604 visninger
|
Oprettet:
Dilemma - gamacher på folden {{forumTopicSubject}}
Jeg er i et dilemma...
Jeg har en hest som er en bølle på folden og han går alene på fold ved siden af de andre heste. (længere forklaring)
Han er ret vild og selvom han går alene lykkes det ham næsten hver gang at komme ind fra fold med små blødende sår på benene. Heldigvis har han ikke været halt af det endnu!
Han har i forvejen klokker på forbenene, men hvilke gamacher kan jeg bruge?
Evt. klokker på bagbenene også?
Jeg er ikke helt glad for at bruge så meget på ham, da jeg vil mene det gør hans sener og muskler i benene slappe, men har jeg noget valg?
jun 2010
Følger: 94 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 50 Svar: 679
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 31 Svar: 237
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.666
Jasmin går med en 24/7 på hendes højre bagben, da det er den hun skader og dyrlæge har sagt hun SKAL gå med den. Den støtter nemlig IKKE og hun bliver derfor ikke slap i den overhovedet.. Og det er kun når det støtter at det kan gøre dem svage.
sep 2012
Det er specielt hans bagben han skader. Først på kodeledet og nu på indersiden af piben. Et helt fint snit med hoven - næsten som en kniv der lige har strejfet indersiden... årh hvor er jeg træt af det!
dec 2008
Følger: 96 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 160 Svar: 2.087
Så du skal i hvert fald tænke dig om, når du vælger dine gamasher
sep 2012
Men jeg synes næsten det er en risiko jeg vil tage, da alle heste han få viklet sig ind i hegnet. Det er en risiko vi alle løber når vi sætter hesten på fold.
Jeg synes bare det er ærgerligt jeg ikke kan give ham bandager på til træning pga. af sår på benene... Så får han bare endnu flere under træning. Han har ikke altid helt styr på hvor han sætter sine ben
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.666
Det kan ikke ske med disse gamasher.. Dyrlægen godkendte dem til os, og hun VED hvor slem Jasmin er med det lorte bagben, og hun har også stået stille i 3 mdr. fordi hun skadede det med det fine snit og blev halt.
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=610446&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
sep 2012
Dilemma - gamacher på folden