{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Sommereksem = tør hud? {{forumTopicSubject}}


Jer der har heste, med sommereksem - også i let/mild grad.
Har jeres heste tør hud og manglende hår i "armhulerne", ved yver og evt. også manglende hår og tør hud i hovedet.

Fatter stadig ikke, hvad der er grunden til min hoppes manglende hår - andet end at dyrlægen sagde mitter og på kanten til sommereksem men hun klør sig ikke :o).

Behandler i meget noget tilskud, shampoo e.l ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommereksem = tør hud?
  • #1   31. aug 2013 Prøv at give hende omega 3,6,9 olie i maden. Jeg synes det er godt til min gamle som har sommereksem smiley

  • #2   31. aug 2013
    Hun ligner nemlig ikke en med sommereksem, ikke noget i man og hale - kun yver, armhuler og hovedet -.-


  • #3   31. aug 2013 Heste plejer sjældent at have hår ved yveret og armhulene.. Lidt ved armhulene men slet ikke så meget. Det er der hvor der er "bare skind" smiley At den så er tør er noget andet. Jeg kan anbefale Aloe Vera spay fra forever. Den fungerer godt til myggestik eller insektbid, og sommereksem/tør hud. Den er helt fantastisk og på denne måde (og med plejeolie fra mühlendorfer) er Jasmin af med sin sommereksem i halen , og skal kun have det smurt på en gang hver 3 uger. Det tager 1 minut

  • #4   31. aug 2013
    Mitterne sidder i massevis de steder :o)
    Ved godt de ikke har meget hår lige de steder, men at mitterne siddder og hygger sig hjælper ikke så meget ;o).


  • #5   31. aug 2013 Vask den ofte i Blue Hors Tea tree Oil shampoo. Det holder huden fugtig og smidig. Og spray med fluespray!

  • #6   31. aug 2013 JA smiley

    Min har sommereksem og tør hud. Spændende kombi. Kan godt være, det hænger sammen. Hun har også haft skæl, men det fjernede jeg efter EN gang med Effol hair root liqiud.

    Den anden jeg har, har tendens til fedtet hud, og har slet ikke sommereksem.

    Jeg bruger det eneste, der virker på min. Effol.

    Har prøvet alle de "gode" (dårlige ) råd med olie, helosan, prob olie, og det gør det 10 gange værre. smiley


    Fluespray virker max en time. Du kan bruge flusa, det tager 50% af fluerne, MEN det er alt andet end sundt for dem.

    Og alm. fluespray er allergi-fremkaldende pga. de æteriske olier. Min og andre i stalden har fået allergi af det.

    Derfor bruger jeg sweet itch dækken og fluemaske. Og så er der 5% tilbage, som tages med Effol.


  • #7   31. aug 2013
    Effol prøvede jeg, det virkede en uge - så virkede det ikke rigtigt længere smiley
    Hun har insektdækken på og fluemaske, når hun ikke lige smider den.

    Næste år bliver dyret pakket ind i et eksemdækken, evt. med yver på og en fluemaske der dækker en del mere så jeg slipper for alt det ;o).

    Lige nu smør jeg helosan/kopatte salve på, det holder mitterne lidt væk da jeg gætter på de ikke gider sætte sig i på det når det er klisteret.


  • #8   31. aug 2013 Prøv Itch Stop complete salve - det er et vidundermiddel til alle hudproblemer og især sommereksem. Det virker på mange måder - så er bedre end alt andet.

    Fremmer ny hårvækst.
    Nye mitte-angreb forebygges i ca. 3 dage.
    Desinficerer.
    Heler sår

    (har 2 islændere på 25 år med sommereksem)


  • #9   1. sep 2013 Itch stop er super godt!!

    Og så på med eksemdækken NU - ikke først næste år..


  • #10   1. sep 2013
    Hesten har ikke sommereksem.. Så at proppe eksemdækken på for at stoppe det, ville ikke gøre nogen nytte - igen, hesten klør sig ikke og der er intet i manen, halen eller andet.

    Det er armhuler og ved yveret og der hjælper de færreste eksemdækkener, da de faktisk er ret dårlige til at dække der :o).

    Igen; hesten har ikke sommereksem, men tør hud - som ikke klør.

    Her fx. i "armhulen" - dog på billedet vådt efter vask.


    profilbillede
  • #11   1. sep 2013 Jeg ville prøve Itch Stop Complete på det som ses på billedet samt omega 3-6-9. Det er jeg sikker på ville virke indenfor 2 uger.
    smiley
    Hvad siger dyrlægen mht. behandling ?


  • #12   1. sep 2013
    I hovedet skulle jeg smøre noget creme på, det har hjulpet lidt - der er kommet lidt dun. Også går hun med insektdækken og fluemaske.

    Jeg tror ikke det forsvinder, før de forbistrede insekter smutter :o). Ligesom fluemasken jo slider bag ved ørene hvor hun er hårløs, så det bliver nok ikke bedre før hun kan gå helt "bar". Hun er lidt sart, benstropperne på dækkenet, har også slidt hende.

    Det er noget underligt noget. Hun har også knopper på benene, især i koden og op til knæet ca. som jeg troede var muk men det kommer altså af tørke og insekterne. Forsvinder når det har regnet eller der smøres helosan/kopattesalve på.

    Overvejer at prøve noget b-vitamin eller ja omega 3-6-9 :o).


  • #13   1. sep 2013 Har du overvejet blodprøver?

  • #14   1. sep 2013 Det gode ved Itch Stop er at det virker i 3 dage.
    Det regner ikke af (og smelter ikke af ved varme/sved)
    Det holder alle kryb væk i op til 3 dage (så området ikke irriteres yderligere)
    Det forbedrer huden og fremmer ny hårvækst.
    Det renser sår / irritationer.

    Håber du vil prøve det smiley


  • #15   1. sep 2013
    En ting om blodprøver er, at de værdier man sammenligner ( referance værdier mener jeg ) med er en meget få heste, ikke særlig variation i racerne, alder osv.
    Så i bund og grund er blodprøver ikke så meget værd, med mindre man har flere på sin egen hest igennem tiden - så er det lettere at spotte hvis det er unormalt

    Hvad skulle blodprøven til? :o)

    Jeg har itch stop i tankerne :o)


  • #16   1. sep 2013 Bruger selv itch stop complete til alt, muk, sommereksem, sår og stik, fjerne muk på få dage. Ved intensiv behandling skal det smøres hver 3 dag ellers en gang om ugen;)

  • #17   1. sep 2013 Havde engang en haflinger med saccorider (hudkræft) der blev ikke taget blodprøve men derimod hudskrab som blev sendt til UK for analysering og diagnosering. Ved ikke om et skrab ville hjælpe i dit tilfælde.

  • #19   1. sep 2013
    Vil ikke mene det er andet end irriteret hud, forårsaget af de dumme mitter ;o). Dyrlægen var ret sikker.
    De er vældig irriterende og heller ikke særligt dejligt og blive bidt af selv.


Kommentér på:
Sommereksem = tør hud?

Annonce