{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Anonym B
Anonym B
Tilmeldt:
5. apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Møgforkælet og utaknemlig.. {{forumTopicSubject}}

Jeg må lige komme ud med det her. Jeg tuder næsten allerede.. Der er den her pony som jeg er såå forelsket i. Mine forældre har ikke penge til at give mig den (I hvert fald ikke min mor alene) de fortæller mig hver dag, at hvis de havde penge ville de købe den til mig, eller - det gør min mor (De er skilt). Min far bruger hele tiden mange mange penge på hans nye kone. Han har så sent som i går brugt 10.000kr på et drivhus til hende, så jeg bliver helt fortvivlet over at han bruger så mange på hende og helt overser mig. Jeg bliver så ked af det, for den pony betyder alt for mig, alt. Han bliver også sur, hvis jeg er ude i stalden hver dag. Stalden er mit andet hjem, jeg elsker at være der, men jeg tør næsten ikke, når jeg er hos min far. Han slår mig ikke overhovedet (!!!), men jeg kan bare høre på hans stemme, at han er irriteret også han er irriteret resten af aftenen, hvis jeg har været i stalden. Min mor og min psykolog tror det er fordi han er misundelig på at ridning er noget min mor og jeg har sammen.. Jeg tør ikke engang snakke om heste i et rum med ham i
Der er så mange dilemmaer i det her og jeg er så ked af det fordi jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre..

Min mor har flere gange givet mine falske forhåbninger om, at jeg måtte få ponyen, men efter nogle dage fortæller hun, at vi ikke har råd. Jeg har prøvet at fortælle hende, at jeg bliver ked af det når hun så afviser et par dage senere, men hun har gjort det flere gange efterfølgene… Jeg er bare så ked af det, for heste er virkelig det der betyder aller mest.

Jeg skulle bare ud med det…
Sorry for eventuelle stave/komma - fejl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møgforkælet og utaknemlig..
  • #1   23. apr 2014 æv æv smiley har du prøvet af snakke med din far om hvorfor du ikke må være i stalden når du er hos ham?

  • Anonym B
    Anonym B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   23. apr 2014 Han siger at jeg ikke får lavet lektier og fordi jeg skal gå med hunden, pliger osv. Min storebror kan gå med hunden og så kan jeg lave de andre pligter? Men så sukker han bare og går.. smiley

  • Anonym B
    Anonym B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #3   23. apr 2014 Btw jeg LAVER mine lektier!

  • #4   23. apr 2014 Thats life smiley ej hårdt sagt men din fars penge er hans så længe du har tøj og mad, så ja. Meeen det er jo tilladt at manipulere. Lyder til i taler dårligt sammen, du ikke har nogle fælles ting med din far. Find ud af hvad der interessere ham. Intet kommer nemt, vil du have ham til at bruge penge og tid på at involvere sig i din hobby. Må du ind på livet af ham. Så han ønsker at gøre noget ekstra for dig. Og selv med måneder hvor du knokler med dette, er der stadig ingen garanti. Men ihvertfald kan du når du blir voksen selv bestemme hvad du bruger dine penge på. At din mor er så tarvelig, at køre på hun ikke har råd alene, og derved presser dig mod din fars økonomi. Det rigtig dårlig stil. Ønsker hun at købe dig pony så det bare med at lave en konto og lægge et par 1000 til side hver måned. Så vil det i fremtiden kunne lykkes. Og ja selv om det en skøn pony og du måske aldrig møder en som den, vil du møde andre som vil betyde masser for dig også smiley held og lykke og misundelse er ikke sundt. Kæmp derimod for dig selv og for hvad du ønsker men vær realistisk.

  • #5   23. apr 2014 Jeg tror at grunden til din mor lover dig hesten, er at hun rigtig gerne vil opfylde dit ønske, men at det bare ikke er muligt for hende økonomisk, men at hun selvfølgelig vil det bedste for dig. Det er rigtig svært at forstå lige nu, men når du bliver lidt ældre og selv får en økonomi, så vil du forstå.

    Mht din far, så ville jeg sætte mig ned og snakke med ham omkring det, spørge hvorfor han bliver irriteret.


  • #6   23. apr 2014 Spar da selv op !
    Jeg måtte heller ikke få hest, nu siger de ja, men skal betale ALT selv smiley
    Det gør jeg gerne, fordi det er så stor en ting for mig smiley


  • #7   23. apr 2014 Ann Sofie K: Spar da selv op

    der er jo meget mere ed selve hesten


  • Anonym B
    Anonym B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #8   23. apr 2014 Som Kailie skrev er det, det om måneden der koster…

    TAK ALLE SAMMEN! Det hjælper lidt, men dét at snakke med min far er rigtig svært for mig fordi han ikke forstår det. På et tispunkt kastede han med mælken fordi han blev så sur da min mor og jeg prøvede at snakke med ham om det..


  • #9   23. apr 2014 Det ENESTE der er at gøre, er at tage fat i din far med det samme, og sige du vil snakke med ham, og han skal tage det roligt og lytte. Det er vigtigt, at du INDEN du begynder, fortæller ham hvor vigtigt det er for dig, at han ikke bliver sur, og hvor vigtigt det er for dig, at han vil tænke over det du har at fortælle.

    Inden du starter denne samtale, skal du gøre op med dig selv, om du FÅR lavet lektier, og om du LAVER dine pligter. Evt gå med hunden inden du tager af sted, og få lavet alle dine pligter inden. Lav evt dine lektier om aftenen, også kan du derefter sige, du HAR gjort DIT. Hvis du allerede gør disse ting, så spørg ham, hvad han mener med, at du IKKE får dem lavet, når du gør. Så må han komme med eksempler på, hvor du IKKE har fået gjort dine ting.. Noget andet er.. Er et din hund? Er det dig der har købt den og ville have en hund? Hvis ikke det har været dig, så kan du evt sige, at du ikke kan stå til ansvar for, at de ville have en hund, og at du slf god vil gå med den, men det skal ikke være en hindring for, at du kan komme ud i stalden.

    Det med din mor, det kender jeg ALT for godt.. Min mor er for lidt over et halvt år gået fra sin mand, og allerede der, fortalte hun, at hun ville give mig en ny cykel. Hun har udsat og udsat, og der blev jul, og der var stadig ingen cykel. Så ringede hun en dag og sagde, at vi skulle ud og have en rigtig tøsetur, hvor jeg fik tøj osv, og nu er der gået flere måneder, og hun udsætter og udsætter og nu er der ingen snak om den.. Hun sagde også, at hun ville inviterer kæresten og jeg på flammen, og dette er så heller ikke sket.. Kender udmærket dette, og jeg er selv ved at blive rigtig ked af det, og har da overvejet at næste gang hun siger "uha vi skal", så vil jeg sige "Mor? Jeg er rigtig glad for, at du vil alle disse ting... Men jeg har ind til videre ikke oplevet, at du gør det du lover og siger, så jeg vil egentlig helst være fri for at blive ked af det og skuffet. Så hellere at du rent faktisk kommer til mig, når det KAN lade sig gøre, for det her er ikke til at holde ud længere." Det er bestemt ikke fordi jeg er forkælet! Men jeg har haft brug for en ny cykel i laaaang tid, da min næsten ikke kan køre, og jeg cykler hver dag 8 km til og fra skole..:/ Hvis ikke hun havde sagt hun ville give mig en ny cykel, havde jeg nemlig kunnet få min venindes til kun 700 kr, som var rigtig god, men sagde nej tak da hun tilbød det, for min mor ville jo købe en til mig snart.. Hun har nu solgt den og det er for sent:( NU har jeg så i desperation spurgt, om jeg evt kunne få min mors cykel (en gammel gul en, men den er trods alt lettere at cykle på end min), i stedet for at hun købte en ny, også kunne hun få min ind til hun havde penge til at købe en til sig selv... For jeg orker ikke presse hende mere, og da hun næsten aldrig cykler, synes jeg det var en bedre løsning, end at presse hende pengemæssigt.. Nå ja, også sagde hun også, at hun ville sparre sammen til en ferie til Grækenland, men jeg har lagt mine forhåbninger på hylden, for igen ikke at blive skuffet. smiley


  • #10   23. apr 2014 Tror bare du må acceptere at den hest ike bliver din. Har selv været det (næsten) samme igennem, så ved godt hvordan du har det, men det er som sagt hans penge og det kan du ikke ændre på. smiley
    Når det er noget din mor og dig har sammen, og de er skilt, så tror jeg næppe at han giver sig i sidste ende, da det vel bare ville sætte dig og din mor tættere sammen, og ham 'udenfor' fordi han ikke er 'hestemenneske' (sådan ser du nok ikke på det, men det kunne han sagtens gøre) smiley


  • #11   23. apr 2014 Har prøvet PRÆCIS det samme.

    Forældre der er skilt - check
    Mor der lover hest hele tiden, men ikke har råd - check
    Far som ikke bryder sig om heste og hader at have noget med dem at gøre - check
    Far som bruger penge på kæreste, men ikke vil give lidt til hest - check

    Det er virkelig frustrerende.
    Synes det er flot, at du har fortalt din mor, at du bliver ked af det, når hun lover en masse og så ikke holder det.
    Mht. din far, så må du forklare at hestene er en stor del af dit liv, og det må han acceptere.

    Jeg er ikke selv kommet så langt med hverken min far eller mor, men min mor ved mere end nogen anden, hvor meget hestene betyder for mig, og jeg ved, at hvis hun virkelig havde råd, så havde hun hjulpet mig, og min far er efterhånden ved at finde ud af at hestene er og bliver mit liv.

    Dog har dette også betydet, at jeg først er ved at købe hest nu som 18-årige, hvor jeg selv kan betale.
    Det betyder så også, at jeg må udelukke andre ting, f.eks. at flytte hjemmefra.


  • #12   23. apr 2014 Det er ikke nemt når forældrene er skilt og ikke er af samme mening,

    Har du snakket med din mor om hvordan du har det når du er hos din far? Jeg vil simpelthen give ham ren besked og evt. sige du gerne vil bo lidt mere hjemme hos din mor(derfor skal I lige snakke sammen) da du føler dig bedre behandlet/tilpas der.
    Jeg tror ikke din far selv kan se hvad han gør forkert og hvor meget han sårer dig når han er imod lige din interesse. Måske skal han altså have en øjenåbner.



  • #13   23. apr 2014 Kære TS - Mit STØRSTE ønske fra jeg var 8 år var at få min egen hest. Jeg har en far med mange penge og en mor der ikke har ret mange. Jeg fik ALDRIG min ønskede hest! Det tog mig 24 år før drømmen om egen hest blev opfyldt. Den købte min mand til mig i fødselsdags gave smiley Så din drøm bliver måske ikke opfyldt nu men en dag bliver den smiley

  • #15   23. apr 2014 Tænker lidt.. Den stald du siger du bruger hele dagen i.. Hvorfor ikke blive der, i stedet for at tage det kæmpe ansvar, og den store økonomiske byrde, at købe hest?

    Hvis jeg var dig, ville jeg nok stille mig tilfreds med hvad jeg kunne få..

    Kan godt se dit problem, og det lyder bestemt ikke til at være fedt, men køb af en hest er ikke løsningen på hverken din mors økonomiske problemer, eller din fars afstand fra din hobby..


Kommentér på:
Møgforkælet og utaknemlig..

Annonce