{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Flytte hjemmefra - hesten, salg eller udlån {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg søger lidt råd og vejledning for nogle der måske har prøvet det før.
Jeg står i situationen at jeg inden for de næste 6 måneder skal flytte hjemmefra. Jeg har min dejlige springhest, som jeg af økonomiske grunde ikke har råd til at beholde hende når jeg flytter hjemmefra.
Jeg går så og tænker lidt, jeg har altid ønsket at hun skal blive hos mig til hun dør (hun er kun 6 år gammel) og så evt. avle min kommende ridehest på hende, i den overvejelse er det altså at låne den ud til en springrytter der vil starte stævner på den, for det er den lever og ånder for. Jeg ville jo så være nødt til at låne den ud i et x antal år indtil jeg får råd igen.
Her tænker jeg så meget, at man har hørt en hel masse om dårligt udlån og at få en ødelagt hest tilbage der nærmest er usælgelig - ville det så være bedre allerede at sælge hende nu? Det ved jeg bare jeg ville fortryde..
Synes godt nok det er svært, er der nogle der har positive/negative erfaringer med noget som dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra - hesten, salg eller udlån
  • #2   28. nov 2013 Gør det hvis du udlåner at du bare tjekker op på hesten sådan rimelig ofte så kan du jo hurtigt se hvis der er noget galt plus hvis den starter stævne tage ud og se nogle af dem..

    Det jo en af de ting man kan gøre nå man udlåner at tjekke sine heste reglmæssigt ..

    Men jah det jo altid et sats og udlåne da der findes jah ikke særlig rare heste mennesker.. MEN det gør der jo også hvis du sælger.. der kan du bare ikke få hesten retur igen hvis det er..


  • #3   28. nov 2013 Hej smiley

    Jeg står selv og skal flytte hjemmefra om 3 uger, men har valgt at beholde min hest, men er gået ned på faciliteter, dvs. ingen ridehus kun ridebane og så valgt et sted lidt længere ude, hvor der ikke går bus og sådan, det er jo også attraktivt, men jeg har fundet et super godt sted, og jeg tror også min hest skal falde godt til smiley
    Jeg syntes IKKE du skal sælge, når du skriver du fortryder det, men du må kende nogle, som evt. også rider stævner - spring, som måske du kan udlåne til?


  • #4   28. nov 2013 Jeg solgte alle mine heste da jeg flyttede hjemmefra. Nu rider jeg tilgengæld en hest jeg ALDRIG ville falde for ellers men fik lov at prøve at ride hende en dag og har nu fundet ud af hun bare er HESTEN for mig. Rider hende som er hun min egen men har ingen udgifter på hende.

    Tænker da ofte på hvordan mine tidligere heste har det, men fortryder ikke for var det ikke for den beslutning havde jeg ikke fået muligheden for at ride den skønne hest jeg nu har redet 1½ år.

    Lånte derimod først min ene hest ud første gang jeg flyttede og det vil jeg ikke anbefale. De passede hende nok fint nok ud fra dyrevelfærd. Den fik mad, vand og læ. Her hos mig fik den også bare en fold med græs eller hø sommer og vinter og det fik hun ikke hos dem for det havde de ikke folde nok til.


  • #5   28. nov 2013 Hvad med en part, som betaler en sjat penge? smiley Kan det ikke hjælpe med at få det til at køre rundt? Hvis hun er en sød hest, bliver brugt til spring og stævner, så tror jeg det er nemt nok at finde en part smiley

    Men ja, ellers lån hende ud. Jeg ville i hvert fald gøre alt for ikke at sælge. smiley


  • #6   28. nov 2013 Det med at flytte hende til et sted med mindre forhold går ikke. Hun er en hest der ikke bare kan stå hvis der lige sneer eller regner eller sådan noget smiley Hun ELSKER at gå stævner, og skal derfor ikke blive hos mig når jeg flytter, da det ville være at tage højde for mine egne behov fremfor hendes.

  • #7   28. nov 2013 Det må man jo så selvom. Jeg har nu redet næsten hele vinteren førhen, undtagen når der var snestorm/isslag smiley
    Men så ville jeg foreslå udlån smiley


  • #8   28. nov 2013 Som, en anden også sagde, var en part en mulighed?

  • #9   28. nov 2013 Nu er det jo ikke alle lånere der er onde ved dyrene. Der findes mennesker på verden der godt kan være søde!
    Det handler om at tro på sine medmennesker og stole på dem smiley
    Men altså du kan jo tage ud og se stedet den skal stå. Du kan besøge den jævnlighvis det er det i har lyst til smiley


  • #11   28. nov 2013 Part er ikke en mulighed, da jeg er nødt til at komme af med stort set alle udgifter, ellers har jeg simpelthen ikke råd til at købe mad til mig selv smiley Desværre, ellers ville det være perfekt.

  • #12   28. nov 2013 Ikke alle mennesker er frygtelige. Så helt klart ville jeg udlåne.

    Sker det engang for mig bliver de heller ikke solgt, men udlånt smiley


  • #14   28. nov 2013 Da jeg ville udlåne stod låner også for de dyrelæge regninger som forsikringen ikke ville dække. Så jeg skulle kun betale forsikring. Det er jo også en mulighed smiley

  • #16   28. nov 2013 Du kan sagtens finde en sød låner smiley
    Gå evt igennem din træner , eller andre trænere du har kendskab til og som har dygtige ryttere , der er helt sikkert en dygtigt rytter der gerne vil havde tilbuddet om at låne din hest og ride stævner.

    Evt en herinde som du har fulgt til stævner ?:)


  • #17   28. nov 2013 Min pony er udlånt, og hun har det fantastisk.
    Helt klart lån den ud, og evt. Se hvor den skal bo, hvis du finder en låner.
    Så kan du få et godt, eller dårligt indtryk af det sted. (-:


  • #19   28. nov 2013 Caroline - selvom man bor hjemme, er det jo ikke = at forældrene betaler, det gør mine i hvert fald ikke, til min ridehest - de betaler mine to andre som går herhjemme, men de er vidst blevet dele heste, men den som står opstaldet ude, og da de andre gjorde, dem har jeg selv betalt, også alle regninger!!

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #20   28. nov 2013 Jeg ville ikke have nogle problemer med at låne ud, men tænker bare... Hvis låner pludselig ikke længere kan have hesten, står du i en virkelig dårlig situation økonomisk, medmindre dine forældre kan hjælpe dig økonomisk, til du finder en ny låner.

  • #21   28. nov 2013 Caroline..

    Nu kunne det også godt være forældrene ville have lov og få lidt luft i deres økonomi plus måske have et lidt friere liv.. Man skal da ikke bare mega groft udnytte sine forældre fordi at men vil beholde sin hest.. TSK TSK

    Og jah nå man bliver over 18 så det da fair forældrene kræver lidt penge til og dække udgifter som der er på og have ungerne boende hjemme..


  • #22   28. nov 2013 CSF
    man kan jo skrive der evt er 1-2 måneders opsigelse. så hun kan nå evt og finde en anden låner eller anden mulighed


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #24   28. nov 2013 Hvis de har økonomien, og lysten til det, kan jeg vitterlig ikke se, at det skulle være udnyttelse.

  • #25   28. nov 2013 Jeg er ret sikker på de fleste forældre heller så at men selv tog sig sammen og betalte..
    Og nej de fleste forældre vil jo kun gøre deres børn glade..


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #26   28. nov 2013 Der kan jo være en grund til, at de betaler. Hvis de hellere ser, at man koncentrer sig 100% om at få en ordentlig uddannelse end at stå i kassen i Netto 25 timer om ugen.

    Jeg arbejder kun 4 timer om ugen pt, så det er klart, jeg ikke kan betale det hele, men har til gengæld sagt, at min mor bare skal sælge, hvis det er, for det skal selvfølgelig heller ikke gå hen og blive en byrde for hende.


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #28   28. nov 2013 "Os" med forældreopbakning er uden tvivl også super glade og taknemmelige for, at vores forældre støtter dem så meget!!! smiley


  • #30   28. nov 2013 Har også meget støtte, og det er jeg glad for smiley gode forældre vi har os!

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #32   28. nov 2013 Støtter os**

    Mine forældre er også relativt interesseret i heste, vil gerne med derud og tager gerne til Stor Hestedag, til kursus eller stranden osv., så de får jo også oplevelser ud af det, kan man sige. smiley

    Min far sad fx også og fulgte med i EM springning, eller hvad det var sidst, og fortalte mig de ting, som kommentatorerne lige havde sagt. "Det er jo ikke kun højden, men banen er også teknisk svær". smiley


  • #33   29. nov 2013 Mine forældre støtter mig skam også i min sport og kører mig til stævner, men de vil stadig ikke betale for min hest når jeg flytter hjemmefra, og det har de meldt klart ud fra start.
    Hvorfor flytte når jeg ikke kan beholde hesten? Jamen skal jeg så bo hjemme til jeg er 30 eller hvad? Det gider jeg i hvert fald ikke smiley Når jeg udlåner bliver den eneste udgift forsikringen, hvilket jeg burde kunne få til at løbe rundt. Tror jeg har besluttet mig for, at hun bliver udlånt.


Kommentér på:
Flytte hjemmefra - hesten, salg eller udlån

Annonce