{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Flækkede hove? :-/ {{forumTopicSubject}}

Min hest, har fået flækket sine hove igen..
Hun plejer ellers altid at have dem flækket lige inden hun skal beskæres for at hendes hove trænger til det (-:
Hun plejer altså kun at blive beskåret hver 2 måned eller sådan noget.. men efter nogen uger hvor smeden havde været ude at beskære hendes hove sidst, begyndte de at flække..
Altså, er det fordi at hun allerede skal beskåres igen? Eller er det bare fordi hun har dårlige hove?
( Har hørt noget om at hestene's hove vokser mere om sommeren ) (-:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flækkede hove? :-/
  • #1   20. aug 2012 Det kan være de er tørre. Det døjer min Felix med. Smeden rådede mig til at gøre hovene våde og derefter smøre med hovolie hver anden dag. Ud over det, kan du anskaffe dig vandklokker, jeg er i hvert fald glad for mine i denne tørre tid smiley

  • #2   20. aug 2012 3 ud af 4 heste i vores stald flækkede deres ellers gode hove på samme dag her for 2-3 dage siden. Så jeg vil mene det er vejrets skyld... For mins hove plejer nemlig aldrig at flække, og det er kun 5 uger siden sidste beskæring... Heldigvis er det ikke slemt på ham smiley

  • #3   20. aug 2012 Jeg får beskåret Rony hver 6. uge, og så er vi lige begyndt på en Biotin kur hvor han fået dobbelt op på biotin, for at se om det kan hjælpe, han har nemlig meget slem tildens til at få flækkede hove...

    Tror ikke det har noget med vejret at gøre, der var på et tidspunkt en undersøgelse om hvilke vildheste der havde de sundeste hove, og der var ikke forskel på om de gik i ørkenen eller et miljø med høj fugtighed, kan desværre ikke huske hvor jeg så det smiley


  • #4   20. aug 2012 Her var det, i kan se det hvis i har bruger på Epona.tv smiley
    (link fjernet)


  • #5   20. aug 2012 Det er fordi vejret skifter så meget for tiden så bliver de tøre.:- D

  • #6   20. aug 2012 Kan i så anbefale noget godt mod de flækkede hove? (-:

  • #7   20. aug 2012 Viking Biotin har jeg købt, og jeg har kun hørt godt om det : )

  • #8   20. aug 2012 Det er nok pga. der er så tørt.

    Jeg plejer at lade vandet løbet over, så der er godt fugtigt hvor de drikker smiley
    Mine får dog også duggen fra græsset da de går ude døgnet rundt.

    Lav et vandbad til den.


  • #9   20. aug 2012 Jeg vil heller ikke mene at det er usundt at de er tørre. Min hest er barfods og bliver trimmet hver 6. uge. Hans hove vokser vildt hurtigt så de trænger virkelig nu her efter 5 uger! Men mens det var vådt i vejret var han ømtået på grus - det er han ikke længere fordi hans hove er så tørre.. Så kan jeg godt leve med en lille flænge som smeden alligevel fjerner om en uges tid smiley

Kommentér på:
Flækkede hove? :-/

Annonce