{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

En hoppes yver ind til folingen ;D {{forumTopicSubject}}

da jeg næsten er sikker på at min shetlænder Lotte er i fol, vil jeg lige høre hvor lang tid der går fra yverne begynder at vokse til at hun foler? ;D

og så vil jeg også lige høre hvornår i tror hun skal fole ;D da det er første gang jeg har en hoppe der skal fole ved jeg ingen ting om sådan noget ;D

her er en album med billeder af hendes yver ;D
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/379116-lottes_yver_ind_til_folingen_d_?status=1

Håber der er nogen der kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hoppes yver ind til folingen ;D
  • #1   12. jul 2012 Det er meget forskelligt fra hoppe til hoppe. Vores hopper snyder os næsten altid. Nogle gange går vi og venter i 3 uger på føllet og andre gange når vi ikke engang at opdage at den skal fole før føllet ligger der. Hvis du ved hvornår hun var til hingst kan du regne dig frem til det ved at regne 11 måneder frem derfra.
    Når der er "sukkervand" og vokspropper på patterne siger man som hovedregel at hoppen føler i løbet af et døgn, men som sagt kan de holde på det hvis de ikke lige føler tiden er inde smiley Sååå... Tålmodighed smiley


  • #2   12. jul 2012 Hmmm mellem et par dage og et par måneder smiley

  • #3   12. jul 2012 Jeg ved desværre ikke hvornår hun har været til hingst da jeg har købt hende af en hestehandler, og der ved jeg hun har gået med en hingst men ved ikke hvor lang tid?....
    jeg har mærket føllet en par gange hvor der har været hårde spark, så håber da snart at der kommer noget ;D


  • #4   12. jul 2012 (link fjernet)
    sådan så min 1. gangs hoppe yver ud cirka 6-7 timer før hun folede - indtil da havde der næsten ingen ting været, andet end en ''hævelse'' på maven op til yveret.hun gik 17 dage over tid..

    men som merete damgaard skriver er det meget individuelt fra hoppe til hoppe..
    og ja, hvis du ved hvornår hun blev bedækket er det ''bare'' at regne sig frem.
    udfra dine billeder ser det ikke, for mig, ud som om det er snart, men som sagt er det svært at sige, da det kan komme meget pludseligt.. især hos 1. gangs hopper (siger min dyrlæge) smiley

    ked af jeg ikke kunne give dig et mere præcist svar!
    håber du finder ud af det! held og lykke med det hele i al fald!

    mvh. liva


  • #5   12. jul 2012 hov så først nu, at du havde svaret selv.. men ja. hvis du ikke ved hvornår hun har været til hingst, er det bare at holde øje med om hun bliver mere blød bagtil ved haleroden, om mave + ryg sænker sig og om skeden bliver mere hævet, slap og pink indeni - så burde det være op over. mht. spark er det bare sådan en fantastisk ting at se, men dagene op til foling burde disse bliv begrænset da føllet vil ligge sig mere klart til at komme ud -og derfor har mindre plads at bevæge sig på smiley men ja.. bare hold så godt øje med hende du kan, så skal det nok gå smiley - ikke fordi jeg er ekspert overhovedet...

    igen, alt held og lykke og pøj pøj med folingen! smiley


  • #6   12. jul 2012 jo tak ;D

  • #7   12. jul 2012 blev også sådan helt overrasket da jeg mærkede det første spark ;D det var en meget varm dag så jeg ville lige vaske hende, og ca 20 min efter kunne jeg mærke hvordan føllet sparkede rundt ;D

Kommentér på:
En hoppes yver ind til folingen ;D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce