Bukker - men KUN på DEN bane! {{forumTopicSubject}}
Jeg har et kæmpe problem med min ellers fantastiske vallak. Han er en drøm at ride på tur, men pga. seperationsangst og manglende folk at ride med kan vi ikke ride turer pt...
Nåh, så er der jo kun banen tilbage - men der er han bare ikke til at styre! Jeg havde ham i træning for et par måneder siden og i det ridehus han blev trænet i der var han en drøm! Men den bane vi har på stedet hvor han står opstaldet nu vil han simpelthen ikke gå på!
Jeg tænker så om det kan være noget med bunden? Banen er en ganske almindelig sand/grus bane, men da han (så vidt jeg kan huske) ikke har haft nogen form for dårlige oplevelser på den bane kan jeg ikke se hvad der ellers kunne være er galt??
- Og ja han er tjekket af kiropraktor, dyrlæge, massør osv. - han fejler intet! Og ellers havde han nok også vist det i ridehus og på tur.
Nogen idéer til hvad problemet kan være?
Jeg står i en situation hvor jeg overhovedet ikke kan ride ham, og det er jo lidt træls..
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.830
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 293
Har han gjort det hele tiden eller er det bare kommet??
Gør han det kun når han er alene eller er det et fedt??
okt 2009
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.989
Så måske skal du bare vende ham til banen? Starte langsomt med bare at trække hen til banen ( og huske at stoppe og give ham fri, når han gør det uden at prøve at undgå ) og så langsomt tage et ben ad gangen længere ind på banen - dag efter dag - og stoppe mens legen er god
Det er umiddelbart det jeg tænker kan være problemet, da der jo ikke er problemer andre steder.
okt 2009
Emilie: Det mærkelige er at han ikke prøver at undgå banen - tvært imod! Han vil gerne derop, så længe han ikke skal longeres eller rides.
jan 2008
Følger: 148 Følgere: 162 Heste: 4 Emner: 286 Svar: 465
mar 2013
Følger: 32 Følgere: 31 Svar: 24
Har du fået tjekket hans tænder for nylig? Det kunne være det, der generede ham.
Mht. Til din tvivl om banen, så er det godt at have et godt underlag til hesten, at gå på. Det hjælper nemlig til at den får et godt afsæt, med fjedrende i benene. Jeg tror ellers ikke at bunden har den store betydning
okt 2009
Cecilie: Hans tænder er fine og jeg rider desuden bidløst
mar 2013
Følger: 32 Følgere: 31 Svar: 24
sep 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 10 Svar: 64
okt 2009
Anita: Altså han kan gå ligeså stille og roligt rundt og pludselig så lave et hvin, og så bare løbe afsted og bukke. Det er værst når jeg beder ham om at trave eller galoppere men han kan også finde på det i skridt (fordi han ved jeg vil forlange noget af ham før eller siden).
Bukker - men KUN på DEN bane!