{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Hvad er jeres holdning?? (amning) {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

Ja jeg ved ikke helt selv hvad jeg mener.. For på den ene side mener jeg jo at det at amme sit barn er noget helt naturligt. Men på den anden side overskrider det altså også lidt min grænse når kvinder ammer deres børn i fuld offentlighed. Jeg ved godt man bare kan lade være at kigge, men jeg får det alligevel sådan lidt ubekvemt ved det.

Jeg er selv gravid og vil også hvis det er muligt amme mit barn, men det bliver aldrig i offentlighed, det er jeg for blufærdig til. Jeg vil heller ikke gøre det herhjemme hvis vi har gæster ( altså foran dem) Så vil jeg fortrække ind i soveværelset med bebse så vi kan have en lille hyggestund derinde smiley

Hvad mener i om det?? Vil i bare trække brysterne frem i offentligheden så baby kan spise eller vil i også trække jer tilbage et sted hvor man kan være lidt privat??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er jeres holdning?? (amning)
  • #1   17. jun 2013 Jeg er så ligeglad med, hvad andre gør, så om de ammer i offentligheden, ja det rører mig ikke smiley

• #2   17. jun 2013 Jeg har ikke ammet de 2 jeg har, kan virkelig ikke li når nogen ammer offentlig og får vi flere skal de heller ikke ammes. Men det er kun min mening

• #3   17. jun 2013 Jeg ville faktisk også ønske jeg kunne være ligeglad, men jeg bliver virkelig ubehagelig til mode..

Men som sagt jeg ville personligt aldrig selv amme foran andre end min mand, ikke engang det nærmeste familie..

• #4   17. jun 2013 Jeg ved heller ikke helt hvad jeg skal mene, det er jo ikke ligefrem en appetitvækker hvis man sidder på en resturant, men kan man ikke bare gøre det på toilettet fx?

• #5   17. jun 2013 Jeg syntes bestemt man godt burde kunne amme offenligt, også må folk lukke øjnene eller kigge den anden vej :o).

• #8   17. jun 2013 Ninna J - nej vel?? Jeg tænker også toilettet hvis der ikke er andre muligheder. Om ikke andet er der jo også tit de der toiletter med puslerum i, så må man da gå derind og amme og så kan man jo lige få skiftet bleen også bagefter smiley

• #9   17. jun 2013 generer mig ikke, medmindre de står åbent og viser patter meeeega tydeligt.

Det genrrer mig mere med de pokkers restauranter det stille babyskift og dametoilet SAMME STED!! FØJ!

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.909
    #10   17. jun 2013 Synes virkelig ikke, at det er appetitligt, at der bliver ammet i en restaurant, når man sidder og spiser. Man kan da i det mindste vise lidt hensyn og gå ud på toilettet.

• #11   17. jun 2013 Jeg synes det kommer rigtig meget an på hvor.
    Generelt bliver jeg lidt ubekvem ved situationen. Men hvis der sidder en og ammer sit barn på en bænk på gaden, så er det sådan det er.

Meeeeen, dem der gør det på en restaurant eller sådan, det kunne jeg altså godt være foruden.

• #12   17. jun 2013 Det rør ikke rigtig mig at mødre ammer i offentligheden, men jeg tænker at det må være ekstremt akavet for dem selv at "smække patten på borden" fordi deres barn skal fodres. Hvis jeg var mor ville jeg i hvert fald ikke selv kunne holde det ud, men på den anden side har jeg heller ikke den største lyst til at sidde og se på det, mens jeg spiser min cheeseburger..

• #13   17. jun 2013 De har lavet en fotoserie på bt.dk fra det jeg linker til, der er det bestemt ikke alle der ammer lige diskret smiley Der er ihvertfald ikke tænkt i at dække noget til smiley

• #14   17. jun 2013 Så længe det foregår diskret, så genere det ikke mig smiley

Ninna J: Har du selv lyst til at spise på et toilet? Nej vel, så hvorfor skulle en baby gøre det?

• #15   17. jun 2013 Jeg kan ihvertfald love jer så meget det bliver ikke mig og mit barn der kommer til at være skyld i at i mister apetitten på resturanter og cafeer eller for den sags skyld andre offentlige steder smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#16   17. jun 2013 Kan huske, vores folkeskolelærer i dansk sad og gjorde det midt i klassen, da hun var på besøg med bebs. Forstår ikke, at man som mor synes, det er det naturligste i verden at hive patten op på bordet bare sådan, men måske er det mig, der er sart

Ville aldrig gøre det selv

• #18   17. jun 2013 Jamen spædbørn skal jo have mad.
    Og nej ikke på toilettet! det er da ulækkert. vil du selv spise derude?

De kan altså pludselig blive sultne sådan nogen små babyer. Man kan ikke bare give en flaske hvis barnet ikke er vant til det.
    Sultne babyer skriger HØJT hvis de ikke får mad.
    Men det er altså kun de første 4-6 måneder de lever af mælk, derefter kan man jo give mos i stedet for bryst.
    Hvis man vil kan man sagtens give bryst uden at nogen kan se noget som helst hud.
    Så ja selvfølgelig må man amme i offentlig rum.
    Hvordan kan man sammenligne amning med prutter og urinering? Nej man skifter ikke ble midt i restauranten, det gøres på toilettet.
    Der er altså forskel på hvad der kommer ind og det der kommer ud

• #19   17. jun 2013 Jeg er helst fri for folks bryster i det offentlige rum. Fair nok, at deres børn skal fodres, men så kunne de jo malke ud hjemmefra og have mælk med i en sutteflaske...

• #20   17. jun 2013 Jeg synes det er et fint tiltag fra Enhedslistens side.

At amme sit barn er noget ganske naturligt, og jeg kan virkelig ikke se hvordan det på nogen måde kan krænke andre mennesker, eller i det hele taget kræve deres inddragelse. Alt andet er i min optik en omgang blufærdighedsfanatisme af overdrevede dimensioner.

• #21   17. jun 2013 Jeg ville godt nok være ked at skulle amme på et offentligt toilet, det er altså ikke lige det lækreste jeg kan komme på.

Jeg er fuldstændig og totalt pro amning, mere eller mindre hvor end man har lyst til det, det kan sagtens gøres diskret og jeg er måske mærkelig, men jeg kan ikke se problemet, det er jo ikke andet end bryster. Skulle man, Gud forbyde det, komme til at se en smule af det, så bliver det nok ikke det man dør af. Herregud, vi får sgu da smækket nøgenhed i ansigtet overalt alligevel.

Men jeg skal da gerne respektere at cafeer og restauranter er i deres fulde ret til at afvise ammende, de skal bare ikke regne med at jeg - nogensinde - har tænkt mig at anbefale eller betale for deres service. Det kunne være fedt hvis der blev skiltet med "amning frabedes" skilte, så man kunne se hvor man skal gå en lang bue uden om.

• #22   17. jun 2013 Ærligt gør det mig ikke spor.. Jeg har været på en del cafeer og retauranter og har ikke oplevet det særlig tit. Vi havde sågar en inde i den tøjbutik jeg arbejder som spurgte om hun lige måtte fodre sin bebs, det gjorde mig heller intet.

Synes vi har vigtigere ting at bruge vores energi på at diskutere end om bebser må fodres i offentligheden. Har aldrig set en kaste brystet op på bordet til alles skue. Hva så med piger med alt for nedringede bluser hvor man også kan se det meste.

• #23   17. jun 2013 Jeg er glad for at høre at det ikke bare er mig føler ubehag ved det. Det er jo ikke fordi jeg ikke synes der er en naturlig ting at amme, men derfor synes jeg bare alligevel at det stadig bør være et stille, hyggeligt og intimt samvær mellem mor og barn..

• #24   17. jun 2013 Man kan i øvrigt godt høre at de fleste af jer ikke har stået med en sulten, ulykkelig baby (;

• #25   17. jun 2013 Ja Christine F det er det også ( hyggeligt osv) men derfor vil mødrene gerne uden for en dør i de første 6 måneder efter en fødsels. Og baby spiser jo ikke kun tre fire gange om dagen i den alder.
    Der skal være plads til alle også mødre med spædbørn.

• #26   17. jun 2013 Ja jeg mener heller ikke at man ikke må tage i byen når man har baby smiley Men derfor giver det mig slligevel et vist ubehag når der sidder nogen og ammer. Ikke så meget dem der dækker sig til, men det er altså langt fra alle der dækker sig til smiley Det er altså lidt ubehageligt og pinligt når man kommer gående forbi eller sidder ved siden af og lige kigger rundt og det første man så ser er et stort bart bryst smiley Og det er jo ikke fordi man har stået og stirret men det er altså bare sådan en lidt akavet situation smiley

• #27   17. jun 2013 jo det har jeg! Men det er lige så nemt at hive en flaske frem og stikke i madhullet som det er at flashe sig selv og gøre alle forlegen.

• #28   17. jun 2013 Jeg kom lige i tanke om en episode, jeg har oplevet engang: en veninde og jeg spiser frokost på en cafe. Ved bordet ved siden af sidder en flok mødre med dertilhørende babyer (og barnevogne!). Den ene dame skubber sin stol lidt væk fra bordet i retning af vores bord. Hun går så i gang med at amme. Hun har heldigvis ryggen til, så fred være med det. Da junior så har drukket sig mæt, skal han selvfølgelig bøvse. Så op på skulderen med ham og bøvse. Så PROJEKTIL-GYLPER ungen ud på gulvet og over på det bord, som var sat sammen med det vi sad ved. Og så siger konen gud døde mig: Ej, nu gjorde han det igen! Der var jeg godt nok ved at knække mig! Der kommer fluks en tjener rendende og begynder at tørre op og undskylder overfor min veninde og jeg. Damen sagde ingenting.... smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#29   17. jun 2013 Ej, hvor dårlig stil.

Nogle mennesker er altså også bare respektløse, om det er ammende mødre, bilister el. andet...

• #30   17. jun 2013 Ej ja det var godt nok dårlig stil.. Og som CFS siger så er det jo ikke kun forbeholdt ammende mødre smiley Der er godt nok mange mennesker der i trafikken, butikkerne eller fx i den beskrevne situation ikke tænker på andre mennesker. Hun kunne i det mindste lige have sagt undskyld det er da det mindste man kan gøre.

• #31   17. jun 2013 Lindhovedgården: Jeg synes sgu ikke det er lettere med flaske. Det kræver jo ligesom at man skal medbringe noget der kan holde mælken kølig, og der skal være et sted hvor kan varme den op, hvilket man så også skal gøre inden man kan give baby mad. Så er det alt andet lige noget lettere at lyne ned, lægge en stofble over sin skulder og babys hoved og så igang.
    Og sidst - men bestemt ikke mindst - så kræver det at ens baby gider drikke af en sutteflaske. En "luksus" det ikke er alle forundt.

Men generelt set, så længe folk ikke opfører sig som hende i Stine Bloms historie, så kan jeg simpelthen ikke se hvad der er ulækkert ved det, og jeg kan da slet ikke se det uhygiejniske i det. Men fred være med det, det er jo tilladt de fleste steder uanset.

• #32   17. jun 2013 Man kan jo ikke give en baby sutteflaske, hvis de er vant til at få bryst smiley

• #33   17. jun 2013 næ men nogen bebser kan begge dele. Og de små færdigbrikker er ikke nødvendige at varme op. Men hver vores meninger men jeg er glad for hvis der blir gjort så man ikke skal kunne sidde og amme offentlige steder.

• #34   17. jun 2013 A´hvis du skal amme, må du blive hjemme fra restauranter eller benytte de afskærmende områder.

Jeg har en gng måtte gå fra en dyre resturant pga en eller anden trunte skulle side om amme ved siden af mig. måtte på lukom kaste op og så hjem.

jeg syntes det noget af det klammeste så hellere en der bøvser eller skider sig

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#37   17. jun 2013 Man må også bare tænke på, at der er mange, der bliver ubehageligt til mode, så synes i ihvert fald, man burde finde et kompromis, som både tilgodeser de ammende mødre og andre i restauranten.

• #38   17. jun 2013 Jeg synes det ville være fantastisk med et lille ammerum hvor man kunne gå ind og få det overstået smiley Førhen var der rygerum, men nu hvor man ikke må ryge på cafeer og lignende mere så kunne de da godt lave et ammerum smiley Det ville nok give flere og tilfredse kunder, ellers mister de jo alle kvinder der ammer som kunder..

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#39   17. jun 2013 Det var faktisk en rigtig god ide med ammerum eller i hvert fald afdeling. smiley

• #40   17. jun 2013 Ja ik?? Det var jo selvfølgelig heller ikke på alle cafeer eller restauranter der var et seperat rygerum men så havde de en rygeafdeling. Og man kunne vel indføre akkurat det samme med amning? Og det forurener jo ikke og er ikke sundhedsskadeligt for de andre gæster som rygningen jo var... Så kan folk jo selv vælge hvilken afdeling de sætter sig i..

• #41   17. jun 2013 At folk ammer offentligt er for mig mega grænseoverskridende!!

Det er fuldt ud forståeligt, at folk skal amme deres børn (det er jo meget naturligt), men hvad pokker går der fra folk, ved at gå et par meter væk, for lige at gå på toilettet med barnet, eller ind i et andet rum? Eller i værste fald i det mindste dække sig lidt til??

At amme i offentlighed gør ufatteligt mange mennesker utilpasse, fordi det er grænseoverskridende at kigge på andre folks bryster.. Vi lever i et samfund, hvor bryster efterhånden er blevet noget, som folk efterhånden forbinder med sex eller ser som sexet (eller i visse tilfælde også MEGET usexede for den sags skyld)... Jeg har bestemt ikke lyst til at kigge på andre folks bryster, med mindre det skulle være i en planlagt trekant med kæresten smiley ;)
    Sådan et par ru nipples, som en eller anden baby forsøger at fange, er MEGA disgusting og grænseoverskridende i mine øjne ... Jeg har virkelig ikke lyst til at se på det! og ville aldrig selv udsætte andre for det.. JAaa - det lyder ondt at skrive, at det er direkte ulækkert, og det er også unfair, men det er bare så.... ja ligefrem uappetitligt at sidde til en middag, og kusinen så pludselig svinger babsen frem, og forsøger at få sin nipple proppet i kæften på sin baby.. STOP det!!!

Og jeg er faktisk ret uenig mig f.K ... Jeg synes bestemt ikke, at det er de færreste, som ikke forsøger at gøre det diskret.. Jeg synes netop, at problemet er, at ammende kvinder er røvligeglade.. De svinger bare deres kasser frem og propper brystvorterne i babyens mund..
    Hvis man gør det offentligt, så er det altså ikke diskret uanset hvad.. Der går INTET fra folk, ved at gå ind i et andet rum! De tager maks to minutter ekstra og man slipper for at gøre andre mennesker ubehageligt til mode..

Ej kort sagt.... Offentlig amning er at gå over andres grænser, og det er ikke fair..

og .. Jaaa! Jeg kan da kigge væk, men når jeg først har set det én gang og dernæst vælger at kigge væk, så er min grænse allerede overskredet.. Jeg ved godt, at vi lever i et åbent land, men det er altså ikke specielt appetitligt at se på..

At dække sig til er en god idé, hvis man ABSOLUT vil amme offentligt, men ellers...

Hold jeres bryster for jer selv, kvindemennesker smiley !!!

• #43   18. jun 2013 Der er da intet mere naturligt at brystføde sit barn... Kan virkelig ikke se hvorfor folk har det så stramt over noget så naturligt.....

Hvis jeg havde en baby der hylede og skreg stak jeg da hellere patten i munden så barnet kunne tige stille istedet for at forstyrre andre med en baby der græder og skriger konstant indtil det får mad...

Den med toilettet er simpelthen for ulækkert... Børns immunforsvar er ikke specielt godt og toiletterne offentlige steder er ikke de mest renlige.... Aldrig om jeg ville tillade min baby dette....

Så hellere genere en teenager der sidder med patterne for langt op i halsen og shorts eller nederdel som går op under ballerne, ja det "sex" men der sq intet sexet ved en mor vil give sit barn mad

• #44   18. jun 2013 For mit vedkommende er jeg lige så forarget over de unge som i beskriver.. Men jeg har tænkt meget over hvorfor jeg personligt får det ubehageligt ved det.. Men det er svært for mig at finde ud af hvad der ligger til grund for mit ubehag.. For nej det har jo intet med sex at gøre og jeg synes heller ikke det er ulækkert at barnet bliver ammet, jeg bliver bare ubehagelig til mode hvis fremmede sidder med deres bryst fremme og ihvertfald ikke dækker sig til. Altså hvis jeg ser en der virkelig har dækket sig til så man ikke ser mere end hvis man har en trøje på genere det mig ikke rigtigt...

Men jeg har fx et eksempel der gjorde mig ubehageligt til mode.. Jeg arbejdede i en børnehave for nylig, og vi skulle til at op og have formiddags frugt. Jeg samler lige nogle ting som jeg skal have med op. Da jeg lige drejer om hjørnet ud i vores fællesrum som alle forældre osv kommer ind i for at aflevere børn, så sidder der en i sofaen. Jeg kigger selvfølgelig fordi størrelses mæssigt er det ikke et af vores børn smiley Og da jeg så kigger ned er det en af forældrene der sidder og ammer med det største bryst frit fremme.. Hun sagde så ja han blev lige sulten og jeg sagde selvfølgelig og så skyndte jeg mig op. I min verden sætter man sig altså ikke det mest centrale rum i en institution med brystet totalt fremme og amner. Vi havde masser af steder hun lige kunne have fortrukket ind i hvis det var istedet for der hvor alle kommer ind..

• #45   18. jun 2013 Jeg synes et eller andet sted det er utrolig trist at der er så mange der har et problem med det. Det er jo altså sådan det er meningen at små babyer skal have næring, og det er sådan de fleste af os har fået mad som nyfødte.

Og til dem der tror at det evt bliver forbudt at amme offentligt, det tror jeg ikke I skal regne med. Som udgangspunkt er det jo på nuværende tidspunkt fuldt ud lovligt, men restauranter og lign har ret til at afvise amning i deres lokaler. Forslaget går jo på at det skal være tilladt at amme hvor som helst, når som helst, uden at ledelsen i restauranten eller lign kan gøre noget ved det. Det synes jeg så heller ikke er vejen frem. Jeg ville hellere have at det f.eks. blev indført at man skal skilte med om amning er ok eller ikke. Det nemmeste ville vel være amning forbudt-skilte, da jeg går ud fra at de er færre. Så ville det også give mig bedre mulighed for at boycotte steder der frabeder sig amning, også når jeg er færdig med at amme smiley

• #46   18. jun 2013 At bruge det argument at amning er naturlig, er så langt ude som noget kan blive. Der er SÅ meget som er naturligt, men som man ikke må gøre i det offentlige rum f.eks. rende nøgen rundt, have sex osv.

Jeg er ret blufærdig, og hvis jeg skal se på bare bryster midt i maden, så mister jeg altså appetitten. Synes at man skal have indført et separat rum til ammende med gode, rene forhold. Tror mange steder ville få gode anmeldelser, både fra ammende og ikke ammende hvis de havde sådan en service.

• #47   18. jun 2013 Justadreamer så burde du måske sidde i et seperat rent rum da det naturligt at spise

• #49   18. jun 2013 Jeg er ret så ligeglad med om folk ammer i offentligheden, det er jo ikke fordi man kan se babsen, den dækker baby jo for.

• #50   18. jun 2013 Jeg synes det er fuldstændig hysteri, at man går op i om man ammer i offenligheden.. For pokker, det er barnets mad... Det er vel ikke værre at man ammer sit barn, end at man ligger i bikini eller måske topløs på stranden.. Der er langt flere tilfælde, hvor jeg synes folk burde tænke sig om. Der er iøvrigt også mange måder at amme på.. Nu kan man sagtens amme så andre mennesker slet ikke opdager det, man kan så nemt dække barnet til, så det ikke opdages.. Kan virkelig ikke se problemet i det.. Når barnet er sulten, så kan det altså ikke bare lige vente til det kommer hjem.. Heldigvis er der flere indkøbscenter, som laver amme/skifte rum til mødre og deres børn, og det er super dejligt, at man tænker på mødre og børnene... Jeg har da også ammet i prøverum, da mit barn blev sulten. Intet problem... smiley

• #51   18. jun 2013
    Jeg syntes ikke der er noget mere irriterende end kæreste par der sidder og kysser i fx toget eller ved siden af mig på en bænk så det larmer over alt med smaske lyde også bliver de ved i lang tid.

Men forbyde kysseri i offentligheden? Nej det kan man jo ikke.
    Sådan har jeg det også lidt som amning, det har jeg dog intet problem med at folk gør. Men kan ikke se nogen grund til at man skal forbyde det, så kan man starte med at forbyde alt andet der skader istedet for amning der ikke skader andre og som egentligt bare er barnet der får mad.

• #52   18. jun 2013 Det er iøvrigt virkelig også rigtig ulækkert at skulle sidde på et offenligt toilet og amme sit barn.. Det er seriøst virkelig uhyiejnisk... Har I selv lyst til at sidde og spise jeres mad sådanne steder?? Ej nu må i holde..

• #53   18. jun 2013 At folk skal amme deres børn på toilettet er godt nok langt ude i min verden, men jeg vil da gerne kunne fravælge at skulle kigge på mødregruppen med deres afkom i fodringstid smiley Hvis restauranter og caféer skilter med om de er for eller imod det, eller har lavet særlige afdelinger, så ville livet være nemmere smiley Så kan dem, der er ligeglade med det fortsætte, dem der ikke vil se på det kan nemt lade være og dem der ammer har også lov til at være der - Win/win/win! smiley

• #54   18. jun 2013 Det er sgu for klamt! Det hører slet ikke hjemme i offentlighed. Så må de sgu tage en sutteflaske med til ungen i stedet. Man render jo heller ikke, og blotter sin bare røv, på restauranter og andre offentlige steder. Det skulle simpelthen være helt forbudt ude "i det åbne". Tag en flaske med, bliv hjemme, eller lad være med at få børn.

• #55   18. jun 2013 Shit hvor er sippet... Hold da op..

• #57   18. jun 2013 Heheh.. ej hvor er i langt ude... Hold da op. Der er vidst mange af jer, der aldrig skal have børn.. I kan tydeligt vis ikke sæt jer ind i det... Mange af jer nævner suttefalsken. Nu er det bare sådan, at man ikke bare lige kan give sit barn en sutteflaske, hvis ikke de er vant til det.. Så nej det kan man IKKE bare lige gøre.. Hvis i er så hysteriske og sippede, så var det måske nemmere at lade jer blive hjemme.. ??? Der er vidst mange ting i ikke kan holde ud. Så det da vidst bedre I holder jer hjemme eller hvad??

• #58   18. jun 2013
    Det er også skide klamt når kæreste par sidder og over savler hinanden - kan vi ikke også forbyde det ved lov? At man max må tantekysse i offentligheden og på gader, i tog mm. og at snaveri kun er tilladt på diskoteker/bare og der hjemme?

Så undgår jeg at sidde lidt for tæt på et kærestepar i et tog, der sidder og over savler hinanden med massere af lækre smaske lyde der kan høres med ørebøffer på.

• #59   18. jun 2013 Det handler vel om blufærdighedskrænkelse og hvis man er meget blufærdig, så kan det da være grænseoverskridende, hvis man ikke er forberedt på det.

• #60   18. jun 2013 Kan næppe være os andre der skal blive hjemme. Vi kan godt lade være med at "blotte os" i offentligheden. Der er sgu da ingen andre end mænd, der gider at se på folks patter midt i alting. Simpelthen for ulækkert. Og det med, at det er naturligt er bare ikke et godt nok argument. Det er også naturligt, at rende nøgen rundt, men det gør vi heller ikke.

• #62   18. jun 2013 Stald bakkely. Puha.. du er 30 år, troede faktisk du var yngre. Du har måske ikke selv børn eller skal have??? Men nå sådan hænger verden bare ikke sammen.... Det er sgu jer, der er tossede at høre på.. smiley I kan ikke tåle at se hud.. Så må i jo hellere blive hjemme.. Det er utrolig barnligt at hører på.. Er der noget der er mere naturligt, så er det da at barnet får lov at spise når det er sulten... Kan virkelig ikke se jeres problem..

• #63   18. jun 2013 Jeg vil da også lige sige, at det da ikke er meget bryst, man ser når der ammes i forhold til alle de bryster vi ser rundt omkring.

Må jeg spørge, hvordan jer der er så meget i mod amning begår jer på en strand, diskotek, shoppingcenter ved undertøjsbillederne? smiley

• #64   18. jun 2013 Bumle.. Tja tror bare vi skal til at dække os til i "telte" og at det IKKE må vises hud nogen steder overhovedet.. smiley

• #67   18. jun 2013
    Jamen jeg bliver også generet af mennesker der kysser og laver kranie udhulning - det skal forbydes!

• #68   18. jun 2013 Nu er stranden, diskoteker og andre eksempler jo tilvalg, et sted man selv vælger at tage hen og ved hvad det indebærer. Man regner ikke ligefrem med at ens hyggelige cafétur med veninderne eller restaurantbesøg inkludere en mødregruppe, der ammer deres hylende unger. For børn larmer jo også.
    For mig handler det egentlig om valget. Der skal være plads til alle, selvfølgelig skal der det, men jeg vil godt kunne sidde på en café uden at det går op i amning, bleer og sutter smiley

Nu er det yderst sjældent jeg støder på det og har aldrig hæftet mig ved det! Generelt virker nybagte forældre, eller mødre med børn der stadig skal ammes, utroligt diskrete og selvfølgelig skal deres barn ikke bare have mad fra sutteflaske eller ammes på et toilet(wtf?).
    Det er bare princippet i, at man får smidt noget op i hovedet man ikke lige har bedt om smiley Ligesom reklamerne på busser med brystoperationer. Det vil jeg heller ikke se på.

• #69   18. jun 2013 Glæder mig rigtig meget til mange af Jer her inde selv bliver mødre så opdager I hvordan det er... Er babyen sulten skal den have mad og det er desværre ikke altid det kan times så man kan nå hjem e.l. Og skal man forbydes at gå på restaurant når man er mor til et barn på under 6 mnd??? Gå glip af evt. konfirmationer og guldbryllupper, fødselsdage etc. fordi man ikke skal kunne amme??? Nu må i dog for hæl.... tage Jer sammen:-) Syntes ikke det var ret sjovt at skulle drage brysterne frem men var mit barn sulten måtte det jo få mad...At ikke amme sit barn er faktisk en rigtig dårlig ide da modermælken har rigtig mange stoffer der b.la. forhindrer allergier osv. Og for at ikke nævne den vigtige tilknytning mellem mor barn....Men igen...Hvad ved vel en pædagog og mor til to om disse ting....;-)

• #71   18. jun 2013 Stine, nej jeg skal heldigvis ikke have børn. Men emnet gik ud på at dele sin holdning, så din holdning er at jeg er sippet (og barnlig måske?) pga min holdning, men omvendt ville jeg nok også smide en kommentar i din retning, hvis du ammede offentligt op i ansigtet på mig. Det er vel lige så fair, at synes det er mega klamt, som at nogle af jer, synes at det ikke er. Og nej, jeg er ikke 30 btw.

• #72   18. jun 2013 Stald Bakkely.. Ja jeg synes du er sippet.. Og efter din holdning burde børn slet ikke være til i princippet.. Og hel ærlig.. så behøver man heller ikke amme sit barn lige op i fjæset.. Det har jeg aldrig gjort, med mindre den nærmeste familie har været omkring os.. Man kan som tidligere skrevet, dække sig så godt til, at ingen opdager noget som helst... Men at skrive at man synes det er mega klamt og frastødende?? Hel ærlig tag dig/jer sammen. Det ER naturligt og der er ikke noget mere smukt den baby/mor kontakt der er imellem barn og mor. HVIS man ved hvordan det er.

Hvis man KAN liste hen i et hjørne, så er jeg ret sikker på mange vælger den del.. Men nu er det ikke altid muligt, så må man "gemme" sig det man kan, der hvor man nu lige sidder.

• #73   18. jun 2013 Jeg skal have barn til dec. og hvis min unge bliver sulten så gider jeg satme ik høre på skrigeri fra den hvis jeg er ud lige og få lidt luft og en bid mad.
    Serfølgelig skal man så vidt muligt fodre af inde man tager ud af døren, men selvom man gør sit til ikke at ville amme i offentlige rum, så vil jeg ti gange hellere skåne folk omkring mig for et mega hyleri som varer indtil ungen får mad end bare lade stå til og ikke fodre barnet. De fleste kvinder ink jeg selv vil, skal, bør dække over så meget som muligt serf uden at kvæle barnet under amning både af hensyn til andre men sq også af respekt for sig selv.
    Og nej man skal gud nåde at trøste ikke ud og amme på et afskygeligt uhumsk lokum!
    Og det med ammerum er en latterlig idè, så hellere at man på restauranten kan låne en skærm til lige at skærme af så andre gæster i restauranten ikke behøver blive belemret med ens unge der får noget at æde for ikke at skulle forstyrer alle andre med dens skrigeri.
    + at det med en sutflaske kan stikkes langt væk da det er meget besværligt at have med at gøre og hvis ungen først er startet på hyleriet så skulle andre gæster tage at være glad for at det tog under fem sekunder at lukke munden på ungen.

• #74   18. jun 2013 Og igen syntes jeg at hele denne diskution er Dybt Dybt Dybt latterlig og at danske mennesker burde være mere voksne i deres hovder og så tage sig samme og finde noget mere vigtigt at diskutere!
    Der er mange emner at vælge imellem så det er bare at finde dem der faktisk kan ændre verden i stedet for dette dybt latterlige og til grin emne..... .

• #75   18. jun 2013 Alle dem der taler højt på restaurant, og især dem der taler med mad i munden og dem der smasker burde virkelig forbydes. Ligeledes dem der ikke kan finde ud af at bruge bestik. Syntes også folk der på en eller anden måde er handicappede, for det er virkelig frastødende. Og dem med en anden hudfarve. Og dem der er lidt rigeligt afklædte...og dem der har for meget tøj på. Og alle andre end mig faktisk, de burde altså forbydes når jeg skal ud af huset, for dem kan jeg slet ikke klare. De eneste jeg gider se når jeg går ud er dem der er helt ligesom mig. Alle de andre burde blive hjemme.

• #76   18. jun 2013 Det er også naturligt at prutte. Er det så ok at sidde og prutte på en restaurant? smiley

• #77   19. jun 2013 Nu kan jeg ikke rigtig sætte mig så meget ind i det endnu da jeg hverken er mor, eller oplever det tit.

Men jeg synes det kommer an på hvor. I et fin resturant høre det ikke hjemme, jeg ville nødigt side og se på andres bryster når jeg skal spise. Jeg kan jo ikke bare forlade stedet pga det.
    Det samme med offentlig transport, det ville give mig ubehag.

Men er det i parken på en bænk eller lign, ser jeg ikke det gale i det, der kan jeg jo se væk, eller gå væk eller lign.

Jeg tror ikke jeg selv ville kunne sætte mig hen hvor der er folk og amme, jeg tror jeg ville synes det er pinligt at hente mine bryster ud ved masser af folk, det er nu bare lidt privat alligevel.

• #78   19. jun 2013 Lotte - Selvfølgelig ville jeg prøve at finde et stille sted at amme men det kan ikke altid lade sig gøre...Og jeg sidder ikke li frem og blotter brysterne for gud og hvermand. Det er faktisk ikke sjovt at være nødt til at skulle hive brysterne frem men skal ungen have mad så skal den have mad....Det er faktisk ikke en god ide at give babyer flaske det første stk tid da den rigtige sutterefleks bliver nedsat pga sutteflaske så mange børn der får flaske for tidlig begynder at afvise brystet....Og jeg kunne ikke finde på at ødelægge en hel resturant sin aften fordi mit barn skal hyle af sult...Så vælger jeg heller at evt. genere et par gæster ved at amme....

• #79   19. jun 2013 Stald Bakkely - Små børn til en vis alder er ikke i stand til at drikke af flaske endnu. Skulle man følge din instruks, ville det betyde at man ikke kunne gå udenfor en dør det første halve år efter barnets fødsel - et barn skal jo amme 10-12 gange i døgnet. Hvis man rent faktisk bevæger sig ud, og så står med en sulten baby, skulle det være forbudt at give sit barn mad? Det kan være yderst sundhedsskadeligt for børn i den alder. Så for at repetere dine forslag:

1. Tag en flaske med (som sagt er de fleste børn ikke i stand til flaske de første mange måneder af deres levetid = mor kommer ikke udenfor en dør)
    2. Bliv hjemme (i 4-8 måneder, indtil barnet kan drikke af flaske??)
    3. Lad være med at få børn (så alle der vil have børn, må være indstillet på ikke at komme udenfor huset i et halvt år?)

Jeg synes det er et helt grotesk synspunkt du har.

• #80   19. jun 2013 Jeg synes måske det er lidt voldsomt nok at sige man ikke skal få børn. Men jeg tror helt ærligt den bedste løsning ville være at lave enten en afdeling hvor man må amme og en hvor man ikke må, altså på samme måde som da man måtte ryge inde. Og de steder hvor de har mulighed for det så simpelthen lave et seperat lille og hyggeligt rum til amning, for der er ingen tvivl om at amning i rolige omgivelser er at foretrække for baby end larm og en mor der koncentrere sig om veninderne frem for den.

Jeg tror nemlig også at selvom at amning er naturligt og selvom vi alle godt er klar over at baby skal have mad når baby er sulten, så laver det ikke om på at nogen føler ubehag ved det og det må man jo også acceptere ligeså vel som at der er dem der mener at man må gøre det alle steder...

Jeg tror at hvis man skal tilgodese alle og det synes jeg man bør gøre, så ville det med en afdeling/ammerum være den bedste løsning, for så bliver begges mening taget alvorligt. Jeg synes man skal respektere hinanden med begge holdninger og derfor ikke overfuse hinanden, men hellere komme med en løsning der tilgodeser begge parter..

• #81   19. jun 2013 Selvfølgelig skal man have lov og amme offentligt.. MEN man tager da lige et stof ble eller andet og lige ligger hen over så andre folk ikke skal sidde og glo på ens bryster.. Men eller JAH. og jeg ville seriøst smadre en person som kom og sagde jeg måtte gå hvis jeg ammede.. og jah helt seriøst..

det jo forrygt..

Og jeg har en datter jeg måtte dog holde op med og amme da hun var 3 uger og har aldrig ammet offenligt.. MEN derfor sys jeg det skadaløst..

• #82   19. jun 2013 Man kan sagten amme diskret... Syntes at have oplevet folk er mindst lige så generet af høj babygråd, som de er over at jeg har siddet med ryggen til, foroverbøjet med ansigtet vendt mod en væg. Hvis man ikke er helt humorforladt kunne denne også komme i betragtning...

profilbillede
  • #84   19. jun 2013 F. K kunne ikke være mere enig

• #85   19. jun 2013 Jeg forstår godt jeres holdning, men man er altså også nød til at prøve at forstå det den anden vej rundt. For ja det er en naturlig ting at amme, men der er jo mange naturlige ting vi alligevel ikke gør foran andre mennesker smiley Og ja en del af de naturlige ting er faktisk helt forbudt og udløser en bøde smiley

Jeg synes bare ikke det er en god løsning på nogen af områderne at dække sig til når man ammer for den kontakt der så bør være mellem mor/barn bliver da ikke ideelt med et neddækket barn og bryst.. Jeg synes ikke at der ville gå noget fra ammende mødre af at de enten kun har et område på en cafe eller resturant at sidde i eller at gå ud i et andet lille rum for at amme, det kan der vel ikke være et problem i?? For hvis man synes at det ville være et problem, så respektere man jo ikke at nogle mennesker finder ubehag ved at sidde ved siden af en ammende kvinde.. Og deres mening skal vel respekteres ligeså højt som andres?

• #86   19. jun 2013 Man kan jo sige at alternativet til det ville være ikke at kunne gå ud i byen så længe man ammer og det er der jo nogle der ønsker at gøre stadig..

Jeg personligt vil ikke sidde foran fremmede og amme uanset om man er tildækket eller ej.. Og hvis der ikke er et sted jeg kan gå for mig selv skal jeg ingen steder. Det må trods alt være barnets behov frem for mit eget, det er jo trods alt min mand og jeg der har valgt at få barnet smiley Barnet har jo ikke valgt os smiley

• #88   19. jun 2013 Sys endelig ikke det er nogen anden siden end at kvinder selvfølgelig skal have lov og amme.. Ligemeget hvad.. Så længe de bare dækker sig til..

Og nej mener ikke det kan ses fra nogen anden side for hvis man dækker sig til.. er det jo intet nogen kan sidde og få ondt i røven over elller side og få det "dårligt" over..

Folk burde fandme holde op med og have så ondt i røven.. Og kan ikke se hvordan det ikke kan være idielt at det bliver dækket til..? det jo ikke men mega intim ting.. det et barn der få mad.. og man dækker det til så andre ikke skal glo på det.. = problem løst.. det jo det folk vræler over at de skal kigge på bare bryster..

• #89   19. jun 2013 Og nej hvorfor skal ammene henvises til et område og skulle sidde og glo ind i en væg..?? Har intet imod amme områder sys det fedt.. Jeg gik selv tit derhen for at få varmet en falske til min datter også sidde der og give hende mad.. Men skulle vi spise så fik vi da over på cafeen og fik dem til og varme falsken.. Jeg har heldigvis aldrig oplevet min søster eller andre blive smidt væk fordi de ammede.. min søster dækker sig også pænt til så man overhoved intet kan se..

Så heldigvis slipper vi herned for snerpede personer..

• #91   19. jun 2013 Ammede mine 2 børn i 1 år (frem til deres 1 års fødselsdag). Vi har ALDRIG ejet hverken sut, sutteklud eller sutteflaske, da behovet ikke var der.

Mht. amningen så var det fordelt over hele døgnet, og dermed også når vi var ude i offentligheden, men har aldrig set det som et problem - snarrere som noget ganske menneskeligt og naturligt.

Ved korrekt brug af div. ammebluser så vises brystet overhovedet ikke, og en stofble kan lægges over både så barnet får fred, og blufærdigheden ikke krænkes.

Ikke 2 forældre er ens, så man må finde den løsning der passer bedst til ens livsstil og barn smiley

Få tager ikke forventede hensyn til andre - men mig rører det altså ikke på nogen måde, da det ofte glemmes at det altså er det primære formål med babserne smiley

Mht. ammerum så er det bestemt ikke noget for MIG !

• #92   19. jun 2013 Ha ha ismulerne så fortæl mig lige det primære formål med en tissemand smiley he he.. Nej spøg til side smiley

Jeg forstår godt at man gerne vil gå ud i byen og stadig kunne amme, men jeg synes bare stadig at man skal acceptere og anerkende at der er nogen der virkelig ikke bryder sig om det.. Man skal vel vise hinanden gensidig respekt.. Man kan sige det bliver jo netop også anerkendt at mødre der der ammer har behov for at komme i byen hvis man laver særlige faciliteter til dem.. Man kunne jo også bare vælge at sige det er bare ærgeligt for jer i må komme igen når i ikke ammer længere, sådan er det jo mange steder.. Så mener jeg altså at den anden løsning er bedre for så er det ikke kun "modstanderne af amning" der bliver respekteret som det er mange steder nu..

• #93   19. jun 2013 Christina ellr folk kunne acceptere at der skal være plads til alle især mødre som giver deres børn mad.. Hvorfor skal vi tage hensyn til andre ??? nu de ikke tage hensyn til os og det jo tydeligvis er DEM som har problemet.. og vi tager netop hensyn ved og tildække os selv..

Sys det er så latterligt for endelig mener jeg ikke der er noget og diskotere I kan IKKE komme men et ordenligt agoment til hvorfor det ikke skulle være iorden så længe man dækker sig til.. det kan man ikke og det er dette jeg sys er så latterligt..

og ergo har i tabt diskotioen på forhånd. kan forstå hvis vi snakker folk som bare smider brystet frem. Men folk som dækker sig selv helt ærligt der er intet og komme efter der..

Måske nogle skulle så nogle sko som passer..?? for de klemmer tydeligvis lidt for meget..

• #95   19. jun 2013 Hov hov tag det lige roligt Camilla.. Der er jo netop ikke plads til ALLE med sådan en udmelding.. Og at sige hvem der har tabt eller ikke tabt det var da godt en mærkelig kommentar, det er vel ikke et spørgsmål om at tabe eller ikke at tabe??? Det er jo ikke en konkurrence vi har gang i her !!

Og der er jo netop nogle der har tabt for grunden til denne diskussion i medierne er jo netop at cafeer og resturanter er i deres gode ret til at afvise ammende kvinder.. Og det er jo netop det jeg ikke synes er i orden, og derfor foreslår en løsning der tilgodeser alle !! Så slap nu lige lidt af Camilla der er ingen grund til at himle op om hvem der har tabt og ikke tabt !

• #97   19. jun 2013 Lotte som jeg skriver HVIS man dækker sig til.. Og jah jeg er endelig ret ligeglad med om nogen pisser på gade hvis du stille sig bag en bil eller med ryggen tl i vejkanten så jeg ikke kan se det..

Ordet er jo nemlig.. DÆKKE SIG TIL så man ikke kan se noget..

Og nej bliver endelig sur nå nogen mener at så må de ammene smutte eller skride hen i et amme rum..

Som sagt kan jeg forstå HVIS folk ikke dækker sig til at de ikke er velkomne det ok for så blotter men sig jo.. MEN hvis man dækker sig til er der jo intet problem for folk har intet og blive fornærmet over eller blufærdige ovre.. ?? Så der er intet problem ud over de mennesker som så går i alt for stå små og mener at jeg kan ikke se hun ammer MEN JEG VED DET!!!! uha uha uha uha

• #98   19. jun 2013 Lotte..

Mange mennesker som ikke ammer er så dem som holder med de ammende.. så passer ikke jeg ammer ikke selv så jeg er ikke en af dem men holder stadig med dem og bliver tosset over folks for små sko..

• #99   19. jun 2013 Personligt syntes jeg det er langt værre med kærester som sidder med tungerod inde i kraniet på hinanden - end en mor som ammer sit barn.
    Og der er jo ikke tale om fine restauranter, men om de små cafeer. Hvornår er det blevet fint at sidde på en cafe og spise? Helt ærligt, bliver man stødt over en mor diskret sidder og ammer så skulle man måske blive hjemme.
    Så hvis amning (pga pat-flashning) skal forbydes så bør alle nedringede bluser samt kjoler jo også forbydes. Ser seriøst tit piger/kvinder rende rundt med bluser der så nedringede at patterne næsten vælter ud.

• #100   19. jun 2013 Team gratik..

Joh joh men det jo frækt nå der ikke hænger et barn i patten der i er forskellen.. Åbenbart..

• #101   19. jun 2013 Der er vist ikke nogen der synes amning er frækt?? Så er man da vist ihvertfald lidt seksuelt forskruet - er der entlig noget der hedder det?? smiley

Men stadig så BØR der tages hensyn til begge parter, og det bliver der jo netop IKKE lige nu mange steder eftersom ammende mødre bliver smidt ud. Så er det da bedre at der er et ammeområde så de stadig er velkomne???

Men jeg begynder faktisk at forstå hvorfor cafeer og restauranter ikke vil have ammende kvinder der, for det virker nemlig som om at de kvinder er nogle der ikke kan se ud over egen næse og ikke respektere at der rent faktisk er nogen der føler ubehag ved det.. Det må jo være sådan det er for ellers ville man jo anerkende andres følelser som dem der føler ubehag anerkender at de ammende mødre vil i byen med veninderne og deres baby.. Og med hensyn til at gå hjem hvis man føler ubehag ved en ammende kvinde, hvorfor er der nogle der skal gå hjem?? Jeg siger jo netop ikke at de ammende mødre skal gå hjem, men foreslår en løsning der tilgodeser alle parter, så der ikke er nogen der behøver at gå hjem..

• #102   19. jun 2013 Og med hensyn til de andre ting der bliver nævnt, så synes jeg heller ikke det er i orden at kærestepar tungekysser og nærmest æder hinanden på offentlige steder smiley

Og jeg synes heller ikke om dem der går med nedringede bluser hvor de nærmest ligeså godt kunne have gået uden, jeg mener jo at det ville være mere sexet om de overlod lidt til fantasien smiley

• #105   19. jun 2013 Det er tilladt at se sex på åben skærm, men at give sit barn mad er ulovligt.
    Er der ikke noget her som ikke passer?! I mit hovede er det mege forkert. Og hvor ofte er det man ser en mor amme sit barn? Jeg har kun set det en gang i mit liv.

• #106   19. jun 2013 Mhs til kærestepar.

Igen synes jeg ikke at vilde tungekys høre ril offentlige steder. Det er for mig privat.

Men et kys på munden ser jeg intet galt i og gør det selv, somt holder i hånd osv.

• #107   19. jun 2013 LIndgren..

Jeg snakker heller ikk for alle for som jeg skriver er det dem jeg dækker til jeg støtter og sys ikke det iorden at der er nogen som ikke dækker til..

Men nu går dette jo ud over alle.. og ikke kun dem som ikke dækker til..

• #108   19. jun 2013 Tjah, jeg var et af de børn der NÆGTEDE flaske. Engang var min mor til fest, havde sørget for flasker til mig med mormælk i som far kunne give mig. Om jeg gad? Nej.. Far måtte pænt køre med skrigende baby på bagsæddet ud til festen og hive mor med hjem så jeg kunne få min mad.

Det generer ikke mig at folk ammer så længe de gør det på en pæn og ordenlig måde.

• #109   19. jun 2013 Laura - jeg tror nu heller ikke man ville få lov at sætte sig i en cafe og se sex på åben skærm på fx sin computer?? Men ville det være i orden hvis man dækkede sig selv og computeren ned med et tørklæde ?? smiley Jeg tror faktisk man ville blive smidt ud hvis jeg skal være ærlig smiley

Camilla - Du har ret i at det går ud over dem der dækker sig til og ikke kun dem der ikke gør.. Sådan er det jo desværre med mange ting idag, men hvis man skal finde en løsning er man nød til at lade det gælde alle som ammer, også selvom de måske føler det er lidt uretfærdigt..

• #110   19. jun 2013 Jeg er selv mor og har ammet mine børn. Jeg havde det så ikke specielt godt med at vise mig frem offentlig ej for noget af familien. Kan huske jeg hadede at amme foran mine svigerfamilie, fordi min svigermor altid skulle stå og glo mig helt ned mellem patterne smiley Klamt!!

Men jeg synes det er helt ok at kvinder ammer deres børn på offentlige steder. Selvfølgelig med måde og man ikke behøver viser sig fuldstændig frem. Man kan godt dække sig til evt med en tæppe/klud. Babyer skal også ha mad smiley

• #113   20. jun 2013 Personligt gider jeg ik glo på nogens patværk, når jeg fx spiser.
    At nogen har valgt at få børn, vil jeg ik straffes for, så må man ta det der følger med.
    Jeg har oplevet, at få patter smidt halvt op på tallerkenen.
    Ka man dække sig til, væk fra mig, så fair nok.
    Samtid har jeg oplevet bleskifte, et sted hvor det bestemt i var påtænkt.
    Der ku jeg ik holde mig kæft, det var simpelthen for klamt.

Men vil osse gerne undgå små børn, hvor jeg spiser.
    Gider ik høre på skrig og gråd.
    Efter 5 og 9 timer i en flyver, med skrigene unger, næsten non stop, er jeg allergisk (3 rækker fra mig)

f.k: Tror folk hentyder lidt til, at det er så naturligt, og de nævnte ting, er osse ret naturlige.
    Og prutter og bøver, er jo ik noget man direkte ka holde på.
    Så hvis folk ik har noget imod det naturlige, ka de vel heller ik øffe over andre naturlige ting. (en der fx pisser på gågaden)
    Eksempel: hvis patter i fri dressur går over min grænse, fortæller jeg med den samligning, hvordan andres patter virker på mig.

• #115   20. jun 2013 overvej lige alle de glade mænd der kan få lov at se babser xD sorry.. kunne ikke lade vær smiley

det genere mig ikke rigtig, men jeg kan godt se at det måske ikke er rart for nogen smiley

• #117   21. jun 2013 lotte. Til din information, kan jeg så fortælle at kvinder som ikke har født børn. Deres kroppe ændre sig skam også.. Så hvis du tror at hvis man aldrig for børn, så har man en flot krop, så passer det altså ikke.. Når man runder de 30 år, så begynder kroppen at ændre sig.. smiley

• #118   21. jun 2013 Lotte: Sådan et ammebryst kort før spisetid ser nu ganske fint, rundt og fyldigt ud, ihvertfald på mig selv, kan jeg meddele smiley Og hvis jeg skal sammenligne med andre bryster jeg har set på kvinder på min egen alder, graviditet og amning eller ej, så er mine nu stadig særdeles konkurrencedygtige hvis jeg selv, og min mand, skal sige det smiley Om det bare er mig der er kæphøj og min mand der er mærkelig skal jeg ikke kunne sige smiley

• #119   21. jun 2013 Lotte: Et ammebryst ser nu faktisk ret fyldigt ud. Og om patterne hænger afgøre BH'en, giver den ikke ordenlig støtte så får man hængepatter.

• #121   23. jun 2013 Mødre skal have lov til at amme lige så tosset de vil i min verden. Frem med brysterne og vær mor for jeres børn. Fornærmede forbipasserende kan få en papvæg at sidde omme bag og føle sig krænkede.

Jeg synes også at det er grotesk at ammende kvinder skal sammenlignes med pis, lort, prutter og offentlig sex (at se andre mennesker have sex er da meget mere grænseoverskridende end at se 2 cm af et bryst og en baby der spiser)... come on altså..

Og så er patter simpelthen det grimmeste ord man kan kalde bryster... så kan man da lige så godt kalde det for et yver smiley

• #122   23. jun 2013 Moe - et yver har også patter smiley He he

• #124   23. jun 2013 jeg synes man skal vurdere om der så også skal forbydes at sende paradise hotel, konger af rømø, big brother, divaer i junglen og alle de andre latterlige programmer hvor folk gerne viser hele deres krop og sågar knalder for åben tv.

Beklager hvis jeg nu støder nogen men synes da i den grad det er grænseoverskridende at så mange danskere sluger den slags tv råt og stadig brokker sig over en mor der ammer et spædbarn.

tsk tsk hvor er vores samfund på vej hen smiley

• #126   23. jun 2013 Det lyder ikke til at ret mange af jer som har kommenteret på denne tråd, har børn selv og dermed stået med en grædende baby på armen som er sulten.

• #127   23. jun 2013 smiley

• #128   24. jun 2013 jo Lotte jeg har læst debatten, og nu er det jo ikke fordi mødre flasher deres bryster fordi de vil genere dig... lad dog være med at glo hvis du bliver pinlig berørt.
    personlige kan folk amme hvor de har lyst, jeg beder heller ikke folk om at tage mere tøj på når de solbader, eller hvis de er udringet ned til navlen.

• #129   24. jun 2013 Altså nu vil jeg så lige tilføje at tv programmer kan man selv vælge til og fra, det kan man ikke med en ammende kvinde på en cafe eller restaurant.... Men nu skal det så lige siges at jeg ikke er imod ammende kvinder på cafeer og restauranter MEN jeg synes der skal tages hensyn til dem der føler ubehag ved det. For selvom det er en naturlig ting at amme så behøver man ikke gøre det i fuld offentlighed.. Jeg er tilhænger af ammeområder og ammerum, så bliver der nemlig taget hensyn til ALLE.. Jeg synes det er ret egoistisk kun at tænke på sig selv, derfor synes jeg man bør indgå et kompromis...

Kommentér på:
Hvad er jeres holdning?? (amning)

Annonce