{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Flyve med spædbarn {{forumTopicSubject}}

Nogle der har prøvet at flyve med jeres små spædbørn? Gik det smertefrit nok osv? Hvad er jeres erfaringer?
Jeg har termin den 6 september og min kæreste og jeg overvejer en rejse omring den 30 september.. Ville det godt kunne gå? Har læst nogle indlæg på nettet med folk der har været ude og flyve med deres barn på 5 dage, og de siger det er nemmere end deres ældre børn på en 2-3 år.. Passer det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyve med spædbarn
  • #1   20. jul 2014 nu har jeg ikke selvbørn men har ofte fløjet hvor der har været spædbørn med.
    som regel er børnene stille under turen, men op og ned, giver de gerne lyd fra sig, pga trykket i ørene


  • #2   20. jul 2014 Det eneste jeg tænker er at det er risikabalt hvis du fx går over tid, så du endnu ikke har født når i vil afsted. Så der ville jeg nok huske rejse forsikring.

    Min bror og svigerinde har rejst med min nevø fra han var ca 3 mdr uden problemer smiley


  • #3   20. jul 2014 Hvis man ammer på vej op og ned, skulle det være ligesom at udligne trykket for os. Men vi har ikke haft nogle problemer med mine søskende smiley

  • #4   20. jul 2014 Jeg fløj med min kusine da hun var meget lille, og der sagde stewardesserne også at de tit græder når man letter og lander pga. trykket men ellers var der ikke noget.
    - Jeg fløj også selv da jeg var 2 uger, og mine forældre siger også at det gik helt fint. smiley


  • #5   20. jul 2014 Team Nordhus, hvis jeg ikke har født den 6 til min termin, bliver jeg sat igang den 13 tror jeg det var smiley Så en ferie sidst i september, start oktober vil ikke være risikabelt for os smiley Bliver nok oktober, for min kæreste vil ikke være hjemme på hans fødselsdag har han lige sagt, han bliver 25 smiley
    Cecilie nej har også hørt at når man ammer udligner man det tryk de kan få i ørerne smiley


  • #6   20. jul 2014 Okey super smiley Så burde det ikke være noget problem smiley

  • #7   20. jul 2014 Jeg tror bestemt det er lettere end med en i 2-3 års alderen. Jeg har selv en bonus-søn på 2½, og i den alder sidder de IKKE stille længe ad gangen, og især ham her, hans humør kører op og ned smiley
    Og som en anden nævner, du kan jo gå over tid, ha det med i overvejelserne.


  • #8   20. jul 2014 Jeg fløj med min første søn da han var en måned gammel. Han sad på skødet af mig og snork sov. Jeg havde gjort en flaske klar i fald han ville vågne da vi lettede og jeg havde en opblandet som stewardessen varmede for mig inden landing. Han vågnede lidt da vi startede og flasken gjorde ham i stand til at trykudligne. Han sov resten af turen og registrerede ikke at vi landede. Så flyvning og små børn er i min optik ikke en problematisk kombination.
    I og med at jeg ikke ammede var der dog lidt biks i forhold til den opblandede mælkeerstatning da man jo kun må medbringe x ml væske. Security manden lod mig dog passere da jeg tilbød at han da var velkommen til at smage for at kontrollere det smiley


  • #9   20. jul 2014 Okay, lyder godt smiley Jeg regner kraftigt med jeg skal amme, medmindre et eller andet går fuldstændigt galt så det simpelthen ikke fungere..
    Calla haha ja kan egentlig godt forstille mig det er nemmere at flyve med et spædbarn end med et barn på nogle år smiley


  • #10   20. jul 2014 Er det dit første barn?

    Ellers synes jeg det er super optimistisk at forvente man dels er normalt fungerende og normalt gående så hurtigt efter en fødsel af barn nr. 1.
    Var det barn nr 2 havde du en bedre forståelse af de første par uger efter fødslen, selvom alle børn nu er forskellige



  • #11   20. jul 2014 Meget nemmere at rejse med en helt spæd, end en der kravler rundt! Og især de første tre måneder sover de så meget, at I vil have fred til at se alt det I skal.

    Dog skal du være opmærksom på at du ikke går over tid, og måske skal du også beregne tid til dig selv til at restituere. Det tog mig i hvert fald et par uger, før jeg synes, jeg kunne bevæge mig normalt uden at føle at alt væltede nedenud, ja, undskyld til de sarte sjæle!

    Jeg vil sige 2mdr. gammel er perfekt tidspunkt. Og amning er genialt til trykudligning!

    Held og lykke, det bliver stort!


  • #12   20. jul 2014 Ja, det er vores første barn smiley
    Nu ved jeg ikke noget som helst om hvordan man har det efter en fødsel, og hvordan ens krop reagere, men kender flere som efter de fik deres første barn var ude at ride igen rimelig hurtigt efter.. smiley Jeg er ikke optimistisk, men jordemorderen sagde ikke noget til det da vi nævnte det for hende i fredags, hun sagde bare vi skulle være obs på der ikke var for varmt til bette pigen smiley


  • #13   20. jul 2014 Var det mig, så ville jeg blive hjemme og nyde min baby smiley
    Evt bare vente et par måneder med at tage afsted, så man også falder til i rollen som forældre, og lige ved hvor "knapperne" på baby sidder.


  • #14   20. jul 2014 Christina jeg kan sagtens forstå din tankegang, måske ændre vi også mening når baby kommer, nu må vi se smiley

  • #16   20. jul 2014 Personligt ville jeg helst vente, til det hele falder lidt til ro, som nogle af de andre siger. Jeg kan forestille mig at det må være en kæmpe omvæltning, som man lige skal vænne sig til - og der kan det måske være stressende at skulle ud og flyve tre uger efter, at hele ens verden er blevet vendt lidt på hovedet smiley Men det er jo dig selv der bedst kan føle, om tingene er faldet på plads til den tid.

  • #17   20. jul 2014 Enig med Vibeke! Fødte for 3 måneder siden min datter (vores første barn) og havde samme tanke som dig at vi da sagtens kunne tage på sommerferie i en eller anden fed by som vi har gjort mange gange...

    Men jeg blev klogere... Meget klogere... Jeg havde en ultra let fødsel i forhold til hvad jeg ellers har hørt. Det gik hurtigt, jeg gik ikke voldsomt i stykker.

    Men Gud hvor havde jeg det som om jeg var blevet kørt over af en traktor! Man kan ikke gå fordi bækkenet er trukket fra hinanden og skal samles igen. Man er hævet og ultra øm i "HU ha". De første to uger fra fødslen lå jeg nærmest kun i sengen eller på sofaen. Det var det eneste jeg kunne. Hvis jeg stod op for længe fik jeg vold ondt i "HU ha" og jeg kunne på ingen måde gå normalt. Kunne ikke engang sidde på en stol.

    Først da min datter var omkring en måned kunne jeg komme lidt ud på korte gå ture, men ikke for langt omkring for blev hurtigt øm og træt. Vi var så heldige at vi har fået verdens nemmeste baby, men selv om hun er nem skal vi ikke til udlandet før næste år. Vi holdt sommerferie i mine svigerforældres sommerhus.

    Så selv om du har en nem fødsel og får en nem baby ville jeg ikke sætte næsen op efter at komme af sted. Lyt til din krop og accepter at den måske ikke er klar til andet end at passe baby på sofaen.

    Alle dem der har været ude at ride få dage efter fødslen og alle de der solskins historier tror jeg man skal tage med er gran salt.

    Man er ultra træt, man er jo lige pludselig vågen om natten. Man er øm mørbanket efter fødsel ( uanset hvor god eller slem den har været er det en stor belastning for kroppen) man er i sine følelsers vold, tude dage, dage hvor alt er uoverskueligt, men heldigvis er det mest en lykke rus. Synes du at dine hormoner kan drille nu, så bare vent.

    Men altså pointen i mit indlæg er at se tiden an, lad være med at planlægge noget. Fly billetter kan man altid få. Accepter den store forandring din krop skal igennem og at det altså tager tid...


  • #18   20. jul 2014 Vi havde ikke regnet med at bestille flybilletterne nu, vi havde tænkt mere å en afbudsrejse, netop fordi så kan vi sige at vi tager afsted eller også at vi bliver hjemme smiley

    Haha bliver da spændende om jeg så kan komme til hundetræning når jeg har født, for det havde jeg faktisk sat næsen op efter smiley
    Nu må vi se smiley det er jo kun mig selv der kan mærke hvad jeg er i stand til når jeg har født smiley


  • #19   20. jul 2014 Jeg skulle flyve med mine forældre da jeg var et spædbarn - og det gik i princippet fint bortset fra at jeg skreg hele vejen frem og tilbage.

    Det var et mareridt for mine forældre, der fik sendt irriterede blikke konstant. Men de kunne jo ikke rigtig gøre noget, og jeg skreg bare videre, trods de forsøgte at få mig til at sove, spise eller fokusere på noget andet. Tjoo.. Jeg er og har altid været lidt besværlig. xD


  • #20   20. jul 2014 selvom du senest bliver sat igang d 13 er din krop jo stadig mørbanket efter en lille måned.
    jeg havde selv en ekstrem hurtig og let fødsel, men hvis jeg skulle have fløjet samt have taget på ferie 14 dage efter ville min krop da dø.
    jeg synes altså i skulle blive hjemme og nyde jeres nye rolle som forældre, i kan jo altid tage på ferie senere, men ligefrem at udfordre sin egen krop og mentalitet på den måde lige efter en fødsel, ville jeg aldrig turde.
    der er jo mange andre ting du skal tage hensyn til, det er heller ikke alle hoteller der er indrettet til spædbørn, og slet ikke alle feriesteder der er indrettet til spædbørn, og hvordan vil i slappe af eller holde ferie, med et 14 dage gammelt barn i et fremmed land ? hvad nu hvis der sker noget, hvis i får et kolikbarn eller et ørerbarn, så vil en flyvetur med trykændringer være et rent helved for sådan en lille str.
    jeg tror for jer og for jere barn, ville det være meget federe med en ferie senere på året eller til næste år, også så i har lært jeres barn at kende, og jeres nye roller som forældre.
    og selvfølgelig tillykke til den tid


  • #21   21. jul 2014 Tak Fæhesten smiley
    Selvfølgelig, hvis vi nu får et kolik eller ørebarn, så bliver vi hjemme, nu er der jo en anden at tage hensyn til smiley
    Men kan læse rundt om på nettet at folk f.eks er fløjet til Thailand med et 5 dage gammel barn, så hvis en ferie kommer på tale, så skal det nok gå er jeg sikker på smiley
    Grunden til vi ønsker en ferie der, hvis barnet trives, det er fordi min kæreste har 4 ugers barsel og 2 ugers ferie på det tidspunkt smiley Men nu ser vi smiley


  • #22   21. jul 2014 pernille, når alt det negative så er sagt, synes jeg det er en fantastisk ide at i tager sådan en særlig barselsferie, der er intet større end at få den titel som forældre og det skal selvfølgelig fejres.
    jeg ville personligt bare blive i landet, men jeg er i forvejen ikke særlig vil med at tage ud af Danmark


  • #23   22. jul 2014 Nu har jeg ikke selv barn, men da min far har boet i schweiz i lang tid, har mine søskende og jeg tit fløjet frem og tilbage, hvis vi skulle til Danmark eller sådan noget. Det gjorde vi også, da mine søskende var spæde, og det tager de ingen skade af smiley

  • #24   22. jul 2014 Fæhesten Tak smiley vi er også bare så glade, vi prøvede i 11 måneder inden det lykkedes, så det er bare SÅ stort for os, og vi glæder os til at udvide familien smiley

Kommentér på:
Flyve med spædbarn

Annonce