{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Unghest der stiver sig? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer kære hestefolk.
Jeg vil lige høre hvad jeres andres erfaringer og oplevelser er.
Jeg har en dejlig hestemand som faktisk går ret godt sådan i den rigtige holdning eller hvad man skal sige. Han går afspændt, med sænket hoved og gør alt hvad han kan for at vise han kan det rigtige.
MEN i går var jeg meget opmærksom på hvordan han rent faktisk går og jeg fik min veninde til at filme jeg red ham.
Det er faktisk som om han traver på forbenene men går hurtig skridt på bagbenene.
Hvad er jeres erfaringer med det? Hvad har I gjort ved det?

Det skal lige siges at han får kiropraktor hver tredje måned da han går meget fransk og dette låser ham i lænden.
Nu har jeg kontaktet en anden kiropraktor for at få nogle andre øjne på ham...så det er ikke for at slippe for at behandle ham, det er sat i gang, men jeg vil gerne høre andres erfaringer og oplevelser med sådanne heste, gerne gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest der stiver sig?
  • #1   24. apr 2014 gør han der også i longen?(:

  • #2   24. apr 2014 Må vi se video'en? smiley

  • #4   24. apr 2014 Ja hvis ikke jeg beder ham gå frem er hans eget tempo (dog også meget afbalanceret) temmelig langsomt. Hvis han har galoperet er det noget helt andet, så er han ligesom løsnet i bækkenet, hvor han også normalt er låst og derfor får kiropraktor hver 3. måned.
    Jeg har ikke selv fået videoen endnu, da der ikke var plads på min telefon, men når jeg får den må I gerne se den, så kan I også se hvordan han går - jeg vil også prøve at filme ham i dag, for også at vise forskellen på før galop og efter galop smiley

    Første gang han havde kiropraktor blev han undersøgt for sædstrengsfirbrose, uden anmærkninger, men nu vil jeg ha Rikke Andersen ud, hun skulle være en af de dygtigste til at finde ud af om de har det, da der er mange der ikke helt ved hvor de skal finde det henne.


  • #5   24. apr 2014 Har du overvejet at få en fysioterapeut ud også? Ikke at kiropraktor ikke er gode, men "problemet" er lidt at kiropraktik er mere "midlertidigt" end fysioterapi, fordi fysioterapi arbejder med muskulaturen og sener - og hvis det ikke er i orden, så går problemet ikke væk.

    Sådan siger man ihvertfald tit ang. mennesker - kiropraktoren kan knække og sætte på plads (hvilket de er super dygtige til!), men hvis muskulaturen og alt det andet (som fysioterapeuter også kigger efter) ikke er i orden, så kommer problemet igen.. Og min erfaring ang. mennesker er at kiropraktik ikke er nok, samt har jeg også brugt meget fysioterapeut til mine heste, hvilket har hjulpet meget smiley


  • #6   24. apr 2014 Ja jeg har overvejet det, både fys og KST og selvfølgelig massør... massør der venter jeg bare på hun bliver klar, men massage synes jeg mere bare er ekstra luksus på hesten der har præsteret smiley

    Kan du anbefale nogen god fys? På sjælland..

    Så vidt jeg kan se, kan Rikke Andersen meget af det.


  • #8   24. apr 2014 Selvom den er blevet tjekket en gang, så frygter jeg alligevel der sidder noget smiley

  • #9   24. apr 2014 Jeg har altid brugt Cecilie Stadler - hun er rigtig dygtig, har både fikset diverse rygproblemer på min frieser, og et lændeproblem på min tidl. pony (som den kiropraktor jeg havde ude ikke kunne smiley )

  • #10   24. apr 2014 Jeg kender ikke Rikke Andersen - kan heller ikke lige finde hende på nettet? Jeg tror måske at jeg har hørt godt om hende (hvis det er hende jeg tror det er).. smiley

  • #11   24. apr 2014 ud fra det du fortæller kunne det godt lyde som om han måske har forkorte ledbånd i bagbenene, da min mosters også gjorde som du fortæller din gør, det vidste sig at han havde et forkort ledbånd, dog efter galoppen var han blød som smør resten af tiden (:

  • #12   24. apr 2014 Han har nærmere for lange ledbånd men det kan vel også give det problem smiley Men hvis det "bare" er ledbåndene er jeg næsten mere fortrøstningsfuld, dog havde min gamle hest det også og det giver jo også en masse komplikationer smiley

    Hvis du søger på Kiropraktor Rikke Andersen så kommer Ryet frem, det er hende. Hun hedder Rikke Marie Andersen.
    Den kiropraktor jeg bruger nu er jeg sådan set fint tilfreds med og han udreder hans lænd og korsled til UG hver gang.. men jeg har en dårlig mavefornemmelse for ham stadig smiley


  • #13   26. apr 2014 ja hvis de har forlange er det også et problemer, men jeg mener det kan operaers væk, hvis det ønskes. dog kan hesten få andre problemer ud af det.

    men min moster fik af vide det var rigtigt at varme rigtig godt op i skridt, og at hun skulle galopper næsten med det samme, når hun havde varmet lidt op. dette kunne jo gøres i longen. og det skal bare gøres 5-7 minutter. men det er selvfølgelig ikke noget man gider i længen. (:


  • #14   29. apr 2014 Det kan det også, men det er dyrt og netop det giver andre komplikationer. Og ikke stresset værd, når han ikke skal bruges i konkurrencesammenhæng. Han bliver trænet akademisk/klassisk og efter egne principper - så han er vel det der på moderne sprog er en hippiehest smiley

    Det lyder ikke usansynligt at han skal trænes sådan, for det løsner rigtig meget i bækkenet når de har galoperet.
    Hvis det betyder min hest bliver bedre, så gider jeg godt i længden, vil gøre alt for at behage ham smiley


  • #15   29. apr 2014 ja kan godt se vis han ikke skal på stævnebanen, så er det heller ikke det værd. så som du selv siger bedre at træne på hans prinicpper (:
    men så længe det virker og hesten har det godt, er det jo ligemeget hvad man gør, så som sagt så længe hesten har det godt ikke lider nogen nød! smiley

    - håber i finder ud af det!
    Held og lykke frem over til jer begge (: følger dig på sidelinjen for at se hvordan det går smiley


  • #16   30. apr 2014 Det jo det, han skal netop bare ha det godt, vi skal bare ride nogle gode ture og noget god dressur...men jeg er noget spændt på hvad den nye kiropraktor finder på ham smiley

  • #17   15. maj 2014 Nu kom dommen... Rikke var her i går og hvor var jeg dog tilfreds med hende!
    Han har:
    problemer med tandspidser og kapper han ikke selv kan skifte (han fik ordnet tænder i november - men dette er muligvis ikke gjort godt nok)
    Ondt i maven og nyrerne kan ikke følge med. Skyldes nok et tidligere bændelormeangreb som har forårsaget hul i tyndtarmen.
    De sædvanlige låsninger i lænd, bække, korsben - men som hun fortalte mig, er korsbenet først færdigudviklet ved 5års alderen.
    Dobbeltsidet sædstrengsadherance smiley

    Er super skuffet over de to andre kiropraktorer ikke har kunnet findet det og at jeg har haft kiropraktor hver tredje måned for at rette noget ud der ikke engang er færdigudviklet.

    Hun var meget foruroliget over hvor lige han var i kroppen trods alt det han render med...

    Så nu hedder det foderskift, få fjernet alt der skaber ubalance i syre/base i maven, probiotikakur, equi-max og en operation...
    Jeg kan nok gå i gang med ham igen om et års tid regner jeg med smiley


Kommentér på:
Unghest der stiver sig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce