{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Lb3 i oktober - umuligt mål? {{forumTopicSubject}}

For nogle år siden begyndte jeg at ride en frieserhoppe der dengang var stabil og kunne de grundlæggende øvelser. Hun har siden da stået stået stille men jeg skal begynde at ride hende igen nu her. Det vi skal arbejde med nu her er selvfølgelig at starte stille og roligt op igen, få opbygget nogle muskler og få gjort hende stærk bagtil og arbejde med schenkelvigning i skridt. Virker det usandsynligt at sætte det mål at starte lb3 i oktober?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lb3 i oktober - umuligt mål?
  • #1   16. apr 2014 Det er altid godt med et mål for øje!
    Så jeg vil sige nej smiley Der kan altid dukke et eller andet op, som gør, at I ikke når målet, og så er du blevet den erfaring rigere. Men arbejder I seriøst og målrettet, kan I sagtens nå en Lb3 om 6 måneder!


  • #2   16. apr 2014 Lea: ja, det er nemlig også det jeg tænkte - men synes det er rart lige at få andre øjne indover engang i mellem (:

  • #3   16. apr 2014 Det er også rigtigt smiley Men en Lb3 er ikke sværere end en Lc3, hvis man kan ride skråt igennem i galop og lave schenkelvigning fra hovslaget. Der er lidt flere krav til holdning, men det primære Lb'erne er programmets præcise udførelse smiley

  • #4   16. apr 2014 Nej det vil jeg ikke mene. Der er vel kun lidt schenkelvigning, øgning og små volter i LB klasserne, så tror ikke det vil være et urealistisk mål. smiley

  • #5   16. apr 2014 Præcis (:

  • #6   16. apr 2014 Det er altid godt med nogle mål - og ingen siger man behøver at vinde smiley så længe man ikke presser hesten gør det ingenting. Som nævnt er LB3 ikke meget sværere end LC3. smiley

  • #7   16. apr 2014 Der skal komme "store" problemer hvis I ikke skulle kunne starte en LB3. Jeg sagde til mig selv der ville gå mange år før jeg skulle starte LA, men hvad fanden har jeg sagt ja til .. Skulle have haft min debut her i weekenden, men da vi desværre måtte flytte og min venindes hest ikke kunne stå selv, er vi I DAG begyndt at træne op til vores debut i maj måned i stedet.
    LB er for nogle rigtig svær, da de synes det med schenkelvigninger i skridt er voldsomt svært, men det har altid været vores stærke side, så jeg har startet de LB klasse mange gange, også inden jeg selv følte vi var klar. Og hey, man behøver ikke en placering ,det er kritikken der er god og ha'! Og den gode oplevelse smiley
    Held og lykke med træningen, er 98 % sikker på I SAGTENS kan smiley


  • #8   16. apr 2014 Jeg er glad for at høre, at folk synes det virker som et rimeligt mål.

    Hun bliver bestemt ikke presset til noget. Det hele kommer til at foregå i hendes tempo, så hun får en god oplevelse og har det sjovt under hele forløbet. Jeg har erfaringen, så er det jo bare med at give det videre og få lært hende det.

    Hvis ikke vi når det, så skidt pyt. Synes bare det er rart med noget at gå efter og da jeg virkelig brænder for ridningen og vil nå langt, synes jeg det kunne være skønt at komme ud og starte lidt stævner igen. Også bare for at få bekræftiget, at det arbejde jeg gør med hende, giver pote.

    Men helt rigtigt, det handler ikke om at vinde. Det handler om at få en god oplevelse og en sikker tur. Det vil trods alt også være hendes første stævne, så jeg stiler ikke så højt. (:


  • #9   16. apr 2014 Lea: Mange tak, jeg glæder mig rigtig meget til at skulle starte fra ''bunden'' med en hest og skulle lære den alt selv. Bliver en kæmpe stor og bestemt lærerig oplvelse!

Kommentér på:
Lb3 i oktober - umuligt mål?

Annonce