{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Sur stråle - what to do? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Min gamle pony blev for to uger siden kraftigt halt fra den ene dag til den anden.
Jeg gav ham ro og det blev hurtigt meget bedre, dog ikke 100% rentgående.
Fik smeden ud, og han konstaterede sur stråle i hoven. Jeg havde ikke opdaget det, da hans hove i forvejen er lidt 'gamle og grimme'... Og det lugter næsten ikke.
Har fået noget til at behandle det med og har pakket hoven ind med bl.a en ble, så hoven holdes ren og tør.
Men hvad kan jeg mere gøre for ham?
Han har været en anelse hævet nederst på benet - bør dyrlægen kigge forbi eller bliver det også bedre når hoven bliver behandlet?
Hvor lang tid skal jeg forvente der går, inden han kan rides igen?
På forhånd tak for konstruktive svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur stråle - what to do?
  • #1   16. maj 2013 Vent et par dage og se om det går over ellers ring til dyrlægen. smiley

• #2   16. maj 2013 Hvis du kan få fat i blå sten, så bland det med helosan til det bliver pasta agtigt,
    Det laver underværker på rekord tid..
    Og pak det ind den første dag..

• #3   16. maj 2013 Blåstenspulver er nr 1 til sur stråle. Rens stråle godt op, børst grundigt al skidt væk, fyld hullet ned i strålen med blåstenspulver og prop et stykke tørt vat ned oven i. Sådan gør jeg 2-3 dage i træk så er bakteriekulturen, der ha forårsaget råd (sur stråle) død. Der går selvfølgelig en rum tid inden hullet "lukker" sig og i den tid skal du være opmærksom på at rense og desinficere - jeg giver gerne fodbad hver anden dag i en kraftig jodopløsning og evt supplere med en gang eller to mere af blåstenskuren.

God bedring.

• #4   16. maj 2013 Josefine, Blå sten er taget ud af markedet. smiley
    Ring til dyrelægen de har noget antibiotika mod sur stråle, og det er meget effektivt smiley

• #5   16. maj 2013 Jeg har lige været til foredrag om produkter fra Equsana, og deres Strongstep Frog Care til sur stråle, lyder helt fantastisk! Det skulle være et rigtig godt alternativ til Blå sten, som jo er taget af markedet.

• #6   16. maj 2013 Ja, blåsten kan være lidt svær at få fat i, men det ER nr 1. Jeg har også hørt flere - bla min smed - tale godt om Strong Steps Frogcare, men jeg har ingen personlige erfaringer.

• #7   16. maj 2013 Blå sten er ofte den hurtige løsning, men selvfølgelig derefter skal man forbygge det, for ellers kan du nemt bøvle med, at det kommer og går, indtil det egentlig problem er løst, konstant optimalt underlag.
    Men når han nu er hævet, så synes jeg personligt du skal tage dyrlæge ind over situationen.

• #8   16. maj 2013 Tak for alle jeres svar indtil videre:-)
    Hævelsen er næsten forsvundet efter han har fået ro.... Hvad tænker I en dyrlæge kan gøre for ham?

• #9   16. maj 2013 blå sten strong steps er taget ud af market pga. de fandt ud af det både fjernede sygt og rask væv halløj i hoven, men ja det er/var meget effektivt.
    Jod er også godt at bruge.

• #10   16. maj 2013 Ved godt blå sten er taget af markedet - men det betyder ikke at det er umuligt at få fat i, og som andre nævner er det stadig nr 1 mod sur stråle

• #11   16. maj 2013 NT-DRY

Prøv at google nt-dry og se videoen.

• #12   16. maj 2013 Det der virker hos mig hver gang, er Cavalor Dry Feet, jeg renser ud med en jodopløsning og vat, lader strålen tørre 2 min, og så putter jeg vat gennemvædet i Dry Feet ned i strålen, dette gentages hver 2-3 dag... Smeden skal selvfølgelig skære "overflødig stråle" væk til behandlingen, hvis det er så slemt at den halter af det smiley

• #13   16. maj 2013 Jeg plejer at bruge æble eddike, det fungere super godt, også som forebyggende.

Kommentér på:
Sur stråle - what to do?

Annonce