{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

hvorfor blive så sur over besøg af hestens værn ? {{forumTopicSubject}}

ja det er en lille ting der undre mig, selvfølgelig kan jeg godt se det irreterende ved at man måske bliver meldt flere gange uden grund til hestens værn eller en anden forening, men et enkelt besøg af dem, hvorfor bliver folk så surer ?
Jeg spørger fordi der i forrig uge tilsydenladne var nogle lægsmænd fra en af dyreværnsforeningerne rundt i vores lille landsby, egentligt fandt de ikke noget alarmerende og det tog rundt til alle hestestederne og kiggede på hestenes forhold, der var kun lige et sted hvor mængden af vand på folden lige på kritiseret, men ikke værre end at ejeren smed en murerspand mere ud på folden og fyldte vand i den.
Det undre mig så bagefter af mange af stadlejerne, var ret surer og mente at disse lægsmænd kun var der for at genere dem og finde fejl hos dem og det var deres skyld hvis de blev noteret for noget større.
Jeg var egentligt ret glad for deres besøg, jeg fik spurgt dem om nogle ting jeg var i tvivl om og havde egentligt lidt den fornemmelse at hvis de havde fundet noget alarmerende, så havde det ene og alene været min egen skyld og mit ansvar at tingene var iorden, det kan da aldrig nogensinde blive lægsmændende eller evt anmelder at jeg eller andre staldejere/lejere ikke har styr på tingene ?
Nu tror jeg ikke at der var nogen bestemte der var anmeldt, for lægsmændene gik egentligt bare lige rundt og kiggede på det forskellige steder og folde, og var villige til at svare på spørgsmål fra flere forskellige hesteejere.
Men hvordan ville i reagere hvis hestens værn kom ud og så på jeres sted og fandt noget forkert eller betydelige mangler for hestene ?


Kommentarer på:  hvorfor blive så sur over besøg af hestens værn ?
  • #1   8. okt 2012 Altså. jeg er blevet meldt til hestens værn, og de kom en dag, hvor jeg var alene hjemme, jeg vil ikke sige jeg blev sur, men blev utrolig usikker, faktisk nærmest bange, dog var der ikke noget at komme efter smiley Tror måske mest det er det der går folk på..?(:

  • #2   8. okt 2012 jeg ville blive virkelig bange..

  • #3   8. okt 2012 Altså jeg kan huske at det var en mand, som kom, og sagde at jeg var blevet meldt, og der vidste jeg godt hvem det var smiley
    når man er 15 år , tror det er ligemeget hvor gammel man er.. men når man er 15 år, og usikker nok på livet, skræmmer det en VIRKELIG meget. men han sagde dog at der ikk var noget at komme efter. smiley


  • #4   8. okt 2012 Codok: jamen selvom du gør dit bedste, så kan det jo kun være din skyld hvis lægsfolket finder noget alamerende

  • #5   8. okt 2012 Jeg tror jeg ville føle det lidt som samme følelse man har, når politiet kører bag en, selvom man kører pænt, eller stopper en til rutine tjek. Man har alt på det rene, men man sidder stadig med et uforklarligt sug i maven. smiley

  • #6   8. okt 2012 Altså jeg ville da endelig kun blive sur på vedkommende over de meldte mig for ville da sys det var langt ude..
    Men var da ligeglad med om de kom for ville vide de ikk kunne sætte en finger på noget..

    Der var engang en som truede med og melde mig fordi jeg ikk var ude hos min hest hver eneste dag. selvom hesten havde det fint.. Kiggede bare på hende og sagde hun var da velkommen til og melde mig for jeg ville da bare stå og grine af hende for hun ville jo blive til grin i sidste ende over at hun da ville blive til grin over at melde en hvor der ikkvar noget galt..

    Men jah nogle heste mennesker er total crazy.
    Men hvis det en synd og ikk være hos sin hest hver eneste dag selvom den få mad og sådan så er jeg en mega dyremishandler hehe. =D

    Men altså havde jeg min hest hjemme som jeg har haft og der bare var nogle på tur rundt ville jeg da ikk have noget imod de kom forbi.


  • #7   8. okt 2012 Lykke jeg har det på samme måde..

    Få det der syg i maven nå jeg ser politiet.. Og man ved man ikk har gjort noget men alligvel så få man det der sug i maven.

    jeg har engang et sted hvor ejg kom gående ned fra min væreslse også så jeg der stod politi. fik der der sug og tænkte ej jeg går bare op igen også vendte jeg rundt og tænkte øøh hvorfor skulle jeg dog det, vendte så o igen og gik hen til ham og spurte hvad kan ville.. så var der åbentbart en eller anden som havde haft indbrud og han spurte om vi havde set ham men nope..
    Men jah er mærkeligt kan ikk rigtig forklare det.


  • #9   8. okt 2012 Hvis man har ren samvittighed, er der jo ikke nogen grund til hverken at blive bange eller sur smiley

  • #10   8. okt 2012 Jeg vil på ingen måde blive sur over et besøg. Det er fantastisk når der bliver gjort noget ved anmeldelser, det er jo derfor der er så mange heste i Danmark som har det så fantastisk godt!

    Dog kan mit tis blive grønt af arrigskab over, at mange anmeldelser kommer fra jalousi ramte mennesker, som vil andre ondt, og af den årsag sætter rygter/anmeldelser igang vedrørende dårlig pasning af ens heste. Det er intet mindre end ressourcespil ! Tænk på de stakkels heste der rent faktisk har det dårligt, som kunne have fået besøg i stedet for.

    Dyrenes værn er til for hestene/dyrenes skyld.


  • #12   8. okt 2012 de fleste af sager de får, skyldes uvidenhed og ikke ondskab.
    så bliver man sur over deres besøg, har man lidt at arbejde med. Hellere et besøg for meget end et for lidt.
    Måske de der får besøg kan lære noget.


  • #13   8. okt 2012 jeg blev anmeldt for nogle år siden, og jeg blev sindsygt sur, ikke på dem som kom ud, de kunne jo ikke gøre for det, men for den person som havde gået ind på min grund. vadet rundt på min fold, og havde udtalt sig om ting de ingen forstand havde på.

    Som det var synd at hestene gik ude i sne, ja det har de så selv valgt da de jo bare kunne gå ind i deres ret så store og fine løsdrift, At de ingen vand havde, hvis han nu havde lurer mere ville han se vandet i løsdriften. og så videre .. ham der kom kunne godt se der var ikke noget at komme efter ... men NØJ jeg blev sur over at nogen var gået ind på min grund og havde vader på min fold. Vi lå nemlig ikke ned til vejen vi havde en lang grusvej og lå meget privat ...

    Ham der kom undskylde såmænd bare og kørte igen


  • #14   8. okt 2012 Jeg ville ikke blive vred på Hestens Værn, men virkelig vred over en anmeldelse. Og ikke mindst ked af det!

  • #15   8. okt 2012 jeg lagde bare mærke til at der efter deres besøg kom en nærmest lynch agtig stemning hos nogle af de andre hestesteder, altså virkelig en hård stemning, men skulle ikke lige sige for sjov at det var mig der har ringet til dem, for så tror jeg nærmest at at jeg var blevet hængt og smidt i søen, ikke fordi jeg havde ringet efter nogen eller noget.
    Jeg havde bare svært ved at se hvorfor man kunne blive sur på hvis man nu blev anmeldt og der reelt var noget der var til farer for hestenes ve og vel, det er lidt som om der blev tænkt lidt mere på ens eget ego og ære end dyrenes ve og vel


  • #17   16. jan 2013 Fæhesten: Du har fuldstændigt ret! Det handler nemlig ikke om hesten, men om deres eget ego. Hvad ville folk ikke tænke? Hvordan ville det ikke se ud? osv, osv... Der er desværre mange mennesker der vælger at se sådan noget som et personligt nederlag/angreb i stedet for at se det som at der er andre der bekymrer sig for vores dyr. Jeg tror det ligger lidt dybere og bunder i deres usikkerhed. Selvom de har tingene i orden, bliver de usikre når der er dukker nogen op fra hestens værn. Hvor du vælger at se det positive i det, vælger mange andre desværre at se det negative i det.

Kommentér på:
hvorfor blive så sur over besøg af hestens værn ?

Annonce