{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Varieret jordtræning {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley
Da jeg nu kun kan skridte ture på min pony en gang i mellem, vil jeg prøve at få varieret mit arbejde fra jorden så hun ikke kommer til at kede sig.

Jeg springer med hende fra jorden, jeg har bestilt akademisk undervisning, og vi går masser ture. smiley (vogn er ikke en mulighed).

Så er der andre ting i tænker man kan lave? (hun kan de basale øvelser og tricks fra jorden.)

Fortsat god aften.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varieret jordtræning
  • #1   11. mar 2012 Jeg træner nogle gange min i lange liner, det kan være igennem kegler og bomme eller i forbindelse med akademisk(:

• #2   11. mar 2012 Bom træning eller lange liner? smiley

Må man spørge hvem du skal undervises af? smiley

• #3   11. mar 2012 Jeg skal undervises af en dame ved navn Mathilde, formentlig, hun kommer rundt på Amager, og også af Maya herinde fra. smiley

• #4   11. mar 2012 nu kender jeg jo alt til ikke at kunne ride, så kan beskrive hvordan en varieret uge for os herhjemme kunne være:

Mandag: Fri
    Tirsdag: Fri (er meningen han sku have en ridepart en af de dage)
    Onsdag: Longering
    Torsdag: Løsspringning/hyggespring
    Fredag: Akademisk træning
    Lørdag: Jordtræning/tricks
    Søndag: Hvad vi nu har lyst den dag, her kørertræner vi jo evt da jeg ikke kan gå lange turer pga. min ryg! Kunne også være cykelture

Men varier det FOKUS du har den dag. En dag så kan du siger "målet er at få et godt galopanspring i longen" , en anden dag "målet er at lærer hende at vende på små signaler i longen" eller "idag skal hun lærer at runde sig bedre på volden" - Allerede der har TRE forskellige ting at arbejde med, bare ved longering smiley

Men jeg er fx. begyndt at øve noget med bomme(som jeg syntes er røvsygt normalt) hvor han skal lærer at kontrollerer sine ben. Først beder jeg ham evt om at tage et ben over bommen, så tilbage med det, over igen, tilbage, så to ben over, et ben tilbage, to ben over, to ben tilbage osv osv.. Giver super god kontrol!

Ellers så begyndt og finpuds tingene. Fx, vito har længe kunne stejle, men så kan jeg udvide det ved at gøre at han lærer at gå ud på volde, stoppe og stejle når jeg siger "op" og så fortsættte på volde. Eller lærer at holde sig oppe så længe jeg beder om det?
    Eller hvis hesten kan dreje rundt om sig selv, så begynd og kig på benene, bevæger den både for-og bagben, hvis ja, så øv at den bliver stående på bagbenene.

Nu ved jeg nelle ikke kan lide piske, måske vend hende til det, fordi man bruger stortset pisk til ALT i akademisk, i det du skal flytte rundt på mange ting der. Der er pisken en af de vigtigste virkemidler.

• #6   11. mar 2012 Maya:
    Hold da op! smiley der fik du lige inspireret mig. Har egentlig aldrig tænkt over at der er så mange ting, ''bare'' i longering.

• #7   11. mar 2012 Jamen det var da skønt smiley når man ikke har kunne ride i 4 år, så begynder man at blive kreativ smiley

• #8   12. mar 2012 Maya:
    Ja det kan jeg forestille mig smiley
    ´Jeg synes heller ikke jeg har den træng til at ride, når vi er varierede og faktisk hele tiden har noget nyt vi kan tage hul på. Så jeg må også til at blive lidt kreativ smiley

• #9   13. mar 2012 Klikkertræning er noget af det absolut sjoveste, man kan lave med sin hest. Så det kunne I evt. prøve? smiley

Kommentér på:
Varieret jordtræning

Annonce