{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

salg af hest {{forumTopicSubject}}

Heii ^^
Jeg står og aner ikke hvad jeg skal gøre.... Jeg har jo den skønneste traver,Major, men sagen er at jeg ALDRIG er ude ved ham, og jeg mener aldrig, har været ude ved ham alt i alt omkring 10 gange T_T og hader virkelig mig selv for det, men kan bare ikke gøre for det. Jeg har før fået at vide at jeg lider af angst, men det har bare aldrig gjordt noget (andet end at jeg ikke kunne have hvis der var virkelig mange mennesker), men det er åbenbart gået hen og blevet så slemt at nu hvor Major står på rideskolen kan jeg ikke komme ud til ham OTL
Men... ikke nok med det så siger min mor at jeg skal sælge ham for hun forstår mig ikke og mener at det er fordi at jeg ikke gider ham, men jo, jeg savner sygt meget at nusse om ham og ride ham osv. smiley
og før i begynder at beskylde mig for at han ikke bliver passet ordentligt osv. så har han den skønneste part som elsker ham over alt på jorden som passer og rider ham smiley
Det er ikke fordi at jeg vil have at i skal fortælle mig hvad jeg skal gøre, har bare lige brug for at komme ud med det ^^ men foreslag tages imod x'D


Kommentarer på:  salg af hest
  • #1   31. mar 2014 Hvad med at flytte ham til et mindre sted? smiley så er der ikke lige så mange mennesker omkring dig, og det ku måske hjælpe på din angst så du har lettere ved at tage ud til ham.

    Ellers er det jo "bare" at overvinde angsten og tage ud til ham der hvor han er nu.

    Er ingen af delene en mulighed, ville jeg personligt nok vælge at sælge ham. Det er mange penge at putte i noget hver måned, som man ik selv har glæde af


  • #2   31. mar 2014 Søde pige - hvis du lider af angst, skal du jo have hjælp. Professionel hjælp. Og måske er en rideskole det forkerte sted at stille din hest, hvis du er utryg ved at være et sted med mange mennesker. Hvad med at finde en lille privat opstaldning, hvor du ikke skal udsættes for det pres?
    Heste er rigtig god terapi og bruges mange steder til både børn og voksne med fysiske og psykiske handicap - og soldater, der har fået angst og stress efter at have været udsendt i krig, har også stor glæde af at omgås heste....Heste giver ro i sjælen, og det lyder også til, at du har haft stor glæde af din hest tidligere. Derfor synes jeg, du skal snakke med din mor om at få den flyttet til et mere roligt sted, hvor du kan nyde samværet med din hest og slippe for stress omkring mange mennesker (og rideskoler kan være svære, også selvom man ikke lider af angst)....Ønsker dig alt det bedste.
    Christina




  • #3   31. mar 2014 Når du tænker på at skulle ud til din hest hvad er det så der er angstfremkaldende? Er det at du ikke ønsker at have kontakt med de andre folk i stalden? Er du nervøs for om de taler om dig når du rider? Eller kan du generelt ikke komme ud af hjemmet? Hvad gør du når du feks skal i skole?

    Hvis du ikke har lyst til at folk kigger på du rider så kan du evt ride nogle ture. Hvis du ikke magter de andre folk i stalden så vil jeg tilslutte mig foreslaget om at flytte din hest til et mindre sted. Evt i samråd med din part hvis du gerne vil beholde hende.

    Hvis du føler dig usikker ved at tage alene i stalden kan du evt spørge din part om i skal mødes derude og hygge jer sammen så du på den måde kan have noget tryghed. Eller spørge en ande veninde/din mor om hun vil tage med?


  • #4   31. mar 2014 der er ikke så mange små private steder omkring her, dsv smiley

    Belinda H : det hele du nævnte ud over at jeg ikke kan komme ud af hjemmet, har ingen problemer med det, overhovedet tværtimod ^^ Jeg går i skole på en ungdomsskole hvor vi kun er 6 elever så der er intet, men der hvor jeg gik før havde jeg det også sådan, jeg var nervøs hver morgen, ville helst ikke skole osv.


  • #5   31. mar 2014 og de gange jeg har været der ude, har jeg været der ude kl 7-8 om morgen og tog hjem igen kl 10 når folk begyndte at komme

  • #6   31. mar 2014 Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men naturligvis kan du finde et sted hvor der ikke er et rend af folk. Hvis din mor snakker salg er der to muligheder du ser frygten i øjnene og møder op ved din hest 2-4 gange. Om ugen og siger du vil det her. Eller du erkender du ikke mager det sted den står og får den flyttet et mindre sted. Eller ja sidste mulighed salg da jeg. Sagtens kan følge din mor i der ikke er grund. Til at betale penge for en hest du ikke besøger. Og så oveni giver dig dårlig samvittighed fordi du ikke kan magte det! Evt sæt dig ned og skriv plusser minus på et papir. Dejligt. Du har en sød part der. Kan hjælpe, men foder ormekure smed osv. Er man der ikke eller går op i det. Så vil en part måske være mere egnet. Så din mor. Ikke bundet op på regninger osv.

  • #7   1. apr 2014 Bor i midt/syd jylland,i Billund ^^
    havde sagt ja til at sælge ham,men så var jeg til Hest og Rytter messe og har siden bare savnet at ride,at nusse om en hest, at vide at man har noget at lave hele tiden.... prøvede virkelig i starten men kunne bare ikke få mig selv til at tage der ud efter lidt tid,og det var også trættenxe flr mig at skulle stå op kl 6 i weekenden for at ride ham kl 7 (er ikke morgen menneske xD). Men har overvejet at starte med at få hold undervisning det ude,så jeg da bare kommer den ene gang i ugen i starten?
    Der hcor han stod gør var virkelig det bedste sted han nogensinde har stået og har overvejet meget at høre om gan kunne komme der ud igen,men det er 38 km væk, og skal jeg tage bussen skal jeg gå 4-5 km for at komme fra bussen og hen til ham, men har også ledt efter stedere tætterr på, der er bare ikke rigtig nogen smiley


  • #8   11. apr 2014 Jeg syntes du skal gøre dine overvejelser op til realitet så jeg får en rideveninde igen!! Han ville stå fint sammen med mine drenge da. smiley

  • #9   21. apr 2014 Vil så gerne have ham ud til dig!! ^_^

Kommentér på:
salg af hest

Annonce