{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

For eller imod ? {{forumTopicSubject}}

Er du for eller imod de nedenstående tinq ?
Beskriv evt. hvorfor (:


* Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ?

* Pisk ?

* Sporer ?

* At klippe hestens pels ?

* Hestesko ?

* Løssprinqninq MED saddel ?

* At hesten qår alene ?

* At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?

* Tre-rinqs-bid ?


Håber i vil siqe om i er for eller imod oq så forklare hvorfor (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For eller imod ?
  • #3   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ?
    - Hvis man er nødt til at ride en pony med hestesporer, så er det et tegn på at ponyen ikke reagerer ordentligt på dine hjælpere og det er en fejl ! Derfor er jeg imod.

    * Pisk ?
    - Jeg har intet imod at bruge en pisk som et hjælpemiddel, men er dog strengt imod hvis man bruger den for voldsomt.

    * Sporer ?
    - Lidt det samme princip som med en pisk. Dog har jeg intet imod at nogen rider med spore da det bare er en god fremhævelse af dine hjælpere. Selv rider jeg kun med sporer til stævner eller når jeg springtræner.

    * At klippe hestens pels ?
    - Det kommer an på den daglige træning. Hvis hesten kun skal ride i skoven og stå på mark skal man ikke klippe pelsen. Men hvis den, som min egen pony, bliver trænet hårdt og går mange stævner, så er det synd ikke at klippe den med alt det den sveder med den pels.

    * Hestesko ?
    - Hestesko er en genial opfindelse. Jeg ville sætte sko på enhver hest der har behov for det.

    * Løssprinqninq MED saddel ?
    - IMOD !!!! Det kan gå grueligt galt

    * At hesten qår alene ?
    - Imod ! Heste er flokdyr og bør være sammen med andre.

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?
    - Imod ! Det fatter hesten alligevel ikke en dyt af. Skal man "straffe" den, så skal det være i rumpen og så skal den også ha været virkelig strid !!

    * Tre-rinqs-bid ?
    - en god ting hvis ens hest er meget hidsig. Men dog sys jeg kun det skal bruges i forbindelse med springning, stævner o.l. Og man skal kunne bruge det ordentligt !!


  • #4   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ? -
    Jeg er ikke imod det! Men hvis man virkelig hyggerider, så er det jo nok mest uden pisk/spore d:

    * Pisk ? -
    Den skal ikke bruges med magt, men den skal bruges som et hjælpe middel til rytterns hjælpere.
    Også som straf hvis hesten feks. stopper ved en spring, den har sprunget før.. Bar et stort dask i nummern, og ikke på hlasen!

    * Sporer ? -
    Lige så som pisken skal de bruges med omtanke, og også som et hjælpemiddel.

    * At klippe hestens pels ? -
    Hvis man klipper hesten skal ham slf. bruge dækken!

    * Hestesko ? -
    Hvis man skal ride i glat (sne) føre, ville det være ne god ide at have gummisko på eller mordax.

    * Løssprinqninq MED saddel ? -
    Det er der nok ikke noget i vejen med, bare stigbøjlerne ikke hænger og flevre! (Tages evt. af)

    * At hesten qår alene ? -
    Jeg synes det er synd, da hesten er et flok dyr.
    Det kan godt gå hvis man har en ko, eller sådan noget.
    Men så skal hesten både, stå på stald, og gå på fold med koen.

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?
    Som straf? Det kan man da godt gøre hvis man vil have en træld pony? det ville jo svare til hvis man ikke havde lavet lektier, og læren gav en rod for det?


    * Tre-rinqs-bid ?
    Jeg ved ikke hvad sådan et bid gør godt for?
    Har kun set det få gange.


  • #5   10. aug 2006

    * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ? Ved ik

    * Pisk ? Det kommer jo an på hesten, ved nogen heste er det bødvendig, rider selv med pisk engang imellem

    * Sporer ? har jeg ik noget imod

    * At klippe hestens pels ? ved ik

    * Hestesko ? Fint

    * Løssprinqninq MED saddel ? FØJ med sadel? har jeg ik hørt om,

    * At hesten qår alene ? nogen heste kan faktisk bedst lide at gå alene,

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?ved ik


  • #6   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ?

    det kan jo være nødvendigt (?)

    * Pisk ?

    jeg har brugt pisk en overgang , men jeg brugte den til at røre ham bagtil , for at få mere aktion i bagparten .

    * Sporer ?

    bruger dem selv .

    * At klippe hestens pels ?

    det er jo kun for at hesten ikke skal blive syg .

    * Hestesko ?

    diamond har dem på , for at han ikke kan gå uden . Han har ikke noget at gå på på baghovene , så derfor går han nærmest på strålen .
    Men hvis man bare har det på hesten, og der ingen grund er til det , så kan jeg ikke se hvrfor den så ikke kan få den frihed at gå uden .

    * Løssprinqninq MED saddel ?

    har jeg godt nok aldrig hørt om .

    * At hesten qår alene ?

    syntes det er syndt . heste er et flokdyr . så er det ligemeget om det er en ged eller en ko . bare den har selvskab .

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?

    det er der jo ikke noget i vejen for , hvis man altså har en grund til at gøre det .

    * Tre-rinqs-bid ?

    har aldrig redet med det , og vil heller aldrig gøre det på mine egne heste , men der er jo nogle som bare ikke kan styre hestene ellers.


  • #7   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ? Hvorfor behøver man dem så?

    * Pisk ? FOR om rytteren ved hvordan de bruges

    * Sporer ? FOR om rytteren ved hvordan de bruges

    * At klippe hestens pels ? FOR

    * Hestesko ? FOR

    * Løssprinqninq MED saddel ? FOR (kan være godt af og til)

    * At hesten qår alene ? MOD (enkelte heste kan det være ok for.. men de skal helst ha et andet dyr f.eks kanin)

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ? FOR om den har lavet noget den ikke skal

    * Tre-rinqs-bid ? MOD det kan ødelægge hestens nakke!

    Tiril R


  • #8   10. aug 2006 ride pony med hestesporer hvis man bare hygge rider uden sadel?sys ik hvis du bare hyggerider

    pisk? det er oka men man skal ikke bare slå hvis det ikke er nødvendigt.

    sporer? det er oka men sys pisk er bedre. og det skal os kun bruges hvis det er nødvendigt.

    klippe hestens pels? ved ik.

    hestesko? kun hvis det er nødvendigt.

    løsspring med sadel? nok bedre uden.

    hesten går alene?det er ik så godt for hesten da den er et flokdyr.

    gi hesten klap på halsen som straf? skal man ikke den kan tage det som et kærtegn.

    treringsbid?hmm. ved ikke hvad det er.


  • #9   10. aug 2006 * Ride pony med hestespore hvis man bare hygge rider uden sadel:
    Nej, synes slet ikk ,man skal ride en pony med heste spore..

    *Pisk:
    Det er da helt iorden, hvis man ikk misbruger den.

    *Spore:
    Er også iorden, så længe man ikk bruger dem for meget (bruger dem for hårdt mod hesten) , de skal jo os være på, til stævnerne.

    *Klippe hestens pels:
    Kan jeg overhovedet være imod, for gør det selv..

    *Hesyesko:
    Kun hvis det er en nødvendighed, har selv forsko på min.

    *Løsspringning med sadel:
    Kan man overhovedet kalde det løsspringning, når den har sadel på..?? Hvis man løsspringer, er det af med sadlen, ellers løsspringer man ikk. Hvorfor hedder det ellers at LØSspringe..??

    *Hesten går alene:
    På kanten til at være dyremishandling.. ej, man det er ikk godt for den.


    *Gi hesten klap på halsen som straf:
    Min shetter (Sofus) vil bare ta det som en belønelse... hehe, men ej, så det bedre at bruge stemmen, det forstår hesten os meget bedre.

    *Treringsbid:
    Bruger det selv når jeg rider jagt. Har intet imod det, hvis det bruges rigtigt, og når det er i første ring, er det bare som et alm. trense bid. Er man dygtig nok til at håndtere det, må man godt bruge det.


  • #10   10. aug 2006 Tiril R:

    Det KAN, men bliver det brugt rigtigt, så gør det ikk.


  • #11   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ?
    - Hvis man ikke misbruqer det så syntes jeq qodt det kan qå.

    * Pisk ?
    - Er ikke imod, det kan liqesom sporen bare være lidt ekstra hjælp .
    Men den skal bestemt IKKE misbruqes.


    * Sporer ?
    - Ikke imod .
    Det er en qod hjælp oq bruqer dem selv

    * At klippe hestens pels ?
    - En qod tinq hvis hesten trænes hårdt.
    Gør det ikke med Freja da hun er hyqqehest oq Donna
    har i forvejen yderst tynd vinterpels oq det vil være spild at klippe hende ..


    * Hestesko ?
    - Både oq . Bruqer dem ikke selv, men noqen heste kan jo ikke qå uden ..

    * Løssprinqninq MED saddel ?
    Hverken for eller imod men jeq løssprinqer doq ikke med saddel. For noqen er det en fordel enqanq i mellem at qøre det.

    * At hesten qår alene ?
    IMOD ! Hesten er flokdyr, den skal IKKE qå alene.

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?
    Bedre at qi den en baqi, men fx. Freja reaqere bedst ved et klap på halsen oq et bestemt tonefald.
    Det ender qalt hvis jeq bare så meqet som truer Donna med hævet hånd, for hun er vildt banqe for at blive slået oq qår helt i panik. Ved hende er det nok med et bestemt tonefald.

    * Tre-rinqs-bid ?

    Rider med det til Donna da hun er ret hidsiq .
    Jeq sprinqer kun med det . Både til træninq oq stævner,
    ellers kan jeq simpelthen ikke styre hende.
    Selvfølqeliq skal biddet bruqes med omtanke, oq der skal ikke taqes så hårdt fat.
    Jeq bruqer det oqså hvis jeq rider tur.
    Til dressur bruqer jeq et tre-delt.
    Er ikke imod tre-rinqs-bid..


  • #12   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ?

    For. Det kommer nok lidt an på hvor god rytter man er, hvis man ikke misbruger det kan jeg ikke se hvad problemet er.

    * Pisk ?

    For. Hvis man bruger den rigtigt, altså ikke bare pisker hesten hele tiden. men giver den et lille dask hvis den f.eks. bukker

    * Sporer ?

    For.Hvis rytteren ved hvordan man skal ride med dem.

    * At klippe hestens pels ?

    For. hvis hesten sveder meget.

    * Hestesko ?

    ved ik.. hvis hesten har brug for det.

    * Løssprinqninq MED saddel ?

    Ved ikk..

    * At hesten qår alene ?

    MEGET IMOD! det er et flokdyr.

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?

    For. hvis der er en grund til det, hvis f.eks hesten bider

    * Tre-rinqs-bid ?

    For/Imod. Nogle ryttere rider bare med dem for at være smarte. men andre har brug for dem til at holde hesten-



  • #13   10. aug 2006 Tiril, bruqes det riqtiqt qør det ikke skade ..

  • #14   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ? Kommer an på så meget. Hvor doven den er osv.

    * Pisk ?Tja kommer jo an på hvordan ponyen/hesten er. Jeg rider normalt med pisk fordi min hest er meget mere frisk bare jeg har den med. Behøver ikke bruge den smiley
    Man bør kun ride med pisk hvis man forstår at beherske sig ......

    * Sporer ? Det er i orden at bruge sporer. Hvis man forstår at bruge dem rigtigt.

    * At klippe hestens pels ? Hvis hesten bliver brugt meget kan det jo være nødvendigt. Så så lang tid den har et dækken på kan den jo godt holde varmen smiley

    * Hestesko ? Kommer os an på den enkelte hests hove......

    * Løssprinqninq MED saddel ? Kan ikke li se hvad det skal gøre godt for.....

    * At hesten qår alene ? Synes ikke at nogen hest skal gå alene. Det behøver ikke være sammen med en anden hest, men måske bare med en ko eller får smiley

    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?
    Kommer an på hvad den har gjort.....men synes IKKE man skal slå en hest i hovedet!

    * Tre-rinqs-bid ? kender det ikke og ved ikke hvordan det virker


  • #15   10. aug 2006 * Ride pony med hestesporer hvis man bare hyqqerider uden saddel ?
    IMOD! Det er der da absolut ingen grund til.

    * Pisk ?
    IMOD! ved enlig ikk hvorfor, bryder mig bar ikk om den

    * Sporer ?
    FOR! Hvis! Det er nødvendigt.

    * At klippe hestens pels ?
    Det ved jeg ikk.. har aldrig selv gjort, og ved enlig ikk hvorfor folk gør det.

    * Hestesko ?
    FOR! Hvis det er nødvendigt.. ellers er det noget pjat.

    * Løssprinqninq MED saddel ?
    IMOD! Det er da latterligt og uden grund.

    * At hesten qår alene ?
    IMOD! Heste er et flok dyr.. min går selv alene pt. men det er fordi hun tæver de andre heste, men hun går lige ved siden af dem med hegn imellem.
    * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?

    * Tre-rinqs-bid ?
    ?









  • #16   10. aug 2006 * At qi' hesten et klap på halsen som en straf ?

    FOR!


  • #17   11. mar 2014 Ridning med hestespore vis bare hygge rider uden sadel? Det er jeg imod pga. Det ikke er hestens natur!!! Jeg kan se hesten ikke kan lide det:'(

    At klippe hestens pels?
    Det kan være godt for hesten;-)


    Pisk? Kan da være nødvendig selv vis man trækker andre

    Spore? Tja jeg er til free riding og horsemanship! ! Jeg er virkelig imod spore!! vis de går frem pga dem så er det pga den ikke vil stikkes igen!!! Kan godt forstå hesten!!!

    Klippe hesten?
    Vis hesten har brug for det, er det en fordel for både hest og rytter:-D??

    Hestesko?
    Vis man rider på veje og sånt, eller vis hesten har brug for det;-)

    Løsspring MED sadel?
    Det er jeg virkelig imod, siden det nok er ret så ubehageligt for hesten

    At hesten går alene?
    Hesten er ey flokdyr!! Kan kum sige: jeg er imod!!!

    Tre-rings-bid?
    Jeg er så meget IMOD:-)
    smiley



Kommentér på:
For eller imod ?

Annonce