{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer med 2 heste hjemme. pris
  • #1   14. apr 2013 husk der også kommer strøm oveni prisen smiley

  • #2   14. apr 2013 Du skal regne med et par tusinde om måneden. Så skal du selvfølgelig også påregne smed, vaccinationer og evt. dyrlæge-regninger smiley

  • #3   14. apr 2013 Når ja strøm det havde jeg glemt smiley

  • #4   14. apr 2013 Stald Zederkof
    Tusind tak for svar smiley
    Jeg havde faktisk nogenlunde regnet med samme pris på tingene smiley


  • #5   14. apr 2013 Jeg har heldigvis en dame der ikke er særlig dyr i foder smiley Også havde jeg tænkt mig og få en opstalder ud også hvis det hele kommer i orden, og ud af der kommer der jo også lidt penge ind smiley

    Jeg betaler nemlig 1600 kr i opstaldning nu så de penge skal jeg jo bare bruge derhjemme til tingene.
    Foder havde jeg regnet med koster ca 150 kr om måneden og en big bale halm 250 kr hø har jeg ikke fundet ud af endnu, men har nogle billige muligheder med hø når det engang skal købes smiley


  • #6   14. apr 2013 Stald zederkof

    Hvor for du hø/wrap fra som kun koster 200kr for 2 heste og der er nok til 2 heste på en måned ?

    TS
    Mit hø koster 300kr, og for 2 heste har jeg mindst skulle bruge 2 om måneden, selve høet vejer omkring de 300-350kg.
    Så bruger 600kr på hø om måneden..
    Foder, 100kr max om måneden på de 2 jeg har
    Strøm og vand ved jeg faktisk ikke..
    Og mine står på flis som vi selv laver så 0kr.


  • #7   14. apr 2013 er træpiller ikke dyrt og starte op på og billigere i længden? smiley

  • #8   14. apr 2013 Hold da op, jeg troede der skulle 10 til ca, Så måske jeg skulle overveje og bruge træpiller i stedet? Men er det ikke ubehageligt for hesten og ligge på? jeg ville da ikke kunne ligge på sådan noget smiley

  • #9   14. apr 2013 Jeg har ikke 100% styr på hvad vi betaler:
    Men mine 2 går hjemme og er rimmelig billige:

    Vand: Det er vel en 15 liter i døgnet, prisen kender jeg ikke
    foder: Hum.. Vi køber vel for omkring 1000 +- kr i måneden i vinterhalvåret, fordelt på de to ponyer (de bliver også forkælet med gulerødder i den pris også) og det er bare vitaminer om sommeren, så der er de så godt som gratis.
    hø/wrap: 300 kr i måneden for to heste, jeg køber rundballer af en af naboerne
    halm: Gratis eller til 75 kr for en bigballe

    Og så er der en del vedligeholdelse af folde herude, fordi vores jord ikke indeholder noget græsset kan leve af. Jeg har lige her i går spredt 100 kg gødning og skal ud med kalk og gødning igen. Dertil kommer vedligeholdelse af hegn (vi har valgt træhegn) osv osv. smiley


  • #11   15. apr 2013 Brugte ca. det samme som Stald Zederkof. Måske lidt mindre i hø, fordi vi selv høstede noget af det, og mere i strøelse fordi vi brugte spåner.
    Men det kommer også meget an på, hvor meget ens heste kræver smiley Min den ene var et svin i boksen, den anden ganske "renlig", den ene levede på en sten, den anden skulle have MEGET foder og meget forskelligt.


  • #12   16. apr 2013 Det kommer også än på om hvor meget du rider den? For hvis du ok rider den så meget skal den ok have så meget i föder. smiley

  • #13   16. apr 2013 Jeg giver 100,- for minibig i halm, 250 for mini big,i hø, den vejer ca 300 kg og en hest/pony skal have c.1,5 kg hø pr. 100 kg hest/pony. Jeg bruger frøgræs på foldene, der giver jeg 200 for en rundballe. Mine drikker ca. 40 liter pr hyp om vinteren og op til 90 liter om sommeren (varmblod), jeg opsamler regnvand i palletanke til at vande ved. Jeg fodre mine 3 varmblod for ca. 500,- i mrd. og de får Vitamin/mineralblanding, luserne, lidt havre (for at calcium/fosfor balancer passer), roepiller, linamix.

Kommentér på:
Til jer med 2 heste hjemme. pris

Annonce