{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Hestetrailer eller Hestetransporter?? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har brug for hjælp. Jeg overvejer at flytte min hest hjem, men det betyder jeg skal have den transporteret til ridehal om vinteren og de gange hvor vejret er dårligt resten af året.

Hvis jeg skal have en hestetrailer, betyder det også:

1: at jeg skal have en ny bil, for min Hyundai i20, kan ikke trække en hestetrailer med hest. Det betyder så ekstra omkostninger til både bil og trailer.

2: at min hest ikke så nem at læsse i en trailer, men når vi har øvet os dagligt går det rigtig fint. Derfor vil det også være en fordel med en trailer derhjemme, så vi kan øve dagligt.

3: men det er meget nemmere med en lille lastbil (til lille kørekort), tror jeg. Der vil min hest gå direkte op, og der vil ikke være noget bøvl med at bakke med trailer osv. MEN er der ikke frygtelig mange omkostninger ved sådan en hestetransporter?

4: Jeg synes egentlig det er ret svært at beslutte sig, for på et tidspunkt, skal vi jo have en større bil, hvis familien skal forøges. Men det behøver ikke være lige nu. Derfor spørger jeg:

Skal jeg købe en hestetrailer + en bil der kan trække eller en hestetransporter til lille kørekort?

Håber på I kan hjælpe mig med mine tanker. smiley


Kommentarer på:  Hestetrailer eller Hestetransporter??
  • #1   30. jul 2013 Jeg ville vælge en større bil + trailer, for som du selv siger: en transporter er hamrende dyr - både i investering og forsikring og vægtafgift smiley

  • #2   30. jul 2013 Enig med Jeanet

  • #3   30. jul 2013 Er du sikker på at din I20 ikke må trække en trailer med 1 hest i? Syntes at mine forældres måtte trække lige så meget som min toyota.
    Det kan sagtens være at jeg husker forkert smiley
    Min bil må kun trække 1300 kg i alt og med en hest på 600 fandt jeg en trailer der kun vejer 625 kg. så jeg har endda lidt luft til at krikken kan blive fed smiley


  • #4   30. jul 2013 Jeg mener vores kun må køre med 850 kg. men det kan være en 1 hestes trailer ikke vejer så meget, for tror max min hyps vejer 450 kg. Så må traileren jo veje 400 kg. Det må jeg hellere få undersøgt. smiley

  • #5   30. jul 2013 Det må det næsten kunne. Min er en stor 2 hestes trailer der bare ikke vejer så meget. Så hvis du finder en en hestes trailer mon så ikke den vejer en del mindre?
    ( kom lige i tanke om at mine forældres var en I30)


  • #6   30. jul 2013 Jeg synes nu egentlig også det vil være lidt mærkeligt/usikkert, hvis jeg skulle køre med en hestetrailer efter min lille bil.
    Jeg har haft hest hjemme før, men hen over vintermånederne er vi gået lidt i stå pga. den hårde jord, og det er jo ret ærgerligt at stoppe sin ridning pga. det. Derudover er jeg også konkurrencerytter, så det vil nok blive mere end 3-4 gange om året. Men du har ret i, at det nok er billigere at leje en bil eller lignende, selvom det selvfølgelig er lettere bare selv at have en bil, der kan trække. smiley


Kommentér på:
Hestetrailer eller Hestetransporter??

Annonce