{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Erfaring med kapsun m. stænger? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg ville høre om nogen af jer har erfaring med en kapsun med stænger i siden?
Godt? Dårligt?

Jeg prøver at uploade et billede af den hvis jeg kan finde ud af det smiley

Jeg kiggede på en i dag og synes det så smart ud, til at hjælpe hesten med at dreje hovedet (ligesom de der bid med lange stænger der drejer hovedet (ikke stangbid!))

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med kapsun m. stænger?
  • #1   6. maj 2013 har svært set noget dummere. også udviklet specielt til islændere. Episk pinligt.

• #2   7. maj 2013 Det er jo bare et bøjlenæsebånd man har sat kapsun på. Efter sigende skulle bøjlenæsebåndet give bedre plads til biddet, men en "normal" kapsun vil jo ikke genere et bid heller. Så hvorfor man vil blande de to ting sammen skal man nok være islænder rytter for at forstå...

• #3   7. maj 2013 Det er da absolut ikke dumt!
    stængerne i siden er der ikke for at hjælpe hesten til at dreje hovedet, men for at give god plads til biddet. Samme princip som et bøjlenæsebånd. Indenfor islænderridning har man ikke næsebånd og bid monteret sammen som i dressur. Bemærk også at der ikke er nogen kæberem. Der er ikke noget særligt hokus pokus ved det. Det er en helt almindelig kapsun til kombination med bid, bare i islænder stil..
    Det eneste særskilte er at det er noget tyndere end normale kapsuner og så er der en bøjle inde i delen der går over næseryggen, som gør at det stykke ikke kan bøjes. Istedet for en kæde som der ofte er i de almindelige kapsuner.

• #4   7. maj 2013 Okay. Jeg ved ikke lige hvad konklusionen er - men han skal ikke have bid på, så i den sammenhæng, er det vidst lige meget med de der stænger smiley

Tak for jeres svar smiley

Den jeg har set, der er også cykelkæde i næsebåndet, og så stropper under, en om mulen og en længere oppe smiley

• #5   7. maj 2013 Er der nogen der kan anbefale en god kapsun?

• #6   7. maj 2013 haha troede famne det var en hackkapsun til islændere xD

• #7   7. maj 2013 Hehe, har du ikke set bøjle næsebånd før? (link fjernet)

• #8   7. maj 2013 tjoh men ikke med kapsun ringe smiley synes stadigt det ser super dumt ud

• #9   8. maj 2013 Smag og behag, men de er faktisk ret rare at bruge. og ser noget bedre ud på et lille islænder eller pony hoved end sådan en stor tyk kapsun som andre folk bruger. Jeg har nu også selv købt en almindelig kapsun men det var nu også mest på grund af prisen.

• #10   8. maj 2013 Jeg skulle da godt nok også lige læse overskriften to gange for ikke at spørge, om du var tungnem eller sådan noget, for "en hackamore har da altid stænger" ... hihi, hurtig læsning ftw smiley
    Ej, men som LBS skriver, er bøjlen ikke for at hjælpe hesten, det er bare et næsebånd, der gør, at der er plads til bidringene, du putter bare en nakkerem indenunder, og så kan du ride med dobbelt tøjle, hvis du vil, eller bare bruge den sammen med tilvænning af bid, det er ret smart. Burde måske have sådan en til Alf ... kræet åbner munden, uanset hvilket bid jeg propper i munden på ham - måske han bare skulle være bidløs krikke også....

• #11   9. maj 2013 Jeg har den, eller en der ligner meget, og jeg er irriteret over de faste ringe. Den har også meget smal kontaktflade og kan derfor være ret hård når man tager i den - det synes jeg også er et problem i forhold til de faste ringe, da disse forstærker trykket fra vægten af longen på næsebåndet.

Jeg ønsker mig en af de brede i stedet for.

• #12   10. maj 2013 Jeg kan se på det hele der ikke er vildt mange eller meget erfaring med det.
    Min hest skal være bidløs - så ikke nødvendigt med "plads til bidet" smiley
    Og det var også af samme grund jeg tænkte på om det kunne hjælpe med stænger til at dreje hovedet...men men men...det er vidst lige så fint med alm. kapsun smiley

Tusind tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
Erfaring med kapsun m. stænger?

Annonce