{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erklæret uanvendelig?
  • #1   26. jan 2013 hvis forsikringens dyrlæge har erklæret den uanvendelig..

  • #2   26. jan 2013 Nej, det vil jeg ikke umidelbart sige..

    At den erklæres uanvendlig mener jeg ikke udløser forsikring ved aflivning.. Uanvendelig mener jeg betyder at den ikke kan rides, men sagtens kan blive hygge/fold hest..


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #3   26. jan 2013 Nej det gror jeg ikke du skal regne med det er blevet noget mere vanskeligt at få den diagnose og de fleste selskaber har den politik at så må du aldrig mere ride hesten.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #4   26. jan 2013 Hvis du vælger at beholde hesten trods uanvendlighed så kan man få udbetalt 50 procent af dens forsikring

  • #5   26. jan 2013 du kan jo ikke både få uanvendelig forsikringen udbetalt OG så igen ved aflivning, mener det er enten eller... Fordi vælger du at tage uanvendelig forsikringen så får du heller ikke fuld beløb, netop fordi du beholder jo hesten

  • #6   26. jan 2013 Det er vel forsikringen der erklære hesten uanvendelig til ridebrug og udbetaler halvdelen af forsikringen ,så kan den vel ikke forsikres igen før man tilbagebetaler forsikringssummen,men du vil da vist få svært ved at få en sådan hest forsikret igen.
    Forsikringer er jo en forretning for at tjæne penge ,


  • #7   26. jan 2013 Min ide var at få den erklæret uanvendelig og få den aflivet .. Og så få forsikringen ..

  • #8   26. jan 2013 jamen er det ikke ogå det valg man får når den bliver erklæret uanvendelig ,,,, behold og få 50-60 % af summen eller afliv og få hele summen ...

  • #9   26. jan 2013 Enten bliver den erklæret uanvendelig og du får udbetalt efter dette. Når den bliver erklæret uanvendelig, er det fordi hesten ikke kan rides. Skulle den på mirakuløs vis, vise sig at være ridebar efter et år. Så er jeg 100% sikker på at forsikringsselskabet vil forlange pengene retur, som du fik udbetalt dengang den blev erklæret uanvendelig. Meddeler man ikke forsikringen om at hesten er blevet ridebar, vil du kunne retsforfølges.
    Du kan ikke får hesten erklæret uanvendelig, for så derefter at få penge udbalt senere for en aflivning. Enten bliver den erklæret uandvendelig ellers vurdere dyrlægen at den skal aflives, og så skal den aflives og du vil derefter få udbetalt fra liesforsikringen.

    Dog forstår jeg ikke hvorfor du stiller spørgsmålet? Er du ved at få din hest vurderet uanvendelig når du har en ide om at din hest kan rides om et år igen? Og du så kan få brug af forsikringspengene imellem tiden? virker lidt underligt.....


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #10   26. jan 2013 Jamen så tror jeg bare ikke vi forstår dit spørgsmål smiley

    Hvis hesten kan blive Ridehest igen vil de fleste selskaber ikke udbetale præmien den skal være mere end færdig ellers kan du sagtens blive bedt M at lade den gå i en lang periode og se om det løser sig.


  • #11   26. jan 2013 Nå, fik skrevet i sidste sekund. Enten bliver den erklæret uanvendelig og du får penge for det. Eller dyrlægen vurdere at den vil have ondt hele tiden, så skal den aflives og du får udbetalt for det.

    Bliver den erklæret uanvendelig, får du kun penge for det, også selvom at den bliver aflivet efterfølgende.


  • #12   26. jan 2013 Skovbakkens Avalon - Det er ren undersøgelse fra min side af ..

    Jeg vil ikke have summen udbetalt 2 gange ..
    Prøver lige at skære det ud i pap :
    Hesten har en lille mulighed for at blive ridehest igen om et år måske, men vil den kunne erklæres uanvendlig og aflives og få livssummen udbetalt ?


  • #13   26. jan 2013 Og hvis hesten har en chance for at blive ridehest igen, så bliver den under ingen omstændigheder erklæret uanvendelig. Forsikringsselskaberne er stride, og det er ikke bare liiige såen til, at få den erklæret uanvendelig.

    Men hvad er grundlaget for at få den erklæret uanvendelig? Hvad siger dyrlægen og hvad fejler den?


  • #14   26. jan 2013 Hesten har en lille mulighed for at blive ridehest igen om et år måske, men vil den kunne erklæres uanvendlig og aflives og få livssummen udbetalt ?

    svar: Enten bliver hesten erklæret uanvendelig og du får penge udbetalt for dette. (her kan du ikke få udbetalt penge fra livssummen hvis du vælger at aflive. Du må dog godt aflive, men får stadig kun penge fra uanvendlighedsforsikringen).

    Mener dyrlægen at den vil have ondt og lide af dette ved at være i live, kan du få den aflivet og få pengene fra livsforsikringen.

    Hvis der er en chance for at den kan blive ridehest om et år. Vil forsikringen ikke udbetale pengene. Før det er tjekket om den kan blive ridehest igen. Og det kræver sit før det går igennem.


  • #16   26. jan 2013 Hesten har en skæv bækkenknogle, og den ville skulle bygges helt op fra bunden igen, både psykisk og fysisk .. Og dette vil måske hjælpe ..

  • #17   26. jan 2013 Dog får jeg det måske til at lyde nemt at få, men uanset hvad DIN dyrlægen vurdere, vil forsikringen også have en dyrlæge til at tjekke hesten osv. Det er bestemt ikke nemt at få noget igennem der vedrører udbetaling af penge ved forsikringsselskaberne, når det gælder liv eller uanvendelig. Så forvent en kamp hvis det kommer til det.

  • #18   26. jan 2013 Kan hører det bliver en lang hård tur ..

  • #19   26. jan 2013 Hvis der er en chance for at hesten vil blive rask igen, så vil de forlange at det bliver testet. Har kenskab til flere hvor deres heste har gået i halve og nogen gange længere, med smerter, eller holdt nede på smertestillende, for at få penge fra forsikringsselskaberne. Har hesten ondt, er det måske værd at aflive uden af få penge. Men det er jo en anden snak.

    Håber din hest får det bedre smiley


  • #20   26. jan 2013 Det gør det, desværre. Men det kommer dog også an på dyrlægen osv. så hvis jeg var dig, ville jeg ta en god snak med ham om hvad han tænker omkring hesten.

  • #21   26. jan 2013 det var jo det jeg skrev smiley hvis forsikringens dyrlæge erklærer den uanvendelig kan du få pengene...

  • #22   26. jan 2013 Min hest er blevet erklæret uanvendelig og jeg får hele forsikringen udbetalt ved aflivning, som sker på torsdag.

  • #23   26. jan 2013 Og min sag blev behanlede fra dag til dag. De havde parpirene mandag vi modtog et brev onsdag med en god kendelse til at lægge hesten ned. Pga tætsiddene torntappe. Så at det tager lang til og er svært vil jeg nu ikke sige. Min er forsikret ved tryg!

  • #24   26. jan 2013 Daydreamer - Hvilken forsikring har du ?

  • #25   26. jan 2013 Okay.. Tak

Kommentér på:
Erklæret uanvendelig?

Annonce