. Til sidst hælder du dit æblemos i skålen, og blander det hele godt sammen. Brug hænderne, og mærk, om du kan forme små kugler af massen. Hvis den er for klistret, så hælder du mere havregryn eller rugbrød i. Hvis den derimod er for tør, og massen ikke rigtigt hænger sammen, så skal du fylde lidt mere æblemos i.

    Kuglerne skal stilles på en bageplade i ovnen og bages ved 200 grader i 15-20 minutter - eller indtil kuglerne er gyldenbrune (hold godt øje med dem).

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 13

    Du skal bruge:

    100 gr. margarine
    1 dl. hvedemel
    ½ dl. sukker
    3 dl. havregryn eller valset havre
    2 fintrevne gulerødder

    sådan gør du:

    Bland sukker, mel, havre og revne gulerødder og tilsæt den smeltede margarine. Ælt blandingen godt sammen. Form ca. 20-25 "guffer" på størrelse med en femmer og tryk dem flade, ca. 1/2 cm. tykke. Læg dem på bagepapir og bag dem i ca. 12 minutter ved 175 grader.

    Sæt dem på noget køkkenrulle til de er helt afkølet.

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 14

    Det du skal bruge:
    Vand
    Tomme margarinebøtter
    Et udvalg Frugt og grønsager
    Sådan gør du:
    Hæld et lag vand i en margarine bøtte. Sæt den i fryseren og sørg for, at bøtten kan ligge fladt, indtil vandet er frosset.
    læg derefter er lag af din hests ynglings frugt eller grønsager i bøtten.
    Jeg begyndte med et lag gulerods skiver. Dæk det med mere vand, inden du sætter bøtten tilbage i fryseren. Når dette lag er frosset, kan du tilføje endnu et lag frugt eller grønsager. Jeg kom et lag æbler i skiver i bøtten. Dæk det med mere vand og sæt bøtten tilbage i fryseren. (Du skal fryse hvert lag separat, ellers vil frugt og grønsager bare flyde op til overfladen).
    Derefter kom jeg et lag bananskiver i bøtten, dækkede det med vand og satte den tilbage i fryseren. Til sidst sluttede jeg med et lag appelsinstykker og oven på det sidste lag vand, og det satte jeg igen ind i fryseren.
    Da det hele er frosset, er godbidderne klar
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Godbid 15

    Det du skal bruge:

    ½ pakke gær
    ½ l. vand
    1 spsk. salt
    100g muesli
    50g havregryn
    50g fuldkornshvede
    1 håndfuld sesam eller hørfrø
    2 revne gulerødder
    2spsk brun farin
    200g rugmel
    200g hvedemel
    sådan gør du:
    smuldre gæren i en skål og opløs det i vandet. Tilsæt salt og bland musli, havregryn, fuldkornshvede, sesam/hørfrø og gulerod i.
    tril dejen til kugler eller læg dem i forme og lad dem hæve i 1-2 timer.
    bag dem ved 200 grader i ca. 30 min.


  • #4   29. jul 2012 Tak skal du have smiley

  • #5   29. jul 2012 Min hest kan bedst lide gulerødder, eller tørret rugbrød. smiley

Kommentér på:
Heste-slik...

Annonce