{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Rikke h
Rikke h
Tilmeldt:
6. mar 2012
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 59

Få din hest til at stole på dig? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg skal ride en hest for min ridelærer, men den er ret sky og meget usikker den er 6 år gammel dansk varmblod. Jeg vil gerne arbejde en masse fra jorden for det tror jeg meget på hjælper.
Så ville jeg spørge jer om i har noget godt jeg kunne lave med ham, nogen lege eller gode råd ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få din hest til at stole på dig?
  • #1   4. jul 2014 I det hele taget bare gå en hel masse med den hvor den kan få lov at falde til ro og sørge for at lave helt masse grundlæggende jordarbejde.
    Små lege som bakke væk fra dig uden at du går med, kan kræve en hel del. Når hesten bakker ud, giver du den pause. Beder den komme ind til dig og giver den pause og et nus. Den ville jeg nok selv lave en del af af. Det svært når man hverken kender hest eller ved hvor meget den kan, men håber det hjalp en smule.
    - Team AP


  • Rikke h
    Rikke h Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 59
    #2   4. jul 2014 Mange tak team AP det gjorde det helt sikkert, meget glad for du vil hjælpe smiley

  • #3   4. jul 2014 Hvis den er sky, hav et par godbidder i lommen. Tilliden kommer ved en masse strigling, gåture, lav noget den syntes er sjovt. Også at bakke den (dette er dog mere en dominans leg...)

  • #4   4. jul 2014 Selv tak. Hvis du har nogle spørgsmål eller andet, så spørg du bare smiley

  • Rikke h
    Rikke h Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 59
    #5   4. jul 2014 Okay nikoline det er også en rigtig god ide, også det med at kunne røre ham over det hele på kroppen er jo også rigtig godt smiley
    Men når jeg vil røre ham ved ørene tager han lynhurtigt hovedet op, han vil ikke ret gerne have det :!


  • #6   4. jul 2014 Det med ørene er der rigtig mange heste der har problemer med. En helt masse nus, stille på hals eller hoved, alt efter hvad hesten syntes om. Og så stille nusse sig op af og finde ud af hvor det ikke er behageligt længere. Forsætte her indtil hesten føler sig tryk ved dette sted. Sådan arbejde sig stille og roligt op af, over tid. Det kan ikke nødvendigvis klares på en dag, men hvis bare man øver lidt i ny og næ.
    Sådan ville jeg i hvert fald gøre på min egen hest, fordi erfaring siger mig at jeg kan nysse mig stille og roligt frem hvis det er ubehageligt. Om det virker på andre heste, kan jeg dog ikke love, men det er da forsøget værd. smiley


  • Rikke h
    Rikke h Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 59
    #7   4. jul 2014 Ja det er jeg sikker på vil hjælpe, har også gjort det i et par dage og det er blevet meget bedre smiley man skal bare huske det skal være meget rolige bevægelser, han kan slet ikke hvis man kommer med hurtige bevægelser ved hovedet smiley

  • #8   4. jul 2014 Nej, det kan også nemt gøre den forskrækkede hvis der flyver fingre rundt i hoved på dem smiley

  • Rikke h
    Rikke h Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 59
    #9   4. jul 2014 Ja smiley
    Jeg var der nede kl 15 idag hvor det gik super fint, udover at han ville slet ikke have grimen på i boksen. Han kunne bare sket ikke da jeg lige så stille ville tage den op over ørene. Så var han bare skredet det ville han bare slet ikke !


  • #10   5. jul 2014 Så er der noget der skal øves. Min hest er til tider også en udfording at smide grime på, fordi hun elsker at stå og gumle lidt i den. så den havner altid inde i munden smiley

Kommentér på:
Få din hest til at stole på dig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce