{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.014 visninger | Oprettet:

Torben hestehandler rønnede {{forumTopicSubject}}

Jeg var i den kedelige situation at skulle af med 2 af mine heste.. Solgte drm til Torben. De var begge brændemærket og med pas, det var fine ponyer...

Var deroppe den anden dag.. Han fortæller st de er solgt til Sverige til privat familier.. Min mavefornemmelse siger mig at det måske ikke er sandt..

Ved godt at han bytter heste i Sverige..
Men er det til reel salg eller slagtning....
Er der nogen der ved hvad der sker med dem når de ryger til Sverige..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Torben hestehandler rønnede
  • #1   13. maj 2013 Jeg stoler IKKE på Torben..
    Han er så fusk som man kan være...
    Så slagtning kan være en stor mulighed.. ved i hvert fald, at han fusker med prisen og sandheden


  • #2   13. maj 2013 Min pony er fra Sverige, og han hentede hende fra en privat familie. Han havde hende i et år før hun blev solgt. Han sender kun heste til slagtning hvis han har haft dem inde flere gange. Mener det er over fem gange. (: Han er hestehandler, men man kan altså tro og stole på ham. Jeg har haft stor glæde af begge mine ponyer som han har hentet i Holland og Sverige. Jeg har kendt ham i fem år. Og han holder sit ord! (:

  • #3   13. maj 2013 Mille

    Vil så lige sige, at du har været utrolig heldig !
    De heste jeg har haft på prøve, og skulle siges fra hans side være sund og rask.. har så været fyldt med fejl!
    Og så er han utrolig dyr i forhold til hestens værdi.
    Jeg kiggede på en blandings pony, som han sagde var 100% børne pony og kunne ALDRIG finde på at gøre noget..
    en pige sætter sig op, og det første den gør er at bakke/stejle og stejler bag over med pigen.. så siger han at den er super sød ellers og han ville ha 17.000 kr ..
    for en blandings pony på 16 år og skulle være sund og rask og være børne pony? åååh nej tak ...


  • #4   13. maj 2013 Torben samarbejder med Jan Smidt fra Sydswedishhorses. Så muligvis er din hos ham - han kan kontaktes på mail og svarer hurtigt.

  • #5   13. maj 2013 Han siger det som han får at vide af tidligere ejere. Han vælger at stole på folk! Det er ikke hans skyld at hestene er fulde af fejl! Jeg kender ham privat også, og ved hvem han er! Han lyver ikke, han siger det han får at vide. I skal jo også tænke på hvor mange heste han får ind og ud, det er svært at holde styr på. Og han er et menneske ligesom alle os andre, og kan begå fejl. Han kan sagtens ha' stået og snakket om en hest, også egentlig snakke om en anden, for han har mange heste og holde styr på! (:

  • #6   13. maj 2013 For det første er livet jo sådan at hvis man sælger en vare (også heste) må køber selv om hvad de vil med "varen". For det andet er prisen på hestekød latterlig lav i forhold til den levende hest som salgvare!
    Og som Mille siger (har kendt Torben ca. 20 år) er hesteejerne fulde af løgn når de sælger deres heste.
    Jeg syns Torben til forskel fra mange andre er god ved sine heste/ponyer.
    mvh merete


  • #7   13. maj 2013 Så er det smagssag ..
    Jeg bryder mig ikke om ham, at han kan stå og sige at han vil ha 17.000 kr for en pony som stejler bag over med en pige på ryggen og bukker rundt. og skulle være 100% børne pony? nu ved jeg ikke hvilken slags børn han tænker på.. men i midt hoved er det ikke en børne pony.
    Jeg kender også Torben, og har haft redet hos ham da jeg var mindre og kender mange af de piger som kommer der ud..
    ved at min veninde solgt sin oldenborg til ham for 6000 kr og sælger den for 21.000 kr .. og hun sagde at han skulle gå med ringsko da han havde noget med hans ben..
    hun finder så den nye ejer af ham, og finder ud af at han IKKE går med ringsko, hvilket han skulle ud fra dyrlægens udtalelser.
    og at hun springer og rider hårdt dressur på ham, og han måtte kun bruges til skov tur.
    hun kontakter så toben, som så vælger at ignorere både min veninde og hestens nye ejer..

    Men same same, påstand mod påstand..
    jeg kan ikke lide ham.


  • #8   13. maj 2013 Når man sælger sin hest, så har man lagt ansvaret fra sig. Hvis man ikke kan tåle, at hesten ikke bliver behandler præcis som man selv ville, så skal man ikke skille sig af med den.

    Ærgerligt at nogle folk ikke behandler hestene ordentligt, men det kan altså ikke være en hestehandlers skyld, at ny ejer ikke får hesten tjekket igennem, som i din venindes tilfælde, Flying horse - det er jo ikke Torbens skyld, det er den nye ejers skyld. Oveni det så sælger man da heller ikke en skovturshest der ikke kan holde til ret meget, til en hestehandler? Så tager man sig sammen og giver sig tid til at finde en god ejer til hesten, en ejer man kan stole på. Det andet er sgu for latterligt, og så bagefter skyde skylden på hestehandleren. Nej - det er din venindes egen skyld, at hun ikke selv ville finde en passende ejer, og det er nye ejers skyld, at hesten ikke bliver redet korrekt.

    Jeg tror sgu ikke på, at Torben er hverken værre eller bedre end de fleste andre hestehandlere. smiley


  • #10   13. maj 2013 Var os engang ude og kigge på hest.
    Han ligger så ud med at sige at civiliseret måtte ride led bid, da den havde tandspidser, men det skulle ejer selv sørge for. Så tænker jeg bare okay, og hvad så hvis der går 1 år før den bliver solgt, stakkels hest.
    Når, jeg hopper så op, og for det første så tossede den ud efter de andre hest der var der, for det andet var den tydeligt halt på begge forben og det ene bagben.
    Jeg hopper sselvfølgelig af og siger at den er halt, men det benægtede han.
    Jeg får så en hoppe, der kommer ind fra fold, super sød hoppe, og der var ingen problemer der overhoved......


    Så jeg tror det er hvor uheldig man kan være. For nogle af hans heste er ihvertfald nogle lækre nogle.


  • #11   13. maj 2013 Jeg ved ikke hvad han gør ved dem der kommer til Sverige. Men han er det mest uærlige menneske at handle med. Vores klub solgte en gammel rideskolehest til ham ufattelig billigt med aftalen om, at den kun måtte sælges til skovtur, fordi de kedede sig når den red dressur, men den var en fin hest til tur. En uge efter gik den som rideskolehest på en anden klub, som han solgte den til -.-

  • #12   13. maj 2013 Vi har mange heste fra Torben og vi var kun haft to heste vi ikke kunne bruge fordi de var køreheste og vi har ca. fået 100 ponyer og heste hvis ikke flere i alle de år jeg har redet og hende den ene vi har er altså 35 år og har det super godt stadig, vi har flere der nærmer sig de 25 og de har det stadig godt! så ja, vi har kun haft det godt med Torben! - Men selvfølgelig er det en smagssag! - Jeg kan kun sige god for ham.

  • #13   13. maj 2013 Jeg har været i praktik der, har både gode og dårlige oplevelser. Men ved at der i den uge, kom næsten svenskere hver dag og prøvede heste smiley

  • #14   13. maj 2013 Hvorfor filan sælger man sin mere el mindre nedslidte hest/pony til en HESTEHANDLER.. Hvad tror du/I han har tænkt sig at gøre med dyret.? Sende den på græs og hygge om den?
    Tror det ville være bedre at man som ejer tænkte sig grundigt om og måske overvejde at få den aflivet i stedet for at tænke kroner og ører.


  • #18   13. maj 2013 Hestehandlere der er til at stole på eller ej... Den eneste der vælger at sælge sin heste til en hestehandler er en selv. Der kan ske alt med en hest ved en hestehandler. Hvis han/hun vurderer at han/hun ikke kan få solgt heste, altså hvis interessen i den bestemte hest er for lille så kan det da godt ske den bliver aflivet. Det er dyrt, selv for en hestehandler, at have heste stående, og det er trods alt deres job at få det til at køre rundt.
    Sælger man en hest, der ikke må anden end at gå på mark og gå på skovtur til en hestehandler, så kan man altså ikke vide sig sikker på hvad der kommer til at ske med den.
    Sælg dog for pokker de "nedslidte" heste privat på kontrakt, hvor der højt og tydeligt står, at hesten kun må gå skovtur og ikke må bruges til andet. Så har man da selv noget at skulle have sagt, hvis andet er tilfældet.

    Jeg stoler personligt ikke på hestehandlere. Det er en forretning der skal køre rundt. Giver hesten minus i en længere periode og den ikke virker salgbar, så ryger den altså.


  • #19   15. maj 2013 nu kan man desværre komme derud; hvor man TVINGES til at sælge.. her og nu.
    disse to ponyer, var super fine..og kun 2 og 3 år gammel.. Og hvis jeg kunne skrue tiden tilbage, så havde jeg fundet en anden løsning, så jeg havde kunnet beholde dem..
    Nu kørte jeg derop for at se om de var der stadigvæk....

    Torben kunne godt huske dem begge... og fortalte at de var kommet til Sverige, solgt til privat familier...
    Og det troede jeg på... indtil jeg til min skræk læste et kæmpe stykke omkring danske hestehandlere ,sverige og slagteheste der blev kørt afsted til italien og frankrig...

    Så smed den op i håb om svar.... smiley
    Og jeg er ikke nervøs for at de er solgt til sverige.....!! (men det er dov temmelig håbløst at finde dem, så man kunne besøge dem, og se at de har det godt smiley så havde da håbet at de var blevet i dk )





  • #20   15. maj 2013 Og selvf. alle ved da at de fusker med alder og afstamning hvis de kan komme afsted med det..
    disse var brændemærket og den ene også chippet...


  • #21   15. maj 2013 Vivian - Vil han ikke fortælle dig hvor de er kommet hen?

  • #22   15. maj 2013 Den lov har jeg aldrig hørt om? smiley

  • #24   15. maj 2013 Hvor står det henne, at man ikke har ret til det, eller at han ikke må fortælle det? smiley

  • #25   15. maj 2013 TS : Jeg tror ikke du skal være nervøs for om "dine" heste er kørt til slagt? for heste med brændmærke, tror jeg ikke på man kører til slagt smiley (så skal de da fejle noget alvorligt)
    Men mit bud ville også være at kontakte Jan Smith, for det kunne godt være de var der smiley

    Min erfaring med Torben er at han aldrig fortæller noget som helst omkring hvor hesten kommer fra eller er kommet hen, ikke noget man kan bruge til noget i hvertfald .-) og i og for sig kan jeg godt forstå han ikke gider det.

    Selvom man som ny ejer gerne vil vide noget om den hest man har købt smiley

    Men lige præcis på det område der ? der er det jo nu blevet meget nemmere med pas og chip smiley for så kan man jo være heldig at finde gamle ejer der eller ved at Google hestens navn? for nu bliver navnene jo heldigvis ikke lavet om hver evig eneste gang hesten skifter ejer? smiley

    Min erfaring med Torben er at han ikke er en af de værste. Problemet er jo desværre ofte at køberne vil spare handelstjek !! og når det så viser sig at hesten fejler noget? ja så får handleren skylden !


  • #26   28. dec 2014 hej torben jeg vil gerne hører om du ville købe min hoppe plag 1 ½ år
    hun hedder April hun sælges til 5000 kr. Den står viborvej 81 7470 karup j
    hilsen karina nielsen

    kontakt via mobil nummer 25131297

    det haster


  • #27   28. dec 2014 Okay staldkarupvej f!
    Måske du rent Faktisk skulle skrive til Torben selv i stedet for at skrive her inde!? smiley


  • #28   28. dec 2014 det er en haste sag


  • #29   28. dec 2014 Staldkarupvej f. Torben ser ikke det her alligevel. Du skal ringe til ham eller skrive en SMS (:

  • #30   28. dec 2014 Staldkarupvej - Du får ikke fat på Torben, ved at skrive herinde, for han er er her ikke. :o)

    Så skriv du hellere til ham privat, i stedet for at skrive adresse og telefonnumre herinde. Du risikerer, at nogen misbruger det, og det gør alligevel ingen gavn herinde.

    Så hvis det er en hastesag, så skriv til Torben.


  • #31   29. dec 2014 hvad er nummer på toben

Kommentér på:
Torben hestehandler rønnede

Annonce