{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

Hvad spiser jeres katte af mærkelige ting? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to katte, Joey, Maine Coon på 2 år og Penny, huskat på 1,5 år.

Jeg sad lige og spise et stykke gulerodskage, hvilket Penny elsker, og kom til at tænke på hvad mon jeres katte kan lide? smiley

Joey er generet ret kræsen, han vil helst bare have sit tørfoder og så vådfoder hvis det er blandet op med vand, men stykkerne gider han ikke æde. Et stykke salat kan han også godt finde på at æde, lidt tun fra dåse og så stueplanter.. Haha smiley

Penny derimod elsker gulerodskage, chips(mest barbecure eller ostepops), popcorn, ost, knækbrød, tun, kylling, yougurt osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad spiser jeres katte af mærkelige ting?
  • #1   11. jun 2014 har tre racekatte.
    Miss Dahlia (ragdoll)
    Jazz (Ragdoll)
    og Buff (british shorthair)

    de er alle sammen virkelig kræsne og æder kun deres tørfoder og så får de rejer hver aften. vi har lært at de skal sætte sig ned inden de får dem. virkelig sødt! og ellers fanger de fugle. denne opgave deles de om. Dahlia fanger dem, Jazz dræber dem og Buff spiser dem. så spiser de ellers bare græs. kedelig katte
    smiley


  • #2   11. jun 2014 Vores gamle kat spiste kun tørfoder, intet andet. Vådfoder = katten mjavede fornærmet. Snack = katten mjavede fornærmet og gik son vej. Kød = Katten så på os som om vi var skøre hvorefter han gik sin vej.
    Først efter 4 år fangede han en mus, og først 3 år senere spiste han en - og han kunne stadig ikke helt se meningen med det xD

    Den ene af vores to nuværende katte har en fortid som staldkat, så hun spiser ALT undtagen diverse grøntsager. Den anden af vores katte spiser ret normalt, elser kød og spiser da sin mad, men så er han også super glad for rugbrød??? Han elsker at sidde og gumle det i småstykker smiley


  • #4   11. jun 2014 Mine er altædende, og Gud forbyde bunden kan ses i madskålen. De begynder gerne at jamre når det første hvide porcelæn i bunden viser sig.

    Så får de vådkost til aften hver aften og de guffer de i sig. Men den ene skal have det most før hun rører det.


  • #6   11. jun 2014 Det er jo meget kendt at katte kommer med mus til deres ejere og i går kom vores glad miavende helt ind i stuen med en levende mus, og slap den ved fødderne af mig. Den kom så glad at jeg næsten ikke kunne skælde den ud. Sagde en masse grimme ting, i mild stemme leje. Og vupti så var mus under sofa. Grrr. Katten rendte rundt om sofaen miv miv miv. Nu skulle jeg lære at fange mus da. Tilsidst opgav katten og gik sin vej og så stod jeg der. Grrr igen. Den fes ned i baghaven og gik i frysstilling henover det hektometer musehul. Vi gik hele formiddagen jeg satte en fælde op under sofa. Og fiflede over hvordan vi skulle få den mus ud. Så kom der et barn på besøg og jeg så chancen for at hun kunne lige hjælpe mig. Vi ledte og ledte, fandt den i en skotøjsæske som stod i hjørnet. Gik ud i haven til katten og sagde værsgo. Katten kikkede underligt på mig, og så jagten igen, sådan kat. Vi har lært det nu. Og du behøver ikke komme med flere grin. Normalt gider ikke ikke se min kat bruge flere timer på samme mus. Det syns jeg er synd. Men denne her måtte simpelthen bruges af to omgange.


  • #7   11. jun 2014 Lady, vores gamle katte gjorde det der i 3 år før han fandt ud af at mus kunne spises, han er sågar også kommet med en tudse :P. Han kom oftest ind om natten og så gjaldt det ellers om at vågne og komme ned og se han fangst inden han nåede op over trapperne, for han slap den så snart man kom, og hvis den blev i stuen vidste vi i hvert fald hvor den var xD

  • #8   11. jun 2014 Min babymis synes det er så sjovt at gumle på små frøer (3 cm i længde ca) og æde insekter - især de røde og sorte sommerfugle, de er hendes yndlings. Også planter falder i hendes smag.

  • #10   11. jun 2014 Min gamle kat, som desværre er død nu,elskede at spise lakrids, lakridstyggegummi og cigaretter/cigaretpakker. Han fik det self ikke, men når han så sit snit til det, så stjal han de ting fra min mor.
    Han blev utroligt nok 19 år på trods af hans sære forhold til lakrids og cigaretter.


  • #12   11. jun 2014 Min den gamle på 11 der mangler halvdelen af gebisset, var før i tiden alt ædende, men nu er hun så blevet gammel, sær og kræsen. xD
    Men noget hun ELSKER er Danone, det er UMULIGT at havde det i fred for hende, så snart hun hører det bliver tager ud af køleskabet, så er hun der, og så venter hun troligt på at få lov til at slikke skålen ren. smiley
    Da hun var yngre var hun tosset med chokolade, men det er ikke så slemt mere.
    Og så får hun altid vil til at slikke skeen ren når jeg har lavet dip. smiley

    Men den bette på omkring 3, hun må være den mest kræsende og underlige kat jeg til dato har mødt! Hun kan lide hendes tørfoder (og KUN Specifik fra dyrlægen), Creme Fraise og mener det er laget ost også hun kan lide.
    Hun kan ikke lide vådfoder eller nogen form for fisk, hverken rejer, tun, laks, intet, hvad pokker er det for en kat der ikke kan lide fisk?! xD Hun kan heller ikke lide leverposteg. x)


  • #13   11. jun 2014 Min mors kat er også i den modsatte grøft. Hun bliver hurtigt fornærmet. Har tørfoderet lagt i 1 time, så kan det ikke spises mere. Nogle gange er det nok lige at tage skålen og ryste den lidt når der er brok.

    Den spiser næsten ingenting andet, medmindre det er en lille smule med håndfodring. Mor var meget imponeret da jeg fik den til at slubre lidt sovs i sig. Den fik også en julegave af naboen: Lækker, økologisk laks, nærmest fars, i små pakker. Ikke om den gad æde det smiley

    Min fars kat spiste alt hvad vi serverede for den. Men det var ikke så mærkeligt: Bare tørfoder, leverpostej og rester.


  • #14   11. jun 2014 Min Kat på 15 år hun æder alt hvad der kan ædes chips rå koteletter, grillet/rå pølser, osv.

Kommentér på:
Hvad spiser jeres katte af mærkelige ting?

Annonce