{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Hvor tit er i ved hesten {{forumTopicSubject}}

Ja hvor tit er i ved jeres hest/pony.
og ville i kunne finde på at blive væk en dag. i ugen eller flere.
og hvis ikke hvorfor?:D

det sad lige og strejfede mig idag. da jeg fik skideballe over ikke at være ved duncan igår da min scooter ikke kører havde jeg jo ligesom ingen mulighed. jeg har ikke selv noget jeg skal gøre i stalden ud over at muge ud. men da de står ude hele dagen så gør jeg ikke dette i denne tid.:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit er i ved hesten
  • #1   14. aug 2012 Jeg er der hver dag...

  • #2   14. aug 2012 Hvem gav dig dog en skideballe for ikke at se til din hest en enkelt dag? Der er vel andre der ser til dem også?

    Jeg er ved min egen 4-5 gange om ugen i skoleperioder og vel sagtens 6-7 dage om ugen i ferier. Typisk har jeg så også en part der tager hende 1-2 gange om ugen, så hesten kommer typisk ud 5 - 7 gange på en uge. Dog trænes hun ikke hver dag - er jeg eller parten der hver dag bliver nogen af dagene til rene hyggedage med strigling og lidt hyggetræning fra jorden.


  • #3   14. aug 2012 Jeg er der hver dag, tager måske en enkelt fridag i mdr eller hvis jeg er meget slemt syg.

  • #4   14. aug 2012 Jeg er derude hver dag, bortset fra mandag, hvor min far passer hende og hun alligevel skal have fri smiley
    Men er det mere end et par dage får jeg nærmest abstinenser smiley Da jeg var på ferie i 2-3 uger gik jeg næsten og blev helt ked af det, selvom der var nogle små ponyer man kunne klappe på.. Haha, jeg er afhængig af min lille hest smiley

    Hvis din hest alligevel går ude hele dagen, og du kun skal stå for udmugning, ser jeg slet ikke et problem i at du ikke lige kan komme den ene dag det drejer sig om smiley


  • #5   14. aug 2012 Jeg er der også hver dag, med mindre jeg skal noget der varer hele dagen, er syg eller lign, så plejer jeg at få min gode veninde til at fodre ham eller hvad der nu skal gøres smiley og det samme gør jeg med hendes, hvis hun ikke er der. Det er godt at hjælpe hinanden smiley

  • #7   14. aug 2012 jeg er der hver dag smiley

  • #8   14. aug 2012 jamen hende der ejer stedet. vil også mene at når der er andre er det iorden ikke at komme. vil ikke blive væk to-tre dage i streg men helt ærlig en eller to gange i ugen er da iorden. eller bare hver anden dag. jeg regner da med de passer på ham hvis der sker noget og ringer til mig. og hun vidste min scooter var i stykker så vil mene hun kunne regne ud jeg ikke kom.

  • #9   14. aug 2012 Den ene er jeg ved hver mdr ca ( han er i udlån )
    Den anden ca en gang hver 14 dag ( hun er i tilridning )

    Begge står en time væk og bliver passet og redet af andre. smiley
    Jeg er gravid desværre med komplikationer, så det bliver ikke til meget mere - øv øv.


  • #10   14. aug 2012 Jeg er der hver dag, så vidt muligt. Ellers er der en fra stalden som lige kontrollerer dem smiley

  • #11   14. aug 2012 bliver da også øv over jeg ikke kan komme der ud. men altså syntes også bare at når hesten alligevel bare går ude og alligevel har fri. og andre ser til den så det okay. plus jeg ved den har det godt.:D den går der og laller den med de andre.

  • #12   14. aug 2012 Jeg synes det er noget pjat at skælde dig ud for at give din hest en fridag. Selvfølgelig skal hesten tilses dagligt - men det bliver den vel forhåbentlig stadig. Men at han en enkelt dag i ny og næ bare hygger sig på folden - det dør han altså ikke af smiley

  • #13   14. aug 2012 Jeg havde min part 4 gange om ugen + nogle gange løse dage! smiley

  • #14   14. aug 2012 Ca 4-5 gange om ugen i skoleperioden, pga. store mængder lektier og afleveringer.

    Hun står dog i fuldpas, så hun bliver passet uanset om jeg er der eller ej.
    Her efter sommerferien får jeg også en part, så der vil der være nogen hos hende 6-7 dage, men vil dog få 1-2 fridage (nogle gange mere) om ugen.


  • #16   14. aug 2012 Stort set hver dag smiley Bortset fra når jeg får fri 15.15 og skal møde på arbejde kl. 16-21. For når jeg så endelig er færdig på arbejdet osv. Har stalden lukket smiley
    Men så får jeg min mor til at tage ud og gøre wrap klar, og evt. strigle hende smiley


  • #17   14. aug 2012 Jeg er der hver dag smiley dog ikke hvis jeg er syg..

  • #18   14. aug 2012 så er vi enige om det er iorden at blive væk så længe andre tjekker til den?:D

  • #19   14. aug 2012 hver dag også selv om jeg ikke skal gøre noget i stalden

  • #20   14. aug 2012 Hver dag pånær mandag, der er jeg på arbejde i en hesteudstyrsbutik. smiley

  • #21   14. aug 2012 Hverdag, men jeg har dem også hjemme, så jeg slipper ikke smiley

    men da jeg havde dem ude i opstaldning, kom jeg hverdag, alt efter hvad opstaldning jeg havde, det sidste sted var jeg der ude 5 gange i ugen. Opstaldningsstedet sørgede for dem, og jeg kunne komme og gå som jeg selv følte for.

    Jeg ser ingen problem i at man holder en fridag eller to om ugen, eller mere hvis der opstår problemer. Bare hesten er sørget for af andre. Om det så er et fuldpasning eller en ven der tager sig af den.


  • #22   14. aug 2012 Jeg er ved mine HVER dag. De skal jo have frisk halm og wrap hver dag og tilses dagligt smiley

  • #23   14. aug 2012 Jeg er ude ved mine hver dag, da de står der hjemme, og det er mig der skal passe dem smiley Men når jeg er på ferie med mine forældre og familie er der en anden der kommer og ser til dem, så der altid er nogen, til at holde øje med dem dagligt smiley

  • #24   14. aug 2012 Jeg er ude ved min part tirsdag, torsdag og hver anden weekend. Resten af tiden har hendes ejer hende smiley
    Det sker da at vi ikke lige kommer derud hvis vi har travlt, eller vejret bare er mega dårligt, men hestene går på døgnfold lige nu, og bliver tilset dagligt smiley
    Stod hesten på stald, så var det en anden sag. Så skal den selvfølgelig passes hver dag, med udmugning og al det der :o)


  • #25   14. aug 2012 Jeg er der helst hverdag. Rider ca. 6 dage om ugen, dog meget varrieret ridning og en dagom ugen går vi bare tur eller laver noget andet hyggeligt smiley Det kan selvfølgelig ske at jeg bliver hindret i at komme derud, men jeg vil helst se ham hver dag smiley

    Skulle det ske at jeg ikke har muligheden for se at se til ham, ja så kender jeg jo de andre i stalden og kan fint spørge dem om de vil tjekke om han har det godt smiley


  • #26   14. aug 2012 hver dag , os selvom jeg egentlig ikk har nogen hest i stalden nu..
    - men det er nu meget hyggeligt også får jeg os tiden til at gå,ligeledes min datter smiley


  • #27   14. aug 2012 jeg er derude hver evig eneste dag, medmindre jeg har det rigtig skidt, eller er på ferie. smiley sommetider (som i dag) er jeg derude to gange om dagen, det slutter dog nu, da skolen starter i morgen smiley

  • #28   14. aug 2012 All day, all Night.

  • #29   14. aug 2012 Hver dag, så vidt muligt.
    Og kan jeg af en eller anden grund ikke, kan min kæreste som regel.


  • #30   15. aug 2012 Jeg er ude ved hende hver dag.. Kan jeg ikke komme derud en dag pga et eller andet, får jeg en i stalden til lige og kigge på hende..
    Men ærligt hvad rager det en staldpige om der er en dag du ikke kan komme.. Hun kan jo bare hente og bringe dig hvis hun har et problem altså! Man taler pænt med og om hinanden i stalden, så det er et rart sted at være.. Hader de kællinger der tror de er de bedste i stalden.. Og kan ikke holde min mund når en pige kritisere en anden.. Man er der ligesom for at hygge sig, og lære noget nyt indenfor ens interessefelt.. Så jeg synes den kælling der ophøjer sig selv, skulle kigge lidt ind af og hjælpe dig med transporten istedet for at lege hellig engel


  • #31   15. aug 2012 lige nu ser jeg ikke mine heste, da jeg selv er i Australien og de er hjemme. Så de har en dejlig LANG ferie på hele 11 måneder...
    Lige nu tager mine far og min søster sig godt af dem. De er så søde at sende billeder af dem til mig, så det er dejligt at se at de hygger sig.
    Normal vis har jeg en dejlig far som nærmest giver dem fuld pas, så jeg kun skal ride og strigle. Det bliver de så 3-4 gange om ugen, da jeg også red hest for en anden da jeg var hjemme sidste år + jeg havde en del skader med hestene.
    Når jeg engang kommer hjem igen, og kæresten og jeg får egen gård er det 100% mig, og det er hver dag, hvilket jeg glæder mig meget til smiley


  • #32   15. aug 2012 Mange gange om dagen, de står nemlig hjemme, og fodre 3 gange om dagen.

    Og vi er ude hos dem 2-3 gange mere udover når de fodres.

    Ok, er så godt nok kun 3 af dem der fodres.


  • #33   15. aug 2012 Jeg er der hver dag smiley jeg får helt forfærdelig dårlig samvittighed hvis der er en dag jeg ikke kan (hvis jeg skriver opgave eller er meget syg)
    men for det meste får jeg klemt hende ind alligevel :O) så det bliver kun til ca. 2 dage om året hvor jeg må undvære hende smiley
    men min mor er der til at tage over + hun bliver set til af dem der har stedet og de andre opstaldere hvis det skulle være


  • #34   15. aug 2012 Hver dag og nogle gange to gange dagligt:-) Har dog været på ferie hvor jeg self ikke har været der og det har været hårdt. Men jeg ved han har det godt.

  • #35   15. aug 2012 flere gange om dagen.. har dem hjemme

  • #36   15. aug 2012 jeg er hos ham hver aften, men det er for at tjekke vand smiley

  • #38   15. aug 2012 Jeg er ude ved mine heste 2-4 gange om dagen. Jeg har hestene gående hjemme, så jeg kan ikke tillade mig at blive væk, da der jo ikke er andre til at passe dem. Er jeg syg, passer min far hestene, og jeg kommer kun derud for hurtigt at hilse på hestene.

  • #39   15. aug 2012 Dagligt...

  • #40   15. aug 2012 3-5 gange om ugen nogle uger flere gange.. Men jeg har også en datter på knapt 2 jeg skal sørger for og har alene..

    På stedet bliver hun lukket ind og ud og der bliver fodret så hun mangler ikk noget.. Lige pt er hun dog på døgn fold så hun går jo bare og hygger. =)


  • #41   15. aug 2012 Og planen er nå vi få solgt hus at vi køber en gård og skal have dem hjemme =)

  • #42   15. aug 2012 Hesten har det fint med at "være alene" en dag eller to. Mine blir dog altid lige tilset, men ikke mere end min far bare lige kigger ind i indhegningen..

    Jeg bruger så den omvendte psykologi og børster, rider, træner mm kun mine heste 1-2gange om måneden.. så de syntes ikke der er noget bedre end at få opmærksomhed og komme ud og lave noget, det ikke så tit en hest kommer løbende når den skal have sadle på hehe, men jeg har også 2timers rejsen for at komme hjem til mine forældre fra hvor jeg bor


  • #43   15. aug 2012 Jeg er der så vidt mulligt hver dag!
    Lige pt, er jeg der ude 2 gange om dagen, hver dag, da han står med skade, så han skal ind og ud fra fold, og medicin!

    Men ellers kan jeg godt find på at give ham fri engang imellem, hvor han bare er helt sig selv smiley


  • #44   15. aug 2012 i sommerperioden ca 3 hverdage og hver anden weekend.

    i viterperioden, hver dag da han skla have wrap og der skla ordnes boks


  • #45   15. aug 2012 Mine heste står der hjemme, så jeg er der ude flere gange om dagen smiley
    Da vi ikke havde vores eget sted og hestene stod opstaldet ude. Der kunne der godt være en dag hvor jeg var forhindret i at være der ude, men så kørte mine forældre der ud smiley


  • #46   15. aug 2012 Kan godt skippe en dag eller to smiley Alt efter hvad tiden siger og hvornår jeg har tid smiley
    Er jeg syg, er jeg slet ikke derude, om de er 2 dage eller 5 dage jeg er syg. Så får jeg en til at kigge efter hende smiley


  • #47   15. aug 2012 Lige nu hverdag hun står i haven sammen med ponyerne:) om vinteren helst hverdag Men der er da en smutter ens i mellem. Og når jeg er ude at rejse får jeg en anden til at tjekke hende hver dag:)

    Men stald personalet er også super til at kigge til hende.


  • #48   15. aug 2012 jeg har hestene hjemme så op til flere gange om dagen smiley

  • #49   15. aug 2012 Min tidligere hest var jeg hos ca. 6 gange om ugen. Det var løsdrift og man skulle selv give vitaminer. Når jeg ikke var der, gav en anden ham.

    Min part er jeg hos ca 3 dage i ugen, de dage hans ejer ikke kan. Somme tider mere eller mindre bliver det. Der bliver hestene tilset og fodret to gange om dagen på løsdrift.

    Har rejst i op til 7 dage da jeg havde Safir, men der havde jeg folk til at passe ham. Har også ligget syg i 3 måneder hvor jeg kun var der en gang om ugen og kigge til ham. Der blev han også passet.

    Havde ca. 35 km til Safir, 1 time og 15 min med offentlig. Til min part er der ca. 25 km, og det er ca 1 time i offentlig. Når jeg får kørekort og er hos min kæreste, er det kun 10 min. i bil.


  • #50   15. aug 2012 Jeg er der hver dag smiley Hun står lige siden af min skole, så går derover efter skole smiley

  • #51   15. aug 2012 Hver dag hvis kroppen tillader det.. og så er jeg på ferie en uge om året..
    nogle gange bliver h an bare fodret, tjekket også på fold igen..


  • #52   15. aug 2012 er der hverdag.. men har så også ting der skal ordnes.. men så længe de går på sommergræs kan jeg ikke se hvorfor man skal komme hverdag..

    har en der står i boks..
    men har da en eller to dage i denne månede hvor jeg ikke kom..


  • #53   15. aug 2012 lige nu går jeg højgravid, så er der en gang i ugen, men ellers hver anden dag

  • #54   15. aug 2012 Jeg er derude hver eneste dag, i flere timer. også selvom jeg ikke skal ride (-:
    Muger også ud hver dag, da jeg ikke synes min hest skal stå i lort ti knæene, som man der nogle steder de gør s;


  • #55   15. aug 2012 Lige pt må jeg kun være hos hende 1 gang om ugen, grundet jeg lige er blevet opereret i knæet smiley

    Men min part er hos hende hver dag! smiley

    Men på stedet bliver alle heste tjekket hver dag smiley


  • #57   15. aug 2012 Jeg har hestene hjemme, så jeg kigger selvfølgelig til dem hverdag De går i løsdrift, så der er ikke meget udmugning, men jeg lukker dem af og på græs hver dag. jeg synes ikke det ville være besværet værd at ave heste hvis ikke man brugte bare lidt tid med dem hver dag. I det mindste lige siger hej til dem på folden.

    Og jeg ville ikke blive væk fra mine heste i længere tid med mindre det var fordi jeg skulle noget vigtigt eller skulle på ferie, og uanset hvad ville jeg selvfølgelig få nogle andre til at kigge til dem i mellemtiden.


  • #58   16. aug 2012 Jeg er derude hverdag..
    Bortset fra hvis vi fx. Skal i Tivoli eller besøge nogen venner, så får han bare helt fri.
    Og nogle hvis han alligevel skal havde fri og vi har muget boksen ordenligt dagen før, så tager vi en frida.
    Men nu står han også ved min underviser, så han er i de bedste hænder og hvis vi kommer ikke kommer så kIgger hun bare efter ham og sørge for at kommer i Walker smiley


  • #59   19. aug 2012 Jeg er der oppe ved min mindst 1 gang HVER dag, uanset hvad! De endste tidspunkter på hele året, hvor jeg får en anden til at passe/ride/se efter hende er når jeg er på ferie, ellers får jeg det ALTID til at passe ind, på en eller anden vis smiley smiley

  • #60   19. aug 2012 Jeg er derude hver dag, men syntes hvis ikke man har aftalt med en af de andre fra stalden at tjekke til den, er det ikke helt iorden, det går når de på sommergræs, men syntes ikke det okay.

  • #61   19. aug 2012 Jeg er der hver dag smiley
    Det høre jo med til at have hest smiley


  • #62   19. aug 2012 En del af vores er "udstationeret", så det er meget forskelligt.

    Vi har nogle på græs ved mine forældre, der kan godt gå uger imellem at jeg er dernede. Men min mor er derovre hver aften kl 21 og give dem godbidder, så jeg ved at jeg altid ville få et kald hvis der er noget, de ser dem også flere gange i løbet af dagen da de går lige overfor gården. Der er en times kørsel derned, så kommer der ikke lige hver dag, det er en unghest med voksepause og min gamle ponyhoppe, som alligevel bare skal gå og hygge sig her i sommer, er dog dernede når de skal have smed/vaccineres osv.

    Så har vi to på græs ude ved min svigerfar. De ser dem også mange gange hver dag da de går lige ved gården, så der ved jeg også, at jeg ville få et kald hvis der var det mindste, dog er jeg som regel også selv derude flere gange i løbet af en uge.

    Så har vi to der pt går herhjemme, så dem ser jeg mange gange hver dag, det er bare at kigge ud smiley Når de ikke går her går de oppe ved min kærestes chef, min kæreste passer den gård de går ved, så han ser dem som minimum om morgenen, dog er jeg også selv deroppe og se til dem når de går der, der skal jo tjekkes vand osv.

    Jeg glæder mig dog efterhånden til at få dem hjem, der er sendt ud på græs, men jeg ved, at de er sunde og raske samt at der bliver holdt godt øje med dem.


  • #63   19. aug 2012 Hver dag - tit og ofte flere gange om dagen da han står 5minutter væk fra hvor jeg bor smiley

  • #64   19. aug 2012 Er der stort set hele tiden, men det er svært andet, når de går lige ude foran mit vindue smiley

  • #65   19. aug 2012 Hver anden uge, da jeg bor skiftevis.. Ellers har vi vores ejen stald og ridebane.. smiley

  • #66   20. aug 2012 Jeg tilser min hest hver dag, da det jo er mit eget ansvar at holde øje med at hun er sund og rask osv. - MEN står heldigvis et sted, hvor vi hver har to staldvagter/fodervagter om ugen, således at hun bliver fodret og tilset hver dag ude på sommerfolden, og det er da med til at give en tryghed, hvis jeg en dag ikke har muligheden for at se til hende smiley Men jeg har et stort behov for liiige at se hun har det godt..

  • #67   20. aug 2012 Jeg er ude ved mine heste hver dag. jeg er så heldig at have hest samme sted som min mor, så hvis en af os er syg tager vi den andens hest smiley og ellers er det kun når jeg er på ferie jeg ikke er der, og der får jeg en anden til at se efter hestene smiley

  • #68   20. aug 2012 Når Ponpon og Aladin kommer d. 1 oktober, er ude ved dem hver dag. Morgen(fodre) EfterMiddag(træne) Aften(fodre, muligvis træne eller gå tur)

    Jeg kommer nok til at bruge en 2-3 timer derude selv, men hvis min lillesøster er med, som er hende der skal ride på den ene af dem bliver det til en 3-4 timer smiley


  • #69   20. aug 2012 Cirka seks dage i ugen. Især her i døgnfolds-perioden, kan jeg med god samvittighed give hestene en "fuld-bums-dag", for jeg ved at de bare går rundt i engen og hygger sig. Om vinteren stræber jeg efter at komme hver dag, der skal jo muges ud og blandes foder, og den ene af mine heste får meget let mug, så det skal der jo holdes øje med i mudder-tiden smiley

  • #70   20. aug 2012 6-7 dage om ugen smiley Min hest står, sammen med min venindes to, ude hos hendes far (som hun dog ikke bor ved til dagligt). De går i løsdrift, så der er ikke så meget der bare SKAL ordnes hver dag. Hvis der lige er en dag, hvor jeg ikke er der, fordrer hun bare lige min også. Og omvendt selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Hvor tit er i ved hesten

Annonce