{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Hvordan rider i jeres ungheste?? {{forumTopicSubject}}

Hej søde hestemennsker smiley

Hvad træner i med jeres ungheste? Er der nogle der har nogle helt små som er igang med at blive tilredet? smiley synes det kunne være sjovt at høre hvordan i gør det?

Jeg har selv to helt unge heste..

Så har jeg en sød hoppe efter Glymur fra Árgerdi og første klasses mor. Som er igang med at lære at tølte smiley Hun bliver reder ud 2-3 gange om ugen og på bane 2 gange cirka.. Når vi tølt træner er det kortere strækninger, og når hun tager et rigtig skridt er det pause og ros.. smiley hihihi...

Også har jeg Léttir som er 6 år som jeg fik sidste efterår... Sammen knækkede vi koden til tølt og siden er det næsten kun gået fremad.. smiley

Jeg glæder mig til at høre om jeres ungheste smiley


Kommentarer på:  Hvordan rider i jeres ungheste??
  • #1   24. okt 2012 Jeg har Depla på 4 som jeg fik hjem i aug. næsten helt rå (hun kunne trækkes og strigles) vi er i gang med rytter tilvendning og er nået til rytter skal overføre signalgivning. det går super fint og regner med at give hende 3 mdr. pause fra 1 dec. ;o)

  • #2   24. okt 2012 Ihh hvor spændende! Hvordan er hun er hun cool? smiley

  • #4   24. okt 2012 Hun er meget cool, siger intet til man sidder på hende (heller ikke første gang) og hun lytter til hvad man siger.

  • #5   24. okt 2012 bid og sadel lægges på hende som om det er gjort 1000 gange før, hun er bare såå dygtig

  • #6   24. okt 2012 Jeg har en 5 års, Sigmundur.
    Jeg rider ham for det meste 3 gange ud, af og til 4 gange og så en gang om ugen i ridehal, hvor jeg får undervisning. Han har været lidt problematisk og jeg sendte ham derfor i træning hos Rasmus Møller Jensen i 2 uger, problemet var at han havde fundet en gammel vane frem igen, med at tage tøjlen, løbe osv. det tyder på at det var en handelsfejl, jeg ikke havde fået noget at vide om og der var ingen chance for at jeg ligesom kunne "dreje" ham og det var der heller ikke andre der kunne, så kunne ikke rigtig se nogen anden udvej. Det har også hjulpet rigtig meget og nu er det begyndt at gå den rigtige vej. Håber på at han er klar til stævnesæsonen 2013, men nu må vi se, hellere give ham den tid han har brug for. Når jeg rider ham øver jeg meget at han skal reagere på tøjlen, drejer ham i diverse retninger, i skridt og trav, i tölten tænker jeg ikke så meget på formen da han ikke helt er klar til det endnu. Han har det med at løbe i galoppen så over også galopanspring og nedtagninger, så der er en del arbejde smiley


  • #7   24. okt 2012 Jeg töltsætter en (unghest i sind -men faktisk 7 år, bare sent ude) der har meget svært ved at bære sig. Og den har det med at ville have hovedet nedad, men nu er det heldigvis endelig rettet op på, så nu er det sådan noget med at sætte hovedet i korrekt tölt-givende stilling og så øge skridttempoet i takt med at bæringen bliver bedre. Så, når engang den kan bære sig uden problemer, så skulle tölten gerne være lige om hjørnet. Kan svagt mærke den i hesten, men det er også først efter et intenst halvår jeg så småt er begyndt at fornemme den engang imellem. Det er underligt, at den har så utroligt svært ved gangarten synes jeg, for dens forældre er begge fantastiske töltere og andre afkom har haft let ved tölten. Men sådan er det jo bare. Glad for at jeg fik opgaven, for det har indtil nu været mega lærerigt for mig :D.. Har indtil denne hest kun gangsat heste der havde tölten/traven sådan rimeligt ved hånden, men har nu arbejdet med denne hest i 1½ år sammenlagt, så min tålmodighed har også fået lov til at komme på en prøve, men den har heldigvis holdt godt indtil videre smiley

  • #8   24. okt 2012 Jeg har 7 års Eva. Hun har været i tilridning i en mdr. og det var sidste år. Nu når smeden siger go for hende Starter genoptræning og tilridningen for alvor af hende. En 5 gears uden galop så det skal nok blive lystigt.
    Haft en 4 gænger hvor hans tølt var svag = tålmodigheden blev sat alvorlig på prøve


  • #9   25. okt 2012 Stutteri Valdemars minde: Men tit er nogle af de heste som har svært ved at finde tølten, nogle af dem med meget løft og har derfor sværere ved det... smiley Det lyder ihvertfald rigtig godt!



  • #10   25. okt 2012 Jeg har Hilling som jeg skal igang med til næste efterår når hun er 3,5 år gammel. Det er lidt tidligt, men desværre nødvendigt grundet hendes knælåsning. Kan næsten ikke vente!
    Hun er en meget speciel hest, med et besværligt sind, så vi kommer til at tage det meget langsomt i starten. Hun skal rides bidløst og vi kommer nok til at lave arbejde fra jorden det meste af tiden og kun ride små ture i skoven, det første års tid. Gangsætning tror jeg ikke vi kommer til at arbejde med lige med det samme..

    Det er selvfølgelig ikke til at vide hvordan det vil gå, men jeg ser frem til det, og lidt udfordring gør mig ikke noget smiley

    Jeg har også Rosa, som er en jeg har i træning. Hun er 5 og har været redet et år, men mangler stadig en del. Her hos mig har jeg lagt fokus på at hun skulle ud og opleve en masse, opbygge en bedre tillid til mennesker, og så skulle hun lære at trave. Tölt har aldrig været et problem for hende, hun gør det faktisk hele tiden, men traven ville hun ikke bruge.


  • #11   25. okt 2012 Jeg har en 6års vallak som jeg lige har fået. Han kan være meget pasagtig i tølten, så arbejder på ham at få ham til og blive mere ren i tølten :). Og slippe passen, samt forbedre galoppen.

  • #13   25. okt 2012 Da jeg købte min begyndte jeg med små ture i skoven eller på banen .. 20 min ca. så den stadig havde lidt energi og synes det var sjovt hver gang vi skulle ud ..

  • #16   29. nov 2012 Stopper jeres "baby"-heste også meget op under ridning? Min vallak fra 2008 jeg har tilredet over sommeren, er meget glad for at stoppe op. Det virker ikke til at være pga. mig, da jeg ikke gør noget for at udløse det, så vidt jeg ved da. Udover det går han fint fremad af en nytilredet at være.

Kommentér på:
Hvordan rider i jeres ungheste??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce