{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

skifte retning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet en dum dum fejl, jeg først blev opmærksom på den anden dag.
når jeg har min hest i roundpen, og jeg vil ændre retning, hun vender sig ud mod væggen, ikke i den rettet mod mig, hvis det giver mening?
Jeg formoder, det er forkert, og jeg vil gerne bede om hjælp her, til, hvordan jeg kan løse problemet? hun skifter retning let, når jeg pege,r ændrer hun tempo helt som ønsket når jeg peger, vender hun sig mod mig, når jeg spørger hende. og er generelt meget signal følsom

men hvordan får jeg rettet min fejl? er der en af ??jer, der har en idé?
tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skifte retning
  • #1   16. jul 2014 når jeg vender hesten vil jeg at den vender rundt med front mod mig, og gør den ikke det jagter jeg den væk

  • #2   16. jul 2014 så du korrigerer forkert indlæring ved at jage væk?

    jeg kan godt se det lyder lidt negativ-surt mit spørgsmål, sådan er det altså ikke ment, jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal vende spørgsmålet ellers smiley


  • #3   16. jul 2014 Få hesten til at fokusere på dig, evt. få den til at 'gå mod' dig, og så der pege, løfte energien og fortælle hesten hvor den skal hen. Så lære den at den skal vende sig retningen mod dig, og ikke omvendt.

  • #4   16. jul 2014 det kan du godt kalde det.... jeg vil fa dag 1 kræve at den vender front mod mig, og hvis den ikke gør det er den ikke velkommen til at gøre mig selvskab

  • #5   16. jul 2014 Det lyder da som en mærkelig filosofi for mig, Rikke ... men kan jo være, det virker på nogle heste.

    Jeg ville prøve at have tov på og så guide hestens hoved ind mod dig - så du kalder hesten til dig, men sender den på den anden volte i stedet. Så kan det være, den fanger, at den skal vende sig mod dig, når du vil ændre retning.


  • #6   16. jul 2014 Rikke, skaden er jo sket. jeg har selv lært hende at det var svaret på mit spørgsmål.

    nu har jeg youtubet det en del, og det ser ud til at være et problem der er til at løse, så på med vanten igen imorgen


  • #7   16. jul 2014 Rikke, jeg er lidt forvirret smiley

    Ofte ser jeg heste der skifter volte "udad" grundet utryghed, for voldsomme signaler fra mennesket eller lign, så jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle hjælpe at jage hesten.

    Du skriver: "kræve at den vender front mod mig, og hvis den ikke gør det er den ikke velkommen til at gøre mig selvskab", men typisk vælger hesten jo at vende sig væk fra mennesket (ud mod barrieren), hvis hesten ikke ønsker at være i selskab med mennesket, fordi det er det længste væk hesten kan komme. Ville det så ikke være smartere at gøre os/midten mere spændende, så det er et mere naturligt valg?


  • #8   19. jul 2014 Jeg ville nok kalde den ind til mig, men når den så vender front mod dig, peger du den modsatte retning og giver signal til st skifte volten. smiley Måske skal den meget und på midten de første mange gange for at den ikke bare vender rundt igen, men det er sådan jeg er ved at indlære skifte volte smiley

Kommentér på:
skifte retning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce