{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab - reol og boksmadeas 205 kr.
  • Have anlæg 15.000 kr.
  • Opmåling og opstart på montering af ikea køkken. 2.000 kr.
  • Bartender 1.000 kr.
  • VVS hjælp til trykket på varme vand 1.200 kr.
  • Vinduespudsning 940 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tina Lund mishandler ?
  • #1   4. mar 2013 Forskellige meninger, men alle som når til tops.. har haters smiley

• #3   4. mar 2013 Man hører så meget i vores verden.. Er sikker på, alle har gjort noget de måske fortryder.

Jeg har ikke selv oplevet noget med Tina Lund.. Har dog set et par billeder, jeg ikke har brudt mig om, men de er flere år gamle.. Jeg synes man burde give alle en chance for at vise at de har forandret sig. smiley

• #4   4. mar 2013 I følge nogle heste mennesker, mishandler alle andre deres heste. smiley

• #5   4. mar 2013 Har hørt et eller andet om, at hun sætter stød til sine spring, så hvis hesten rammer, får den stød, og sådan får hun dem til at springe højere. Ved ikke om det er en røver historie, har bare hørt noget om det.

• #6   4. mar 2013 Jeg har bare hørt noget med glasskår i gamacher og noget med en bum man tyre op i forbenende når den springer smiley

• #7   4. mar 2013 Ja, man hører sgu så meget her i hesteverdenen...

• #8   4. mar 2013 .. og at der helt er sår efter hendes sporer.. men for pokker, hun er et menneske som os andre. Giv hende en chance, tror nu alligevel hun har styr på hvad hun laver. - og er ordenlig overfor hendes heste! smiley

• #9   4. mar 2013 Synes det lyder mærkeligt at en top rytter ville putte glasskær i gamacherne, det er jo noget temlig dyre heste hun har? smiley

• #10   4. mar 2013 Ja og man kan vel ikke nå så langt i heste verdenen hvis man mishandler dem, det ville vel blive opdaget smiley noget andet er med Tennessee walking horse hvilket jeg holder mig fra, jeg brækker mig når jeg ser hvad de gør ved dem smiley

• #11   4. mar 2013 Tror ski ikke hun barrer hestene.

Det er MEGET tydeligt at se om hestene er barrede. De video'er der findes på youtube af heste, der springer vildt overdrevet højt over er er typisk barrede i træningen. Og sådan springer ingen af hendes heste.

• #12   4. mar 2013 Jeg synes desværre, jeg har set adskillige eksempler på, at Tina Lund er for hård ved sine heste. Om man ligefrem kan kalde det "mishandling", ved jeg ikke, for det er altså et stærkt ord, men der er ingen tvivl om, at hun er for hårdhændet efter min mening, i hvert fald.

• #13   4. mar 2013 Ej altså, det med glasskår, stød i bommene og andre 'vanvittige' historier ER skrøner. Hun er en dygtig rytter, ingen tvivl om det. Ellers ville hun aldrig være nået så langt. Men som rigtigt nok bliver sagt længere oppe, ingen af hendes heste har teknik som ´heste, der er blevet barrede. .)

Så kan det udover det diskuteres i en uendelighed, om hun er for hård ved sine heste eller ej. Det kommer godt nok helt an på, hvilke øjne der ser.

Hun er ikke kommet sovende til det, men hun har sandelig heller ikke snydt.

• #14   4. mar 2013 Tja, der var vist noget med en skimmel med blødende sår efter sporerne et år til DM, tror jeg det var..... Det var i medierne, så det er bevist.

Om alle historierne man ellers hører er sande? Tjaaaa, der går ikke røg af en brand uden at der er ild i den.... smiley

• #15   4. mar 2013 Har jeg squ ikk hørt noget om.. tvivler squ på det.. men jah kommer vel an på øjne som ser.. nogle ser mishandler over alt

• #16   4. mar 2013 altså der har lagt en masse billeder på nettet af hendes heste med flere sår på sig og billeder hvor hun rider og man kan se spore sår fra hendes spore..

• #17   4. mar 2013 Det er der jo forskellige meninger om, jeg bryder mig ikke om hendes metoder, hverken med at hive hestens hoved til brigen eller sådan noget som at sætte strøm i vandet på vandgraven fordi man vil vinde. For mig er det IKKe en værdig stjerne!

• #18   4. mar 2013 Jeg har for nogle år siden hørt at hun fik nogle til at kaste bommet op i hestens mave når den sprang over springet, så den ville springe højere næste gang.

Jeg mener man skal hører en sag fra begge sider. Jeg synes ikke at man skal komme med falske anklager, det er der ikke nogen der fortjener.

• #19   4. mar 2013 Nogle mener at det er mishandling at sætte sin hest på plads via stemmen.. andre mener det er mishandling man giver dem et rap i røven.. nogle mener det er mishandling at ride med sporer, pisk osv osv..
    Der er sku nok også nogle der mener at jeg mishandler min hest, når han napper/bider med tænderne, og jeg så bider igen! eller at jeg tramper af ham, når han er dum..

Vi har alle forskellige meninger om hvad mishandling er.. smiley

• #20   4. mar 2013 Mishandler og mishandler.. det kommer vel an på hvad man mener med at mishandle? Jeg tror ikke hun bevidst gør skade på sin hest.. men omvendt mener jeg det er de færreste der når til tops og samtidig tænker 100% på hestens velfærd..
    De gange jeg har oplevet hende på nært hold, og hørt venner/veninder fortælle om hende som kender hende fra stævnerne, så er det ikke ligefrem hestevelfærd man ser.. men det har vidst været meget værre end det er nu! Men grumme ting er set fra hendes side, desværre!

• #21   4. mar 2013 Hvor er det nogle syge ting i har hørt...
    Tina sætter ikke stød til sine spring og hun hamre ikke bomme ind i benene på hestene... Hvor er det sygt at læse hvad i skriver i har hørt... No offens!!
    Hun kommer heller ikke glasskår ind i gamacherne da hun stort set ikke selv sadler dem op...
    Jeg vil sige at ja alle har sikkert gjort noget som de ikke bryder sig om...
    Det job Tina har er et hårdt fysisk krævende job.... Det er sku ikke helt nemt at være der hvor hun er og man kommer ikke dertil på fem dage...
    Jeg har selv arbejdet for Tina og jeg vil sige at der ikke er noget med nogen glasskår nogle steder....
    Som sagt så kræver det meget og i skal ikke bilde mig ind at ingen af jer nogen sinde har gjort noget ved jeres heste som i ikke fortryder...
    Når det er gjort kan man jo ikke lave det om og man kan ALTID være bagklog...
    Til sidst vil jeg bare sige at folk jo nok er temmelig misundelig på det job hun har... hun er menneske ligesom os andre så tag og føl på det.. smiley

• #22   4. mar 2013 Jeg har også hørt en masse dårligt + set nogle billeder jeg ikke bryder mig om.
    Jeg bryder mig ikke om hende, og den måde hun rider på, men det er bare min mening.
    En af mine veninder fra folkeskolen, var oppe hos hende, og det var ikke gode ting hun så, desværre.
    Måske er jeg også den eneste, der synes heste verdenen er blevet meget syg, hvis man rider på højt plan... Det gælder ikke om, at kunne ride sin hest pænt, en bare den er dyr, pæn og kan gå, så det ligner en fjernstyret robot, så når man langt smiley

• #23   4. mar 2013 Nu er det ikke fordi at jeg skal forsvare Tina Lunds ridning. Men lige den episode med sporer-sårene er fra 2005, så det er ved at være mange år siden...

• #24   4. mar 2013 Så vidt jeg ved blev hende og hendes far taget i barring, og så har jeg set nogle billeder jeg bestemt ikke brød mig om.

Der skal altså meget til at lave blodige mærker efter sporer, specielt mærker så store som dem på billederne.

Jeg er personligt ikke fan af hendes måde at omgåes pressen i starten - Hendes "Jamen det var for at promovere hestesporten, at jeg smed tøjet" og i den dur.
    Dog vil jeg sige, at alle kan ændre sig. Hun er top prof., har et omdømme der gerne skal vedligeholdes, så efter den massive storm af kritik der har haglet ned over hende, ville hun være godt dum, hvis hun ikke har ændret sig til det bedre.

• #25   4. mar 2013 - så vidt jeg ved, er det med de blodige sporer snart mange år siden. Hun ER altså også kun et menneske. Hun har også været en hysterisk teenager engang, og ladet temperamentet løbe af med hende. Men hun er også blevet ældre og har helt sikkert også lært af sine fejl.

• #26   4. mar 2013 Det var der vidst en sag om en overgang.. Personligt synes jeg rigtig godt om Tina. Man ser sjældent heste gå så pænt og roligt rundt på en springbane som hendes, når man ser spring på det niveau - her bliver de ofte hævet og flået rundt på banen, men det gør hendes altså ikke :o)

• #27   4. mar 2013 Og jeg så hende også forrig år til hesteliv i hillerød, der red hun på sin gamle hvide/ skimle hest, hun var ved, at falde af, da hesten blev forvirret, da hun lige skulle spille smart.. Derudover, var hesten barberet over hele kroppen, undtagen nogle firkanter, hvor hun bruger sporene.

• #28   4. mar 2013 Den med sporene oplevede jeg også til landsstævne på Finstrupgaard i Aalborg, hvor jeg trænede heste dengang. Der var hun virkelig grov ved hesten.. men det er vidst ikke noget hun gør til stævnerne længere.. hvad der sker hjemme hos hende selv kan man kun gisne om!

• #29   4. mar 2013 Haters gonna hate smiley

• #30   4. mar 2013 Jeg har hørt hun skulle have barret sine heste - men nej tror sgu ikke hun mishandler sine heste - Det bør toppen dælme ikke turde!

• #31   4. mar 2013 Hun er ikke mere hård ved sine heste end nogle af de andre topryttere......
    De har bare hver deres måde at gøre det på...

Til sidst vil jeg lige sige at man nok skal ha oplevet hende på nært hold før man tager en beslutning om hvad man synes....
    Håber ikke der er nogle af jer der hader hende bare fordi i har hørt om hvad andre tænker og synes... Hav dine egne meninger og op in the num med hvad andre synes smiley

• #32   4. mar 2013 Synes i øvrigt at det der med at barre hestene (smadre bomme op mellem benene når den spriger, for at den skal springe med større overskud og ikke rive ned) det er dirrente svineri..

• #33   4. mar 2013 Den, der sætter stød til en bom for at få hesten til at springe, har vist ikke haft hjernen helt med.

• #34   4. mar 2013 Jeg syntes personligt at hun godt kan være hård overfor sine heste. Jeg bryder mig ikke om hende:-)

• #35   4. mar 2013 Hvad er da det for noget med stød.
    Tror i selv på det. Tror i nogle heste turde nærme sig en ting de ved at de for stød af. Heste er ikke roboter og ungår gerne ting som gør ondt.
    Og man har ingen beviser på det. Hvis i har de vil jeg meget gerne se dem.
    Jeg er bestemt ikke fan af Tina og jeg er ikke vild med hendes ridestil men den slags ting er latterlige at finde på.
    Det med sporene er jo et godt bevis, Men det kan os være et simpel uheld hvor hun lige har sparket lidt for hårdt. Det var nok ikke meningen. Man når ikke dertil hvor hun er ved mishandling. Heste er kloge nok til at sige fra over for ubehagelige ting smiley

• #36   4. mar 2013 Jeg tror ikke på, at hun mishandler sine heste. Jeg bryder mig ikke om hende, men det er mere hende som person efter alt det i medierne smiley

• #37   4. mar 2013 Jeg synes at ordet mishandle er meget hårdt.
    Men i ridesporten er det kvindelige køn i klart overtal, derfor er det nok ikke let at undgå den slags "fnider"
    Jeg er da ret sikker på at Tina Lund, vil som alle andre sine heste det bedste, at hendes træningsmetoder så ikke matcher så mange andres, og nogle mener det er forkert kan der godt argumenteres for.
    Men jeg tror bestemt ikke at hun er decideret ondt overfor hendes heste, der er bare langt større fokus på hende, fordi hun netop er kendt.

• #39   4. mar 2013 Bare fordi hun har det hårdt betyder det ikke at hun ikke skal være ordentlige overfor sine heste...

Hun er blevet snuppet i at bruge barring til opvarmning ved et stævne og hendes heste har blødt fra spore.. smiley
    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1343282.ece
    http://www.dr.dk/Sporten/Oevrig_sport/2008/05/23/083542.htm
    http://jyllands-posten.dk/sport/andensport/ridesport/article3949417.ece

• #40   4. mar 2013 Synes nu ikke det er en acceptabel menneskefejl når man bevidst udsætter hesten for smerte.

• #41   4. mar 2013 Fuck hvor har folk bare travlt!
    Jalousi er en grim ting.

• #42   4. mar 2013 Jeg vil bare lige sige at jeg har intet i mod hende og jeg beundre hende på en bane og jeg er selv fan af hende. smiley men når man så høre sådan noget som tennesee walking horse, så er vi ovre i det mest voldsomme mishandling der findes på jorden fx syre på benene, slag i hovedet for at få en bestemt holldning, og du tyk lag syre også en masse husholdningsfilter rundtom, en hale der bliver klippet op for den rette længde, det ****** grovt !

• #44   4. mar 2013 Pernille Kirstine: Bare fordi man ikke er enig med en toprytter og ikke kan gøre det selv er ikke ens betydende med at man er jaloux.. Jeg er så træt af at høre den sætning.

• #45   4. mar 2013 Underligt emne?

Der er jo alligevel ingen andre end Tina Lund selv og dem der arbejder med hende, der ved hvad der virkelig forgår, så det eneste du får ud af det her er nogle flere løse tråder, og folk der udtaler sig uden at vide en dyt smiley

• #46   4. mar 2013 Hvad der er mishandling er nok forskelligt, altså hvad folk ser som mishandling.. Men fakta er at hun 2 gange til stævner har redet heste med spor efter spore, den ene gang som pony rytter, den anden for nogle år tilbage.. Og hun er blevet taget i barring på stævne opvarmning, den type hvor man opbygger ulovlige spring som er svære for hesten at se så den slår sig.. Ud over det går det mange rygter, men de 3 tilfælde er fakta..

• #48   4. mar 2013 Jeg har været på job prøve hos Tina og Charlotte i 3-4 dage, synes der blev redet pænt og fornuftigt derhjemme, så dog primært Tina ride. Ikke noget at sætte en finger på. Har til gengæld set Charlotte straffe en hest meget voldsomt til et stævne, da den rev ned - det brød jeg mig bestemt ikke om !! Men det er jo en anden snak smiley

Nu var der et link højere oppe, hvor der står at Tina - OG HENDES FAR, blev taget i at barre en hest - kan desværre kun tænke at med sådan en far på sidelinjen, kan jeg ikke undre mig over at der har været nogle kedelige episoder.
    Når man er blevet presset så hårdt fra barnsben af, til at skulle vinde præmier, så tror jeg det sidder ret dybt i én.

Jeg har på den ene side stor sympati, for jeg mener ikke at nogen børn bør udsættes for så hårdt pres til at vinde en sport, og så alligevel bør man vel lære at sige fra og gå sine egne veje, når man bliver voksen smiley

• #51   4. mar 2013 Jeg har engang givet min hest stød med leddet. Fy.

• #52   4. mar 2013 <b>Stald Bakkely</b>
    Jeg håber det er en dårlig joke.

• #53   4. mar 2013 Kunne måske også være et uheld smiley

• #55   4. mar 2013 Bettemus smiley håber du beskyldte den for at være menneskemishandler!? smiley

• #57   4. mar 2013 Ja okay, det skrev du så ikke noget om. smiley

En dame på det sidste sted jeg havde min gamle hoppe opstaldet, gav bevidst min hoppe stød på mulen, da hun mente hun ikke kunne finde ud af at gå bag elektrisk hegn (de andre heste havde to gange jagtet hende igennem hegnet, hvor der ikke var strøm i).
    Så er lidt flyvsk på det punkt.

• #58   5. mar 2013 Hun indrømmede jo for år tilbage, at hun førhen havde barret sine heste - med glasskår og ølkapsler i gamacherne osv., men skal ikke kunne sige om hun stadig gør det.

• #59   5. mar 2013 Skal vi så ikke bare konkludere at hun har gjort nogle ting vi ikke bryder os om i heste verdenen, og at hendes far må have mundret hende lidt op. Og hun er en dygtig rytter og de fleste historier er lidt.......... smiley

• #60   5. mar 2013 Jeg mener det er mishandling når det laver store skader på hestens smiley det der sår med de der spoer kan sagtens være noget andet som fek.s hvis hun havde haft hestene ude inden den dag de skulle til DM og så den har fået en rift eller at en hest og sparket den på opvarmningsbanen som hun måske ikke har lagt mærke til smiley stol aldrig på skrøner smiley

• #61   5. mar 2013 men folk kan da også tænke at jeg er dyremishandler fordi jeg nogle gange (sjældent) rider med et pelhamsbid smiley jeg vil da aldrig gøre min hest ondt! men nogle gange hjælper det bare med noget man kan holde hesten med så det ikk ender galt! smiley

• #62   5. mar 2013 Hun har engang baret en hest til et stævne, dog ikke med hvor man smed bommen op i benene men hvor jordbommen var blevet langt bagved springet og hesten derved har svære ved at vurdere det.
    Samtidig har hun engang i 2005 redet en hest med sår fra sporene.

• #63   5. mar 2013 Men det med sporene er 7-8 år siden så....
    Det brude hun ikke og at blive straffet for stadig ! smiley

• #64   5. mar 2013 Eva marie j jeg har jo også kun lavet dette emnet da jeg har hørt en masse.... Slader...

• #65   5. mar 2013 Skal lige siges at jeg kun udtaler mig ud fra hvordan jeg har oplevet hende i den virkelige verden - jeg kan jo ikke udtale mig om noget jeg "tror", så det vil jeg holde mig fra.. men det jeg har set, har ikke været pænt.. men igen, hun er absolut ikke den eneste.. det er sjældent set at en toprytter (uanset disciplin) behandler sin hest ordentlig efter min mening - men når man er akademisk rytter som jeg må man også tit bide sig selv i tungen for ikke at kommentere på andres måde at træne heste på smiley

• #66   5. mar 2013 Altsååå... tænk lige lidt på, at ligeså snart man bare bliver lidt kendt i medierne osv. så er der jo et hav af rygter der skylder ind over, så alt bør man jo ikke tro på.

• #67   5. mar 2013 Hende og hendes far er blevet taget i at barrer hendes hest på opvarmning til et stævne smiley

• #68   5. mar 2013 Igen, hun har selv indrømmet det, piger, så det er jo ikke kun rygter!

• #69   5. mar 2013 Jeg har set billeder hvor hun har sporet en hest til blods, den der hvide hest hun rider (eller red?) meget til stævner. Det burde kunne findes på google. Det var både i aviser og blade.
    Derudover synes jeg at mange af hendes udtalelser tyder på hun har et meget mærkeligt forhold til sine heste hvor de ikke er mere end redskaber for hendes sport..

Og nej, jeg er ikke misundelig. Jeg ar akademisk inspireret islænder rytter så jeg har ingen intention eller ønsker om at være en del af den moderne topsport.

• #70   5. mar 2013 Jeg har mødt Tina op til flere gange, og jeg vil hellere tilbringe en aften med Peter Lundin og Helle Thorning, end at tilbringe 10 minutter med Tina. Hun er yderst snobbet og de som hjælper hende får et los som tak!

Jeg ved der har været en masse om hendes håndtering af hestene, og til tider kan man fristes til at tro de er redskaber for hende, som LadyBlackSheep skriver.

• #71   5. mar 2013 Jeg kan huske at hun til OL som kommentator sagde nogen i retningen af: "det kan måske se ud som om han er ond ved sin hest når han bruger pisken så voldsomt, men det er altså bare fordi han SÅ gerne vil vinde".. suuper duper, ja så er det da helt okay.. tsk tsk!

• #74   5. mar 2013 Lisette de fleste store toprytter bruger pisken mega meget! endda næsten i hele tiden men det er ikk fordi det vil vinde eller noget af det og gøre! jeg ved at de bruger den for det meste for at hesten skal han bagbenene med sig og at få den til at spænde sin bagpart! og når den så spænder i bagparten så gør det ikke ondt! har du ikk set i tv med de der ekstreme munke? det er fordi de ved hvordan de bruger kroppen! de spænder op i kroppen og kan så tåle at fek.s blive slået med et bambusrør uden det gør ondt og flække et spanskrør uden det gør ondt! det rytterne giver er at give den et lille spæk i bagparten værd gang de løfter benet og det gør at de spænder op i bagparten og går i den holdning de skal gå! smiley det fortalte en rigtig rigtig god rytter mig engang smiley for jeg synes også det ser voldsomt ud! men det er det ikke! smiley smiley

• #75   5. mar 2013 Hestene behøver nu ikke at hoppe utroligt højt over springene for at være barrede... Jeg tror hun barrer dem.

• #76   5. mar 2013 men Lisette hvis du snakker til spring kan jeg godt forstå dig! det er fuldstændig åndsvagt! -.-' det er ligesom i galopløb når de bare tæsker den stakkels hest med en pisk smiley smiley

• #77   5. mar 2013 Sonny boy.. ALDRIG har jeg hørt en mere træls undskyldning for at slå på sin hest!!!!!!!!
    Jeg bruger pisk hver gang jeg træner, og ja, blandt andet for at aktivere bagparten - men jeg "pisker" ikke min hest, jeg berører hende blot med pisken for at give signal til samling eller andet, afhængig af hvor signalet gives.. heste er satans følsomme, det er slet ikke nødvendigt at "slå"... de kan mærke en flue der sidder på dem for dælan da...

• #78   5. mar 2013 Dem der synes det er dynd for Tina og hyler op om jalousi: Den er altså for tynd at komme med hver gang at fordi man ikke bryder sig om en rytters metoder så er man jaloux.. Som sagt er der mange rygter, dem synes jeg ikke man skal sprede eller fremlægge som sandhed, men at hun har sparket hesten til blods med spore (2 gange) samt er dømt for barring under opvarmning er fakta og det er dumt at nogle ligefrem finder på undskyldninger, sådanne ting bør ikke foregå..

Sonny boy: Den forklaring du har fået der lyder som en rigtig dårlig undskyldning for at slå på hesten, giver slet ikke mening.. Og der er intet positivt i at en hest spænder..

• #81   5. mar 2013 lets face it! ingen heste som rider på høj plan i spring og dressur, har det godt. og Tina lund er ihvertfald ikke en undtagelse. det er derfor jeg ikke har nogle ambitioner inden for konkurenser. der er blevet fundet spore sår på Tinas heste, og hun barer dem også. iøvrigt tilbringer hendes heste med sikkerhed 22 timer i døgnet i en boks da de jo er for dyre til at risikere at tage den på fold, og der er efter min mening også dyre mishandling så.. JA! Tina mishandler sine heste i en hvis grad.

• #83   5. mar 2013 Anna: synes man skal passe på med at skære alle over en kam. Mange af hestene kunne helt sikkert have det bedre, men har en bekendt der har redet stævner mod Tina Lund og min bekends heste bliver ikke behandlet meget anderledes end min hest. Mange foldtimer med andre heste osv. selvfølgelig er hendes ridning noget mere koncentreret end min, men hestene kommer jævnligt på skovture og andet for variationens skyld. Så ville ikke sige at alle heste på det niveau har døv dårligt! Men vi kan hurtigt blive enig om at størstedelen af hestene, kunne have det bedre!

• #85   5. mar 2013 Lizzi: du har fuldstændig ret.. det er ikke kun topryttere, men stort set de fleste "moderne" ryttere der rider som om hesten var en ting der bare kan erstattes...

• #86   5. mar 2013 Sandra: der er også maaaange andre ryttere der er voksne og som burde vide bedre.. alt for mange smiley

• #87   5. mar 2013 Frederik, jeg er helt enig med dig! Men vil så sige, at der netop findes beviser for, at Tina Lund (og Velin, for den sags skyld), har brugt harring under opvarmning til et stævne i Berntoftparken. Tina Lunds umiddelbare førte udtalelse var, at hun ikke viste, at det var barring...
    Og det er her jeg finder det forrykt - for det er netop dem, der skulle forestille at være vores forbilleder, eller i hvert fald yngre, forhåbningsfulde springryttere. Ja, det er de kendte, der bliver kritiseret, men det er jo også dem man ser op til. Når de så går hen og snyder og "mishandler" deres heste, er det lidt det samme som at vise andre unge, at det er den eneste vej frem.

• #89   5. mar 2013 Er man top atlet vil man blive presset. Alle folk der har været på top plan er i min verden lidt syge. Fordi de presser sig selv så langt for at kunne præstere at det er direkte usundt.
    Derfor at folk på top plan gør alt hvad de kan finde på for at få hesten til at give en cm mere undre mig ikke. Dog er en ødelagt hest intet værd. En hest med frygt for at springe intet værd. Derfor er de altså begrænset i hvad de kan finde på.
    Men ja om med doping af top atleter doper de jo også hestene. Kan hesten sige fra... Nej kan hesten vælge sin ejer nej.
    Så kan man jo være imod sport med dyr, men uden denne del, ryger alle pengene også, og så ryger avlen. Og da vi ikke bruger heste til arb vil vi ende med kun hygge heste.
    Er det at fortrække? Der altid for og imod. Man kan altid vende tingene på hoved. Dyremishandling er ikke ok. At en top rytter har givet hesten sår i siderne eller munden er da absolut ikke ok.
    Men husk på de 5 min de på banen er der hvor års træning skal vises. Og de er kun mennesker. Ligesom hesten er et dyr, og jo altså ikke kan vide om det idag den skal præstere top. Eller imorgen for at vinde. Og gøre sin ejer glad.

Rigtig mange aspekter.

Man skal ikke være naiv. Og tro verden er rosenrød. Ej heller høre på ondsindet sladder og grimme historier. G tro det er sandhed. Brug din sunde fornuft er oftest mit bedste råd.

• #90   5. mar 2013 Jeg synes vi burde stoppe med at have ridning som en konkurrence...

Det er i orden i andre grene hvor det kun kan gå udover sig selv men når man tager det ud på et dyr at man er konkurrence menneske - det er bare ikke i orden!

(Btw. til alle jer der siger det er sladder, nu er der jo taget tydelige billeder af Tina hvor hun 'mishandler' sine heste med at de bløder fra flanken og så videre smiley Så er det ikke helt kun rygter mere :))

• #92   5. mar 2013 Lisette? men nu hvad jeg heller ikke hvor voldsomt det er det du har set! smiley

• #93   5. mar 2013 Bettemus: Næh smiley Synes bare ikke det er fair dem som lader det gå ud over hestene at de er konkurrence menneske.. Så må du selv afgøre om du er i den kategori eller ej.. smiley

• #96   5. mar 2013 Jeg tror ikke at der findes et eneste menneske i hele verden, som ikke ville komme til at presse deres heste ualmindeligt meget - og måske også miste mange af sine hestevenlige værdier, hvis det drejede sig om så mange millioner milliarder der er i hestesporten. At ens tilværelse er bestemt af præsentationer fra dyr, er ofte ikke til dyrenes fordel - og det er vanvittig synd, for det er dem vi ser op til og bliver inspireret af.

• #97   5. mar 2013 Bettemus: Det er jo alt efter hvordan man ser det smiley Jeg ombestemte mig ikke? Skrev meget konkret:
    Jeg synes vi burde stoppe med at have ridning som en konkurrence...

Det er i orden i andre grene hvor det kun kan gå udover sig selv men når man tager det ud på et dyr at man er <b>konkurrence menneske</b> - det er bare ikke i orden!

• #98   5. mar 2013 Bettemus: Tror ikke det er nogen heste der er glad for at stå i et lille klaustrofobisk rum hvor de ikke kan se hvad der foregår og jorden trumler under dem.. smiley

Dérfor vil jeg når jeg får penge nok have sådan en kæmpe hestelastbil smiley Indtil da må mine heste også lide under at køre i en lille trailer, men det får de heldigvis ikke sår af eller noget så jeg tror de overlever.. smiley

• #99   5. mar 2013 Mishandling er nok lidt vel overdrevent, men jeg bryder mig ikke om hendes hestehold og teknikker. Jeg så et program her forleden dag, hvor hun skulle have nogle gæster hjem, lave mad og forberede underholdning. Underholdningen bestod i, at alle gæsterne, som aldrig havde redet før, skulle op og springe en bane på en af hendes heste. Jeg skal love for, at den stakkels hest fik en ukomfortabel eftermiddag med ekstreme ryk i munden, bump i ryggen, osv.

At bruge et levende dyr som legetøj på den måde, er uacceptabelt ifølge min tankegang.

• #100   5. mar 2013 Jeg er slet ikke misundelig på Tina overhovedet. Jeg bryder mig overhovedet ikke om hende.

Da jeg var mindre så jeg op til hende, indtil jeg blev klogere på det hele. Jeg vil enda gerne arbejde for hende, da jeg var mindre. Men nu synes jeg overhovedet ikke om hende.

Hun kan ingen gang behandle sin stald piger ordenligt. Det siger lidt om hende.

• #102   5. mar 2013 Jeg mener jeg har skrevet noget lignende om at det var dem som lod det gå ud over deres heste at de var konkurrence mennesker, altså at hesten fik sår og blev barret som Tina har gjort for at tage hende som et eksempel? smiley

Okay, hvis du selv mener du er ond så fred være med det men jeg har aldrig sagt at DU var ond. Ikke putte ord i munden på mig smiley

• #104   5. mar 2013 Hvad med at vende blikket indad mod dig selv og tænke på det måske var dig der skulle læse lidt mellem linjerne? smiley

'Altså er jeg en af de onde mennesker du snakker om'
    - Der, sort på hvidt.. Jeg snakker om onde mennesker og du mener at du er en af dem ergo jeg snakker om at du er et ondt menneske. Så det holder ikke vand smiley
    Nu mente jeg også dem som lod det gå udover deres heste, hvilket jeg sjovt nok også skrev og fordi at emnet handlede om, om Tina Lund mishandler sine heste/personale så regner jeg med at folk forstår det og lære at skelne mellem at være god og mellem at være dårlig mod sin hest smiley

• #106   5. mar 2013 Ej, så må de dælme åbne deres mund hvis de ikke forstår! smiley Du lader i hvert fald til at være den eneste som ikke forstår det.. :b

Nu snakker vi jo ikke transport men 'mishandling' for det er det emnet handler om.. smiley

• #108   5. mar 2013 .

• #109   6. mar 2013 Bettemus: Ja, emnet handlede om Tina Lund: om hun mishandler sine heste og jeg er skam helt rolig smiley

Men nu er jeg ret træt af at gentage mig selv så jeg holder i hvert fald her smiley

• #110   6. mar 2013 Tænker bare sådan lidt.. Hmm hvordan kan man diskutere noget man ikke selv har set?
    Ekstra bladet min barre numse altså.. Deres journalistik er jo ikke altid sand, og æver mig over at noget jeg betaler penge til som dr bringer det ind medbelæg at det siger ekstra bladet.. Ej kom op i gear folk:(
    Hvorfor skulle alle kendte ryttere (her indkluderer tina l) mishandle deres heste?

Hvis man har sådan en beskyldning må man have oplevet mishandlingen eller også så klap da kage:)!

Ps er rystet over at ekstra bladet jagter hende rundt på stævne pladsen som dårligste kandis for at få gjordt syg og hjernedød opmærksomhed på sig selv!

• #111   6. mar 2013 Nu tror jeg heller ikke på hvad der står i sladderblade.. Man må tage udgangspunkt i det man har oplevet med egne øjne.. og det gør jeg så!
    Jeg synes i øvrigt man skal lede længe efter topryttere der IKKE behandler deres heste dårligt! Hvorfor de skulle gøre det? fordi de har så satans travlt med at komme til tops og tjene penge..

• #116   6. mar 2013 Pip!....Dolnra..Pip! Kan du linke til det? Jeg vil gerne se hvordan baring foregår?? Forstår det ikke helt??

• #120   6. mar 2013 Ninna og mig: Så politiet skal ikke gøre noget med mindre de ser forbrydelsen blive begået ? Uanset mængden af beviser ? DRF skal lade folk fortsætte med at starte stævner selv om de tæver og mishandler deres heste, med mindre DRF selv står og ser det, uanset at der er både billeder og video ?
    Sorry men hold da op en indstilling smiley tydelige billeder og video samt en dom (i barings sagen) er altså troværdige beviser og nej så behøver man ikke stå der selv.. Tror i seriøst at nogen har fremstillet beviserne

• #124   6. mar 2013 Okay......

• #126   6. mar 2013 Maria: Nu er det altså stadig fakta med sporene og barringen, så utroligt nogle bliver ved at påstå at det ikke passer.. Og nej man kommer ikke i fængsel for sådan noget..

• #127   6. mar 2013 Bryder mig ikke om Tina. Men der er mange rytter jeg ikke bryder mig om bla pga den måde de er over for hesten og deres med mennesker på. Men Tina har nu fået advarsel får for meget brug af pisk. Ved også at hun har sendt en hest hun havde lånt retur så tynd den måtte på speciel kost i lang tid efter.
    Om hun mishandler sine heste kan man altid diskuter alt efter hvad men selv syntes der er ok.

• #128   6. mar 2013 Syntes hun er en høj røvet snob.

• #129   6. mar 2013 Synes ikke folk skal udtale sig om det hvis ed ikke har set noget.

• #132   6. mar 2013 Maria: Det har vi jo også, som pip skriver er der både video, billeder og det har været i nyhederne, blade og meget mere..

Dem der påstår man skal se det selv: Tror i så heller ikke på noget af det de siger i nyhederne, i læser i aviserne, i lære i skolen (fx historie og geografi) fordi i ikke selv har set det ?

• #133   6. mar 2013 At man rider knap så heste venligt gør ikke en til mishandler i min verden. Men det gør en til en dårlig person.

• #134   6. mar 2013 Der er forskel på se og hør/ekstra bladet og nyhederne og avisen smiley

• #136   6. mar 2013 Lisette: Men nu er det netop ikke kun fra sladder blade, det har været i nyhederne og seriøse heste blade osv også, samt der er både billede og video beviser, hvordan kan man så være så blå øjet at afvise det ?

• #137   7. mar 2013 jeg tror man bliver nød til at huske på, at den "ondskab" man tit ser, kommer af uvidenhed. Folk synes det er okay at slå og straffe deres heste, fordi hesten er dum og fræk, og den kunne bare have gjort som de sagde, så var den ikke blevet straffet. Sådan tænkte jeg selv, for 10 år siden. Mange tillægger heste alt for mange menneskelige egenskaber som de slet ikke kan besidde, fordi de ikke ved bedre.

Jeg havde det altid dårligt bagefter jeg havde haft en "kamp" med hesten, og det var dét der i enden fik mig til at søge mere viden og andre veje. Men langt de fleste har en ridelærer der står og siger at man bare lige skal sparke hesten i siden, taget fat i tøjlerne mm. Og det virker jo ofte. Og sådan rider langt de fleste, bare tag ud til et stævne og kig.

Jeg siger IKKE at det er okay, og jeg forstår ikke voksne mennesker, der ikke kan se at det ikke er i orden - ISÆR dem der decideret skader eller tæsker hestene, det får mig til at se rødt.

Men jeg KAN ikke tænke andet end, at folk er nogle uvidende fjolser, hvilke er frustrerende og trist. Man skal nogen gange kigge på gerningen, frem for gerningsmanden.

• #139   7. mar 2013 Sandra: Helt enig, rigtig meget dårlig træning og forkert håndtering bunder i uvidenhed og gamle fastlåste ideer..

Maria: Synes det er trist at du er så forblændet af en person at du nægter at tro på fakta, det er ikke sundt at sætte nogen på sådan en piedestal..
    Hvordan vil du forklare billeder, video og dom hvis ikke tingene er sket ?

• #140   7. mar 2013 gud hvor er det skrammende at der virkelig sidder så mange og dømme hende ud for fx et billede der kunne være redigeret? Giv hende en chance.Er på ingen måde stor fan af hende, da jeg som sagt synes hun ridder " voldsomt". Men synes nu alligevel at mishandling er et stort ord. smiley

• #142   7. mar 2013 Utroligt at denne tråd stadig kører og ikke er uddebatteret...

• #144   7. mar 2013 Bettemus - har først kigget tilbage ind i dag, fordi jeg blev ved med at få notifikationer om tråden smiley

• #153   7. mar 2013 Nu kender jeg ikke tina personligt eller noget..

Men der er vel altid rygter om de berømte smiley

Det skal dog lige siges at jeg ikke har noget i mod hende, men vi har engang fået en hest hjem som der har brækket næseryggen og er derfor blevet sp (håber i forstår hvad jeg mener når jeg skriver på den måde) hvor at vi fik afvide at den var kommet fra hende, hvor hun havde redet med hackemore på denne hest..

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på om at det er hende, det er bare det som vi har fået afvide a ham vi fik hende af smiley

• #154   8. mar 2013 Friser teamet: Det er jo ikke et billede, men mange billeder + film + en dom, men i alverden skulle dog gale det i aviser og tv, det er jo ikke billeder lagt ud af en Tine Lund "modstander" eller lignende..
    Desuden har Tina aldrig benægtet nogle af de 3 ting, men dog prøvet at bortforklare dem med svage argumenter..

Mig: Jamen du lukker jo øjnene, du afviser aller beviser og faktaene som fake fordi du ikke vil vide sandheden.. Og det handler jo ikke om mening, man kan jo
    Ikke have forskellig mening om noget der er beviser for..

Jeg mangler stadig svar på om i også afviser nyheder, historie, geografisk viden osv fordi i ikke har set det personligt ?

• #155   8. mar 2013 Altså nu kender jeg hende ikke personligt, og ved at ALLE har hver deres mening om tingene, men jeg syntes det er ret groft at sige alt muligt, hvis man ikke selv har set det kan man ikke vide om det passer.
    Og mange billeder kan ændres så de bliver til noget folk skal hade eller elske, sådan er verden.
    Alle berømte er der rygter om, det er bare sådan vi mennesker vil have det.
    Jeg har absolut intet mod Tina Lund og har en veninde der kender hende ret godt, og ved hun ikke ville gøre heste ondt.
    Jeg siger ikke det her for at skabe større diskution, men jeg har det bare sådan at, hvis der er en man ikke kan lide, så det okay at sige det til sine venner hvis de gider at høre på det, men det er irreterende at se skænderi overalt her på hg.
    Og igen vi har alle hver vores mening om Tina, så vel som vi har om hver anden person i verden...

• #161   8. mar 2013 Miq!!

Din capslock taste hænger fast.

• #166   8. mar 2013 Lizzie

Så enig. Min gud var Monty Robberts, fordi jeg havde familie der arbejdede ved ham i sin tid. Så jeg var over og møde ham og fik lov at lære af ham.
    Nøøøj hvis bare EN sagde noget om ham blev jeg tosset.

Nu tænker jeg bare pinligt at have støttet det xD

• #170   8. mar 2013 Okay de der film og billeder kunne jeg ikke se på de der links adresser der er sat op herinde.. Og jeg tror heller ikke på at Tina mishandler hendes heste.. Er der nogle der kan bevise deres påstande med en ordelig kilde.. Ekstra bladet og sådan nogle journalister giver jeg ikke noget for siger jeg på forhånd:) nogle der gider hjælpe med de mange faktore og dokumkation på links der virker:)

• #171   8. mar 2013 miq!!

Jeg hat støttet join up den gang jeg var uviden.

• #172   8. mar 2013 Jeg kender Tina, og har flere bekendte der også kender hende rigtig godt ! Kan overhovedet ikke kende Tina i det I siger ! Tina er en utrolig kærlig person, og som holder meget af at kunne leve af sine heste. Hun elsker sine hest, og har savnet rigtig meget at ride mens hun har været gravid. Selvfølgelig er hestene og springning hendes forretning, men hun mishandler ikke sine dyr ! Hendes hvide skimmel hingst, har hun endnu, dog rider hun ikke stævner på ham mere, men han er på gården endnu i en alder af 22 år. Hun rider ikke sine heste hårdere end andre ryttere på hendes niveu, men hun har et stramt program ligesom alle andre. Hendes far også den flinkeste mand, de tager begge imod en med åbne arme ! Og bestemt ikke snobbede.. Men det jo ridesporten forfannn - Er alle ikke snobbet der, når det handler om at vinde ? Men bestemt ikke i det daglige ! smiley
    Tror simphelhen ikke på historier fra medierne, de skal jo have en eller anden vanvittig historie for at købe læserne ! Det er det det hele går ud på, så sådan nogle som os Hestefolk går ud og køber bladet...
    Men i er siphelhen for naive efter min mening, Jeg håber ikke det er med jeres alvor at i falder over sådanne historier.. Ja der er blod efter sporene, (hvilket jeg er meget imod i det daglige) Men jeg tør væde på, at alle springryttere, på sådan et niveu har prøvet det - ikke med vilje.. Tina ved jo godt der kommer fokus når de ting sker, og det er hun slet ikke interreseret i, at få dårlig omtale om stutteriet! smiley

• #173   8. mar 2013 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L: Hvor gamle er de videoer og billeder da?

• #174   8. mar 2013 Freja K: De artikler og billeder er også fra 2008 og en fra 2010.

• #176   8. mar 2013 Det billeder er også fra 2005, så det er lidt latterligt at bruge det som bevis på hvordan hun behandler sine heste nu!

• #177   8. mar 2013 Maria jeg er enig med dig i at det er dumt at tage ÆLDRE billeder og videoer, alle kan ændre et billede og klippe en video sammen så det bliver værre og værre, jeg har sku hørt om mange top rytter der åbenbart har pisket hesten eller sporet den til blods eller noget, og der er rigtig mange ting i verden der er det rene løng

• #178   8. mar 2013 Freja k:
    Hest online.dk henviser til ekstra bladet, der jagter hende rundt for kun at fremme stille hende som et svin.. Det gør det ved alle deres artikler stort set og de trækker det ikke tilbage før trykning selvom de finder ud af at det ikke passer.. De er utrolig dårlige journalistisk!
    Det der heste tv e et eller andet har jo åbenbart taget filmene eller den mundlige omtale tilbage siden man ikke kan finde det på deres hjemme.. En rytter fortæller enda at hun rider for Tina og at hun er et omsorgsfuld væsen også overfor hestene.. Det jeg prøver at sige er man kan ikke dømme noget man ikke har set med sit blå øje.. Tror bestemt det hele er en fjer der er blevet til 5 høns

• #180   8. mar 2013 Bolette Angel: 'I det daglige'?!?!?

Undskyld, men synes du så at det er okay at pine hesten og spore den til blods 'bare' fordi det er en konkurrence man skal vinde?! smiley

• #181   8. mar 2013 Istosserne!: Billedet er fra 2005 så lad være med at hate på hende nu begrund af det billede!

• #182   8. mar 2013 jer der ikke kender Tina personligt, lad nu vær med at døm nogle i slet ikke kender, i kan på ingen måde sige det er ægte, jeg syntes ikke det er okay at pine en hest, men jeg syntes heller ikke det er okay at dømme en person man ikke kender, det ville være det samme som at gå hen til en fremmede og sige "du mishandler din hund" eller hvad der ellers er

• #183   8. mar 2013 Maria: Det er ikke det vi snakker om.. smiley

• #184   8. mar 2013 Istosserne : Nej, men jeg er selv meget imod brug af sporere på den måde ! Men ved bare hvem Tina er, og sådan er hun ikke - der bliver nemt opbygget en historie smiley

• #185   8. mar 2013 Malene: Helt enig!

• #186   8. mar 2013 Malene

Man behøver vel ikke kende en personligt for at se hvad hun har gjordt?

• #187   8. mar 2013 Okay.. Troede bare du mente det var i orden til store stævner siden du kun skrev: 'i det daglige' smiley

Btw. billeder kan man ikke rende fra.. Det er ikke bare en 'historie', så er det jo rent faktisk bevismateriale.. smiley

• #188   8. mar 2013 DD: Nej, men det er latterligt at hate på hende for noget hun gjorde i 2008.

• #190   8. mar 2013 Det okay Istosserne, nej men tit når man har et billed, gør man dette mere dramatisk med at bygge på og på og på... Men nej du har ret i at man ikke kan løbe fra billeder smiley

• #191   8. mar 2013 Nu må i altså holde op med at "råbe" op om fuskede billeder og konspirations teorier.. De billeder og film har været i blade, aviser, tv programmer og nyhederne, Tina har altså indrømme de ting så virker temmeligt dumt at i sidder og påstår de aldrig er sket..
    Ja nogle af dem er ved at være nogle år siden, det gør dem ikke i orden, men langt de fleste i tråden holder sig til fakta, med få undtagelser skrives der intet om at hun er ond eller mishandler sine heste, blot at hun har gjort disse ting der er beviste samt at folk evt ikke bryder sig om måden hun rider på til stævner..
    Fint nok at i er fan/kender hende osv men det er altså til grin at afvise fakta især når hun selv har indrømmet dem ..
    Og jeg må jo antage at i selv ved det i skriver er langt ude da ingen vil svare på om i også afviser nyheder, historie og geografi fordi i ikke har set det med egne øjne.. Har spurgt 3 gange men ingen af jer svare..

• #192   8. mar 2013 Signe: Imitz spurgte om det passede at hun mishandler sine heste, og ja hun har gjordt det, men du har ikke et bevis på at hun stadig gør.

• #193   8. mar 2013 Maria

Så hvis en eller anden tæsker din mor, og der er gået 5 år så er det latterligt du stadig hader personen?

• #194   8. mar 2013 DD: En person kan ændre sig!

• #195   8. mar 2013 Maria: Jeg har heller ingen steder at hun stadig gør og jeg har heller ikke skrevet at hun mishandler eller har mishandlet hestene.. Kun skrevet hvad der er fakta fordi nogle bliver ved at afvise det..

• #196   8. mar 2013 Signe: Okay, hadder bare når folk hænger sig i fortiden. Men nu skal jeg altså se noget, så nu stopper vi den bare her! smiley

• #197   8. mar 2013 Maria jeg spurgte dig om noget. Vil du stoppe med at afsky den person der evt havde tæsket eller slået din mor ihjel efter 5 år? Fordi personen evt har ændret sig?

• #199   8. mar 2013 DD: Hvis personen var sød og snakkede pænt til mig ville jeg nok ikke lige frem afskye hende, men jeg ville hellere ikke tilgive hende.
    Men nu tænker en hest hellere ikke på helt sammen måde som os.

• #200   8. mar 2013 Maria

Så fordi det er en hest gør det det mere ok at udføre vold?

Jeg tvivler MEGET på hvis jeg gik hen og slog din mor ihjel, kom igen om 5 år og talte pænt til dig, at du så ikke ville afsky mig mere. Jeg ville trods alt have taget din mor fra dig.

• #201   8. mar 2013 Hvad med at hate på Velin Schou Helgstrand eller en anden toprytter? Tror ikke der er en hvor i ikke lan sætte en finger på noget. Men jeg kan da nævne en der er LANGT værre end Tina smiley

• #202   9. mar 2013 DD: Hvis du havde slået mig ned mit på gaden og jeg havde brækket et eller andet og du var en jeg snakkede med engang i mellem og du var sød og snakkede pænt til mig, så ville jeg ikke hade dig 5 år efter.

• #207   9. mar 2013 Pip slap dog af bare fordi der ikk er sat komma. Er ret sikker på du ved hvad der hentydes til så lad bære med at spille smart

• #208   9. mar 2013 Freja: Det passer at hun ikke altid har behandlet sine heste godt, men Imitz spurgte om det passer at hun mishandler sine heste og så skriver i ja og kommer så med nogle beviser fra 2008, så det er ikke et bevis for at hun mishandler sine heste.

• #209   9. mar 2013 Freja: okay, og så lukker vi den bare her!

• #210   9. mar 2013 Maria

Det er ikke det jeg skriver.

Min pointe med det er at ja du kan forandre dig. Men det giver dig ikke en mindre grusom fortid.

• #211   10. mar 2013 Jeg så Tina Lund springe to heste i Herning i går - og hun var suveræn med dem begge. Fik 1. og 2. pladsen hjem med de to. Især hendes "gamle" springhest Chibon går så let og ubesværet, at det ser helt nemt ud, når de to springer sammen. Meget fin og harmonisk ekvipage, der uden de store vanskeligheder slog hele bundtet. Det opnår man ikke med mishandling.

• #212   10. mar 2013 Det er rigtigt, men som regel ser man mishag og manglende harmoni hos en ekvipage, hvis der har været tale om decideret mishandling.

Sådan ser det ikke ud, når Tina Lund rider Chibon....men jeg kender ikke til forholdene hjemme hos hende - og benægter ikke, at hun tidligere har været meget hårdhændet ved sine heste.

• #213   10. mar 2013 Christina

Jo det er nemt at opnå med mishandling. Ikke at jeg ved om hun stadig gør det, men det er nemt.

Se bare Monty. Han mishandler heste dagligt og alligevel for han kun ros hvor "harmonisk" det ser ud.

• #214   10. mar 2013 ...og det er så her, jeg står af diskussionen. For jeg er lodret uenig i din holdning til Monty Roberts. DayDreamer. smiley

• #215   10. mar 2013 Christina

At du er uenig ændre du ikke på hvad han selv fortæller om det smiley Nu taler jeg kun Join up, alt andet er jeg enig med ham i.

Det er bare svært at benægte noget manden selv siger.

• #218   10. mar 2013 Sådan en toprytter? Det tror jeg nu ikke!:-) Hvorfor skulle Tina Lund mishandle, så dyre heste, og heste der er hendes makkere. Når man er så stor, som hun er, så er der bare haters, der synes de har set og hørt noget.. Måske har hun banket sporerne ind i siden, men glaskår i gamacherne, så tror jeg ikke at de har kunnet springe! Stød til spring, det er jo helt vanvittigt? Hun risikere jo at skulle aflive dem. Nej hun er ikke mishandler!

• #220   10. mar 2013 Win til Bette.

• #223   10. mar 2013 Nu skal I altså stoppe det med Tina Lund ! Det da helt vildt uhøfligt at skrive sådan nogle ting om en person I slet ikke kender - I kender historier ud fra blade, og medier... Men ikke Tina som person. Tina mishandler ikke sine heste ! Hun holder så meget af dem ! Hold virkelig op med at sige hun mishandler hendes heste, når i egentlig ikke ved noget som helst om det - andet end rygter ! Der er nogen som har taget billeder af Tina, som er uheldige - også bygger de en historie op omkring billedet, UDEN at vide hvad der faktisk har forgået. Tina´s heste er rolige, veltilpasse, og ikke mindst glade. De er aktive og har masser af energi ! Tina har jo ikke nået det hun kan idag med snyd og mishandling ?

• #224   10. mar 2013 Omg for en omgang heste tøse fnider fader, det var dog forfærdeligt,

1, at spore en hest er ikke lig med at man er hård ved hesten nogle heste er mere sarte en andre,( denb hest som i 2005 hade sår fra hendes spore er utrolig følsom i sin hud, så drop alt jeres pis

2. tine har alrig barret sine heste, der er ikke stød i hendes vandgrav, der kommer ikke glasskår i hendes gamacher,

3. hun mishandler ikke sine heste hun elsker dem mere end noget andet.

Alle jer som har noget i mod hende burte nok kigge sig selv i spejlet og sige er det måske mig der er noget i vejen med, at man rakker ned på andre betyder man er pænt meget er jaloux, så drop nu alt jeres pis og kom videre i livet.

og jo jeg ved godt hvad jeg snakker om jeg har arbejdet for tina i halvandet år og er stadig i kontakt med både hende og flemming, så i skal ikke begynde!!!!!

• #225   10. mar 2013 Bolette: 1 det er ikke rygter, men fakta 2 nej det er ikke uhøfligt at fremlægge fakta om en kendt person 3 der er kun få ( og det er dem der kun har skrevet 1-2 kommentare) der skriver noget om mishandling, nå ja og så jer der ikke kan acceptere at hun ikke er perfekt..

• #226   10. mar 2013 Nej Tina er ikke perfekt, men et helt normalt menneske ! Hun har skam fejl... Men helt ærligt. Hvorfor bruge jeres tid på at svine hende til, når i ikke engang kender hende ? I ved ikke hvem hun er ! I ved ikke hvad hun laver ! Altså hvorfor evigt og altid være så negative, over for hende.. Ja hun har et fedt liv og hun er heldig! Men der ligger også rigtig hårdt arbejde bag, hun er både flittig og dygtig. Og det lyder bare som I er mega misundlige ? Men hvorfor tale grimt om hende ? smiley

• #227   10. mar 2013 Stald riknagel:
    1: Uanset hvor følsom en hest man har så er man gal på den hvis man spore den til blods, hvis den ikke tåler spore så rider man ikke med det..
    2: Jo hun har narret sine heste, hun har fået en advarsel for at springe ulovlige spring til opvarmning, det høre under barring.. Glasskår i gamacher og stød i vandgrav har jeg aldrig hørt hun skulle gøre og hun er i hvert fald ikke taget i det, så det er rygter og det skal man holde sig fra..
    3: Ser ikke ret mange skrive mishandling.. Men folk har forskellig grænse for hvad de mener er mishandling..

Og så drop det pis med jalousi, langt fra alle er interesseret i at ride stævner på top plan og bare fordi man er imod noget en person gør er det ikke = jalousi

• #228   10. mar 2013 Bolette: Fordi der blev spurgt.. Jeg skrev mit første indlæg for at skille fakta fra rygter.. Men bliver irriteret når folk afviser fakta og beskylder en for løgn og jalousi fordi de ikke vil acceptere sandheden..
    Jeg er slet ikke i tvivl om at Tina Lund arbejder hårdt og hun kan nogle ting, men derfor kan jeg godt være uenig i nogle ting hun gør og oplyse folk der spørger om fakta uden at jeg er jaloux..

• #229   10. mar 2013 Undskyld mig men du ved da åbenbart ikke ret meget!!! Tina og thomas fik en advarsel da de under en opvarmning satte springene højere op end det tilladte så det har da ikke en skid med barring at gøre, jo man kan godt ride med spore selv om hesten er følsom det er et uheld og medierne gør tingene meget værre end de er. du ved åbenbart igen ting om dette, så pak sammen og drop det,!!!!!!

• #230   10. mar 2013 Skulle også lige til at sige at ulovlige spring ikke nødvendigvis er barring smiley

• #231   10. mar 2013 Kan ikke forstå hvorfor man ikke må kritisere hende selvom man har beviser, så bliver man bare sat på plads. Men man må gerne rose selvom man ikke ved en dyt om det? Jeg har aldrig set en artikel/snak whatever, som skriver at Tina har fantastiske vilkår og at hendes heste bliver viildt forkælet og trænet helt vildt godt.. Aaaarh, den holder altså ikke helt.. smiley

• #232   10. mar 2013 Stald r: Hun har også fået en påtale for at ligge jordbommen ind under springet (hvilket gør det svært for hesten at bedømme højden og derfor vil de slå på eller springe ekstra til) det høre under barring i DRFs regler.. Tina udtalte at hun ikke vidste man ikke måtte..
    Og nej hvis hesten er så følsom at normal brug at spore får den til at bløde, så rider man ikke med spore..
    Og tag så at holde en pæn tone..

Lisa-Maria: Hvis springene er ulovlige fordi det enten er umulige at bedømme eller ikke til at rive ned, så høre det under barring

• #233   10. mar 2013 Stald Riknagel: Du er en rigtig menneskekender hva'? Hold liiige dine indlæg i en lidt pænere tone - for jeg bliver godt nok irriteret når du generalisere alle os som ikke er enige med dig i at Tina er en fantastisk og guddommelig person.. Hrm.

• #234   10. mar 2013 Jeg har ikek sagt tina er Fantastisk eller en guddommelig person, jeg er bar pisse træt af at folk rakker ned på hende når ikke kender hende, og gu fanden vil jeg ej holde en ordenlig tone når i ikke selv gør det. jeg ret lige glad med hvad i siger eller synes, i kan bare holde alle jeres misundelses indløg for jer selv,

Slut her fra!!!!!!!!!!!!!!

• #235   10. mar 2013 Stald Riknagel: Hvis du er ligeglad med hvad vi siger og synes, hvorfor dælen skal vi så lytte til dig?? smiley

Jeg mindes ikke <b>jeg</b> har skrevet grimt nogen steder. Hvorfor skal det gå udover mig at andre ikke kan holde det i en pæn tone?

Nej, jeg er ikke misundelig på Tina.. smiley Hun må med glæde beholde alt det hun har.

• #236   10. mar 2013 Btw. vi kan godt læse hvad du skriver selvom der ikke er flere hundrede udråbstegn bagved..

• #237   10. mar 2013 Stald R: At folk er uenige med dig eller ikke bryder sig om Tina Lund betyder ikke de skriver grimt.. Jeg har på intet tidspunkt skrevet noget i en grim tone..
    Og Sorry men vi behøver altså ikke kende en person for at fremligge fakta eller vurdere hvad vi synes om offentlig fremviser adfærd..

• #239   10. mar 2013 Havde egentlig besluttet mig for ikke at skrive, men nu er ser jeg da rødt.

Stald R: det kan godt være vi ikke kender Tina personligt, men vi har klare beviser om nogle ting i hendes ridning. Og vi har sørme vores ret til at have en mening, uden at blive beskyldt for at være misundelige? Bare fordi i syntes hun er super, hvilket jeg ikke er helt sikker på om i alle syntes, så burde det også være muligt at skrive sin mening uden at blive beskyldt for misundelse.

Personligt er hun ikke min kop te. Hun kan sikkert et og andet, og har nok ændret sig, men det ændre ikke på de ting hun gjorde.

• #241   10. mar 2013 Julie: ved ikke om jeg skal føle mig truffet, men er da umiddelbart enig smiley

• #243   10. mar 2013 Var lidt i tvivl, men det nok mere fordi jeg før er blevet dømt efter min alder, så var vist bare i forsvars position ;). Men fangede mening med indlægget smiley

Mange tak og ilm smiley

• #245   10. mar 2013 Siff, man må da gerne tænke lidt inden man spreder et rugte.

Hvis hesten ikke røre jorden kan den altså ikke få stød, øv for noget at sprede ud, til uvidene folk.

Vi har sikkert alle prøvet at blive beskyldt for at være en dårlig hestemor, men det kommer kun af at andre mennesker ikke kan forenes med at der er andre måder end ens egen at gøre tingene på.

Der finder mange maåder at gøre niget rigtigt på og lige så mange at gøre dem forkert på.

Vi mennesker har et eller andet med at vi altid er de bedste og dem der kan erkende at de gør tingene på deres måde og andre på deres måde, ja det er dem der kan skabe fred i verdnen ikke dem der vil have at folk gør som en selv, man skal kunne se mulighederne i forskelligheder ikke begrænse sig selv.

Vi har alle lavet fejl, og det bliver vi ikke dårlige mennesker af, dem der ikke vil udvikle sig er dårlige mennesker.

• #247   11. mar 2013 Tina Lund har haft mange påtaler! Jeg syntes hun er et forfærdeligt menneske ikke mindst overfor sine heste men, også overfor hendes stald piger der er blevet godt trådt på! Hun prøver at blive mere og mere kende ved at, deltage i alle mulige andre programmer der ikke handler om heste fx. Vild med dans , sang og billeder. Hun river hendes heste i munden og hendes far klasker bommen op i forbenene på hesten når hun springer. Hun er ikke min kop te og JEG syntes at hendes ridestil er forfærdelig og hun er så mega stoppet at det halve kunne være nok !

• #248   11. mar 2013 Der var en kvinde, som havde meget travlt med andres fejl og mangler, og som var slem til at sladre rundt om i sognet.

En dag fik hun besøg af præsten, som havde hørt om det, og som nu gerne ville have hende til at se, hvad hun gjorde. Hun var ved at plukke en høne, da præsten kom, og han bad hende om at samle fjerene i en pose og gå ud og sprede dem på vejen.

Næste dag kom han igen på besøg. Jo, hun havde gjort, som han sagde.

"Så gå ud og saml dem sammen igen!" lød det nu til hende.

"Jamen, det er jo umuligt! De er jo spredt for alle vinde!" sagde hun, og nu kunne præsten så forklare hende, at sådan var det også med alle de dårlige historier, hun spredte i sognet om andres fejl og mangler.

Det er så let at dømme. Det er så let at finde andres fejl. Man hvad med dig selv?

• #250   11. mar 2013 Claus: Kan ikke lige se sammenhængen når der netop ikke er tale om rygter men fakta.. Eller mener du også aviser og nyhederne spreder rygter når de fortæller hvad der er sket ?
    Men enig i at de få der skriver om ting de blot har hørt skulle holde sig til fakta..

• #251   11. mar 2013 Bettemus:... Måske ikke, og jeg siger heller ikke at Tina eller andre topryttere ikke kan være lidt hårde, men når man snakker ridesport på højt plan, er kravene til hest og ryttere utroligt store hvis de skal kunne være med i toppen, så selvfølgelig bliver der overskredet nogle grænser somme tider.

Men når du nu kan påstå det ikke alt sammen er rygter går jeg jo så også ud fra at du må have førstehåndskendskab til nogle episoder med Tina og hendes heste ? og dem ville jeg da gerne høre noget om for så er det jo pludselig en seriøs diskussion vi har.

Ps. Jeg behandler min egen hest som en Prinsesse, men til trods for det har jeg både slået hende et par gange og jeg mindes også en gang jeg fandt nogle hår på mine sporer, så nej jeg skal ikke være hellig, og så lige det der indlæg med strøm i springene, den skal jeg altså prøve, for jeg er da sikker på at med en skræmt, bange og nervøs hest skal man nok få gode resultater:-)

• #252   11. mar 2013 Signe:... Jeg mener ikke aviser og nyheder spreder tomme rygter, men alle ved jo at tingene bliver blæst op, og ikke altid indeholder alle fakta.

Du skriver... Men enig i at de få der skriver om ting de blot har hørt skulle holde sig til fakta.. JAMEN så kan du jo se sammenhængen smiley

• #254   11. mar 2013 Tina er ligeglad hun vil bare være kendt og berømt. Til Copenhagen Horse show vandt hun nogen klasser og gad ikke engang ride æresrunde !!! Sikke en snop siger jeg bare. Hun er en egoist i mine øjne og jeg støtter ikke det hun gør. Jeg har ikke hørt om stød i springene, men hendes far har klasket bommen op i forbenene på hesten når Tina sprang

• #256   11. mar 2013 Folk der rider på top plan glemmer tit hesten

• #257   11. mar 2013 Freja K:....... Jamen det er jo det jeg prøver at pointerer at hvis en sådan diskussion her skal være seriøs, så skal man holde sig til FAKTA som kan underbygges af beviser så som foto, video førstehåndberetninger osv, alt andet er kun sladder. Vi kan da godt tillade os at tro på medierne, men man må også godt være lidt kritisk i forhold til dem, da det jo er en varer der sælges og derfor somme tider får en spændende indpakning hvis indholdet er for kedeligt.

Bettemus:...Ridning som topsport kan jeg ikke se noget galt i så længe det foregår på en ordenlig måde, og heldigvis behandler de fleste deres heste ok.

Sandre s:... Ja det har du ret i nok sker men jeg er også af den overbevisning at den hest der ikke behandles ordenligt den kan heller ikke skabe resultater i længden. At Tina gerne vil være berømt, ikke ville ride æresrunde (kunne være hesten var træt) og hun måske er en snop og egoist kan jeg virkelig ikke se noget problem i,det gør hende vel ikke til mishandler.

• #258   11. mar 2013 Nej det gør det ikke , men jeg syntes også man skal vide at det ikke kun er hestene der bliver berørt af hende også andre selv hendes medarbejder. Og man rider en æresrunde hvis man skal det så må hun lade vær med at starte hvis hesten er så træt. Tina kan sikkert godt få hesten til at springe selvom hun ikke behandler hesten ordenligt hun tvinger den jo til det hvis ikke den bare gør det! Hun river hesten rundt på banen og sparker til den som en i helved! Hun er en forfærdelig rytter i mine øjne

• #259   11. mar 2013 Claus: så du siger at det er okay at Tina opføre sig spm hun gør, fordi hun er "toprytter"?

• #260   11. mar 2013 Claus: Men når vi nu snakker ting med billedligt og video beviser så kan vi vel blive enige om at man ikke bare kan afvise det..

• #261   11. mar 2013 Malle:... nej siger jeg ikke det er bestemt ingen undskyldning at man er toprytter eller noget andet for den sags skyld.

Signe. helt enig man kan ikke bare afvise det, men man skal inden man dømmer andre have alle fakta og jeg mener ikke at et enligt billede som dette, straks berettiger til at blive dømt som mishandler, der kan være mange årsager til at man kommer til at lave hul på en hest og det behøver bestemt ikke være med overlæg, men jeg kender ikke baggrunden til hvorfor omtalte sår er opstået og kan derfor heller ikke dømme.
    https://www.google.dk/search?hl=da&safe=active&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1024&bih=632&q=tina+lund+spore+hest+til+blods&oq=tina+lund+spore&gs_l=img.3.0.0i24.2509.8541.0.10651.15.9.0.2.2.0.634.2715.1j3j1j1j1j2.9.0...0.0...1ac.1.5.img.eC66JJxM-Ic#imgrc=gyyoy9IhbMSUAM%3A%3B4cVpxjAv0UNobM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hesteinternatet.dk%252Fgraphics%252Fpictures%252F3195_full.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hesteinternatet.dk%252Fdefault.asp%253Fshow%253Dpage%2526id%253D3195%3B212%3B125

• #262   11. mar 2013 Pas nu bare jeres egen business folkens. Og respekter hinandens holdninger og meninger.

• #264   11. mar 2013 Men tvivler bare på der sker så meget mere ved en hg diskussion? Ser intet positivt i sådan en slags diskussion og fatter oliebilles bliver ved. I gentager jer selv igen og igen, det er håbløst med en sådan diskussion om en person der ikke selv har noget at sige og som bliver hængt ud.
    Det kunne jo være i havde misforstået noget ved de såkaldte facts i har.

• #265   11. mar 2013 Men bette, det er bare heller ikke alt man behøver have sin snude i.

• #267   11. mar 2013 Claus: Jeg har så også set hele serier af billeder + video af den hændelse da det var fremme, ikke kun 1 billede

• #268   11. mar 2013 Team hygge: Den husker jeg godt smiley skræmmende.. Og Tina Lund var også med dog var det som pony rytter

• #270   11. mar 2013 En længere oppe nævnte det også, men hvorfor bliver Helgstrand ikke nævnt? Der er alt, alt ALT for mange topryttere, der træner hesten for hårdt, bruger barring og andre former for hårdhændede metoder - men mishandling er et meget hårdt ord!! Men synes det er synd, at det kun er Tina, der bliver nævnt her, hun skal da ikke løbe med al æren

• #272   11. mar 2013 Lea: Nu var det jo Tina Lund der blev spurgt til, så derfor hende folk skriver om

• #273   11. mar 2013 Ja, det kommer ikke som en overraskelse, men come on, regner I med, at I kommer til en konklusion eller venter I bare på at pisse så mange mennesker af, at de stopper med at svare? smiley
    Det er jo en ældgammel diskussion, hvor ingen nogensinde bliver enige!

• #274   17. mar 2013 jeg har ikke noget imod hende. men det er altså ikke helt let at være professionel rytter.... det er lidt ligsom JB nogle siger han ryger hash andre siger noget andet.
    men ja jeg har også set billeder jeg ikke bryder mig om
    - http://www.hesteinternatet.dk/graphics/pictures/3195_full.jpg

men det er dengang

• #275   22. mar 2013 Forrige år så jeg hende ride til hingstekåring. Der mistede jeg alt respekt for hende!
    Før det, kunne jeg godt lige klare hende, men syntes ikke hun red super godt efter hvad jeg har set på youtube og alle de andre steder, men det kan man jo ikke altid regne med smiley

Men der til hingstekåring red hun virkelig virkelig dårligt inde på opvarmningen! Hesten blev savet ned, virkelig groft savet! den gik næsten helt inde ved bringen, den bukkede mange gange, for ligesom at fortælle hende at der var noget træls, men nej nej, hun er da bare pisse ligeglad smiley hun rider da bare videre, men der gjorde de det der med at løfte bommene når hesten sprang :O!

• #276   22. mar 2013 Balder & Emma = Heste er kloge nok til at sige fra over for ubehagelige ting

Ja heste er kloge nok til at sige fra. Men ved du hvad, det er fandme sjældent rytteren høre på hesten. For det meste hvis hesten bukker eller stejler, så siger folk bare "den er nok bare fræk" (heste har ikke hjerne nok til at være frække, de tænker ikke på den måde)
    Så derfor rider de bare videre, selvom hesten bliver ved med at bukke og stejle!...

Der er rigtig mange der skriver at vi vel alle selv har lavet fejl
    Ja det har alle da! Men Tina Lund og stortset alle andre ryttere er da pisse ligeglade med at deres hest bliver redet dårligt, de vil da bare til tops?!

• #277   1. apr 2013 Det er da temmelig dyre heste hun har, så jeg forstår ikke hvorfor hun skulle mishandle sine heste

• #278   1. apr 2013 forumet er dødt smiley ?

• #279   21. apr 2013 Jeg havde egentligt ikke noget mod tina, og besluttede ikke at tro på noget før jeg var 100 % sikker, men en jeg kender, har været i praktik ved hende, og oplevede at hun ikke behandlede hestene ordentligt, og tog grædende hjem derfra...

• #280   11. jun 2013 min tild. underviseres datter ´på 7 år får undervisning hver uge af tina lund og det er de super glade for hun har lært super meget, de har været inde i staldende og siger at ingen af hesten tyder på at være mishandlet-
    tror selv bare at det er rygter og alle kan jo lave billedteknik for at få en god historie ud af det

• #281   15. jun 2013 jeg ved ikke om hun mishandler sine heste men ved da hvordan hendes træner har trænet heste og hans elever..

det kaldes sgu synd

jeg var til stævne en dag hvor han og hans rytter kom en pige på kun 16 år fik besked på at smække den med pisken op til fler gange fordi den ikke løftede benene nok?? smiley

jeg hørte dette fler gange inkl en pisk der svirpede over denne stakkels hest der blev mer og mer skræmt smiley

jeg gik direkte til dommern og sage det og derefter kiggede hun selv på det og ganske rigtigt gjorde den møg tøs det fandme igen og igen imens dommeren kiggede og så fik hun dæme tur og bagefter måtte de jo pændt pakke hesten og tingene sammen og køre hjem igen for det ville dommeren godt nok ikke finde sig i...

men har kun set huller der hvor tina's spore sidder syntes hun skulle være bare lidt mer forsigtig med sine spore da det er set tit på hendes heste..

ingen hate her fra

• #282   17. jun 2013 jeg har være ved hende i en uge og jeg synes at alle heste bliver behanlet pænt og ingen af sem har sår efter syre eller noget under gamacherne eller næsebåndet. jeg synes at de heste har det rigtig godt smiley og de kommer på fold flere timer om dagen, mange af dem kommer på døgnfold smiley og det med at hun gør ting ved hendes spring? det tror jeg ikke på. hvis hun gjorde, så tror jeg at hesten på et eller andet tidspunkt ville blive bange for at sspringe, og hendes heste virker ikke rigtig bange for det, de har ørene fremme og søger hen til springet smiley

• #283   18. jun 2013 Nu kan jeg jo ikke bedømme hende? Da jeg ikke kender hende. Men jeg syntes at hun lyder som en god træner :). Dog har jeg set nogen ubehagelige billeder og har hørt et rygte om at hun bruger rollkur på sine heste? Men jeg ved ikke om det er sandt og hvis det er kan det jo være at hun har forandret sig?

Kommentér på:
Tina Lund mishandler ?

Annonce