{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hesten vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Det er sådan at min hest de sidste par dage ikke har villet spise hverken det ene eller det andet.
Hun har det sidste 1-2 år fået C4L fra PAVO, hvilket hun altid har spist op og der har ikke været problemer med dette tidligere. hun har i en længere periode fået mash 1 gang dagligt hvilket hun har "fløjet i" og spist med det samme.
Hun har nu de sidste dage ikke villet røre hverken det ene eller det andet:(
Hun får et tilskud (MSM) som hun skal have hver 12 time, hvilket jeg har været nødt til at forsøge at få hende til at spise på en anden måde, her har jeg forsøgt at blande det med revet æble og gulerod, dette var spiseligt de første 2 gange, herefter har jeg prøvet med lakridssliksten hvor jeg har stoppet lidt på ad gangen dette gik også kun et par gange og det eneste hun nu vil æde er græs, hø og halm, hvilket også er vores primære foderkilde, men hun får jo ikke de nødvendige vitaminer og mineraler her, eller er det mig der har misforstået noget?

Nogle ideer til hvad jeg kan prøve? Vi fodre vores heste med C4L grundet det lave indhold af sukker og stivelse, hvilket vi foretrækker i det vi fodre vores heste med:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten vil ikke spise
  • #1   22. apr 2014 Går hun på en god græsmark ? For så kan det være grunden til at hun ikke vil æde..
    Har selv en der ikke vil æde og det er fordi der er for meget af det gode græs smiley
    Mine får kun 2 gulerødder som aftens/morgenmad og elles kan de bare æde hø,mineraler får de via saltsten smiley ......


  • #2   22. apr 2014 jeg har selv lige stået med en hest der ikke ville spise sit foder overhovedet. Det eneste vi gjorde var at skifte foder og så gik han i det igen smiley

    Hvordan træner i hesten? smiley


  • #3   22. apr 2014 kom miniaturer = muddi :
    hun er lige kommet på græs for ca. 3 uger siden, og der er begrænset med græs tilbage på folden.

    Pernille Bye
    Hun er pt. kun i genoptræning, dvs. vi har skulle starte med at skridte 20 min og stille og roligt øge det til 1 t og 15 min. på 5 uger og vi har på torsdag skridtet i 4 uger altså skridter vi pt. 50-55 min.


  • #5   22. apr 2014 Trine L:
    Nej hun har ikke gået med dækken hele vinteren, da hun ikke har været brugt (pause), har dog i 1-1½ måned haft det på da hun fik et ret alvorligt sår på bagparten, og vi gav hende så regn dækken på for at kunne holde såret rent, men det er ca. 1 måned siden hun fik det af igen:i

    Obs. skal måske også siges at hun normalt er en MEGET kræsen hoppe, der virkelig er svær mht. foder, men dette foder har der aldrig været problemer med tidligere.


  • #7   22. apr 2014 Alisa
    Tjo kan være, men ved ikke lige hvad, ville jo gerne hun kunne spise hendes mash, da dyrlægen har kommenteret at hun er typen der gerne spiser jord på folden, og dermed har rimelig stor risiko for sandkolik, hvilket vores mash forebygger:i


  • #9   22. apr 2014 Alisa
    Kunne måske være en ide, men der er noget i pulver form ikke?


  • #10   23. apr 2014 Hvad sker der hvis du giver hende en gulerod? Spiser hun den?
    Hvad sker der hvis du giver hende en godbid? Spiser hun den?

    Hvad sker der hvis du giver hende en lille håndfuld af hendes foder? Spiser hun det meste af det?

    Hvis ikke hun spiser noget af det, så kontakt en dyrlæge, gerne med speciale i tænder. Har hun feber?

    Hvis ikke hun spiser foderet fra din hånd - har du selv smagt på det? Lugter det anderledes end det plejer? Har i lige åbnet en ny pose? Prøv at købe/åbne en anden pose? Spørg foderstoffen om de har nogle foderprøver for at se om det er DET foder eller generelt foder hun ikke gider æde.

    Hvis hun spiser foderet fra din hånd, så prøv kun at give hende en lille håndfuld i krybben, så hun får fornemmelsen af at spise op hurtigt. Hvis hun spiser det, så sæt hende langsomt langsomt op.


Kommentér på:
Hesten vil ikke spise

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce