{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Forår.. Og nu vil pony ikke jordtræne mere? {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg er kommet ind i en lidt underlig periode med min pony :P!
Sagen er den at efter han er kommet sig oven på kulden og har smidt pelsen, gider han ikke at lave jordtræning mere? Han følger ikke heste mig uden grime, gider ikke rigtigt at longeres, luller væk hvis han ser snittet til det, og er i det heletaget dybt demotiverende. Medmindre vi træner tricks - så er han helt med på den, og fremviser spanskeskridt og nejekunster til den helt store guldmedalje - ride vil han også gerne, lige så snart man sidder på ryggen af ham tænder han gladeligt op og spadserer koncentreret afsted - altefter hvad der er behov for self. :P!

Jeg undrer mig lidt over om det kan være fordi han keder sig? Men jeg har prøvet stortset alt, agility, løslongering, synkron-løb, løsspring, tillidsøvelser, han gider ikke.
Tænkte om der måske var nogen der har oplevet noget lignene, eller om der var nogen der kunne komme med nogen råd til hvordan man får pony motiveret til at deltage aktivt - evt. med nogen nye lege? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forår.. Og nu vil pony ikke jordtræne mere?
  • #2   8. maj 2013 Jeg stiller skam også krav til ham, men når han nu gerne vil ride og lave tricks synes jeg at det er lidt spøjst. Han går bare sin vej og stiller sig i et hjørne af ridebanen, eller bliver stående imens han ser skeptisk på mig, som om jeg aldrig har gjort noget ligene xD

• #5   8. maj 2013 Ja - jeg lytter til ham, har prøvet blot at sidde inde på ridebanen, men så tullrer han rundt i noget tid og kommer så ind til mig, for at finde ud af om vi ikke skal lave et eller andet - tænkte at der kunne være noget der der var galt, men umildbart agerer han helt normalt :3

• #7   8. maj 2013 Hmm.. For det meste er jordtræningen også endt op i at jeg har måtte tvinge ham halvt til at gøre et eller andet, og vi derefter er gået videre til noget trick, eller er gået os en tur, men når han har været så arbejdsvillig før synes jeg ikke at det er særligt fedt >.<! Men tja, måske man bare skal acceptere det - han er også blevet en meget mere social pony, og kommunikerer med de andre heste, istedet for at stå i et hjørne og skule til omverdenen.. Åh, det er svært når ens pony bliver 'voksen', eller noget :P!
    Krydser bare fingre for at han finder lysten på et andet tidspunkt så, og så må vi finde nogen nye tricks at lære ham :3

• #8   8. maj 2013 - det skal siges at han også kommer til mig på folden når jeg feks. går rundt og muger, så det er ikke udelukkende kedsomhed smiley

• #10   8. maj 2013 Det startede da vejret begyndte at skifte om til det bedre - efter en periode hvor han havde været lidt småsyg, efter han er blevet helt 100% rask igen gider han dog ikke at være med på jordtræning :P!
    Han har ændret sig ekstremt meget siden jeg købte ham, så ved stadig ikke helt hvad jeg kan forvente fra hans side - i vinter halvåret manglede han dog en hel del energi, modsat efteråret hvor han næsten var en bombe at ride på, på trods af at han var tynd i den periode(øvøv :c!).. Så ja, måske han også bare ændrer sig med årstiderne :P!

• #12   14. maj 2013 Min Gaia gjorde det samme for et års tid siden, jeg begyndte at lave nogle nye tricks med hende og give hende nogle udfordringer, det virkede og vi træner uden udstyr igen nu smiley

Kommentér på:
Forår.. Og nu vil pony ikke jordtræne mere?

Annonce