{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tricks
  • #2   13. apr 2014 Er det ikke dumt? Tænker bare at man risikerer at den begynder at slå med hovedet i ridningen, og det er jo træls?

  • #3   14. apr 2014 Bidløst Madsen, er alle tricks så ikke dumme? Det handler jo om hvordan de er indlært. smiley Jeg har lært min pony at nikke på kommando, men han har aldrig tilbudt det under ridningen. smiley
    Min tilbød det selv en gang eller to, så klikkede jeg og gav godbid, han forstod det lynhurtigt. Bliver han frustreret kan han godt tilbyde det en gang i mellem, men ellers ikke:-)
    Held og lykke smiley


  • #4   14. apr 2014 Tvivler på at hesten smiler under ridning, og hvis den gør, så gør det vist heller ikke den store forskel... smiley
    Jeg ville bare se det at "nikke" som noget træls, hvis den begyndte på det i ridningen, og jeg ved, at det kan være svært at få hesten til at stoppe med at slå med hovedet.


  • #5   14. apr 2014 Når man lære hesten at ryste på hovedet kilder man en ved øret (ikke inden i øret) Hvis du vil have den til at nikke kan du enten kilde den under hagen (ved dens mule hår) eller du kan fortsætte med at kilde den ved øret.
    Når hesten skal ryste en flue væk fra øret starten den med at ryste på hovedet, hvis ikke det hjælper begynder den at nikke smiley

    Du er velkommen til at skrive til mig smiley


  • #6   14. apr 2014 Min pony "nikker" aldrig under ridning, eller ryster, stejler, lægger sig eller nogle at de mange andre tricks hun nu kan.
    Som Margrete allerede har skrevet, det handler om indlæring. smiley


  • #7   14. apr 2014 Ja det gør det - men derfor er risikoen der stadigvæk. Selvm du har lært din det rigtigt, så er det ikke sikkert, at andre kan. Eller at hesten vil forstå det.

  • #8   14. apr 2014 Men den kunne jo også sagtens ryste? I princippet kunne den jo også lægge sig ned?:-)
    Selvfølgelig lærer heste ikke ens, men min erfaring siger mig at når folk spøger til "guides" så går de ud fra dem og finder typisk deres egen måde smiley Der er jo altid en risiko ved at lære din hest noget. smiley


  • #9   14. apr 2014 Ja, men jeg mener at risikoen er ekstra stor ved nikke, fordi det er en af de ting, som hesten kan "lære sig selv" under ridning - en af de ting, folk vil betegne som en "unode".

    Det er jo heller ikke smart at lære en hest, der lægger sig ned under ridning, at lægge sig ned. Så har den jo fået ros for adfærden, og så tror den jo bare, at det er ok....


  • #10   14. apr 2014 Jeg kan altså kun sige at jeg synes det handler om indlæring. Jeg vil mene at ryste er mindst lige så "dumt" at indlære som nikke. smiley Jeg kan godt se din pointe men jeg er bare uenig for har hesten lært tricket så uddøre den det kun når man beder den om det.:-)

  • #11   14. apr 2014 Jamen nu er alle jo ikke lige gode trænere. Skal ikke kunne udtale mig om hverken dig, TS eller andres evner indenfor træning af hesten, men synes det er værd at nævne, at hesten kan tilbyde det under rytter - for det kan den jo godt finde på. smiley

  • #12   15. apr 2014 Mit pony dyr kan en hulens masse tricks. Jeg bruger meget små, men dog enkle signaler. Jeg har en rosende lyd og en "ikke ønskende" lyd. De få gange min pony har været forvirret eller ikke kunne forstå min kommando under ridning og derved draget til at prøve hele tricks rækken fra en ende af. Har jeg en lyd som hun uden mærket godt er klar over, ikke er ønsket.
    Ligesom man til en hund har "dygtig" og "nej", hvor "dygtig" betyder masser klap og godbidder og "nej" betyder en straf, ubehageligt pres, eller et højt "chok" ord(NEJ)
    Har jeg det samme med min pony.
    Her bruger jeg "good" og "en høj brumme lyd". Min pony er indforstået med disse to vigtige og grundlæggende lyder, som jeg syntes alle heste og ponyer skal kende til. Det gør rytterens arbejde så meget lettere, og i stedet for man behøver straffe hesten hvis nu den nikker under ridning kan du i stedet sige (i mit tilfælde) en høj brumme lyd, og ponyen ved at dette her ikke er ønsket.



    Det kunne være interessant at lægge en video ud med de forskellige "straffe"/"signaler" man hver især sender sin hest under ridning og fra jorden hvis den gør noget uønsket. Men er jeg sikker på at ligesom mig frygter man lidt hvordan andre heste folk tager i mod det? Om det er et "en gang for alle" klap i røven med pisken eller istedet et tungt pres man lægger på hesten, så er der jo hundredesytten meninger i vores fantastiske sport, hobby og livstil. smiley


  • #13   15. apr 2014 Jeg har lært min pony og ryste, men han gør det aldrig under ridning så tror ikke han vil gå og nikke hvis jeg lærer ham at nikke? smiley

  • #14   15. apr 2014 Har heller aldrig rigtig set en hest ryste hovedet som en "unode"... Altså, det er jo ok, hvis de lige ryster håret på plads! Det gør min en gang i mellem, men hun har også hår over det hele.
    Tænker mere at nikke kan sammenlignes med at slå med hovedet, og det er jo ikke så rart med en hest, der slår med hovedet under ridning, for det er en træls vane, som er svær at fjerne..... smiley


Kommentér på:
Tricks

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce