{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

2-års der ikke er vant til basale ting. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har købt mig en dejlig to-års hoppe, og hun har for det første aldrig været taget væk fra de andre heste helt alene, så hun bliver simpelthen så desperat for at komme ud til dem, at hun bliver til fare for dem omkring hende.

Hvordan lærer jeg hende lige det? Jeg skal hente hende hjem her først i juni, så det kommer jo af sig selv, at hun ikke kommer til at gå med dem hun har gået med siden hun var 2-3 måneder. (Længere historie, om hendes liv før de måneder).

Og hun er heller ikke så glad for at blive trukket med. Hun kan gå rigtig fint med, men lige pludseligt vil hun ikke med mere.

Hvordan lærer jeg hende det? Har planlagt at gå stille og roligt frem, og det kan da sagtens være vi først når ud fra opstaldningsstedets område i slutningen af sommeren, men så er det dertil vi kommer, når det er i hendes tempo.

Til gengæld er hun super til at blive striglet, få ordnet man, og hun kan røres over alt smiley Så det er da positivt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2-års der ikke er vant til basale ting.
  • #1   22. maj 2013 Det med hjem ve har jeg ikke så meget forstand på smiley

Jeg har selv haft problem med han stoppede op
    Men jeg lægger bare et pres i tovet og giver efter når han gør som jeg vil have, går smiley
    Jeg har aldrig selv haft det problem med ham at han ikke ville væk hjemmefra da jeg lige fra de 6 måneder af har trænet ture, og vi går snilt 2-3 km når vi er ude at gå smiley
    Men held og lykke! smiley

• #2   22. maj 2013 Jeg ville tage det et skridt ad gangen.
    Tage hende ud meget kort og så tilbage igen, og gør det flere gange om dagen. Og med kort mener jeg maks 2min, uden at kræve andet end at hun er væk fra flokken. Når hun er tryk ved de 2 min, så øg det til evt. 4, når hun så er tryk ved det søg øg tiden yderligere.
    Det er vigtigt at du ikke presser hende til en hel masse mens hun er væk fra folden når du træner dette. Hun skal føle det som værende positivt at være væk fra flokken.
    Giv hende evt en godbid, eller klø hende der hvor hun mest holder af det.

Håber du kan bruge mit råd, ellers skriv gerne en pb til mig.

Jeg har selv måtte træne det med min ældste plag, da han havde sin anden kammerart. og det virkede super godt.

• #3   22. maj 2013 Sheila: Okay, må jo gøre sådan smiley Men hun bliver jo fjernet fra hendes nuværende fold, når jeg får hende hjem, da hun pt. stadig går ved sælger, da jeg har fået hende på afbetaling smiley

• #4   23. maj 2013 Ok, men tror bestemt du og hende vil have godt af at du træner det allerede nu også så hun får tillid til dig. Så du kan vise hende den trykke vej og hun så vil følge dig. Held og lykke med det.

• #5   27. maj 2013 Læst danser med heste. den har min mor læst og min lille hoppe på 2 er blevet meget bedre hun bukker ej eller stiller sig på bagbene mere når man går med hende og bider heller ikke mere. det er sket på 2 måneder så den bog kan jeg varmt anbefale

Kommentér på:
2-års der ikke er vant til basale ting.

Annonce