{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Hund, hvilken???
  • #1   27. jan 2013 Altså jeg har en mops...Så måske sådan en smiley

  • #2   27. jan 2013 Hvis det skal være en som er god at have med i stalden, mht. temperament og lydighed og sådan, er en labrador aldrig at tage fejl af, og det samme med en golden retriever smiley
    - Men det kommer helt an på om du er til store eller små hunde, og hvad den skal "bruges" til osv.. smiley


  • #3   27. jan 2013 Den skal være lille smiley

  • #5   27. jan 2013 King Charles chavalier smiley

  • #6   27. jan 2013 Ingen kommentar Kira.

    det vil jeg gøre frederikke. smiley


  • #7   27. jan 2013 C&K; Synes det er meget useriøst, at du ikke vil svare Kira.
    Gider ikke engang at foreslå racer til en, som ikke vil svare på et reelt og egentlig meget vigtigt spørgsmål. Sorry.


  • #8   27. jan 2013 Hvor meget tid har du lyst til at bruge på motion? Altså skal det være en aktiv hund, eller mere en rendyrket selskabshund? smiley

  • #9   27. jan 2013 Det kommer også an på hvor tit du har mulighed for at gå/ løbe med den. Hunde har forskellige motionbehov FX. har en Fox terrie brug for mere en en Mops har. smiley
    Men det kan du også læse mere om på nettet. smiley


  • #10   27. jan 2013 Chihuaha ved ikke hvordan det staves smiley

    Haha


  • #12   27. jan 2013 Det Kira skriver er sørme vigtige faktorer.

    At anskaffe sig en hund, kan næsten sammenlignes med at få børn. Har du lyst til det ansvar de næste 10 år?
    Ikke alle steder må du have hunden med til stævne. Hvad hvis den bliver syg? Elev lønne som berider er ikke særlig høj.

    Men ellers er der en masse hjemmesider, hvor hundene temperament er beskrevet.

    Jack Russel, dansk svensk gårdhunde og andre små hunde racer er avlet til jagt, så de kan være svære omkring heste, da de jagter dem, stald katte, andre hunde og børn.


  • #13   27. jan 2013 Vi har en Chinese Crested. De er bare MEGA søde! smiley

  • #14   27. jan 2013 Shetland sheepdog smiley

  • #15   27. jan 2013 Jeg vil fraråde dig at købe en hund, indtil du har fast bopæl (og hvis lejlighed, hvad gør du så hvis folk klager og hunden ikke fungere i en lejlighed?), og fast økonomi og der er plads i økonomien til en hund?

    og self tiden, vent til du er startet og har gået der i noget tid, og ved hvor meget tid du har tilovers, og hvor frisk/træt du er efter en alm hverdag med den uddannelse, og så se om der stadig er plads til en hund?



  • #17   27. jan 2013 Hej alle sammen.

    Jeg spørger ikke om jeres mening om at jeg skal have en hund. Jeg spørger hvilken hund jeg skal vælge?

    Jeg har fast bopæl som er tilknyttet ridecenteret hvor jeg hver måned får en fast løn som SAGTENS kan forsørge 2 heste en hund og mig selv. Desuden har min roomie som også er beriderelev også en hund.

    Jeg synes faktisk ikke i behøver fortælle mig at det er et stort ansvar at have hund, da jeg fint kan tænke selv.

    Omkring dyrlæge har jeg støtte fra mine forældre.

    Så er i søde, at blande jer uden om. Eller svare på mit spørgsmål.
    Mange tak smiley


  • #18   27. jan 2013 og hvad så når uddannelsen er færdig? har du så fast arbejde og fast bopæl stadig?

  • #19   27. jan 2013 Jeg undlader så at blande mig, og derved også at svare på dit spørgsmål. Kan bare slet ikke tage det der seriøst.


  • #20   27. jan 2013 Typsik HG.. Hvad med at blande jer uden om TS økonomi osv, og passe jeres eget? TS spørger efter små hunderacer som vi tror vil passe til hendes liv, så svar dog på det i stedet for alt muligt andet smiley

  • #21   27. jan 2013 Der er 6 et halvt år til Calla, jeg tror nok at jeg som eksamineret skal finde et job.

    Og ellers står mine forældres dør altid åben.

    Desuden er det her ikke nogen diskussions klub. Det er mig som har et reelt spørgsmål som jeg ønsker et kvalificeret svar på.


  • #22   27. jan 2013 Forslag: Bichon havanais, Mops, Fransk Bulldog & Cocker spaniel smiley

  • #23   27. jan 2013 Tak smiley

  • #24   27. jan 2013 Ikke engang, at svare..?? Du har absolut ikke tænkt dig om... Fordi en hund er lille, skal du saftsusme sætte dig ind i hvad hunden er skabt til!! Og i andre der bare slynger racer ud... Tænk jer om... En Mops er yderst sjældent fejlfri iform af allergi, Dermodex, øjen, gane/ svælg. Problemer, en Cavalier har tit hjerte og øjen problemer, de er begge selskabs hunde.. En D/ S gårdhund er en hund der er yderst intelligent og energisk! Den kræver træning, meget træning, hvis du skal have en velopdragen hund, en Chihuahua hargså mange skavanker, deres bid er tit dårligt, svælget, øjne osv osv Du skal selvfølig have tavle på?? Eller og tæve eller han, for der er jo også en forskel.. Hunden skal forsikres og den kræver tid og penge!!

  • #25   27. jan 2013 Af små hunde, som passer til TS kommende liv, som berider elev, hvor arbejdsdage, der hurtigt løber op i 10-12 timer, hver dag, kan nævnes legetøjshunden fra BR.

    Af levende hunde der kan der nævnes et hav, for eneste kriterium TS har sat er, at det skal være en lille hund. Af små hunderacer findes der ca. 1700. hvidkål.

    Når min næsvise side af mig selv er pakket væk, så vil jeg igen bede TS tænke over nogle flere kriterier for hunden, det vil give hende en hund hun vil blive meget gladere for, og vi kan bedre hjælpe hende.


  • #26   27. jan 2013 Jeg vil ikke tilbyde en "rynke" hund et liv i stalden. Alt det skidt der kommer imellem hudfolderne ved almindelig "brug" af hunden er ubeskrivelig, og de skal renses dagligt. Forestil jer så sådan en hund i stalden....

  • #27   27. jan 2013 Line P

    Nej self og man kan også blive fyret fra sit arbejde og miste hus osv.
    Men som jeg også skrev, i hvertfald vente til uddannelsen er godt i gang og man ved hvor meget overskud og tid man har ved siden af uddannelsen.


  • #28   27. jan 2013 Louise, jeg har tænkt mig om. Tak

  • #29   27. jan 2013 Det er sørme rart med en som har et realistisk syn på virkeligheden, tak Line!

  • #30   27. jan 2013 Bestemt!

    Jeg har været hestepasser i 6 år, min dansk svensk gårdhund, tæve er 4 år. Hun har lige fra dag 1 været med i stalden. Hun kender mine regler. Hun ved hun ikke må løbe ind i ridehallen, uden at få lov, hun ved at hun ikke må løbe ind på folden, uden at have fået lov, alle de små ting ved hun.

    Men her om vinteren fryser hun, så jeg har skulle modificere mine arbejdspladser,, så hun kunne komme ind i varmen efter behov. En gang i mellem bliver hun syg, fordi hunde spiser hvad som helst af mærkelige ting og sager. Det bevirker at vi en gang i mellem må et smut forbi dyrlægen. For 2 år siden skulle hun steriliseres med kort varsel.

    Set i bakspejlet, så skulle jeg have ventet med at få hund, men min hund er en glad lille en og jeg ville ikke have været hende for uden.

    Alt jeg siger, er at TS skal sætte nogle flere krav til racen, så hun virkelig får en hund der passer til hendes liv, og hendes personlighed.


  • #31   27. jan 2013 er en russel okay? smiley

  • #32   27. jan 2013 Hun har dækken på, men ikke bare et tilfældigt. Hun bruger benene rigtig godt, så de skal gå ned mellem forbenene, ellers skraver de hende når hun går.

    TS: Jack Russel er en fantastisk hund, hvis man kan styre deres jagt instinkt. De jagter tit katte, er ofte arrige og har storheds vanvid, når det kommer til selvtilliden. Derfor kan det være en svær hund. Men kan man finde ud af det, så er det en fantastisk hund.


  • #33   27. jan 2013 For at vælge hund skal man først se på hvad man kan tilbyde den. Man går ikke ud og køber en hyrdehund, der er vant til en 16 timers arbejdsdag, hvis du kan tilbyde en 1-værelses på 6 sal og kun har tid til en 20 minutters gåtur om dagen. Så skal der anbefales racer, så kom med hvad dyret kan tilbydes i fremtiden. Er der trapper, er der tid til den? Hvor længe skal den være alene, hvor meget kan den blive aktiveret og så videre smiley

  • #34   27. jan 2013 Jeg har en Dansk Svensk gårdhund, Hun er lille og kan godt lide at være i en stald smiley

  • #35   27. jan 2013 haha nej hyrdehund er nok ikke en god race. Havde engang nogle naboer der havde en hyrdehund, den lå ude på folden hele dagen, og løb kun hjem når den blev sparket af en af hestene, og ellers hyrdede den hestene xD så ind imellem løb den hen og små bed dem i benene så de begyndte at gå i en bestemt retning, og ja andre gange fik den altså et spark, men den løb altid tilbage på folden når den var kommet sig efter sparket smiley

  • #40   27. jan 2013 Jeg vil SÅ MEGET anbefale at du køber en mops!
    Det er den grimmeste race, men med det største hjerte!
    Det er en super god, venlig familie hund!
    Den skal ikke gåes lange ture med, som mange andre racer har brug for.
    Den fæller ikke specialt, og så er den så grim at man er nød til at elske den!
    - Vi har selv to mopser, og har avlet, der findes ikke en kærligere hund! smiley


  • #43   27. jan 2013 Judi - Hvad skal man så kalde dig? For du oplyser intet andet navn smiley

    Og Vegs kommentar var flabet, men sikkert også for sjov. Desuden er da også flabet at påstå hun ingen venner vil få? Eller er jeg helt gal på den?


  • #45   27. jan 2013 Hold da op, man skal passe på hvad man siger her hva C&K? smiley

    Nå men jeg ville anbefale dig en gravhund (jeg har personligt selv korthåret da de er nemme at veligholde med pels osv plus de er lidt sjovere/klogere end de 2 andre varianter smiley
    De er en rigtig fin hund der er dejlig nem at ha med nogle steder..

    Og ellers vil jeg anbefale dig en engelsk bulldog - de er lidt roligere, og viger aldrig fra din side og vil altid syntes du er den mest fantastiske i hele verden.. smiley
    Og ellers en fransk bulldog - de er også formidable stald hunde.. smiley


  • #48   27. jan 2013 Jeg oplyser bare, at der højst tænkeligt kan forekomme store dyrelæge regninger.. Få ihvertfald en sygeforsikring, hvis du køber en Mops! Hvis forsikringen vil dække den:-(


  • #49   27. jan 2013 Judi:

    Kom nu ind, hvor du kan bunde igen-


  • #50   27. jan 2013 Ser man det smiley Måske man skulle finde en definition på flabethed? Det lyder til jeg mangler sådan en.

  • #54   27. jan 2013 Prøv og lade være med at være så flabet, fordi ellers så får du da ingen venner? smiley

  • #57   27. jan 2013 Frederikke L - Det hedder en Cavalier King Charles Spaniel
    Har selv en


  • #58   27. jan 2013 Jeg synes du skal gøre dig lidt klog på de forskellige racer, samt dine specifikke krav til den.
    Mange har problemer som følge af intensiv avl på genfejl (mops f.eks.).. smiley

    Vi har en rigtig rar labrador-blanding, som er legesyg, gåturlysten, nusseglad og social. Ham overtog vi fra et internat af som 6 årig, og han har ikke været et problem at opdrage lidt på.
    Han kan også med hestene, og synes de er nogle store, hyggelige legekammerarter, selvom min pony er rigtig led ved ham. smiley
    Min mors kæreste har en islands fårehund blanding. Hun er en ældre, ikke så stor og meget rolig dame, som ved hvad hun vil have (og får det). Hun er meget social, og ikke så meget til at gå tur medmindre man har en bold med hun kan jagte. smiley



  • #59   27. jan 2013 Synes at du skal søge lidt omkring Cocker spaniels/king charles spaniels, da de er en god mellemstørrelse, og har et fantastisk hjerte. Nu vil jeg slet ikke blande mig i om du har økonomi osv til at have hund, eller har haft hund før, så held og lykke! smiley

  • #60   27. jan 2013 Synes helt klart du skal finde en blandings-hund!! De er simpelhen noget af det bedste du kan få!! smiley

  • #63   27. jan 2013 Den gode gamle: Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt smiley

  • #64   27. jan 2013 Nu trækker jeg mig tilbage, men tusind tak for underholdningen, Veg og intet-navn-judy! smiley TAK

  • #65   28. jan 2013 C&K. Du er nødt til at komme med nogle flere krav til hunden, så man nemmere kan komme med forslag, til hvilken race du skal vælge.. Det nytter ikke noget at komme med forskellige racer, hvis det ikke kommer til at passe ind i dit liv.. Nogle hunderacer kræver mere motion/stimulering end andre, og det er her du er nødt til at være kritisk med dig selv. Hvad kan DU tilbyde, at motion/tid til at få stimuleret hunden, hvad med hunde træning, hvor meget erfaring har du selv med hunde, hvilken racer har du evt haft? På den måde, kan man lidt nemmere finde en hund som passer til dig..

    Umidelbart tror jeg ikke at de små jagthunde er sagen, da de kræver SÅ meget opdragelse og aktivering, og det tror jeg ikke du får nok tid til, under din uddannelse.. Det skal være en race som er nem at holde styr og opdrage på.. smiley


  • #66   28. jan 2013 Nu er der lige en der nævner gravhunde.. Ja det er en sjov og meget lærenem hund, hvad angår triks osv.. Men mange af dem har desværre også et problem med, at de stikker af, fordi de har så meget jagtindstinkt.. Vi har både haft en korthåret gravhund og en ruhårdtgravhund.. smiley Det er en super sjov hund. Men hvis det er meningen den skal kunne løbe løs, er det nok ikke en gravhund.. smiley

  • #67   28. jan 2013 Jeg har en ung blanding på 2 år, som jeg fik for et år siden - så har ikke haft ham på hvalp.. Han er en blanding mellem en Dansk/svensk gårdhund, en labrador og en springer spaniel. En MEGET aktiv race.
    Han er super dejlig, intelligent og legesyg, men har meget jagtinstinkt.. Er nem at have med i stalden, på nær når der er en kat/hare/rådyr i skoven/mus/lign.. Så er han smuttet smiley Kommer dog hurtigt tilbage igen, det er vel et spørgsmål om opdragelse.


  • #68   28. jan 2013 Jeg gider ikke blande mig debatten om du ville have tid til en hund, for hvis din hund kan gå løst eller tages med over i stalden så får den mere motion end manges.

    Jeg ELSKER pekingeser hunde, men de ville ikke være særlig gode til stald, grunden pelsen smiley


  • #69   28. jan 2013 TS - Folk gør det jo ikke for at være lede mod dig, men fordi du ikke oplyser nok krav til din hund, til at man kan komme med et ordentligt bud. Og selv når de spørger dig, så får de ikke svar.
    Hunde kræver forskellige ting, og racerne er ikke ens. Derfor er det ret vigtigt at vide hvor længe den skal være alene, om du vil bruge lang tid på at opdrage, eller om det skal være nemt at opdrage dem osv. Der er mange ting man skal tage stilling til, så det ville være en hjælp hvis du rent faktisk svarede på de spørgsmål du får stillet, i stedet for at blive tøsefornærmet.

    Det er både til din og hundens bedste.

    Judi - Lad nu være med det pjat der, og lad være med at ødelægge emnet.


  • #71   28. jan 2013 Judi - Hvem? Hvis du mener mig, så ved du vidst ikke hvem du har diskuteret med, for jeg har ikke skrevet noget til dig før. smiley
    Men der er ingen grund til dine latterlige kommentarer - at du bliver sur over at blive kaldt Judi, men heller ikke kan sige hvad du så vil kaldes.
    Du flipper helt ud uden grund, og har en rigtig barnlig og flabet attitude, som du tydeligvis ikke har nogen grund til at have. smiley Så hvis du vil være på en hjemmeside som denne, så vis at du er gammel nok, i stedet for at ødelægge emnet. smiley

    Jeg skriver ikke mere til dig nu, hvis du vil mig noget så bliver det over pb. Din opførsel er simpelthen ikke i orden.


  • #73   28. jan 2013 Tak Maria, endeligt en som rent faktisk bare besvare mit spørgsmål uden at tøve.

  • #74   28. jan 2013 Judi: Der ikke vil kaldes Judi (så ændre dit navn ). Du startede med at skrive en kommentar direkte til Veg, selvfølgelig svarer hun tilbage på den? og hvis du ikke vil have det, skulle du måske lade vær med, at starte ud med, at henvise din kommentar direkte til hende.

  • #78   28. jan 2013 <-C&K-> - Kan du ikke give lidt information om hvor meget tid du har til hunden og til at give den motion? Motion er ofte en vigtig faktor iforhold til valg af hunderace, så det ville give laaangt større mulighed for at vejlede dig rigtigt smiley
    Derudover om du har mulighed for træning, hvad hunden skal bruges til og sådan? Jo mere du kan give, jo mere kan vi vejlede om den helt rigtige race smiley Det er så ærgerligt når man køber en forkert race, det gjorde min familie ved vores første hund smiley


  • #79   28. jan 2013 En scipperke er en hund som bliver inde, og ikke kræver noget pelsplege osv. Meget smuk, sød og dejlig hund smiley Vejer ca. 5kg

    profilbillede
  • #80   28. jan 2013 Helt klart en Papillon, har et fantastisk temp. og en dejlig personlighed.
    Jeg har selv to. De har begge været med ude ved hestene og lægger sig bare og slapper af. smiley
    Mine er dog blandinger af chihuahua og papillon, men SÅ dejlige!

    -Synes helt klart at det ville være en perfekt hund smiley


    profilbillede
  • #81   28. jan 2013 En japansk spids er også mulig, den kan uden problemer klarer at være ude uden dækken på.

  • #82   28. jan 2013 Men en mobs og chi, er jo nok ikke sagen, hvis det skal være en "stald hund" Hunden skulle jo gerne kunne tåle at være i stalden om vinteren.. Der er selvfølgelig små dækner til dem. Men synes stadig ikke det er sagen.. Det skal jo alligevel være en lidt "robust" hund, der kan tåle lidt af været. Men ts, ønsker ikke at skrive flere ting i en hund.. Så hvis hun er ligeglad med hvad de forskellige racer kræver, kan hun ligeså godt google sig frem, til små hunde..

  • #83   28. jan 2013 Vores Schipperke er også med ude og fodre smiley bruger heller ikke dækken..

  • #85   28. jan 2013 En Jack Russell er en dejlig hund, men det er også en meget skarp race der kræver meget aktivering, ellers render den på væggene og den er ikke sådan lige at træne, for den er stædig. En rigtig terrier! Det er samtidig en virkelig sjov hund med massere af personlighed. Lad bare ikke størrelsen snyde dig, det er ikke en skødehund.

    Ellers vil jeg byde ind med en fransk bulldog. Det er også en rigtig sjov hund (:


  • #86   28. jan 2013 Blandinger har oftest stærkere gener end renracede smiley
    Og hvis du ikke skal udstille osv. er der vel ingen grund til at bruge 4000 ekstra kr. på stamtavlen?


  • #87   28. jan 2013 Melisa - Hvordan kan en blandingshund, som du ikke hvad indeholder, være sundere end en racehund der er stamborgsført efter avlsgodkendte forældre?

    Jo, der er racesygdomme, som du dog kan undgå til en vis grad ved at vælge en hund efter gode forældre. En blandingshund kan have diverse grimme sygdomme, da de ikke bliver gennemtjekket inden avl, som racehunde skal.


  • #88   29. jan 2013 Min personlige yndlingsrace er whippet - som faktisk også fint kan være med hos hesten smiley

    Men jeg vil tro en jack russel terrier eller dansk svensk gårdhund vil passe godt til det du ønsker, dem har jeg også rigtig gode erfaringer med! Super dejlige hunde. Har selv en blanding af de to.

    Men der er mange muligheder, de fleste hunde kan sagtens lære at være 'staldhund', så det er egentlig bare at finde ud af hvad du mest er til og finde en god avler smiley


  • #89   29. jan 2013 Vil satme også være elev hvis man kan ha så meget plads i økonomien til to heste, hund, lejlighed og andre faste udgifter + stadig kunne leve!

  • #91   29. jan 2013 Louise - Hvad vil du definere som en "kamphund"?

  • #93   29. jan 2013 Nu er der jo en del af disse "kamphunde" der har terrierblod, så måske en smule misvisende at skriver at en terrier er en god ide. Terriere er en temmelig stor gruppe hunde og der er godt nok også nogle af dem der har lidt af et heftigt temperament.

  • asta m
    asta m Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #95   29. jan 2013 Jeg har en blanding af en maltesser og en yshire-terrier (staves) og hun er enormt hurtig hun er lille nem at have med rundt

  • #96   29. jan 2013 Nu er både pit, tosa og amstaff'en jo ulovlige, så det er vel heller ikke en mulighed at skulle anskaffe sig sådan en basse, så der har du "kamphundene" filtreret fra allerede.

  • #97   29. jan 2013 Hvis jeg var dig ville jeg vælge en lille robust blanding . De fleste hunde er som de er opdraget .

    Melanie, spar krudtet og hop over på hundegalleri, der er en del racesnobberi, og de vil sikkert give dig ret .


  • #98   29. jan 2013 jeg synes egentlig meget der mangler lidt fra TS nu, om hvad hun ønsker udover den skal være lille?

    Og må nu hoppe tilbage til, at jeg tvivler på hun har tænkt det ordentligt igennem siden hun ikke kan komme med flere krav og ønsker til hunden.


  • #99   29. jan 2013 Hyggerytteren - Nu har jeg overhovedet ikke henvendt mig til dig, så hvad med at du selv lige tager en chiller? Det er et FACT at racehunde der skal avlsgodkendes bliver tjekket for diverse sygdomme inden de må bruges til avl, det bliver naboens lille sorte jeg-ved-ikke-hvad-det-er hund altså ikke og der kan ligge en masse sygdomme gemt i den hund, som den kan give videre til sine hvalpe.

    Jeg sidder i øvrigt rigtig fint her på hestegalleri og ytrer min mening og jeg har ikke tænkt mig at flytte mig (;


  • #100   29. jan 2013 Melanie:

    og der er faktisk også en del blandingshunde hvor forældrene er racerene.


  • #101   29. jan 2013 CALLA - Sikkert, men det er der jo ikke bevis for.

    Jeg synes iøvrigt ikke dårligt om blandingshunde. Bare så det er sagt, inden folk begynder at hyle op om at jeg er en racesnob.


  • #102   29. jan 2013 Melanie:

    Hvis man går så meget op i det, kan man nok godt skaffe bevis for det.


  • #103   29. jan 2013 FACT er at racehunde har SÅ mange problemer da de bliver avlet på udseenet , først de sidste par år er sundhed kommet ind i billedet . Kan intet logisk se i at købe en racehund, medmindre man vil til udstilling, som virkelig er en parodi .Usmageligt .

  • #104   29. jan 2013 Hyggerytteren - Jeg er nu heller ikke til udstillinger, men jeg kan ikke se grunden til at avle på alt der har en puls, bare fordi. Det synes JEG er usmageligt.

  • #106   30. jan 2013 bomulds hund smiley

  • #107   30. jan 2013 Så stop da altså

  • #108   31. jan 2013 Fransk bulldog! smiley

  • #109   31. jan 2013 Signe : Der manglede lige at du havde skrevet Engelsk Bulldog for de har dælme da alle de problemer en hund kan have .Så kan de sige hvad de vil om deres tjekkede ? racehunde, som de forsøger holde styr på deres dårligdomme, og det må de da virkelig have travlt med, for der er nok at se til ! .


  • #110   31. jan 2013 Jeg har en dejlig welsh corgi cardigan.. KLART den bedste hund jeg har mødt hidtil! Lille, men heller ikke for lille smiley

    profilbillede
  • #111   31. jan 2013 Simpelt hen både en smuk hund udseendesmæssigt og sindsmæssigt! smiley

    profilbillede
  • #112   31. jan 2013 Cavalier king charles blandings hunde har som regel en helt fantastisk personlighed og er yderst nemme og træne ( Kommer self. an på hvad de ellers er blandet af)
    Jeg har selv en super sød cavalier king charles/Pinscher - den blanding kan klart anbefales smiley


  • #113   31. jan 2013 C&K - Du gør det nemmere for dig selv, ved at svare på de mange relevante spørgsmål du har fået. smiley Det gør det nemmere for os at sige hvilken hund der vil passe til dig. smiley

    Det er nemlig ikke helt ligemeget om du fx har 1 time til den hver dag eller 10 timer,


  • birgit h
    birgit h Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 4 Svar: 22
    #114   1. feb 2013 Du skriver ny hund.....Hvilken har du haft før?

  • #115   1. feb 2013 Hej, vi har en Blanding imellem King Charles Cavelie Spaniel / Puddel og han er virkelig en skøn lille fætter, det ville jeg virkelig anbefale hvis du gerne vil have som er pjusket men heller ikke så meget igen smiley

    - Mvh Isabella


  • #116   1. feb 2013 DD - LOL - det var da den fedeste kommentar ever:)

    Er bestemt ikke nemt at anbefale en race, når du, TS, ikke kan/vil oplyse hvad du kan tilbyde en hund?
    Hvis ikke du magter træning, fysisk og psykisk stimulering osv osv, så nytter det ikke at anbefale dig en højdrifts hund...


  • #117   2. feb 2013 Jeg har en skøn labrador ved navn Nelli, hun er verdens sødeste familiehund!



    profilbillede
  • #118   2. feb 2013 Oventus:

    jeg tror ikke TS kan svarer på det (hun er jo blevet spurgt mange gange nu), fordi hun ikke har tænkt så langt, tror slet ikke hun har tænkt over hvad hunde kræver.


  • #119   2. feb 2013 C&K : jeg har i mange år ønsket mig min egen hund af racen chihuahua, og købte så en for 2 år siden siden! jeg elsker hende overalt på jorden men når man er hestepiger som os og er (jeg er hvertfald) mindst 3 timer i stalden hver dag (udover dit job/skole er det ikke fedt at efterlade hunden hjemme, også selvom kæresten er der eller mor og far passer hende! hun passer bare ikke ind i en stald og bliver utryg derinde fordi de er bare nogle store dyr, de små hvertfald min kan godt hurtigt blive skræmt... jeg har hende så til gengæld med alle andre steder, (fødselsdage, bus, besøg osv.) og nyder hende i fulde drag når jeg kommer hjem!

    men til det du skal igang med ville jeg nok vælge en "staldhund", ikke nødvændigvis en labrador men en større hund du ikke skal bekymre dig om at den ikke bliver trampet ned og knækker halsen med det mindste, når nu du skal være så lang tid i en stald, mit råd smiley

    her er hun så, kvart pomeranier og resten er chihuahua smiley

    http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/334970-min_dejlige_chihuahua_chichi_3


  • #120   3. feb 2013 En cocker er en dejlig hund, har selv en..
    Håber du finder den perfekte hund.. det er svært at vælge:-)


  • #121   3. feb 2013 Hvad med en irish soft coated wheaten terrier? smiley

    FANTASTISK hund, som er meget lærenem og let at have med at gøre smiley


  • #122   3. feb 2013 Du skal da ha en af mine skønne mops/fransk bulldog hvalpe smiley

  • #123   4. feb 2013 Jeg har en veninde der har en han-chihuahua hvalp du må få :)?

  • #124   25. mar 2013 hey karin;)
    nu har jeg selv en pelsbold, som fælder så meget! så tænkte på at hvis man vil undværre de dumme hår du dine meget lækre ridesager, burde du anskaffe en af de der bomuldshunde;) mega smarte for de fælder ikke, også er de så søde;)


  • #125   10. maj 2013 labradudel smiley de er så cute smiley

    jep der er en rigtig race:)


Kommentér på:
Ny Hund, hvilken???

Annonce