{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Påbegynde træning {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg står lige pt. med min nu tild. konkurrence hest som fik konstateret gaffelbåndsskade og lidt flere skader igår og skal nu stå i 6 måneder. For at han ikke skal lukke sig helt inde i sig selv (er vant til at blive redet hverdag ca.) så tænkte jeg på at begynde at lave lidt tricks med ham, nu hvor han i sidste ende ikke bliver rigtig ridehest mere. Så jeg vil høre hvilket tricks syntes du/i er nemme at begynde på? Han er ikke super lærenem når det gælder fra jorden af, og vil enlig bare gerne have godbidden og derefter mister fokus.. Han må ikke rides før om 3 måneder mindst, dog kan vi allerede lave schenkelvigninger, bagpartsvendninger osv. i cordeo (staves) hvilket nok skal trænes videre til den tid. Men tænker også om jeg kan kan øve nogle øvelser fra jorden i cordeoen (staves) og efter overføre det til ryggen senere hen? smiley


Kommentarer på:  Påbegynde træning
  • #1   18. jul 2014 God ide at lære ham øvelserne fra jorden.

    Selv træner jeg mange af de lidt "sværere" øvelser fra jorden. Jeg synes det er nemmere at vise vej for hesten fra jorden af.
    Det er nu ikke fordi vi leger rundt og laver nogle svære øvelser. Men vi har øvet parader, schenkelvigninger, versader og sådan, fra jorden og paraderne sidder også fra ryggen nu, men de andre kræver li mere tid.



  • #3   19. jul 2014 Smile, kysse, ryste, gabe, stå på palle smiley

Kommentér på:
Påbegynde træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce