{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.906 visninger | Oprettet:

Rygeforbud på tog perroner {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og ser tv avisen på tv2, og for ganske få minutter siden, havde de et indslag om at fra Juli 2014, er det forbudt at ryge på tog og bus perroner.

Jeg synes det er helt hen i vejret :D. Først tager de rygningen inde i togende, det er også fair nok, men ligefrem perronerne? Amen altså, man er jo udenfor ;). Men kan vel nok godt høre at jeg er ryger smiley

Hvad synes i om det? Og skriv gerne om i er ryger eller ikke ryger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab - reol og boksmadeas 205 kr.
  • Have anlæg 15.000 kr.
  • Opmåling og opstart på montering af ikea køkken. 2.000 kr.
  • Bartender 1.000 kr.
  • VVS hjælp til trykket på varme vand 1.200 kr.
  • Vinduespudsning 940 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygeforbud på tog perroner
  • #1   16. maj 2013 Syntes det er helt ok. HADER lugten af røg, kan slet ikke døje det! Sidder og holder vejret så meget som muligt, når folk i nærheden af mig ryger. Eller går væk self.

Og så er det skide træls, at hvis man er i nærheden af nogen der ryger, skal der ikke ret meget til, før man selv stinker langt væk af røg.

• #2   16. maj 2013 Er nu meget glad for det smiley
    Jeg er ikke-ryger, så det rammer ikke mig, og der findes bare ikke noget mere kvalmende end når folk ryger, og vinden blæser i ens retning. Føj..

• #3   16. maj 2013 Jeg syntes det er dejligt smiley Der er ikke noget værre, end at få folks klamme cigaretrøg i hovedet!

• #4   16. maj 2013 Jeg synes det er helt i orden... man kan jo bare lade være. Der er intet godt i at ryge, og hvis man har et problem med reglerne, så kan man bare lade være.

• #5   16. maj 2013 Så er det der jeg mener, at så må folk squ flytte sig eller gå indenfor. Rygerne har jo lige så meget ret til at være udenfor, som ikke rygere smiley

• #7   16. maj 2013
    Skal vi så også forbyde alkoholikere i offentligheden, folk med hestetøj i offentligheden, folk med for meget parfume i offentligheden?

Nej. Folk er en kende for sarte for mig og se, rygere må ikke være der, men alle andre der stinker må gerne.

• #8   16. maj 2013 Skønt! Godt nok tager jeg ikke busser eller toge så tit, men jeg HADER lugten af røg.. smiley

• #9   16. maj 2013 Det er da også unfair for os, at vi skal rykke os, bare fordi nogle står og suger tjærer i lungerne? smiley

• #10   16. maj 2013 jeg er ikke ryger, og jeg må indrømme at jeg synes det er mega nedern at få blæst røg i hovedet når folk ryger udenfor. Rygning er sundhedsskadeligt (ikke ment belærende), og bare det at man kan lugte røgen, indånder man nogle af de skadelige stoffer. At man selv vælger at fylde sig med de stoffer, er ens egen sag, vi fylder os med så meget lort, MEN at udsætte andre for noget sundhedsskadeligt, er ikke i orden. Ikke ondt ment, men ikke-rygerne har mange gange ikke noget valg, anden end at gå, bare lidt nederen når man stod og skulle have bussen smiley

• #11   16. maj 2013 True, men når det er jer der ikke kan klare lugten, så er det også jer der må ofre jer, for at få jeres vilje smiley

• #12   16. maj 2013 Men hvorfor kan rygerne ikke bare være dem der flytter sig, den må vel vende den anden vej også, ikke-rygerne har vel ligeså meget ret til at være udenfor som rygerne (;

Og det er trods alt jer der gør noget der er til gene for andre.

• #13   16. maj 2013 Krikken: Nu er rygning jo også skadeligt for dem der er omkring. Mig bekendt er ingen blevet syge af at være i nærheden af en alkoholiker, en hesteperson, eller nogle med parfume.

• #14   16. maj 2013
    Det er meget få rygere der er så møg uhøflige og stille sig tæt på folk og ryge, oplever det ret sjældent og nu tager jeg tit toget. Kommer røgen forbi mig, så overlever jeg.

Kan som sagt ikke se det slemme i det, så burde man også forbyde alkoholikere på perroner, for damn de lugter.

• #15   16. maj 2013 TS

jeg er ikke sikker på folk er enige i det du siger. Dem som har skrevet over dig, men det er i orden at der er forbud for at ryge på perronen og i busstoppesteder.

Krikken

Det er slet ikke det samme!
    Det er videnskabligt bevist at passivrygning er skadeligt. Hverken alkoholikere, hestetøj eller parfume skader andre medborgere....

• #16   16. maj 2013 Jeg er sådan set ret neutral omkring det.
    - Er hverken for eller imod.
    Kan godt se, det er træls for rygerne, for de må jo ikke være indenfor længere, så kan de jo kun være ude.
    På den anden side, kan jeg godt se, at passiv rygning ikke er godt for folk, og det er uundgåeligt, når man er i en masse mennesker, hvoraf nogen af dem ryger.

Så.. som sagt, er ret neutral. Ryger ikke selv though, og flytter mig bare, hvis nogen ryger i mit nærvær.

• #17   16. maj 2013
    Rygning kan jeg gå med til er skadeligt hvis man bliver udsat for passiv rygning som barn, eller voksen i et hjem i længere tid. Men fordi man fra et vindpust får røg i sig ind imellem, det tror jeg ikke på er mere skadeligt end at gå rundt i osen fra togene og bilerne.

• #18   16. maj 2013 Jeg er IKKE ryger, men jeg synes det er komplet tåbeligt at man i et frit land nu ikke engang må ryge udendørs. Var jeg ryger havde jeg sku gjordt det alligevel.

• #19   16. maj 2013
    Passiv rygning er skadeligt; men vil mene der skal en vis dosis til, før det er skadeligt.

• #20   16. maj 2013 Cecilie Poulsen

Du var hurtigere end mig smiley smiley

• #21   16. maj 2013 Desuden er jeg meget enig med krikken. Så skal der også forbud til mennesker med hestetøj, for vi stinker sku også. Alkoholikere og ikke mindst folk der stinker af sved.

• #22   16. maj 2013 Har været ude for flere gange folk står helt uhæmmet og ryger en op i hovedet.. total hensynsløst.. så jeg er skam lykkelig! smiley

• #23   16. maj 2013 Altså der er jo lavet deciderede rygeskure til rygerne nogle steder - så hvis der nu ofres lidt penge på de rygere, og der blev lavet nogle flere, så de kan være "indenfor", men ikke irritere andre med den stank, så er den skid sgu da slået.

• #24   16. maj 2013 Der findes jo også mennesker, som er på perroner og busstoppesteder dagligt, så de kan jo sagtens udsættes meget for den passive rygning?

• #25   16. maj 2013
    Vil folk ikke linke til undersøgelser om passiv rygning, for er nysgerrig omkring der er sat nogle former for tidsramme for hvor meget man skal udsættes for det, hvor lang tid.

For jeg tror virkelig ikke på at et pust i hovedet i ny og næ, er værre end den bil os vi befinder og i - ej heller når togene stopper e.l det lugter virkelig ikke sundt.

• #26   16. maj 2013
    Står på en perron dagligt, det er virkelig ikke meget røg man får i hovedet :o).
    Vil næsten sige at jeg oplever flere stinkende mennesker af forskellige grunde.

• #27   16. maj 2013 Jeg bruger ikke hverken busser eller tog meget, så det er egentlig bare en teori, jeg smider ud.

• #28   16. maj 2013 Så vil jeg også have forbudt folk med parafume, folk i deres sure arbs tøj og så meget andet. Nu må folk stoppe deres sarthed! Er selv stoppet med at ryge da jeg er gravid og syntes bestemt det er forkert at forbyde rygere.

• #29   16. maj 2013 Ved godt at det måske er noget ala det samme, med hestemennesker, rygere og alkoholikere (eller generelt bare folk der lugter af alkohol) - ja vi stinker alle sammen - men jeg vil 1000 gange hellere stå i nærheden af en der stinker af alkohol eller hest, end at stå i nærheden af en ryger, hvor jeg får røgen direkte i hovedet..

Generelt synes jeg bare ikke det er fair, at os ikke-rygere skal døje med al røgen, lige meget hvor vi går hen.. (nok lidt overdrevet men ja..)

Har så også selv en far der ryger, men ham sparker jeg så også ud, når han skal ryge smiley

• #30   16. maj 2013 Jeg vil da ærligt indrømme at jeg vil være kold overfor det, når vi engang når der til, og hvis folk er irriterede af det, så må de flytte sig. Det er vel til at overleve når man ryger en smøg på 7,5 minut (eller mindre). Og som krikken skriver, så er det jo ikke fordi at rygerne er ondskabsfulde, og bevist tænker på at ALLE skal have røg, lige i smasken smiley

• #31   16. maj 2013 nu er det jo ikke et spørgsmål om man stinker eller ej, men at der er skadeligt for andre mennesker.

Rygning er ikke godt for nogen, og tror at regeringen vil gøre det besværligt at ryge, i håb om at folk holder helt op.

• #32   16. maj 2013 Det er regeringens måde at stoppe ting på; masser af love, forbud og afgifter!! smiley

Jeg er ikke selv ryger, men har ingenting i mod rygere - i hvert fald ikke rygere, der viser hensyn. At folk bevidst blæser røg i hovedet på mig, gør mig bitter, men fordi vinden vender i min retning, det kan da ikke være nogens fejl.
    Kan dog ikke helt følge striden om "er-det-dig-eller-mig-der-skal-flytte-sig-fordi-jeg-ryger"... Hvad blev der er gensidig hensyn?!

• #33   16. maj 2013 det næste bliver vel at folk med parfumeallergi/hundeallergi eller what ever kræver at man ikke må have parfume på i toget eller hunde med eller uld trøjer osv..total latterligt forbud.
    det ender vel med børn også bliver forbudt i tog og bus....

• #34   16. maj 2013
    Det er pænt dumt for staten at få folk til at stoppe med og ryge - de tjener en del penge på det ;o).

• #36   16. maj 2013
    Det er også mega ubehageligt at sidde 40 minutter i toget ved siden af en stinkende alkoholiker eller en overvægtig der kampsveder fordi det er 20 grader.

Not fun.

• #37   16. maj 2013 Men hvordan skal det så være med min veninde f.eks.? Hun er allergisk overfor cigaretrøg, er det så fair for hende, at rygere står og suger løst på cigaretterne, fordi de skal have deres nikotin? Eller skal hun bare flytte sig fra alle steder hvor folk ryger?

Hun er utroligt følsom overfor det, så selv lidt røg kan være virkeligt skidt for hende.

• #39   16. maj 2013
    Hvad med folk der er allergiske over for parfume? Og så bliver tvunget at være eller stå i nærheden af en med overdreven parfume på i toget?

• #40   16. maj 2013
    Louise S - jeg venter glad på undersøgelser der påviser at man bliver skadet af og stå på en perron og indånde en meget lille mængde røg en gang imellem :o).

• #41   16. maj 2013 Louise

Alt er sundhedsskadeligt nu til dags. Så skal bilerne have forbud for at køre på veje der ligger op til huse.

• #43   16. maj 2013 Kunne de ikke lige tage busstoppestederne med samtidig, er I klar over at det var muligt at pulse sig igennem 3 cigaretter på 8 minutter mens man venter på bussen? Rigtig rart at stå ved siden af som ikke-ryger.

• #44   16. maj 2013
    Rygning er skidt for den der ryger det og for folk der er meget udsat for passiv rygning i et hjem - mangler virkelig en undersøgelse der siger at folk på en perron bliver skadet grundet det.
    Biler er også sundhedsskadelige og alt det os de udstøder - forbyd dem, men det vil folk jo ikke ;o).

• #45   16. maj 2013
    Jeg elsker iøvrigt også, at alle rygere skal generaliseres som nogle der ryger oven i hovedet på folk og ryger en del på kort tid.

• #46   16. maj 2013 Krikken: Som sagt er min veninde utroligt følsom overfor det.

Og folk generelt, der har en form for allergi, ved, at der ikke skal ret meget til før man slår helt vildt ud.

• #47   16. maj 2013 der skal ikke meget til før man lugter af røg vil jeg lige indskyde!
    går jeg gennem et lokale hvor én person lige har røget, kan jeg lugte røgen i mit hår og på mit tøj! rygere kan ikke lugte det selv, og folk der tit er sammen med rygere, lugter det heller ikke så meget - plus efter en halv times tid er den værste lugt komme væk igen, hvis man er lidt heldig - så lad være med at påstå at det er svært at komme til at lugte af røg, for det er det ikke ....

• #48   16. maj 2013 CO2 er også skadeligt for alle. Drop at køre bus og tog smiley

• #49   16. maj 2013 Cecilie Poulsen
    Går hun rundt med et skilt hvor der står at hun ikke kan tåle det? Ellers kan det være ret så svært at vide om man må puste hende i hovedet eller ej.
    Men så kunne hun jo spørge om personen ikke gider gå lidt væk, eller slukke pga den og den grund.

• #50   16. maj 2013 Syntes det er latterligt.. udenfor altså. Hvis folk har et problem kan de vel flytte sig væk fra røgen?

- Helt ærligt har i det ikke også sådan hvis folk fortæller jeg at i stinker i jeres hestetøj? Og hvis folk er følsomme overfor røg må de flytte sig! Helt ærligt.. vi kan jo ikke alle sammen gå og holde vejret fordi nogen er sarte. Så må de enten flytte sig væk eller finde sig i det altså. Og nu er det ikke alle rygere der lige ryger 3 smøger på 8 minutter og så ikke lige op i hovedet på andre folk.. gør det nu ikke værre end det er smiley

Og jeg ved ikke lige hvor det kommer fra men jeg lugter skisme ikke af røg i en halv time af at gå igennem et lokale hvor en derinde ryger.. hold nu op.. vi er ikke lavet af porcelæn!

• #51   16. maj 2013 Det er komplet latterligt. hvad bliver det næste? man ikke slå en prut uden at skulle betale CO2 afgift??
    Hvorfor må vi køre bil i blandt andre? Det er sku farligere af indånde dampe fra køretøjer end at snuse til en lille røgsky fra en cigaret.
    Nej, jeg ryger ikke, men hvad blev der lige af et frit Danmark?

Cecilie
    Sådan er det at bevæge sig ud i blandt andre mennesker. Må folk der har husdyr ikke gå ud, fordi der måske nogen der ikke kan tåle dyr? Eller må man ikke gå med parfume, fordi nogen er allergiske? Hun må bare sørger for at holde sig væk fra andre.

• #53   16. maj 2013 Kris

Det næste er vi faktisk skal til at betale for at må bruge vores sygehuse UD OVER skat.

• #54   16. maj 2013
    Louise S - " Pointen er at det ikke skal gå ud over andre at nogen vælger at smadre deres lunger. " Når du ikke kan bevise at det skader folks lunger, at stå på en perron hvor folk ryger, så duer det ikke rigtigt at argumentere sådan.
    Du siger det jo selv " tvivler stærkt på at sådan en slags undersøgelse eksisterer " Altså skyer du selv din påstand ned, om at det skader folk at stå på en perron med en ryger.

• #55   16. maj 2013 Louise s
    Alt er efterhånden sundhedsskadeligt. Her den anden dag snakkede tv avisen også noget om at Riskiks kunne forsage kræft.

• #56   16. maj 2013 Louise

Nej vi lever i et frit land, ergo kan du ikke bare forbyde det ene pga sundheds skadeligt, uden at forbyde resten som er sundhedsskadeligt. Det er simpelthen for dobbeltmoralsk at det skal gå ud over nogle mennesker men ikke andre.

Enten eller.

• #57   16. maj 2013 Rikke: Nej, men bare fordi der ikke står med store, fede bogstaver i panden på hende, at hun ikke kan tåle røg pga. allergi, gør det sgu da ikke det mere i orden?

Ja, det kan hun jo gøre, men rigtig mange rygere er ragende ligeglad. Det har hun desværre erfaret..

• #58   16. maj 2013 DD: det er da også fuldstændig åndsvagt, som om vi ikke betaler nok i skat i forvejen.

• #59   16. maj 2013
    Rigtig mange rygere er ligeglade, fordi de oplever oversarte folk, der kan sige " ej gider du ikke slukke den? " Selvom rygeren står 10-20 meter væk. Det er for mig og se ret sart.

• #60   16. maj 2013 Kris

Tænkte jeg også. Bliver det indført, bliver jeg tysker. Jeg har altid gjordt grin med deres stat, men nu er vores da ved at være værre.

• #61   16. maj 2013 Cecilie
    Det er da i orden at vi får lov til at ryge uden for. Perron eller ej, der er også mange mennesker på gaden, hvis man går på f.eks. strøget i København.
    Igen, det er ikke fordi at vi er ondskabsfulde (af dem jeg kender i hvert fald) og har en eller anden trang til at chikanere folk så meget som muligt.

• #62   16. maj 2013
    De kan ikke få folk til at betale for at gå til lægen - bare til info ;o).
    Det står nedfældet i love at man ikke skal, så hvis det bliver aktuelt, så skal regionerne finde en måde og give folk penge tilbage på, så vidt jeg forstår.

• #63   16. maj 2013 Krikken

Det håber jeg da, for der er tale om 1000 kr eller lign.

• #64   16. maj 2013 YES, YES, YES! Endelig! smiley jeg hader tobaksrögen I hovedet, skodderne på jorden (ligeså meget som tyggegummiet YAKS!) Og flyvende aske.. gid de ville sige nej til rygning overalt smiley

• #65   16. maj 2013 DD

Meget værre! tysker? smiley Jeg bliver amerikaner hvis det der fortsætter. Dér kan man i det mindste leve som man vil, uden alle de pisse regler, skatter og afgifter hele tiden.

• #66   16. maj 2013 kris

Tyskland er lgie det tætteste land fra mig af, haha smiley Amerika er fint, men så må jeg lade hestene blive hjemme xD

• #67   16. maj 2013
    Kris - Man kan bare et problem hvis man ingen sygesikring har, eller hvis man har en og forsikringen ikke vil betale for ens sygehus eller behandling og man har kræft ;o)

• #68   16. maj 2013 Jeg synes det er fair, hvorfor skal folk have lov til at ryge i offentligheden? Hvad berettiger folk til at stå og indtage noget der er så sundhedsskadeligt at folk får kræft af det?!

Jo sværere det bliver at ryge desto bedre for min smag; ingen kan argumentere for at rygning er godt.

Og nej det er ikke kun lugten jeg harcelere over! Btw ville man blive overasket over hvor mange alkoholikere der render rundt i det offentlige rum som pæne mennesker der ikke lugter smiley

• #69   16. maj 2013 Er selv ryger, men kan faktisk ikke lide lugten, og hader når mit tøj lugter a det.

MEN jeg synes det er dybt åndssvagt at lave disse regler. Man er udenfor i det fri, og tilsidst ender det vel med at man så heller ikke må ryge på gågaden eller man KUN må hjemme hos sig selv.
    Det er jo fint de siger at man ikke må ryge inde, men hvis vi ikke må ryge ude - hvor fanden i helvede skal vi så ryge henne?!

Har man noget imod det, må man sgu rubbe numsen og flytte sig. Sværere er det sgu ikke, vi skal allesammen have lov til at være her - det være sig rygere, Hestepiger, alkoholikere, fastfood mennesker, træningsfolk - man flytter sig, hvis ikke man kan tåle det.

Sådan er det bare.

Og selvfølgelig ryger man ikke folk ind i hovedet.
    Er selv rigtig god til at stille mig et sted hvor der ikke lige er nogle mennesker i nærheden - og hvis nu alle rygere gør det, er der da intet problem.

• #70   16. maj 2013 Ulla
    Sjovt alkohol, burgere, pizza, brød,riskiks cola osv er sundhedskadeligt og stinker hvis andre mennesker ikke kan lide det. Så dette skal alt sammen forbydes offentligt.

• #71   16. maj 2013
    Man alkoholikere kan se pæne ud, det ved jeg godt. Men det hjælper ikke på, at der er en del der ikke gør og de lugter.

Om man gør noget sundheds skadeligt ved sig selv, er vel ens eget valg, kan ikke lige se hvorfor det skal gøres til en beslutning andre skal tage for en.

Så skal vi også ha' forbudt at overvægtige spiser is og andet fedt offentligt, det er jo sundheds skadeligt for dem!

• #72   16. maj 2013 I Ringsted hvor jeg går i skole, står der ALTID en pisse fuld mand på perronen, og tit så tisser han lige i bukserne inden han går ind i toget. Hvad vil du så helst, ham eller en ryger? ;).

Jeg synes ikke det er fair at andre skal bestemme om jeg må ryge på en perron eller ej. Udenfor er udenfor, og chikanerer det folk, så må de flytte sig, eller holde de 5 minutter ud.

• #73   16. maj 2013 Synes det er fint nok, man kan bare gå væk fra togperronen og ryge en smøg. Og jeg er altså selv ryger smiley

• #74   16. maj 2013 Jeg vil nu personligt hellere have at en ryger står lige så stille på en perron og ryger en smøg end en alkoholiker der lige pludselig skal tro at vedkommende skal snakke til mig.. eller flippe ud eller gøre andet pis i ren fuldskab.

• #75   16. maj 2013 Krikken: hvad jeg har læst mig frem til, så er det ikke et problem hvis man er rask når man får lavet en sygeforsikring smiley

DD
    Amerika er vist også en ønsketænkning. Det bliver nok Sverige som ligger 30 min fra mig smiley synes bare man er så træt af at Danmark er ved at blive et land som bare prøver at høste penge fra folk hele tiden og alle de regler der kommer hele tiden.

• #76   16. maj 2013 Det passer mig ganske fint.

Jo flere forbud, jo færre rygere, jo tættere på at stoppe de skrækkelige dyreforsøg, der foregår hver dag pga. de forbandede cigaretter.
    Så er jeg nu pænt ligeglad med "rygernes ret", når de støtter noget så grumt.

profilbillede
  • #77   16. maj 2013
    Kris - der er lavet en dokumentar om folk der har været raske og har haft en sygeforsikring, så er de blevet syge med fx kræft også har de pludselig ikke ville betale til dem. Desværre.

Nogen der har set den dokumentar? Den kommer rundt om sundhedssystemet i England, USA og måske et land til og viser forskellene. Især den tragiske side i USA at folk dør fordi sygeforsikringen ikke vil give dem penge.

• #78   16. maj 2013 Jeg vil så ærligt indrømme at uanset hvor mange forbud der så end kommer imod rygning, så har jeg ikke planer om at stoppe endnu. Og hvis det en dag bliver helt afskaffet herhjemme, så kører jeg da bare over grænsen og køber, også ryger jeg hvor det passer mig, og hvor jeg mener det er rimeligt.

• #80   16. maj 2013 Veo

Ved make up har de nu også klaret at få forbyddet dyre forsøg, uden at afskaffe make up, mon ikke det samme kan gøres med cigeratter.

• #81   16. maj 2013 Jeg er selv ryger og jeg har et lidt ambivalent forhold til den idé. For på den ene side, så er det da fair nok at man ikke ryger folk lige op i hovedet - De skal ikke tvinges til at indånde røg fra en cigaret, bare fordi at jeg gider.

På den anden side; der er utroligt meget forurening i luften og det at der står en og ryger et par meter væk gør næppe det store udslag. Derudover, så har jeg sjældent stået klods op af andre og røget, jeg går gerne væk så andre ikke skal blive generet af det og beder folk mig om at rykke mig, så rykker jeg mig helt sikkert. Det er da uhøfligt andet. Jeg vil hjertens gerne rykke mig for ikke-rygere, både børn, ældre og gravide og alt derimellem. Så kunne vi ikke bare holde os hver for sig og så får rygerne lov til at ryge deres smøg, inden de stiger på toget? Det er gerne der man har en lille pause til at ryge.

• #82   16. maj 2013 omg det er da for latterligt?? skal folk der bruger for meget parfume også få en bøde for at gå på gaden! jeg er astmatiker og reagere stærkt på parfumen, men reagere ikke på røgen, og det er da begrænset hvor meget det kan skade at stå uden for i to min i lidt røg, vores krop er jo også så smart bygget at den heldbredder sig igen når det ikke er værre! hvad bliver det næste?? spejder må ikke lave bål mere?? jeg ryger selv (ved godt det ikke er smart) og sidder der ikke ryger på en bænk jeg sætter mig ved sidden og finder ud af at røgen går over i mod personen flytter jeg mig også,men jeg kommer jeg først, er det sku personens eget ansvar at flytte sig igen. smiley

• #83   16. maj 2013 Det er fantastisk og folk som så siger vi skal smutte inden for hvis vi ikk kan klare røgen..

Hvorfor skal vi gå inden for fordi andre har et periøst sundheds problem som er deres og ikk vores..??

Så er det squ dem som må gemme deres smøger.. jeg sys det fantastisk at man nu kan stå på paronen uden og få røg i hoved lige meget hvor man nærmest stå..

Nu er det jo ligesom ret sundheds skadeligt.. Det er ligesom ikk sundheds skadeligt at en ved siden af dig drikker en øl (det bliver du ikk fuld af) Eller lugter af hest (det smitter ikk du bliver ikk til heste af den grund) eller spiser et stykke chokolade (bare rolig kiloene kommer ikke efter dagen efter) Alt dette tager folk ikk skade af ved siden af de bliver måske max tørstige eller slik sultne hehe

Rygning er netop skadeligt for passive ryger så vi andre gider ikk få lungekræft fordi nogle mennesker er så egoistiske at skulle ryge en lige op i hoved og det så er OS som skal gå...

• #84   16. maj 2013
    Jeg mangler stadig den undersøgelse, gerne flere om at det er skadeligt at man indhalerer røg kort på en perron og ikke at man er passiv ryger via. ens forældre i flere år ;o).

• #85   16. maj 2013 Og den der med i rygere sys vi folk som ikk ryger skal rykke os..??? HVORFOR...??? det er fandme da ikk os som har et sundheds problem som skal gå ud over andre..???? Det er da de mennesker som har dette problem som må accpetere det er deres problem de er rygere og derfor er det DEM som skal flytte sig..!!

Elsker det faktum at rygere er så skide hellige ej men så må i flytte jer.. okey men i vil ikk flytte jer?? der jo jer som ryger og udsætter os andre for passiv røg?? Men det os som skal flytte os det giver mening..

• #86   16. maj 2013 Du får jo ikke lungekræft af at stå på en perron med en ryger i få minutter smiley

• #87   16. maj 2013 Passiv rygning er nå man bliver udsat for røg og hvis man stå 10 min 2 gange om dagen på en perron og bliver udsat for røg siger det jo ligesom sig selv det er skadeligt..

• #88   16. maj 2013 der er jo også dem der ikke kan tåle at side ved siden af nogen der har været i nærheden af hest, kender en som er så stærk allergiker at bare det jeg har været i stalden og hente noget skal jeg i bad inden jeg kan gå hen og snakke med hende, ellers får hun et som hun falder om af, skal vi så også forbyde heste lugt?? nej vi visser bare hensyn til hende ved at gå i bad først, eller lad vær med at stille os hen lige ved siden af hende. der ved ikke-ryger bliv inden for vis i syntes det er for slemt, vi ryger er blevet smidt uden for! vi skal ikke også afskærmes!

• #89   16. maj 2013
    Jeg venter iøvrigt på at folk stopper med at kører bil, nu i går så meget op i det sundhedsskadelige. Samt at i begynder og gå op i, at det skal stoppes, det med at folk kører i bil fordi det er sundheds skadeligt.

• #90   16. maj 2013
    Camilla L - Kilde, kilde, kilde.

• #91   16. maj 2013 Ja jeg vil også gerne have at det CO2 udslip stopper. Frem med cyklerne.

• #92   16. maj 2013 Nu står rigtig mange mennesker nok mere end 10 min på en perron i hele sit liv smiley

Mange tager jo toget hver dag til og fra arbejde /skole. Nogle tager det flere gange end frem og tilbage.. så er jo ikk kun i gange 10 men rigtig rigtig rigtig mange gange..

• #93   16. maj 2013 Hvis jeg sætter mig på en bænk, ved siden af en person, spørger jeg om jeg må ryge, og får jeg ikke lov, så går jeg lidt væk, så jeg ikke står klods op af andre. Forsøger ikke at chikanerer nogen.
    MEN, sidder jeg på en bænk, og der kommer en hen og sætter sig ved siden af mig, så er det deres eget problem, også må de flytte sig, hvis de ikke kan holde det ud.

• #94   16. maj 2013 Ej hvor går folk i små sko ..
    Jeg er ryger og jeg respektere at mange steder man ikke må ryge så som restauranter og spise steder. Men folk gør det nærmest til en smitsom sygdom efterhånden ..
    Først er der mange lejligheder man ikke må ryge i (fordi det sætter sig i væggen)
    Ja flot Lotte, vi skal betale efter man flytter for at få malet osv ..
    Mange lejlighedskomplekser må man ikke ryge hvis du bor under nogen, fordi de mener der suser op til dem oppe ovenover ..
    Så må dagplejen ikke ryge i sit eget hjem EFTER at børne er taget hjem, så hvis hun er ryger skal hun stadig gå ud selv om der ingen er i huset !
    Så må man ikke ryge flere steder foran butikker ..
    Nu bor jeg på et opholdssted og før hen måtte personalet ryge med de unge så man kunne snakke osv .. Nu skal dr gå ud af grunden og vi unge må IKKE ryge med dem ..
    Så har de snakket om at de mener at rygere sagtens kan lade vær med at ryge fra 08:00 til 15:00 uden en smøg ?! At man ikke må ryge i dette mellemrum ..
    Og nu må man ikke ryge ved bus eller tog perroner !!
    Jeg synes det er helt hen i vejret ! Hvor må vi ryge henne ? Skal vi gå ud i en skov eller skal vi gemme os i smug ?
    Jeg synes det er dybt latterligt, at man næsten skal gøre det til en dødsdømt sygdom ..
    Og folk der hader rygere som står udenfor, må de sgu gå udenom eller lade vær med at stå op af en ..
    Vi har lige så meget ret til at være udenfor som alle andre ...
    Hvis rygere skal smutte fra disse steder, så skal alkoholerne også !
    Hvad er et mest dårligt forbillede for børn ?
    En ryger eller en stank stiv alkoholiker som vælter rundt ?
    Og jeg tvivler stærkt på det vil skade en anti ryger som står udenfor med en ryger ..
    Det er jo noget helt andet hvis man sidder i et lukket rum, (forståeligt nok)
    Men at man står i den friske luft ..
    Ej nu er folk ved at gå helt amok smiley

• #95   16. maj 2013 Krikken

Hehe tror vist du tabte mig lidt der ved og kilde mig?? heheh.. Det tror jeg heller ikk er tilladt smiley mine grinemuskler kunne blive brugt og det kan umugeligt være sundt

• #96   16. maj 2013
    Jeg venter stadig på en kilde og ikke bare en udtaleles :o). Ellers kan alle svinge alt ud, og påstå at en del ting er farlige, hvis der ikke er kilde på.

• #97   16. maj 2013 Og ingen siger ingen har ret til og være nogen stedet men at man må gemme sine smøger.. Ellers kunne man jo bare stoppe så havde man ikk det problem og kunne være man levede længere.. win win plus sparre penge endnu mere Win win.. smiley

• #98   16. maj 2013 Jeg er squ for træt til og gider glo efter noget her..

Sååh vil du have noget må du squ selv glo, dig som vil have det ikk mig smiley

• #99   16. maj 2013 Min oldemor var ryger, og hun døde som 97 årig. Den holder ikke helt ;).
    Det er da heller ikke fair at bede os om at stoppe med at ryge, bare fordi I ikke kan klare lugten? Danmark var engang et frit land... smiley

• #100   16. maj 2013 Der er jo SÅ stor forskel på fx hestelugt eller folk der lugter af sved, og så folk der ryger. Hverken hest eller sved er direkte skadeligt for andre, som rygning altså er - også passiv rygning.

Efter min mening skulle rygning være forbudt ALLE andre steder end på sin egen matrikel. Jeg gider sgu ikke gå igennem en sky af røg, ligemeget hvor jeg bevæger mig, og jeg gider ikke skade mig selv, fordi andre synes det er sjovt at gøre det. Og ydermere gider jeg sgu ikke flytte mig, bare fordi folk vil ryge. Det er sguda deres dårlige vane, det skal ikke gå udover andre almindelige, fornuftige mennesker. Og jeg synes at cigaretskoder på jorden er klamme og uhygiejnisk, og det burde fandme bare forbydes det hele. Ud med det skidt!

• #101   16. maj 2013 Min mormor var ryger og døde af kræft..!

Godnat..

• #102   16. maj 2013
    Dig som kommer med argumentet, ikke mig :o). Altså vil jeg mene at den der kommer med argumentet, er den der skal argumentere for holdningen. Påstod jeg at Mc D mad var sundt, skulle jeg også argumentere for det.

Jeg kan finde en masse om at passiv rygning er skadeligt - der står bare ikke hvad passivrygning indebærer.

• #103   16. maj 2013 Min mormor var ikke ryger og døde af kræft?

• #104   16. maj 2013 Krikke.. du kan vel bare spise salten og tomaterne så har du fat i noget =)

Pasiv sygning indebarer jo og indånde røg det siger jo ligesom sig selv..

• #105   16. maj 2013 Min oldemor døde ikke af kræft.

• #106   16. maj 2013
    Det er jeg med på. Men jeg mangler en definition af x antal timer, dage år e.l man skal indtage røg, passivt, før det er skadeligt.

Det er ikke defineret nogen steder. Ville være som at sige " Mc D mad er skadeligt " - det er fint nok, men i hvor store mængder? En burger hvert år? 3 om måneden?

• #107   16. maj 2013 http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/rygningpassiv.htm

Hvad er passiv rygning?

Passiv rygning er, når man ikke selv ryger, men indånder røgen fra andre menneskers rygning. Frivilligt som ufrivilligt. En cigaret producerer faktisk en enorm mængde røg, det er jo ikke kun den røg, som rygeren blæser ud, men også den, som stiger direkte op fra tobakken. Hvis du en dag opholder dig et sted, hvor solen skinner på den rygende i den rigtige vinkel, så prøv at lægge mærke til, hvor stor røgskyen egentlig er.

• #108   16. maj 2013 Og om præsis hvor meget der skal til er da total ligegyldigt..

det ikke syndt og det egoistisk og være ligeglad med man udsætter andre mennesker !!!! og det er 30 sec eller flere år.. det kommer aldrig nogen sinde til og være ok..!!!

• #109   16. maj 2013 Så det vil sig hvis det skal 400 timer til og gøre så det virkelig er skadeligt og farligt for en anden person så stopper du bare med og blæse røg i hoved på menneskerne nå de er nået til 399 timer for så det ok..??? mæææærkelig mening omkring det

• #110   16. maj 2013 Camilla

Ej tænk lidt logisk .. Bare stoppe ? Det er jo ikke i sjov mange ryger ...
    Jeg startede da jeg var 11 fordi det var "sejt" jeg har prøvet i 2 år nu at stoppe med diverse midler .. Men har ikke hjulpet !
    Jeg har en el (damp smøg) og jeg skal gå UD med den, fordi den "skader" også folk.. Det vides ikke endnu, men de har en teori .
    Hvor skal vi gå hen ? Man kan ikke bare stoppe lige ud af ingenting ...
    Man er jo afhængig af det og jeg tvivler på mange er stolt over det ..
    Nogen vil ikke stoppe og andre vil gerne .. Men det er SÅ svært at komme ud af det !
    "Så må man gemme sin smøger væk"
    Ja flot .. Så skal du også lige gemme din hest væk i en måned ? Vil det ikke være svært ? Så svært er det også for rygere ..
    Man skal respektere alle..
    Man kommer ikke langt. I livet, hvis man har sådan en holdning til folk og deres "misbrug" man kan sige man hader lugten og man ikke bryder sig om smøger.
    Men ligefrem sige ar vi puster røg i hovedet på folk som nogen af jer skriver her inde,
    Og vi ikke vil flytte os osv .. Det er da så løgn som det kan blive,. Fordi nogen gør det, betyder det ikke at alle gør det !
    Vi står udenfor, så kan i altså ikke klage !

• #111   16. maj 2013
    Nej, det er ikke totalt ligegyldigt. Ligesom det ikke er ligegyldigt om det er 1 burger om ugen der er skadelig eller 10 om ugen - der er en vis forskel.
    Der er en del forskel på om det er 1 time passiv rygning om ugen, eller 10 timer.

Og nej tak til udråbstegnene, super debat ind til de kom ind i billedet, jeg kan godt forstå en tekst uden.

• #112   16. maj 2013 Og mht. biler - så er det NØDVENDIGT at have biler, busser, toge osv.
    Men det er på INGEN mulig måde OVERHOVEDET nødvendigt for NOGEN at ryge. Det er udelukkende skadeligt.

Det er på ingen måde rimeligt, at man som ikke-ryger skal flytte sig for folk der generer en. Det må da være dem der generer (rygerne) der må flytte røven.

• #113   16. maj 2013 Nej nej nej krikken for du vælger selv og æde den burger vi vælger ikk og få røg i lungeren og kan ikk selv styrer hvor meg vi indånder takket værer jer..

• #114   16. maj 2013 Det passer altså ikke at det ikke er nødvendigt for noget at ryge.

Mange der har agresionsproblemer for tippet at starte med at ryge.

Desuden kan vi fint leve uden biler osv, vi er bare blevet for behagelige.

• #115   16. maj 2013 Og piger helt ærligt - der er ingen der siger at man nødvendigvis dør af rygning, men man øger risikoen betydeligt. Der er heller ingen der siger, at alle der dør af kræft, har røget.

• #116   16. maj 2013 DD - Jeg har godt nok aldrig hørt, at rygning skulle være den eneste måde at behandle aggression på. smiley

Og ja, vi kan godt leve uden dem, men så ville vores udvikling gå i stå.
    Hvilket det så åbenbart også er igang med nu, når man i år 2013 stadig ikke har indset, at rygning er farligt og skadeligt.

• #117   16. maj 2013 Camilla
    Det vælger i jo nemlig helt selv! I kan enten blive stående eller flytte jer. Simpelthen.

• #118   16. maj 2013 Og i ryger vil ldrig nogen sinde kunne retfærdiggører det i gør.. Rygning bærer INTET overhoved INTET fornuftigt med sig..

Så i kan jo aldrig forsvarer det ud over jah i er blevet afhænginge og er nød til og indånde gift for at klarer jeg og det skal gå ud over os andre..

jeg hader ikke rygere hader bare i prøver og retfærdig gører alt ting og at det os andre som skal rykke os for jeres problem..

• #119   16. maj 2013 Rikke - Du kan også bare flytte dig, det er jo dig der udsætter os andre for skade, så det burde være DIG der flytter røven væk. smiley
    Hvorfor skal vi straffes for at du er dum nok til at ryge?

• #120   16. maj 2013 Rikke.. Nu det JER som har problemer =I skal smutter længere er den ikk det jer som er den sundhedskadelige ikk os.. Det jer som ikk kan undværer jeres døds pind ergo er det jer som må rykke jer og tage hensyn og på ingen måde noget som skal blive vores andres problem..

Men her kan man jo bare se i rygere mener i hævet over andre for det jo os andre som skal flytte sig for jer..?? helt ærligt.. det jo komplet latterligt..

• #121   16. maj 2013 Camilla
    Nævn 2 ting som gør at i skal flytte jer for vores behov ?

Andet end vi ikke flytter os hvis nogen beder os om det .. Fordi det passer godt nok ikke smiley

• #122   16. maj 2013
    Jeg er iøvrigt ikke fuldtidsryger, hvis folk skulle tro det - ryger når det passer mig, blandt andet i fuld tilstand ;o).

Rygning er et valg folk tager, ligesom folk vælger og ride selvom det er farligt.

Igen, jeg mangler stadig noget fakta omkring hvornår det går ud over andre. Det kunne være spændende og vide, det duer ikke og sige " det er skadeligt " - man bliver nød til og vide hvornår.

Og folk har netop ikke sagt, at ikke rygere skal rykke rundt for rygere. Fordi de fleste rygere kan tænke logisk og lige går lidt væk, fra en der ikke ryger. Så er der ikke rygere der insistere på at stille sig klods op af en ryger, det må de så om.

• #123   16. maj 2013 CTS Kunne bare ikk være mere enig..

• #124   16. maj 2013 rygning er godt dem med angstproblemer, agrisionsproblemer, folk med stress, folk med depriseioner og andre psykiske lidelser smiley

• #125   16. maj 2013 CTS

Jeg ahr ikke sagt det er den eneste metode, jeg har sagt mange for det råd smiley

Jeg er ikke ryger, så helt overordnet er jeg ligeglad med den regel. Men det ændre ikke på jeg mener den er tåbelig.

• #126   16. maj 2013 Krikken - Synes lige du skal læse emnet igen, for der nævnes flere gange, at ikke-rygere jo bare må gå, hvis de ikke vil have røg i hovedet.

• #127   16. maj 2013 DD - Nej, men så er det jo hellet ikke nødvendigt, når der er andre metoder, ikke? smiley

Jeg kan ikke se hvorfor vi andre skal straffes for, at nogle folk tager dumme valg i deres liv.

• #128   16. maj 2013 Nu har jeg tit oplevet folk går hen og stille sig ved siden af mig og ryger..

jeg er ingen anti ryger eller noget har dog aldrig røget og kommer aldrig til det.. det heller ikk tilladt og ryge i vores hjem og ryger andre nå jeg har min datter med små smutter vi (hvis det er hjemme hos andre mennesker selvfølgelig.) er det i offenligheden få folk da pænt min mening afvide hvis de stiller sig ved min datter..

De fleste mennesker (fleste) forstå dog heldigvis og flytte sig for børn dog gør mange ikke.. det er sådan noget som pisse mig af.. hvis rygeren gik helt ned i den anden ende af parronen og røg dernede ville jeg squ være ligeglad men neeeeej

• #129   16. maj 2013 Det gør jeg netop også. Jeg viser da bare LIDT hensyn og står ikke klods op af jer. At i så stiller jer klods op af mig, kan da umuligt være mit problem smiley

• #130   16. maj 2013 Nu er klods op ikk nædvendig man kan sagtens stå lidt væk og få røgen lige o bæret fordi vinden blæser den vej.

• #131   17. maj 2013 CTS

Kan faktisk blive rigtig sur på dig ..
    Fordi i/du udtaler dig/jer som om at alle rygere ikke rykker sig og bare puster røg i hovedet på jer !
    Hvilket er så løgn som det kan blive ! Jeg ryger ikke i blandt børn, og jeg står ikke klods op at ryggen på folk når jeg ryger .. Ja jeg står på perronen men hvis der kom en hen og sagde til mig om jeg kunne gå ville jeg selvfølgelig gå lidt væk, men hvis JEG stod der først og en dame eller mand kommer 5-10 minutter efter og beder mig om at gå, vil jeg da ikke bøje mig i knæene for dem.. E vælger at stille sig ved siden af mig, når dekan se jeg ryger .. Så kan de ikke klage smiley

• #132   17. maj 2013 Men jeg som ryger kan jo ikke bestemme hvilken vej, vinden skal blæse. Men derimod kan jeg forsøge ikke at chikanerer nogen med min røg. Og det mener jeg ikke er rimeligt at jeg skal gå helt væk fra perronen for at kunne opfylde det.

• #133   17. maj 2013 Meeen jeg vil smutte i seng.. =) Men jeg er squ glad for det nye tiltag ville dog sagten kunne onde rygere at få et hjørne nede i den ene ende væk fra andre hvor de kunne ryge på parronen.. altså et sted de ikk ville være til cikane.. Meen tror mange ville være ligeglade og ikk gide gå derned også alligvel bare stå og ryge uden for.. og smide alle de glamme skod alle mulige steder..

• #134   17. maj 2013 Men du kan jo så se hvor din røg forsvinder hen og kigge om den faktisk er til chikane for nogen..

har da mødt et par vinlige ryger som har opdaget dette og pænt siger undskyld og flytter sig så man ikk få det i hoved.. meeen ikk mange da de er ret ligeglad de har samme holdning som dig i kan jo bare flytte jer for her er jeg og jah jeg skal bare værer her med min røg kan du ikk lide det så skrid..

• #136   17. maj 2013 CTS

Andre metoder kan tage meget længere tid, og hvis du har et alvorligt agressionsproblem så er det enormt vigtigt at komme over på en nogenlunde stabil punkt, og der kan rygning hjælpe smiley

• #137   17. maj 2013 Som jeg har skrevet tidligere, så hvis jeg stod der først, så kan i få lov til at flytte jer. Men hvis jeg derimod stiller mig til chikane for andre mennesker, så flytter jeg mig da også, og det gør de fleste rygere nu heldigvis.(De fleste!!!)
    Der kan vist ikke tages mere hensyn til jer, end der bliver gjort i forvejen smiley

• #138   17. maj 2013 Camilla

Jeg er en af dem som ikke vil smutte fra perronen smiley jeg ryger min smøg i glæde da jeg står udenfor smiley

• #139   17. maj 2013 Nanna - Det er stadig dig der har taget et dumt valg, og dig der ikke har nosser til at stoppe igen - så må det også være dig der flytter dig, når andre ikke vil skades af dit dårlige valg. smiley
    Ligeså vel som du bliver sur på mig over det, så bliver jeg da også sur på dig over, at du vil udsætte andre for en enormt dårlige vane, som du selv er skyld i at du har fået.

Jeg er godt klar over, at ikke alle puster røg i hovedet på andre, men røg spreder sig enormt hurtigt, så selvom du står lidt væk fra folk, så får man det altså stadig i hovedet. Det er ikke nødvendigt at du puster det direkte op i hovedet på mig.

• #140   17. maj 2013 DD - Som sagt, så har jeg endnu aldrig hørt, at en person for at vide at h*n skal begynde at ryge - i så fald håber jeg da at lægen bliver fyret. smiley

• #141   17. maj 2013 Rikke - Jo, det er netop rimeligt at du flytter dig helt fra andre mennesker, hvis ud behov for at ryge - det skal ikke gå ud over andre, at du har en dårlig vane, som du ikke kan/vil styre. smiley

• #142   17. maj 2013 Nemlig fly.. du er en af de personen som nok er grund til dette fantastiske tiltag så kan du jo takke dig selv for det. smiley

Synt for de rygere som faktisk er betænksomme og tager hensyn skal straffes for dine fejl..

Men sådan er verden.. men så kan man sige så kan i rygere jo takke jer selv eller hinanden for dette..
    Men nok om det tak for en god diskotion altid godt med lidt mening diskotering =) det synt.. Nat nat..

• #143   17. maj 2013 CTS

Min onkel fik det at vide. Ikke at han SKAL men at det var en yderst god ide for både at få hans enorme angst og aggresions problemer dæmpet lidt i hele terapien.

Jeg ahr desuden også fået hash foreslået som medicin for min angst (jeg har dog takket nej). Så det kan være nødvendigt.

• #144   17. maj 2013 "Det er stadig dig der har taget et dumt valg, og dig der ikke har nosser til at stoppe igen - så må det også være dig der flytter dig, når andre ikke vil skades af dit dårlige valg."
    - Hahaha, det er da tydeligt at høre at du aldrig har været afhængig af rygning. Nosser nok til at stoppe? Det er ikke bare noget man lige gør ;). Og det har nødvendigvis ikke noget med nosser nok at gøre. Nogen folk KAN simpelthen ikke stoppe. Nogen bliver enormt aggressive, imens andre bliver disideret syge.

• #145   17. maj 2013 CTS

Formulere dit ordforråd .. "Nosse dig sammen" hvad er det for noget ?
    Jeg har prøvet i 2 år .. Og prøver stadig, men ryger mindre den dag idag og er igang med at tappe ned .. Så vælg dot ordforråd med omhu smiley

Jeg skader ikke nogen at stå udenfor og ryge, da det automatisk forsvinder i luften (blæsten) hvis du som ikke ryger kan lugte røg i blæst og udenfor, står du mindre en 1 meter fra personen .
    Hvis du er så bange for at blive "skadet"
    Så ville jeg råde dog til at flytte ud på en båd ude i havet .. Fordi osen fra bilerne er langt mere skadeligt som røg .. Og hvis du er en af de personer som elsker at slikke sol eller tage sol smiley

• #146   17. maj 2013 Tydeligt at folk der ikke har haft et misbrug (rygning, mad, alkohol, stoffer mm) ikke aner en skid og kan ikke se udover egen næsetip. Det nytter ikke at gemme folk væk, der findes hele tiden nye måder at bruge sit misbrug. Man kan ikke hjælpe folk der ikke vil hjælpes men samtidig kan man ikke tvangsindlægge folk uden deres vilje.

Syntes det sørgeligt at folk som ikke har haft et misbrug skal være så bedre vidende om noget som de aldrig har prøvet på egen krop

• #147   17. maj 2013 Nanna - Jeg har skrevet at man ikke har nosser til det - det ved du vel godt hvad betyder. smiley Hvis man efter 2 år stadig ikke kan stoppe, så er det - undskyld mig - fordi man ikke kan tage sig ordentligt sammen. Masser af folk stopper fra den ene dag til den anden, selv efter mange års rygning. Så jeg har skam valgt mine ord med omhu, for det er præcis det jeg mener.

Og jo, du skader ved at stå ude og ryge. Det forsvinder jo ikke bare med det samme, så snart du har pustet ud. Det tager tid, og det spreder sig rundt, og forsvinder så. Det kan komme forbi mange mennesker, inden det forsvinder helt. Står du alene på en mark - nej, så skader det ingen. Men står der folk omkring dig, så skader det altså dem. Også selvom du står længere væk end 1 meter. Tro mig, jeg går altid en stor bue udenom folk der ryger, gerne mere end 5 meter udenom, og ofte kan jeg stadig lugte det.
    Jeg er ikke bange for at blive skadet, for det er jeg allerede, da min mor har været storryger hele mit liv, og ikke tager hensyn til andre. Men derfor synes jeg da stadig der er møg irriterende, at jeg skal skades, bare fordi andre tager dårlige valg i livet.

Biler osv. er nødvendige for vores samfund og vores udvikling, men din og andres rygning er ikke nødvendig for nogen af os, kun skadelig. At slikke sol skader udelukkende min egen krop, ikke andres - så det har jeg intet problem med. smiley

• #148   17. maj 2013 Jaja, nok skal man tage hensyn til dem der er ikke-rygere, men hvad med dem der ryger? Dem skal der ikke "tages hensyn til", der skal være plads til alle - inklusiv rygerene. Indenfor, helt ok at forbyde rygning men udenfor - nix. Skal man fra Sønderborg til københavn i tog, skal man have lov til lige at pumpe en cigaret inden en tur på flere timer.

• #149   17. maj 2013 Tina - Kan ikke se hvad din kommentar har med det hele at gøre. smiley
    Jeg forstår fint at folk har et misbrug - men hvorfor skal andre skades, bare fordi nogle folk ikke kan finde ud af at passe på sig selv og træffe ordentlige valg?
    Desuden har du da ingen viden om hvilke misbrug folk herinde har eller ikke har? smiley

• #150   17. maj 2013 Mia - Igen - hvorfor skal andre straffes for, at rygere har en dårlig vane? De har selv valgt at ryge, så må de da også tage konsekvensen af det - fx at de ikke kan ryge mange timer under transport. Det kan da ikke være andres skyld, så hvorfor skal det gå udover andre?

• #151   17. maj 2013 Det kan godt være at hun ikke kender til folks misbrug, men på den måde du formulerer dig på CTS, så er det tydeligt at høre at du aldrig har haft det problem.
    Ja, nogen stopper fra dag til dag, men nogen prøver at stoppe hele deres liv, men KAN simpelthen ikke. Og dette er ikke pga, om man har nosser nok eller ej.

• #152   17. maj 2013 F.eks. har jeg prøvet at stoppe i efterhånden mange år. Men nu er jeg stoppet med at prøve at stoppe, og har affundet mig med, at jeg er en ryger, og det vil jeg være det næste lange stykke tid. og sådan er det bare.

• #153   17. maj 2013 Cts det ikke kun til dig og nej du forstår intet jo mindre du selv har prøvet og det lyder det bestemt ikke til så du aner intet om misbrug men har bare din mening,men din mening er nødvendigvis ikke sandheden. Jeg kunne sikkert godt komme på ideer du skal gøre bedre ved dig selv.

• #154   17. maj 2013 Rikke - Jamen hvad er så grunden til, at man ikke kan stoppe?
    Hvis man prøver hele sit liv, og det ikke lykkes?
    Nej, jeg har aldrig røget - så jeg ved det ikke. Men det gør du jo tydeligvis.
    Hvorfor kunne du ikke stoppe?

Det er også fint du er ryger, det er dit eget problem. Men hvorfor skal dit dårlige valg så gå ud over andre mennesker?

Kailie - Jeg er godt klar over at nogen mennesker ikke kan stoppe, men det giver dem da ingen ret til, at skade andre mennesker. smiley

• #155   17. maj 2013 CTS

Nosser til det same same .. Det var også det jeg mente ..
    Men hvad har at nosse med det af gøre ?
    Jeg lider af ADHD og Borderline .. Så hvis jeg bliver ked af det ( som sker tit pga min borderline) så ryger jeg eller hvis jeg bliver vred eller stresset (ADHD) ..
    Tager sig ordentligt sammen.. Så du kan simpelthen dømme mig ud fra jeg har prøvet i 2 år ? At jeg ikke kan nosse til at stoppe og at jeg ikke tager mig ordentligt sammen ., ej ved du hvad min pige, du kan dømme mig når du kender mig ..
    Du kan ikke dømme de få mennekser du har set ud af de flere 1000 mennesker som ryger ..
    Men nej en ryger er alle rygere ..
    Hvis du gik rundt og handlede i ridetøj og jeg kom over og sagde ar du måtte gå ud fordi der kan komme heste hår i min mad. Ville du så gøre det ? det tvivler jeg meget på, selv om du sikkert vil sige ja..

Respekter de forskelligheder der er, og lad vær med at udrydde dem ..
    Du kan sige du ikke bryder dig om lugten og det r. Dum ide, fordi det kan jeg give dig ret i .. Men ligefrem hade rygere og forbyde dem offentligt tilgang til de forskellige ting ,. Ej ved du hvad ?
    Bare smid os alle ud i skraldespanden .. Det er jo hvad i gør os til

• #156   17. maj 2013 Tina - Man behøver ikke have et misbrug for at kunne se, at det er skadeligt at ryge. smiley
    Man behøver heller ikke have et misbrug for at se, at det ikke er andres skyld, at man har et misbrug - og at det derfor heller ikke skal gå ud over andre.

Derfor kan jeg slet ikke se hvorfor dit misbrugssnak har noget med sagen at gøre. smiley
    Jeg har ikke haft misbrug nej, men både min mor, min far, min bror, flere af mine onkler/tanter/fastre, venner, veninder osv. har haft det, så det er jo ikke fordi det er helt ukendt for mig. smiley

• #157   17. maj 2013 Cts når man arbejder med det psykiske som misbrug er er det ikke noget der bare lige overståes, folk med stress, depression osv osv kan vel også bare tage sig sammen da deres behandlinger koster samfundet penge ? Sådan hænger verden ikke sammen

• #158   17. maj 2013 Mine forældre blev skilt kort før jeg begyndte at ryge. Og det var egentlig bare fordi det var sejt, jeg indhalerede ikke. Indtil jeg fik min knæskade, og hele min verden brassede sammen. Det var mit lille afslapnings rum, når jeg fik den smøg. Efter det har der været en del problemer med mit knæ, min familie, og især min far, som ikke længere ønsker at se os, hvilket påvirker min dag utroligt meget. Jeg får følsen af at jeg intet kan overskue, og 'går nærmest ned' med stress hvis jeg ikke får min smøg.
    Det lyder åndsvagt ja, men den får mig til at slappe af :).

• #159   17. maj 2013 LINKS

http://www.cancer.dk/rensluften/viden+om+passiv+rygning/

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sundhedsoplysning/rygning/om-rygning/sundhedsskader-ved-passiv-rygning/
    Der er lidt kilder osse.

Folk der kør i tog og ska ud at ryge, står tit lige uden for døren.
    Så det første du møder uden for toget, eller det sidste du ser, er en kæmpe røgsky.
    Og det sætter sig i tøjet med det samme.
    Når de så kommer ind efter der ryger, lugter hele vognen af røg, som om nogen havde røget der.
    Jeg ryger ik, har aldrig gjort det og kommer aldrig til det.
    Tjærelunger er ik lige mig, og min astma der typisk kun kommer i udbrud i røgfyldte lokaler.

Oplever tit der hvor jeg kommer, at folk ik tar ret meget hensyn.
    Tar tit mig selv i, at puste vildfaren røg væk fra hovedet.
    Nogen fatter hintet, andre ikke.

At folk ryger, er helt deres valg, men bland mig uden om!!
    Jeg slår heller ik en mega brandskid i hovedet på rygerne, jeg går da væk.
    Og de ska smide deres klamme stodder i skraldespanden!!

Det der ka undre mig er, at en damp-smøg ik er tilladt, det var da en mulighed for, at flere ville skifte en gift-pind ud, med en damp-apperat.

Og er ret enig med CTS

• #160   17. maj 2013 Cts Fordi du snakker om det er ih og åh så nemt at stoppe, du ved bare ikke hvad det indebærer

• #161   17. maj 2013 Nanna - Du ved vel godt hvad udtrykket betyder, ikke? At man ikke har nosser til det? Hvis ikke, så er det det samme som at sige, at man ikke har rygrad eller viljestyrke til at gøre det.
    For mig at se, er det udelukkende din egen skyld, at du ikke kan stoppe - simpelthen fordi du selv er skyld i, at du er begyndt. Ja sorry, men jeg kan ikke have ondt af, at folk ikke kan stoppe med at ryge, og derfor mener de har ret til at ryge offentligt og derved skade andre. Nej, for du har SELV valgt at du vil ryge, og nu tager du så konsekvensen af det. Det må du bare lære at leve med, det skal ikke gå udover andre.

Nu handler jeg ikke ind i ridetøj, jeg synes det er klamt og vil ikke lugte. Men hvis en hesteallergiker kom hen og bad mig gå, fordi de ikke kunne tåle min hestelugt, så ville jeg da helt klart flytte mig. Uden tvivl. Hvis det bare er fordi de synes det er klamt, så ville jeg ikke. Men jeg beder jo heller ikke rygere om at flytte sig, fordi jeg synes det er klamt - men udelukkende fordi deres vane er skadeligt for mig.

Jeg hader slet ikke rygere, min mor er selv ryger og kender mange der ryger. Men jeg vil ikke indblandes i deres misbrug og dårlige vane, og jeg vil ikke tage hensyn til deres dårlige valg, og jeg vil ikke generes af det.
    Så nej, jeg vil heller ikke smide jer i skraldespanden - men jeg vil smide jer derhen hvor I ikke skader os andre, for det er ikke vores skyld, at I ryger, derfor skal vi altså heller ikke straffes for det.

• #162   17. maj 2013 Det er min lille lykke tid om morgenen, det er når jeg når ned på stationen og finder min smøg frem. SÅ kan jeg slappe af, og så kan dagen bare komme an smiley

• #163   17. maj 2013 Tina - Jeg siger ikke det er nemt at stoppe. Min mor har selv forsøgt længe, og er kommet langt det sidste år. Min far stoppede fra den ene dag til den anden, da jeg blev født.
    Men jeg siger, at det ikke skal gå udover os andre, at de har truffet et dårligt valg. Jeg vil hjertensgerne støtte op om folk der prøver at stoppe, men jeg vil altså ikke straffes for, at de har taget valget om at ryge. smiley

Og jeg er også godt klar over, at ikke alle bare kan stoppe, men det ER muligt at tage et bevidst valg om, at nu vil man stoppe. Ligesom man med depression og stress kan tage et bevidst valg om, at nu vil man have det godt igen. Jeg har selv været igennem processen, da jeg selv lider af depression og stress, og dét at jeg har besluttet mig for, at nu vil jeg have det bedre, har også gjort, at jeg har fået det bedre. Det er også noget mange psykologer arbejder med - det bevidste valg om, at nu skal det være slut. Så handler det jo bare om, at man opretholder det valg, og har viljestyrken til det. Nogle gange ryger man i igen, men forhåbentlig ikke så meget som før.

• #164   17. maj 2013 Søpølsen

Kan give dig ret i noget og andet ikke.
    At folk lugter af røg, kan i ikke klage over .. Det skader ikke at folk lugter af det ..
    Det er det samme som hjemløse - folk der sveder eller stinker af hest ..
    At folk tænder en smøg lige udenfor toget når man går ud, kan jeg gost forstå at man går lidt væk.. Men hvis man er en anti rygere er der ingen som siger man skal gå i en flok ud .
    At folk smider deres skodder Rudy omkring synes jeg også er svinsk. Man kan slukke dem ordentlig så der ikke går brand i skraldespande eller benytte de askebæger som er rundt omkring ..

• #165   17. maj 2013 Cts din sidste kommentar er bare endnu et udsagn fra en uviden person der intet ved om det..... Stop du med alt fest og druk, se din familie eller hest eller noget som du gør ofte, ikke at måtte børste tænder så har du måske en lille ide.

Eller det tror jeg ikke engang, det kun tåbeligt du har sådan en holdning, kold og kynisk og virkelig kun til egen næsetip....

• #166   17. maj 2013 Tina - Du ved jo intet om mit liv, eller hvad jeg har været igennem, og du ved ikke hvorfor jeg har den holdning jeg har. smiley

Som du kan læse i min kommentar, har jeg selv både depression og stress, så jo jeg ved godt hvad jeg snakker om. smiley

Men igen, kan ikke se hvad alt det her har med sagen at gøre. Om folk vil stoppe eller ej er deres eget valg, men jeg vil ikke straffes for, at de vælger at fortsætte. Ja undskyld hvis det er koldt og kynisk, at jeg ikke vil skade mine lunger, bare fordi andre ikke kan træffe et ordentligt valg. smiley

• #167   17. maj 2013 CTS

Så dem som prøver at tage livet og skær i sig selv, de skal bare dø fordi de gør skade på sig selv? Det er ikke synd for dem eller dem skal man ikke tage hensyn til ?

At man ikke har nosser nok er et grim måde at sige det på, fordi jeg ryger på de der damp pinde og ryger 6-10 smøger om dagen runden af den .. Så har jeg ikke nosser nok til at jeg prøver at stoppe ? Latterligt argument du benytter ..
    Hvis du ikke kan respektere folk der ryger så kan du blive ved med at gå de 5 meter udenom folk, fordi de folk som har den samme holdning som dig, har jeg ikke tiden eller lysten til at gå væk ..

Jeg ryger grunden mine sygdomme .. Og jeg prøver og prøver .. Men du ved jo åbenbart ikke så meget om ADHD eller borderline, siden du kan sætte dig i min sitation omkring rygning ..
    Læs lidt omkring det, så kan du se hvorfor jeg tænder en smøg

• #168   17. maj 2013 Som du selv siger CTS .. Så kender vi ikke dit liv, og du kender IKKE vores !
    Og derfor ikke kan dømme os ud fra hvorfor vi ryger og hvorfor vi ikke kan stoppe, men hvilket du gør alligevel .. Du er så bagklog at du ved vi ikke kan tage det seriøst at stoppe ej ikke har nosser nok og intet rygrad ..

Men måske har du ikke nosser nok til at kunne respektere os rygere smiley

• #169   17. maj 2013 Nanna - Det handler ikke om at man skal dø (okay, rimeligt voldsomt ord at bruge om det.. de skal naturligvis ikke dø, det ønsker jeg ikke for nogen) for at skade sig selv. Det har jeg aldrig sagt. Jeg siger, at det er forkert at sætte andres liv i fare. At de vil sætte deres eget liv i fare, er mig ligegyldigt - jeg vil bare ikke sættes i fare, pga. et dårligt valg de har truffet. smiley
    Og så er der altså OFTE forskel på folk der laver selvmordsforsøg, og folk der begynder at ryge. Rygning er noget man vælger, men fx depression er altså ikke noget man selv vælger, det skyldes ofte påvirkninger udefra, ikke et bevidst valg, som rygning er. Så jo, man skal tage hensyn til folk, der ikke selv er skyld i den situation de er i, men jeg mener ikke man skal tage ret meget hensyn til folk, der mere eller mindre 100% er skyld i den situation de er i.

Jeg kan godt acceptere folk der ryger, men jeg kan ikke acceptere, at de generer mig når de gør det. Det er ikke min skyld at de gør det, så jeg vil ikke udsættes for fare pga. det.

Jeg ved skam en del om både borderline og ADHD, da jeg har familie og venner der lider af det. Og jeg forstår fint at du har svært ved at stoppe pga. det, men du har altså stadig selv valgt at starte, så du er selv skyld i, at du nu ikke kan stoppe. Er godt klar over, at dine sygdomme gør det svært for dig, og det har jeg fuld forståelse for. Men det ændrer ikke på, at det er dit eget valg at starte, og at det derfor også burde være dig, der tager hensyn til dem, der ikke ryger. smiley

Og nu er det jo ikke alle, der lider af den slags sygdomme. Der er mange der ikke kan stoppe, fordi de simpelthen ikke KAN tage sig sammen til. Og det er dem, det er henvendt til. smiley

• #170   17. maj 2013 Nanna - Jeg dømmer jer ikke ud fra jeres personlige liv, eller jeres grunde til ikke at stoppe. Jeg siger bare, at JEG ikke vil straffes for det valg I har taget, og JEG vil ikke straffes for, at I ikke kan stoppe igen. I er selv skyld i at I ryger, så I må også tage konsekvensen af det. Og det gør du så fx nu.

Det vil også hjælpe lidt, hvis du læser hvad jeg skriver - for jeg respekterer skam folk der ryger, de er mennesker som alle andre. Men jeg hverken respekterer eller accepterer, at det går ud over mig, at I ryger. Er det virkelig så skidt, at jeg ikke vil skades af jeres dårlige vane?

• #171   17. maj 2013 En person med den holdning som din tager jeg INTET hensyn til ..
    Dine holdninger er som at sige at du ikke bryder dig om indvandre ..
    Den måde du udtrykker dig på, ud af din måde at skrive på.. Er du mere eller mindre racist over for rygere ..
    At vi skal respekter dig, at du går forbi os og vi var der først .. Hvorfor skal vi så løbe væk og gemme os ?

Men igen jeg har jo ikke valgt disse sygdomme .. Men alligevel er det overhoved ikke synd for mig, fordi jeg selv startede ?
    Jeg kommer ud af en kriminel familie og kender ikke til dårligt eller sundt, og hvad der er forkert eller rigtig .. Dette er også grunden til jeg bor på opholdssted .. Mine forældre har aldrig sagt til mig at det skadet mig eller at det måtte jeg ikke ..

Men døm mig .. Det er min egen skyld ..
    Jeg kan bare stoppe og jeg skal bare gemmes væk.. Ud med os rygere ..
    Jeg kan finde en masse fejl ved dig, som du kan ved os rygere..
    Jeg synes det er så forkert at du simpelthen kan sætte dig ind i vores misbrug af smøger og sige hvad vi skal gøre og burde gøre..
    Hvis du var afhængig af cola skulle du også gemmes væk ?
    Vi skader ikke en person af at stå udenfor at ryger vi står i regn/sne og blæst men alligvel er du ved at dø ?
    Dine lunger har ingen skade taget af ar gå udenfor, du indenånder ingen røg fra cigaretter at gå udenfor .. Det er noget helt andet i et lukket rum, der har jeg forståelse,
    Men at man kan være så egoistisk og kun tænke på sine egne behov og ud fra sin sko, at man mener at rygere som står udenfor alligevel skal gemmes væk fra offenligheden .. Ej ved du hvad, det er da noget så usmageligt som det kan blive ..

• #172   17. maj 2013 CTS
    "”Lad mig være helt klar,” skriver han i et dokument fra januar 2009, der for nylig blev fremlagt på en friheds-konference i Bruxelles. ”De eneste ofre for tobakken er rygerne selv. Ikke-rygere kan naturligvis blive generede af røg - men ikke-rygere dør ikke af tobaksrøg.”

Her i Danmark fremgår det ellers ofte, at 2.000 danskere dør af passiv rygning om året. Ifølge professor Molimard er dette tal blæst fuldkommen ud af proportioner, bl.a. fordi anti-tobaks lobbyen fra fx. Hjerteforeningen og Kræftens Bekæmpelse tæller ryger-dødsfald med, når de skal bilde politikere og befolkning ind, hvor farlig passiv rygning er. Det relle tal i DK er med stor sandsynlighed nul dødsfald."

http://dengulenegl.dk/blog/?p=558

• #173   17. maj 2013 Nanna - Jeg har ikke noget imod rygere som sådan, men jeg har noget imod, hvis det skal gå udover mig, at de vil ryge.
    Så det kan da slet ikke sammenlignes med indvandrer. smiley

• #174   17. maj 2013 CTS

Det er noget andet at respekter som person ..
    Du respekter ikke os rygere at vi står på gaden eller ved perronen .. Det vil du ikke være med til .
    Så du respektere os jo ikke, det er jo vores skyld og du vil ikke tage skade af det ..
    Så må du jo flytte på en ødet ø ..
    Du kan ikke gå imod hele verden, med alle skulle stoppe og det kommer aldrig nogen sinde til at ske at folk vil overholde den regel fordi den er ikke fair .

Ja din familie og venner osv er eller var rygere. Kan du heller ikke stå mindre end 5 meter fra dem ?
    Skal du stå over på den anden sinde, kan du ikke være i samme rum ?

• #175   17. maj 2013 Jeg respekterer jer, læs nu hvad jeg skriver. Men jeg respekterer IKKE at I udsætter os andre for fare.

Hvorfor skal JEG flytte, bare fordi I har en vane der skader andre?
    "Men at man kan være så egoistisk og kun tænke på sine egne behov og ud fra sin sko" - er det ikke netop rygerne der er sådan? Rygere er egoistiske nok, til kun at tænke på sine egne behov (rygning), i stedet for at tænke på, at man skader andre - OGSÅ selvom man står udenfor? Hvis du står langt væk fra mennesker, så skader du dem naturligvis ikke. Men man skal ret langt udenom en ryger, for at undgå røgen- Det spreder sig meget langt.

Og når min familie ryger, så er jeg ikke i samme rum som dem, jeg står ikke sammen med dem eller i nærheden af dem.

• #176   17. maj 2013 Rikke - Ved ikke om du så de links jeg har lagt længere oppe, men deri henvises til en lang række undersøgelser der viser, at passiv rygning er skadeligt.

• #177   17. maj 2013 CTS

Jo jeg læser alt det du skriver ..
    Men jeg skriver ikke ud fra punkter hvad du skriver som jeg. Skal svare på, jeg svare på det som er nødvendigt . Og i hvert eneste kommentar du skriver kommer det ikke andet en "jeg vil ikke skades" "det er jeres skyld" "i skal flytte jer for os" "i skal respektere folk som ikke ryger, da det ikke er vores skyld i rygere"
    Hvor er det indlæg hvor der står at du ikke er i mod os ? andet end "som såden, jeg vil bare ikke skades over jeres dumme valg" At du ikke har ondt af folk ? Og folk skal tage de konsekvenser som kommer . Iskoldt efter min mening at man kan ha sådan en holdning ,

• #179   17. maj 2013 Og grunden til at mine indlæg kommer så sent, så jeg ikke når at se hvad du skriver .. Er fordi jeg sidder på min telefon smiley så når jeg skriver noget besvar du det før jeg når at sende det og derfor modsiger jeg dig når du har sendt det ., "som om jeg ikke har læst hvad du skriver"
    Men det har jeg smiley

• #180   17. maj 2013 Er jeg ganske klar over CTS. Følte bare lige en lille trang til at vise dig dette.

• #181   17. maj 2013 Nanna - Du bliver ved med at sige at jeg ikke respekterer rygere, hvilket jeg har skrevet mange gange, at jeg gør. Det viser jo, at du enten ikke læser hvad jeg skriver, eller vælger at ignorere det.

Derudover drager du også dine egne konklusioner, om min holdning, og langt hen ad vejen er det jo helt forkert, og ikke noget jeg har udtalt. Jeg har fx aldrig sagt, at du bare skal gemmes væk, eller "ud med os rygere", jeg siger heller ikke at jeg ikke har fejl, jeg skriver heller ikke at jeg er ved at dø. Det er alt sammen noget du pålægger mig, som jeg ikke har sagt.
    Og så ignorerer du også det faktum, at passiv rygning stadig påvirker os, selvom man ryger udenfor, og selvom man står længere væk end 1 meter.

Ved ikke lige hvad du mener med den der besked med, at du har sendt det sent osv. for det er ikke det jeg mener med, at det ikke virker som om du læser hvad jeg skriver. smiley

• #182   17. maj 2013 Rikke - Jeg har ikke nærlæst det, men indeholder det nogen videnskabelige undersøgelser eller forskning, eller er det bare hans mening om det?

• #183   17. maj 2013 Link mig gerne et link hvor der står hvor folk bliver påvirket at røg udendørs ..
    Hvis du kan bevise dette, trækker jeg mig tilbage og siger pænt undskyld .

Min formulering af din holdning .. Du skriver at du ikke vil skades at vi ikke respektere jer som ikke ryger .. Ergo respekter du ikke os som rygere.
    Du går 5 meter uden om og du mener at vi skal .. Du skriver vi skal gå langt væk så vi ikke skader andre mennesker. Er det ikke at gemme folk væk ?
    Du skriver at hvorfor skal DU respektere os fordi vi var der først når vi skader folk ?
    Og vi er egoistiske nok til at vi skader andre for vores behov.. Jeg ser intet med respekt i dine ord omkring rygere smiley
    Det med "ud med os rygere" er i ironi, fordi dine holdninger hentyder til dette . At smøger slet ikke burde sælges .. Fordi det skader andre .. Det er sådan dine holdninger lyder og i henholdvis til det med at dø, er fordi du overreagere voldsomt med det til rygere, at du går 5 meter udenom folk og puster røgen væk når du går forbi, den måde du skriver på lyder til at hvis du bare sidder i et rum med rygere så dør du . Det er den måde du skriver på, fordi du er så anti rygere som du er,

• #184   17. maj 2013 “Rygere har ret til at ryge. Rygning hjælper dem gennem livet, lindrer deres angst og giver dem glæde. Et forbud virker helt umenneskeligt på mig. Jeg er dybt bekymret for det stigende tidevand af hindringer, der rejser sig imod friheden.”

Om der ligger en undersøgelse bag, melder historien ikke noget om. Men gode argumenter og et par enkelte af hans egne udregner kommer han dog med.

• #185   17. maj 2013 Og nu går min computer ud, så den bestemmer at jeg ikke gider mere idag ;).
    Vil gå ud og dræbe mig selv langsomt(og andre. Skyd mig!), også smutte i seng.

• #186   17. maj 2013 Flying Horse:
    Det med at folk stinker, når de kommer ind fra deres ryger.
    Er nok osse mest et irritationsmoment for mig, men med forbudet blir det nok noget mindre, fordi de ik lige får frisket deres "deo" op:)
    Hvis folk står lige udenfor toget og ryger, ka du hverken undgå det ind eller ud.
    Det er enten folk der venter på at komme med, eller nogen der lige ska ha noget "frisk" luft.

Jeg bruger tyspisk de store stationer, med lidt ventetid (Århus-KBH)
    Derfor oplever jeg det mere, end folk der hopper på i Horsens.

Men noget undre mig, ryger der hader røgen selv, er der nogen der ka forklare mig det?

• #187   17. maj 2013 Nanna - Værsgo: (link fjernet)

Hvordan kan du sige at jeg ikke vil skades og rygere ikke respekterer ikke-rygere er = at jeg ikke respekterer rygere? Det hænger da slet ikke sammen.
    Nej, det er ikke at gemme folk væk, det er bare at bede dem gå væk hvor de ikke generer andre. Når man gemmer folk væk, så er det så de ikke kan ses - jeg har ikke imod at se på rygere.
    Hvor har jeg skrevet: Du skriver at hvorfor skal DU respektere os fordi vi var der først når vi skader folk?

Nej, nu finder du jo også eksempler, hvor respekt ikke lyser igennem. Men det lyser da igennem, når jeg skriver, at jeg både respekterer og accepterer rygere. Så er der da ikke noget at være i tvivl om, og ingen grund til at beskylde mig for ikke at respektere dem - for det skriver jeg jo at jeg gør.
    Ja, det er sådan du opfatter det, ergo drager du også dine egne konklusioner om min holdning. Og det behøver du ikke gøre, for jeg HAR skrevet hvad min holdning er, du behøver ikke fortolke dig til noget som helst om min holdning, du kan nøjes med bare at læse hvad jeg skriver, for det står ret tydeligt. Så der er ingen grund til at 'videredigte' på det jeg skriver, og overfortolke det. smiley Bare læs hvad jeg skriver, mere er altså ikke nødvendigt.

• #188   17. maj 2013 1 . Jeg siger undskyld for min mening omkring rygning udendørs, jeg mente ikke at dette ville skade offentligheden da det ville forsvinde i luften .
    Dog skal det siges at det er fra kræftens bekæmpelse, og der er igen det med lejlighederne, hvilket jeg synes er noget bras.

2. Jeg "videredigter" ikke på dine kommentar, jeg formulere det på en anden måde.. Jeg er ikke en lille båndoptager som siddet og gentager hvad du skriver ..

3. Om jeg har lyst til at kommenter på det, gør jeg det .. Om du bare vil nøjes med at det bliver set/hørt og læst er ikke ensbetydende med at vi ikke kommentere det .
    Du kan ikke regne alle er med dig, nu er jeg så en af den som ikke er med dig, og derfor ikke vil give dig ret.

4. Du har så ikke ret i alt du skriver, det kan diskuteres i alt evighed omkring rygning.. Med dit lyser igennem og ikke mit, jamen for Søren da hvis du bliver glad af det .. Så siger vi da gerne at dit er så klart som det kan blive ..

• #189   17. maj 2013 Nanna - Du videredigter på mine kommentarer, i og med, at du ændrer på dem, så det ikke længere er hvad jeg egentlig sagde. Du konkludere nogle ting, som ikke passer, ud fra de ting jeg skriver.

Kan ikke se hvor du vil hen med nr. 3?

Jeg har ikke sagt at jeg har ret i alt jeg skriver? Har jeg? Jeg forstår slet ikke hvad det er du mener med det her. Det må du lige forklare.

• #190   17. maj 2013 Jeg synes det er komplet latterligt, jeg er selv ryger det står jeg gerne ved. Men jeg tager virkelig hensyn til folk og rykker mig væk fra dem, det mig der har valgt og ryge og så må jeg jo respektere deres valg lige så, hvis det regner og jeg står under halvtaget på stationen har jeg altid spurgt folk om de har noget i mod at jeg lige ryger en smøg.

• #191   17. maj 2013 Jeg synes sådan set det er okay, der er mange stationer på s-togslinjerne der er fuldstændig overcrowded flere tidspunkter om dagen, der har man ikke noget valg om passiv rygning.
    Men hvad jeg personligt synes er værst er at rygere har en eller ånder ide om at det er helt okay at smide sine klamme skodder over alt. Er så træt af at vade rundt i skodder, så det passer mig fint det bliver forbudt smiley

• #192   17. maj 2013 Det er også komplet latterligt, at der stadig findes en tobaksindustri, når man ved, hvor skadelig den er.
    Det er egentlig uretfærdigt, når man tænker på, hvor tit andre produkter trækkes af markedet, fordi de er sundhedsskadelige.
    Så min pointe er, at det er dybt tåbeligt, at der er så stor forskel her, når selv tandpastaer trækkes tilbage. Det er da forskelsbehandling der basker.

• #194   17. maj 2013 Jeg synes personligt ikke det skal være ulovligt i eget hjem, ej heller i egen bil.
    Men jeg synes bestemt ikke det er i orden, at man ryger offentligt, og udsætter andre for fare ved det. Det er simpelthen for egoistisk.

• #195   17. maj 2013 Der er mange der føler sig generet af røg og helt ærligt, så har jeg ikke noget problem med det. Til kommentaren om andre lugtende i det offentlige: hestelugt og sved er trods alt sundere at få ned i lungerne end cigaretrøg.
    Synes hellere folk skulle begynde at bakke af over at det måske kommer til at koste penge at gå til lægen, at økologi og sunde varer er dyre osv osv.

Kærlig hilsen en ryger.

• #196   17. maj 2013 Åh helt ærligt. Jeg ryger, men jeg står sgu ikke lige op og ned ad folk og ryger dem i hovedet, og det har jeg heller ALDRIG set andre gøre. Så tæt har jeg slet ikke lyst til at stå på fremmede, ryger eller ej smiley Jeg flytter mig endda efter vindens retning hvis jeg står i nærheden af nogen, så røgen blæser væk fra dem.

Lad os også forbyde parfume i offentligheden nu vi er igang, de skide parfumebrugere, står altid og gnubber sig op ad fremmede stakler med parfumeallergi, puuuuha!

• #197   17. maj 2013 Syntes det er helt i orden at rygning bliver forbudt på togparonen. Hader at få pustet røg "direkte i hovedet". En ting er at man selv vælger at indtage de gifte stoffer, men syntes ikke andre skal udsættes for dem.

• #198   17. maj 2013 DD: Er du blevet tilbudt medicinsk hash? Det er da pænt ulovligt i DK?

• #199   17. maj 2013 I Canada er huse der er røget i stort set usælgelige da forskning tydeligt viser at farlige partikler fra røg sidder i huset og IKKE på nogen måde kan fjernes igen.

Så det skal nok også blive sådan i DK smiley

Jeg er X-ryger da rygning er klamt, stinkende, generende for omgivelserne, dyrt, yderst sundhedsskadeligt, og en samfundsbyrde på mange forskellige måder. Stoppede for snart 2 år siden da min mor kom på hospice pga. kræft og tabte kampen efter få uger....Det vil jeg ikke byde mine børn !

http://retardo.dk/videos.php?id=3944

• #200   17. maj 2013 Fakta om rygning

Vi ved alle at rygning er usundt og at vi kan dø af det. RygeStop Danmark har af samme grund valgt ikke at gøre noget særligt ud af dette emne på vores kurser. Vi har derimod samlet en række sandheder om rygning her.

Rygere har i gennemsnit 25 procent flere sygedage end ikke-rygere (jf. Sundhedsstyrelsen)

En ryger bruger ca. 3 uger om året på at ryge i arbejdstiden.

En dansker der ryger 20 cigaretter om dagen bruger kr. 11.000 om året på at ryge. Du skal altså tjene ca. 25-35.000 om året for at kunne betale dine cigaretter.

I december 2003 røg 27 % af danskerne over 13 år hver dag - 30 % af danske mænd og 24 % af kvinderne. I alt røg 30 % af danskerne, idet 3 % af danskerne røg af og til.

13.000 danskere dør hvert år som følge af rygning. Ca. 140 mennesker dør som følge af passiv rygning.

Stopper du som 40årig med at ryge kan du forlænge din levealder med 9 år. Dette er resultatet af en videnskabelig undersøgelse lavet i England og offentliggjort i juni 2004

Rygerens humør svinger mere end ikke-rygerens. Når man holder op med at ryge, bliver humørsvingningerne gradvist mindre og humøret bedres.

7 ud af 10 rygere ville ikke begynde at ryge, hvis de kunne leve deres liv om.

Det er ikke rigtigt, at rygere er mindre stressede og bedre til at koncentrere sig end ikke-rygere. Rygere er gennemsnitligt mere ukoncentrerede, urolige og stressede imellem rygepauserne end ikke-rygerne.

• #201   17. maj 2013 Jeg synes det er SKØNT! Jeg er ved at brække mig når jeg står på perronen og venter på toget og der er nogen der ryger! :S
    Specielt fordi rygerne står spredt over det hele så man kan ikke bare gå et andet sted hen og de tager ikke en sk*d hensyn til vindretningen

• #202   17. maj 2013 Mint - Forskellen er jo, at parfume er skadeligt (men næppe dødeligt) for nogen, mens rygning er skadeligt (og ofte dødeligt) for ALLE.
    Så det er da en dårlig sammenligning at lave. smiley

Jeg tvivler også på at du har mødt hver eneste ryger i verden. Så det er da en lidt lam forklaring, at bare fordi du ikke har oplevet det, så sker det ikke. Jeg oplever det tit. Før rygning blev forbudt på skoler, stod der mindst 20 rygere LIGE udenfor indgangen, i hver eneste pause og tit også i timerne - de var ikke til at komme udenom, så man var tvunget til at gå igennem en tæt sky af røg, og rygere der ikke flytter sig for ikke-rygere. Jeg møder også jævnligt rygere, der ganske vist puster røgen væk fra mig - men den kommer altså tilbage til mig alligevel, medmindre jeg står omkring 5 meter fra dem. På en tætpakket station, er det ofte ikke muligt at stå 5 meter fra hinanden.

• #203   17. maj 2013 Der mangler jo noget fakta på bordet, hvis denne diskussion skal kunne føre til noget. Der er lige nu linket til to forskellige slags artikler, hvoraf den ene skribent siger, at passiv rygning er dødsens farligt, og den anden deklarerer det ufarligt.

Men hvor er undersøgelserne? De faktuelle oplysninger? I hvor store mængder er det skadeligt? Og gør dette sig også gældende udenfor? Det fremgår ikke af nogen af artiklerne. Dog står der helt først i den artikel, CTS linker til, at man bør bede vennerne om at gå udenfor og ryge, hvilket jo kunne tyde på at rygerne ikke skader andre mennesker udendørs, selvfølgelig såfremt de ikke står og ryger lige op i hovedet på forbipasserende - og det er altså sjældent.

Jeg må indrømme, at det lyder højst usandsynligt, at et menneske virkelig skulle tage skade af at stå på perron med en ryger unde åben himmel en sjælden gang imellem. Kan det modsatte bevises, er tiltaget jo en selvfølge, men indtil da er det i mine ører ikke andet end en omgang pjat.

Så længe folk kan finde ud af at tage hensyn, skal jeg bestemt ikke blande mig i deres rygning. Til gengæld er møg uforskammet at stå og ryge lige op af andre mennesker, små børn, osv.

• #204   17. maj 2013 Til gengæld kan jeg fuldt ud forstå, at rygning er forbudt på restauranter og i offentlig transport. Det er jo videnskabeligt bevist, at det kan skade andre mennesker i et bredt omfang, og det er bestemt ikke rimeligt at udsætte folk for.

• #205   17. maj 2013 Nu har jeg kun læst de første 15 kommentarer før jeg blev for utålmodig og blev nødt til at komme med et indput.
    Det er FÅ (få, få, få!) der står og - som I siger - "ryger folk lige op i hovedet"! At der måske kommer et vindpust forbi med røg er IKKE mere sundhedsskadeligt end bare det at stå op vente på en bus i København.
    Det er fandme ikke i orden, at man ikke må ryge på udendørs perroner, hvad bliver det næste? Man må ikke ryge når man går på en befærdet gade? Jeg kan godt love, at tage en tur til København og vade rundt i gaderne i al den bilos og generelt forurenede luft er mere sundhedsskadeligt end at ryge en smøg - og i hvert fald mere sundhedsskadeligt at lugte til røg på 3 meters afstand et par minutter ad gangen!

Passiv rygning er skadeligt, men det er for det meste indenfor, man snakker om - når røgen ikke kan blæses væk, man sidder i et indelukket rum med røg uden udluftning.

• #206   17. maj 2013 Nu er det jo heller ikke fordi at en perron er 3 kvadratmeter. Jeg kender meget få mennesker (rygere eller ikke-rygere) der stiller sig en meter fra en fremmed person, når man kan stiller sig 5 meter væk. Og jeg tvivler stærkt på, at passiv rygning udenfor på 5 meters afstand skader nogle.

Jeg bliver sgu ved med at ryge på udendørs perroner trods den åndsvage lov.

• #208   17. maj 2013 Johanne - I et af de links jeg skriver, er der henvisninger til en lang række undersøgelser.
    Et andet link, jeg har sendt lidt længere nede, står der, at udendørs rygning også skader. Jeg mener også, at der i det link står, at selv passiv rygning i helt små mængder er skadelige, og at det er skadeligt fx at sidde i et rum ved siden af et ryger-rum, også i tog osv.

Og så er der jo ikke kun snak om, at man en sjælden gang imellem er udsat for passiv rygning. Der er jo nogen, der er på fx togstationer flere gange dagligt, og hvis det er de tætpakkede stationer, er der ikke altid mulighed for at gå væk - og det gør rygerne så heller ikke altid. Hvis alle rygere kunne finde ud af at gå væk fra andre når de røg, ville der ikke være et problem. Men det er altså ikke alle rygere der selv kan finde ud af det, og så må det jo være nødvendigt med en lov omkring det. Så ja, rygere bør tage hensyn til, at folk ikke vil skades af deres dårlige vane, men det gør de bare ikke altid. Nogen gør, sikkert også de fleste - men når der stadig er nogen der IKKE kan finde ud af det, så ødelægger de det for alle de andre, og det er super ærgerligt, men det skal da ihvertfald ikke gå udover dem, der ikke ryger.

• #209   17. maj 2013 Simone - Tag da lige en chill pill, og kom ned på jorden igen. smiley
    Hvis du læser bare lidt af det der er blevet skrevet herinde, så ville du nok ikke have skrevet sådan en besked.
    Ja, biler, busser osv. er skadeligt - 100%. Det er der ingen der har modsagt. MEN de er nu engang nødvendige for, at vores samfund kan udvikle sig. Rygning er ikke nødvendigt for noget, det er bare en dårlig og usund vane. Så der er stor forskel.
    Det skal du måske lige have styr på, inden du sviner os alle sammen til, ikke? smiley

The vegan of life - Nej, men tit er der jo ikke mulighed for at gå væk fra folk, fordi der er så mange mennesker, på ret lille plads. Korrekt at NOGLE rygere kan gå væk, men det er ikke alle, og mange er altså helt ligeglade med, om de ryger folk op i hovedet. Ikke alle, men nogen. Og de ødelægger det for de rygere, der godt kan tage hensyn. Det er bare ærgerligt, men sådan er det.

• #210   17. maj 2013 Folk burde bare tage hensyn til hinanden og så kan ingen brokke sig. Jeg er træt af den heksejagt der er mod rygere. Hvad så med dem der æder sig selv ihjel og koster kassen af de penge, som den danske befolkning betaler i skat - skal de bare have lov til det? Jeg synes det er dybt unfair, at der kun slås ned på rygning og en smule på alkohol, men ikke madvaner. Jeg synes da det er ubehageligt at se en eller anden der vejer godt over 100 kilo for meget, sidde og fortære noget usund mad - men de har al ret i verden til at sidde i toget, på perronen, i biografen eller i min klasse. Rygere? Tsk, de skal da gemmes væk i en eller anden hule langt fanden i vold.

At en ryger stiller sig i den ende af perronen hvor der er færrest/ingen mennesker og ryger sin smøg på godt og vel 7 minutter, mens de venter på at deres tog ankommer - Hvorfor er det så slemt?

Og nej, biler er ikke en ABSOLUT NØDVENDIGHED smiley Ikke for de fleste københavnere, der snildt kan cykle på arbejde. Jo, folk skal til møder og nogle har langt på arbejde - men offentlig transport er en mulighed for flere og cykler burde benyttes noget oftere. Min far har godt 6 kilometer til sit kontor - jo, nogle gange skal han til møder og andet og så dur det ikke helt med offentlig transport og cykel, men når han bare skal være på sit kontor, så kan han sagtens cykle. Det gør han bare ikke. Han sviner mere og bidrager mere til forurening og indtag af skadelige stoffer, end jeg gør med mine smøger.

• #211   17. maj 2013 White Lies - Der er ingen der siger, at alle andre har lov til at gøre den slags, men nu er det jo rygerne vi snakker om, hvorfor er der behov for at trække andre ind i hver eneste diskussion der er? smiley

Og så er der jo rygere udenfor København også. smiley

• #212   17. maj 2013 CTS - Nej, jeg ved godt det er en diskussion om rygere og deres behov for deres smøger, men jeg synes alligevel det ville være mere fair med de tiltag, hvis der også blev kørt lidt på nogle af de andre ting smiley

Selvfølgelig er der det, men det var bare et eksempel på det med bilerne. Jeg tænker bare, at de fleste rygere er hensynsfulde nok til ikke at ryge op i hovedet på andre. Står jeg ved et stoppested, så går jeg gerne et par meter væk, i den retning så vinden blæser væk fra dem ved stoppestedet, og ryger. Står jeg på en togstation, så foretrækker jeg at stå et sted hvor der er færrest og jeg derfor generer færrest. Hvis rygere og ikke-rygere begge gør sit for ikke at genere hinanden, så er der vel ikke noget stort problem?

• #214   17. maj 2013 White Lies - Det er jeg helt i, men det er ikke det emnet handler om. smiley

De fleste er ja, men ikke alle, og det er dem der ødelægger det for resten.
    Og nej, der er intet problem hvis begge parter gør det - men ikke alle rygere tager hensyn. smiley

• #215   17. maj 2013 CTS - Det er lidt nederen at der er tumpede rygere, som ødelægger det for andre. Der skal være plads til alle og det kræver sgu at man tager hensyn smiley Så bliver verden et sjovere sted for alle!

• #217   17. maj 2013 Jeg mener nu stadig, at der er snak om hysteri og jeg tror ikke på, at der er nogen reel skade i at stå et par meter fra en ryger, udendørs, 10 minutter om dagen.

Ikke alle de regler og forbud. Folk er blevet for sarte og vi har for mange regler i DK smiley

• #218   17. maj 2013 Simone : Fordi noget er lige så dårligt/skadeligt gør det altså ikke sagen bedre, eller retfærdiggør det på nogen måde !

Man skal være en stor tåbe hvis man ikke tror at over 4000 stoffer i cigaretter ikke skader dem som indånder luften bagefter.

• #219   17. maj 2013 Simone - Det er nødvendigt, selvfølgelig er det det. Ellers ville vi jo stadig sidde fast i middelalderen - eller længere tilbage. smiley

Og heldigvis er der flere og flere der begynder at bruge el-biler, og også flere og flere der cykler på arbejde. Men det ændrer altså ikke på, at biler på den ene eller anden måde, er nødvendig for vores samfund og vores udvikling. Det er rygning ikke, det er udelukkende en dårlig vane, det har ingen udviklingsmæssig betydning.

• #220   17. maj 2013
    Taaaaaak Johanne, du forklarede lige hvad jeg mente ret godt..

• #221   17. maj 2013 The vegan of life - Hvad så hvis man halvdelen af tiden er nødt til at stå helt op ad en ryger? Måske endda flere rygere på én gang? Måske også mere end 10 minutter dagligt - hvad hvis det er 30 minutter dagligt?

• #222   17. maj 2013 Børn og unge præges af det de ser - så hvis 30 % står og ryger hvor de færdes dagligt så bryder vi nok ikke den onde cirkel.

• #223   17. maj 2013 Jeg tager toget og må indrømme, at det er at gå for vidt. Det er jo rygernes eget valg at begynde, så jeg synes at de skal have lov til at være der ligeså meget som os ikke-rygere. Jeg flytter mig altid hvis jeg synes det lugter for meget. Også synes jeg heller ikke at det er værre når andre mennesker ryger... det er op til dem selv, så længe de ikke tvinger mig må de for min skyld godt få sig en cigarret inden de skal køre i tog. Hellere udenfor end indenfor! smiley

• #224   17. maj 2013 Læste et sted at : Så snart du kan lugte rygning er det skadeligt

• #225   17. maj 2013
    Folkens kom med nogle kilder det kunne være rart - så er det ikke " jeg læste, jeg hørte, jeg syntes, jeg så " ;o). Som Johanne så godt skriver.

• #226   17. maj 2013 Hos Kræftens Bekæmpelse er man ikke i tvivl, at så snart man kan lugte røg, er man udsat for en potentiel helbredsrisiko.

----------------------------------------------------------------------------------------

Simone Vedr. biler :

Den fjerde undersøgelse så på, om passiv rygning eller forurening med bilos er farligst. En nyere dieselbil blev anbragt i en garage på 60 kubikmeter. Motoren kørte i tomgang i 30 minutter. Koncentrationen af de sundhedsskadelige, kræftfremkaldende røgpartikler i luften blev målt. Der blev luftet ud i fire timer. En ryger satte sig ind i garagen og røg tre filtercigaretter i træk på 30 minutter. Det viste sig, at den ene ryger med sine tre cigaretter havde frembragt mere end 10 gange så mange skadelige partikler som bilen. En ryger forurener altså 10 gange mere end en bil.

------------------------------------------------------------------------------

Den tredje undersøgelse målte intelligens­niveauet hos over 4.000 amerikanske børn og unge i 6-16-års alderen. Undersøgelsen viste, at jo mere børnene var udsat for passiv rygning, jo dårligere klarede de intelligenstestene. Det stemmer overens med, at cigaretrøg indeholder en lang række stoffer med kendt giftvirkning på hjernen, bl.a. organiske opløsningsmidler og bly. Undersøgelsen er dog den første af sin art, og resultatet må efterprøves i andre store undersøgelser

Andre undersøgelser kan læses om her hvis man ikke selv gidder at google :

http://www.b.dk/debat/passiv-rygning-er-doedsens-farligt

• #227   17. maj 2013 har ikke læst hele tråden, men det passer mig helt fint! har en mormor der mister stemmen hver gang hun går forbi en der har røget et par timer tidligere, og hun bruger tog og bus en del, så det er træls for hende da hun ingen stemme har når hun så møder ind hvor hun arbejder.
    og da personen hun er hos er både blind og meget døv, er det altså en fordel at min mormor kan snakke smiley

desuden har jeg ikke lyst til at blive udsat for passiv rygning.

• #228   17. maj 2013 Rygeforbuddet passer mig fint!
    Den perfekte måde at få mig til at hade dig, er ved at ryge mig op i skallen.

• #229   17. maj 2013 No effence til rygere ^^

• #230   17. maj 2013 Hvis man har et meget stort problem med røgen, må man da pænt bede rygeren om at slukke sin cigaret - eller, hvis rygeren stod der først, så gå et andet sted hen. Jeg tror ikke på, at ALLE menneskerne på en fyldt perron, undtagen dig selv, pulser løs på en smøg :o)

Jeg synes - stadig - det er en tåbelig regel, samt så mange andre love og forbud vi har i DK.

• #231   17. maj 2013
    " Hos Kræftens Bekæmpelse er man ikke i tvivl, at så snart man kan lugte røg, er man udsat for en potentiel helbredsrisiko. "

Det er potentielt farligt at leve. Så jeg mangler stadig en kilde på, hvor meget røg der skal til og over hvor lang tid før det er farligt, passiv.

Udover, det så har jeg endnu ikke mødt en ryger, jeg ikke kendte, der røg mig op i hovedet. Men jeg tror at mennesker har forskellige grænser. Så hvad nogen kalder op i hovedet, gør jeg nok ikke.

• #233   17. maj 2013 Undskyld hvis jeg træder på nogen, men hvor er jeg dog TRÆT(!!!!) af den der "det er sundhedsskadeligt!", man jo ikke engang drikke et glas mælk, uden den kommer! Desuden kender jeg ingen rygere, som IkKE går væk fra folk, når de skal ryge. Hvorfor pokker skal de så gå endnu længere væk? Vi skal alle være her, at de i forvejen går lidt væk ved busstoppestedet, eller går lidt væk fra menneskene på perronen, hvorfor skal de så gå endnu længere væk? Synes sgu det tager overhånd.

• #235   17. maj 2013 Jeg ville personligt være mere bekymret over alle de sundhedsskadelige og kræftfremkaldende stoffer og kemikalier, man helt lovligt propper vores madvarer med. Det er trods alt noget nemmere at vælge smøger til eller fra, end det er at finde rundt i junglen af "rent og urent" mad. Ikke dermed sagt at rygning så er ok eller ikke er skadeligt! Men det er lidt ironisk når folk, der går i panik og skriger "kræft!" over en ryger ved busstoppestedet, propper sig med alt muligt andet skidt, de sikkert lige så godt kunne få kræft af. Får du ikke kræft af passiv rygning, så får du det nok bare af noget andet smiley Smøger har trods alt eksisteret i mange år, men der er stadig MANGE flere der får kræft idag end der var for 50 år siden.

• #236   17. maj 2013 Mint - præcist! Rygning er skidt, det gir kræft, og er noget så skidt. Alkohol giver kræft og skrumpelever, men det er helt okay smiley -.-

• #237   17. maj 2013 And & Valle
    Så er standarten lagt smiley

• #240   17. maj 2013 Louise der vil altid komme nye sygdomme og man kan ikke gå et helt liv og være bange for atvdø. Engang var det præst, nu det kræft og aids, snart er det noget nyt, så uanset hvad finder døden altid en anden vej

• #241   17. maj 2013 Krikken - Jeg har givet flere links, som folk så bare vælger at ignorere. smiley
    Hvad mere vil du have?

• #244   17. maj 2013 En ting i livet som er sikkert er, intet varer evigt og dermed skal vi alle dø en dag.

• #245   17. maj 2013 Og så kan jeg da lige fortælle, at jeg så sent som her i eftermiddags, oplevede en ret træls situation med en ryger. Jeg ventede på bussen, sammen med omkring 10-15 andre mennesker, hvoraf 5-7 af os sad/stod i busskuret. Så kommer der en ryger, og stiller sig til at ryge, lige indenfor busskuret, trods det, at han kunne være gået mindst 5 meter væk fra andre mennesker, og stadig være tæt på stoppestedet. Ganske vist pustede han røgen væk fra os, men jeg kunne let lugte den, i de 5 minutter han røg. Flere af de andre gik, fordi de ikke gad lugte til det, og han havde ikke i sinde at flytte sig. Så desværre findes der altså hensynsløse rygere.

Så kan det da godt være, at mange rygere ikke er sådan, men når der ER nogen, der opfører sig så respektløst, så er der jo nødt til at blive lavet regler, for de kan jo tydeligvis ikke selv finde ud af at tage hensyn. Ærgerligt, at de så må ødelægge det for alle de rygere, der godt kan få væk.

• #247   17. maj 2013 For guds skyld da, der er da ingen der siger, at vi ikke dør på et tidspunkt. Men der er da ingen grund til bevidst at forkorte vores levetid, er der?

I så fald, så er det vel også ok at slå et andet menneske ihjel, det har vi ingen problemer med, eller hvordan? For i princippet, så er det dét i er medvirkende til, helt uden grund.

Louise - Præcis, så snart der ikke er gode argumenter for, at man udsætter andre mennesker for fare, så kommer alle de her latterlige udtalelser frem smiley

• #248   17. maj 2013 White Lies - Ja, men det er jo bare ikke tilfældet. smiley

• #251   17. maj 2013 Er både enig og uenig.
    Jeg er ryger, men er selv en af de " gode "rygere. Jeg puster ikke røg i hoved på andre, og kommer jeg til det pga. blæst så siger jeg pænt undskyld, synes at hvis folk har lyst til at ryge skal de da have lov til det, bare man self. tager henyn til ikke ryger.
    Synes dog at alle de ryge forbud der er, de er for underlige, plus at der er alt for mange! Ligesom folk synes rygere er "klamme" så synes jeg fx. at kaffe lugt og øl lugt, er lige til at brække sig over. Så at folk skal blive sure på rygere, er ikke til at forstå.

• #252   17. maj 2013 Melanie - Ja, men det er forhåbentlig ikke bevidst. Hvis det er, så bliver man også straffet for det. smiley Så hvis det er det vi går efter, så bør alle rygere, der står så tæt på ikke-rygere, at disse kan lugte det - have en stor bøde, og evt. komme i fængsel? Så tror jeg egentlig bare det er bedst for rygerne, at tage imod reglerne om, at der ikke må ryges på perroner smiley

Dalgården - Du har fuldstændig ret, men problemet er, at ikke alle tager hensyn - og de ødelægger det jo så for jer, der godt kan tage hensyn. Det er vildt ærgerligt, men sådan er det jo.
    Okay, så du forstår ikke at folk er sure på rygere, kun fordi kaffe og øl også lugter? Det er jo ikke kun derfor, man bliver sur på rygere - det er jo egentlig kun en meget lille del af det. smiley Og så er forskellen jo, at røg er skadeligt at inhalere, det er kaffe- og øllugt ikke. smiley

• #253   17. maj 2013
    Two wrongs don't make a right !

Jeg har ihvertfald ikke lyst til at få disse ubrugelige lunger - eller dø ung, men syntes det er ok at folk vælger at ryge - sålænge det ikke på nogen måde går ud over andre smiley

profilbillede
  • #254   17. maj 2013 Ismulerne - Helt enig med dig. smiley
    Det er sgu ikke fair, at vi andre skal skades, bare fordi andre gerne vil skade sig selv. smiley Det er da egoisme på aller højeste plan.

• #255   17. maj 2013 CTS
    Ikke enig. Selvom vi vælger at skade os selv, så er det da ikke egoistisk af os? De fleste af os tager faktisk hensyn ;).

• #256   17. maj 2013 Det er egoistisk at lade det gå udover andre, og det gør man, så snart man ryger i nærheden af andre mennesker. Du skriver jo selv, at du er ligeglad med at gøre det? smiley

• #257   17. maj 2013 Ja, jeg vil være fuldstændig ligeglad med den lov, men jeg har også skrevet at jeg tager hensyn, og ikke ryger folk lige ind i hovedet :). Hvis folk ønsker at jeg slukker min smøg, så er jeg da villig til at gå lidt væk.

• #259   17. maj 2013 Så fordi alle skal dø på et tidspunkt, er det i orden at forpeste andre med sin røg?
    Det var da det mest egoistiske jeg længe har hørt.
    At ryger vil dø, er fanme deres problem, det er ligesom deres/jeres valg.

Alkohol og skrumpelever, skader ik andre, så det agument ka ik bruges...

Det er fint rygere ryger, men jeg gider ik dele det med dem!!

Nup noget tog-os, når i står og venter, det er sikkert ligeså farligt.

• #261   17. maj 2013 Melanie:
    Det er efterhånden sjældent, at jeg får et "tog-hiv":)
    Køre ik så meget med tog mere, fordi priserne er blevet så vilde.

• #263   17. maj 2013 Helt enig med Krikken og Whitelies.

Hvis vi alle kunne finde ud af at tage hensyn til hinanden, både rygere og ikke-rygere, og ikke holde så stædigt på vores ret fordi "VI STOD HER FØRST" ville der jo ikke være noget problem. Hvis begge parter har det i baghovedet; rygerne at de ikke skal ryge andre mennesker lige op i snotten, og ikke-rygere at det måske ikke skader lige at rykke sig et par meter hvis vi er generede, så løser det jo sig selv. Så svært kan det for guds skyld ikke være :o)

• #264   17. maj 2013 Nu har jeg af gode grunde ikke læst jeres lange debat, men jeg mener bestemt kun at det er positivt at rygningen afskaffes på perroner. Rygerne udsætter stadig ikke-rygerne for passivrygning, da røgen stadig kan ledes hen mod ikke-rygerne selvom det er udenfor. Derudover så gavner det ikke nogen at ryge. Det er en dårlig vane for alle, og meget skadeligt for ens lunger - og hvis nogen påstår at de ryger fordi de kan lide det, så må jeg sige at den person ikke er rigtig klog.

Jeg er selvfølgelig ikke-ryger.

• #265   17. maj 2013 Melanie - Dit argument for at rygning er i orden, tæt på andre mennesker er, at vi alle alligevel skal dø - så har du jo heller intet imod at slå andre ihjel? smiley
    Kan ikke se hvordan din kommentar er svar på det jeg skriver?

Johanne - Helt enig i, at man skal tage hensyn til hinanden. Men det sker jo bare ikke, når rygere ikke vil flytte sig, eller ryger tæt på andre. Jeg kan ikke se hvorfor JEG skal rykke mig, fordi ANDRE har en skadelig vane. De har selv valgt at ryge, hvorfor skal jeg så tage hensyn til dem?

Ej, jeg smutter ud af debatten nu, når folk ikke kan komme med ordentlige, saglige argumenter for, at det er ok at straffe andre, bare fordi man selv har en dårlig og usund vane. Og når folk bliver ved med at køre rundt i det samme, og ikke kan se udover det, og åbenbart heller ikke læser hvad der bliver skrevet, så er det her jo helt håbløst og virkelig useriøst.

• #266   17. maj 2013 Denne debat kommer man/vi jo aldrig til at blive enige i.
    Jeg synes ( ryger ) at man skal tage hensyn til ikke-rygere, men come on! Ikke rygere er blevet så skride hellige " vi er bedre end jer, i dør før os, uh tænk hvis røgen kommer over på mig så falder jeg helt kaldt død om! Det kan godt være vi skal tage hensyn, men kan i seriøst ikke have at halvdelen af Danmark ryger, så bliv hjemme! Færdi altså.

• #267   17. maj 2013 Dalgården - Overdrivelse fremmer forståelsen. smiley
    Faktum er, at jeg ikke vil straffes for, at du har valgt at skade dig selv. smiley
    Det er dit valg, ergo må DU tage hensyn. Jeg skal ikke tage hensyn til, at du vil skade dig selv, det er dit problem - ikke mit. Så skal det heller ikke gå udover mig. smiley Hvis du vil ryge og skade dig selv, så bliv hjemme, og lad være med at lade det gå udover alle os andre. smiley

• #268   17. maj 2013 CTS - Det er netop det, som jeg synes er en lidt ærgerlig holdning; "det må jo være min RET at være her!" Hvad med bare at se lidt bort fra alt det med, hvad man har krav på og ret til, og i stedet forsøge at bære lidt over med andre mennesker. Selvfølgelig gensidigt. Hvis dig eller mig som ikke-rygere kommer ned på en perron, kan vi jo lade være med at stille os lige klods op af ham, der står og ryger.

Og så går den jo også den anden vej rundt - hvis man som ryger står og venter på bussen med en gruppe mennesker, som ikke har den store mulighed for at flytte sig og lader til at være generede af røgen, så slukker man selvfølgelig sin smøg. Hvis bare vi kunne lade være med at være sådan nogle stædige asener og i stedet hver især forsøge at gøre vores til at både rygere og ikke-rygere kan have plads til at være her, så tror jeg ikke der ville være et sådan problem ;o).

• #269   17. maj 2013 Johanne - Jeg tænker også mere på, når folk kommer hen og stiller sig lige ved mig, og begynder at ryge. Derudover er det ikke altid muligt at stå andre steder, end meget tæt på rygerne, selvom man egentlig gerne ville være fri.

Tro mig, jeg går en stor bue udenom rygere, hvis det er muligt - men det er det bare ikke altid, og det er dét der irriterer mig - at man ofte (og ja, det sker ret tit) er tvunget til at stå tæt på rygere.

Der ville jo intet problem være, hvis rygere rent faktisk havde forståelse for, at andre ikke vil forpestes af det, men det er der altså mange der ikke har. Så siger en masse rygere, at de i hvertfald ikke gør det (ryger tæt på andre) - det er jo også fint nok, men der er bare stadig en meget stor del der GØR, og de ødelægger det jo så for dem, der ikke generer andre. Bare ærgerligt, men sådan er det jo.

Som jeg har nævnt mange gange, så ville jeg ikke have noget imod, hvis en ryger stod langt væk på perronen mens vedkommende røg - jeg ville naturligvis ikke gå derhen, hvis jeg kan blive fri for det. Hvis alle rygere bare gik væk når de skulle ryge, så ville alt være fint. Men det er jo tydeligvis ikke tilfældet, siden der er nogen der mener, at sådan en lov er nødvendig. Det må jo betyder, at tilpas mange mennesker føler sig generet af rygerne.

Jeg har virkelig nævnt det MANGE gange.

• #270   17. maj 2013 Jeg skal jo nemlig ikke blive hjemme når jeg tager hensyn! Det er sådan nogen "hellige" og "bedre vidne " mennesker som dig, der burde blive hjemme.

Kan ikke forstå at rygning er blevet så stort et problem her i Danmark. Hvad man alle de alkoholikere der skal chikanere sådan en som mig. Drikke og rygning er nogen Lunde det samme, men rygning er åbentbart værre, fordi sådan nogen som dig skal gøre det til sådan et stort problem at folk har valgt at ryge.

• #271   17. maj 2013 Man skal bare lade være med at ryge i offentligheden så simpelt er det.. hvis man har så stor en trang til af suge røg, og forkorte sin livstid, så kan man da i det mindste sørge for at det udelukkende bliver i ens egne lunger!

• #272   17. maj 2013 De ældste mennesker i verden, er næsten alle sammen rygere smiley så den der med at " det forkorter jeres leve tid @" bla bla ... Det er lort i lukker ud. Undskyld sproget, men lad vær og vær klog på et område i ikke har forstand på.

• #273   17. maj 2013 Det er fakta..

• #274   17. maj 2013 Anna, hvis det irriterer dig så meget så kan du da bare selv blive hjemme. Desuden er jeg sikker på at mange vil skide på det, og ryge alligevel, hvor det passer dem.

• #275   17. maj 2013 Det kan godt være de gør det, det betyder sgu da ikke at man bør lave reglen om? hvis du er så vild med røg, så kan du ligeså godt blive hjemme?

• #276   17. maj 2013 Så skal jeg gå hjem hver halve time for at få mig en smøg? Glem det, det er fuldstændig urealistisk.

• #277   17. maj 2013 Så kan du prøve at ændre loven, glem det, der er fuldstændig urealistisk

• #278   17. maj 2013 Så længe jeg er udenfor, så vil jeg skide på hvor jeg må ryge, og ikke ryge.
    Såååå ellers tak du smiley

• #279   17. maj 2013 Hvis alle absolut vil tage udgangspunkt i hensynsløse rygere, der nægter at rykke sig så meget som en milimeter og insisterer på at blæse røgen lige op i hovedet på den nærmeste ikke-ryger - så kommer man ikke langt.
    Det gør man heller ikke, hvis alle tager udgangspunkt i den stædige, sure, irritable ikke-ryger, der føler sig så pisse hellig og højt hævet over alle andre.

Truth is - der er sgu nok ikke så mange af dem derude smiley

• #280   17. maj 2013 Er det ikke lidt lavt at gå ud fra at folk som ikke har samme mening som en selv bare spiller hellig? det har intet med det at gøre jeg helst ikke vil have noget med det stads at gøre. Hvis det var så fedt at være ikke-ryger så tror jeg ikke der var knap så mange som ville gøre det på grund af gruppepres!

• #282   17. maj 2013 Det her er mine grunde:
    1 dyreforsøgende
    2 forurening
    3 spild af ressourcer og penge
    4 personligt synes jeg det stinker og er ubehaligeligt at indånde.
    sådan set er jeg fløjtende ligeglade om i så røg to pakker i træk på en parkeringsplads, men i en perron hvor der er trængsel og fyldt op med mennesker, så synes jeg måske godt man kunne vente lidt med at pakke smøgerne frem, det er da bare ganske normal hensyn

• #283   17. maj 2013 Spild af ressourcer og penge? Det er da folks eget valg. Desuden tjener staten nu godt på det smiley

Ikke alle rygere trækker smørgerne frem når der er menneskefyldt, og det er dér du går galt. Du tror at vi alle sammen bare er nogen svin der ønsker at chikanerer mest muligt, og at ingen af os tager hensyn. Men det gør størstedelen af os faktisk.

• #284   17. maj 2013 Anna - Trængsel og fyldt op med mennesker? Altså, de stationer jeg står på er det ikke altid, faktisk sjældent, at der er fyldt op og trængsel. Så det gælder jo kun på nogle stationer smiley Det siger jo sig selv man ikke ryger på Nørreport station når klokken er 16 en mandag.

• #285   17. maj 2013 Ja men staten tjener også godt på at købe tøj fra fabrikker med lavtlønnede arbejdere i Kina, men det betyder ikke det er til et godt formål vel?

• #286   18. maj 2013 White Lies: "gør hvad i vil det er jeres liv" "vil jeg skide på hvor jeg må ryge, og ikke ryge" Jeg synes ikke det lyder som om det siger sig selv

• #287   18. maj 2013 Hvor kommer tøj fra Kina ind henne?

• #288   18. maj 2013 Det er ganske normal hensyn at man ikke ryger når man står proppet på perronen, det er jo klart. Men hvis jeg en dag står klokken 12, en torsdag og venter på mit tog, og der stort set ingen mennesker er, så ryger jeg.

• #289   18. maj 2013 Rikke: en del steder...
    Så er der sgu da ikke noget ivejen med det hvis der ikke står nogle, det er jo også præcis det jeg siger? men jeg tror at loven er blevet lavet fordi at en perron ofte er et sted hvor det vrimler med mennesker og så er det normal hensyn at gemme rygningen til senere!

• #290   18. maj 2013 Anna - Det er din fortolkning af hvad der egentlig står smiley Jeg læser det som, at der selvfølgelig tage diverse hensyn, men hvis man har lyst til sin smøg og det ikke umiddelbart generer nogen, så ryger man den. Det er jo ikke fordi rygere mangler et eller andet der får dem til at være hensynsløse smiley

• #291   18. maj 2013 Du kan da ikke sammenligne rygning med tøj fra Kina?

Men der vil stadig komme en bøde ud af det, hvis det bliver opdaget ;). De steder hvor jeg tager toget (kører med to toge og en bus til skole, så kommer lidt rundt..) er der aldrig så mange mennesker så man ikke kan finde et sted hvor der ikke er folk, så man kan ryge sig en smøg.

• #292   18. maj 2013 Staten tjener også godt på alkohol, er det nødvendigt? Det er vane dannede og skide farligt, priserne på sund mad er steget så de fleste køber usund, er det godt for dyrene? Er det godt for os at spise usund mad ?

• #293   18. maj 2013 Jeg har ikke sagt at rygere mangler hensyn genrealt, det er da noget mærkeligt noget at påstå. Jeg tror langt de fleste ikke har noget problem med reglen (sådan som jeg læser den), derfor undre det mig at nogle få herinde indsistere sådan på at de ikke vil give det mindste efter for andres velbefindende. Men er det ikke temmelig tydeligt at vi læser det på nogenlunde samme måde? jeg ved ikke om du har bemærket men det var nogenlunde det samme jeg skrev lige for lidt siden.

• #294   18. maj 2013 Desuden er der på alle togstationer røgfrie kupere gå derind, eller nogle til rygerne ligesom i lufthavnen. Så bliver alle glade

• #295   18. maj 2013 Det er jeg klar over men nu synes jeg lidt du modsiger dig selv... I starten skulle ALT offentlig rygning forbydes?..

• #296   18. maj 2013 Sådan skulle jeg mene at loven lød, derfor gik jeg udfra at fok fulgte den. Men det betyder jo ikke at det er min holdning vel?

• #297   18. maj 2013 "Man skal bare lade være med at ryge i offentligheden så simpelt er det.."
    - Undskyld men hvis det ikke er din holdning, så forklar mig lige hvad det er? smiley

• #298   18. maj 2013 Kig lidt op, så har du forklaringen!

• #299   18. maj 2013 "Så længe jeg er udenfor, så vil jeg skide på hvor jeg må ryge, og ikke ryge.
    Såååå ellers tak du" hvis det ikke er ikke at vise hensyn, så forklar mig lige hvad det er! smiley

• #300   18. maj 2013 Kig længere op så får du selv en forklaring. Du skal ret langt op, så ytre jeg flere gange hvornår jeg mener at jeg skal flytte mig, og hvornår andre selv er skyld i at blive chikaneret smiley

• #301   18. maj 2013 Dalgården - Rygning og alkohol er langt fra det samme. Problemet med rygning er, at det ikke kun skader dig, når du ryger, det skader også dem omkring dig.

Bedre vidende? Hvor ser du, at jeg er bedre vidende? Det er da noget sært noget at lukke ud. smiley Jeg siger bare, at jeg ikke skal tage hensyn til din dårlige vane. smiley

Tina - Mht. rygekupeer, så har jeg længere oppe lagt et link, hvor du kan se, at disse rygekupeer IKKE hjælper, for røgen siver igennem.

Og så handler det jo ikke om, at det er usundt for den person der gør det. Tror da de fleste er ligeglade med om folk ryger - det der irriterer folk er, at alle andre skal skades af det også. Hverken usund mad eller alkohol skader andre end den der indtager det. Så lad nu være med at sammenligne det, for det er ikke det samme. Det er ikke svært at forstå.

• #302   18. maj 2013 På bunden er vi jo nærmest enige, så skal vi ikke bare stoppe den her?selvom det har været underholdende smiley
    Ps. jeg er enig med CTS

• #303   18. maj 2013 White Lies - Wow, så bare fordi man ikke vil skades af andres dårlige og usunde vane, så er man pludselig hellig og højt hævet? Det var da noget sært noget at lukke ud. smiley

• #304   18. maj 2013 Sq ikke dem med glasdøre Cts.... Det er hvor der åbent eller hvis du sidder derinde og ryger... Røgen kan umuligt forfølge dig uanset hvor på paronen du står.... Du siger vi skal gå meget væk, men vi kan ikke stå der hvor toget ikke holder, så må der være et alternativ.

• #305   18. maj 2013 Det er skam helt op til dig selv om du vil stoppe den eller ej ;). I bund og grund kan du jo bare holde op med at svare smiley

• #306   18. maj 2013 Cts det jeg skrev med mad var på grund af Anna nævnte tøj i Kina og statens økonomi.....

• #307   18. maj 2013 Okay apropos vise hensyn, vil jeg måske bare indformere om at jeg ikke længere ville være online så du ikke behøves at skrive videre men okay.. rygere nu til dages (ironi kan forkomme) smiley

• #308   18. maj 2013 Tina - Du kan jo læse det jeg har linket til, så for du svar. smiley

Jeg siger skam ikke, at røgen forfølger mig overalt på stationen. Men ja ja, overdrivelse fremmer vel forståelsen?
    Ja, I må gå væk fra andre, også selvom det betyder at I går væk fra toget. Det kan ikke passe, at os der ikke ryger skal gå væk fra toget, fordi I skal kunne have jeres dårlige og usunde vane. smiley I har selv valgt det, så må I også tage konsekvensen af jeres handlinger - det indebærer fx, at andre ikke gider forpestes af det.

• #309   18. maj 2013 CTS
    Så hvis jeg nu starter med at komme en halv time før toget kommer, og der er helt ryddet for mennesker, og jeg pulser løs imens, Så skal jeg gå væk når folk kommer og stiller sig i røven af mig?

• #310   18. maj 2013 Hvad er det dog for et samfund vi efterhånden lever i. Hvad bliver det næste? Os med hund må ikke lufte dem mere, for tænk nu hvis der gik en med allergi forbi? Ej, come on Danmark

• #311   18. maj 2013 Foreskellen er simpel, Meget få er allergiske over for hunde, så kunne den ene person måske tage en allergipille eller gå nogle meter på afstand. Rygning skader alle!

• #312   18. maj 2013 Så kan ikke rygerne da 'også bare' holde et par meters afstand. I bund og grund er det nøjagtig det samme smiley

• #313   18. maj 2013 Rikke - Haha ja, hvis du står og pulser løs i 30 minutter, så har du vel også fået røget af, må man sige. smiley

Jeg tvivler på, at folk ville stille sig klods op af dig, hvis du er den eneste på stationen. Men hvis der pludselig er virkelig mange mennesker, så det ikke er muligt for folk at komme væk fra dig og din røg - ja, så bør du gå væk. Ellers ikke nej. smiley

Didde - Der er forskel på at nogle få ikke kan tåle det, og så at ALLE ikke kan tåle det. Der er også forskel på at lufte hund og ryge - det er nødvendigt at lufte hunden, men det er ikke nødvendigt at ryge. smiley

• #314   18. maj 2013 Mange rygere kan hurtigt blive til meget røg smiley

• #315   18. maj 2013 Rikke - Nej, ikke-rygere skal ikke bare gå væk. Du har selv valgt at få en dårlig vane, der skader dig selv og folk omkring dig. At have hund skader ikke andre, tvivler også på at man dør af det, selvom man er allergisk. smiley

• #316   18. maj 2013 CTS
    Som du selv skriver, overdrivelse fremmer forståelsen smiley

I Slagelse, hvor jeg skal med mit andet tog, ankommer jeg altid når det første tog lige har været der, så der er dødt. Og sjovt nok, så selvom folk kan se jeg ryger, eller jeg står og snakker med en veninde der ryger, så er der altid nogen der stiller sig klods op af os, selvom stationen er så lang (der er intercity) så de sagtens ville kunne finde et andet sted at stå :). Også er det bare at jeg mener at de selv er udenom det. Så gider jeg ærlig talt ikke flytte mig, fordi de absolut VIL stå lige præcis der smiley

• #317   18. maj 2013 Når du vælger at stille dig et sted, hvor der ikke er mennesker, og du bevidst sørger for at stå hvor du ikke generer nogen - ja, så er det folks egen skyld, at de går hen til dig. Det er klart, at hvis de ikke har mulighed for at stå andre steder, så bør du ikke ryge - men når de sagtens kan stå i den anden ende af stationen, så ser jeg ingen grund til at du skulle lade være med det. smiley

• #319   18. maj 2013 Melanie - Det skriver jeg da heller ikke at du har skrevet?
    Men hvad mener du så præcist med, at vi alle skal dø en dag? Hvad har det med sagen at gøre så, hvis det ikke skal ses i sammenhæng med rygning? For jeg tolker det som, at det kan være ligemeget at man får lidt skadeligt røg, for vi skal alligevel dø på et tidspunkt.
    Jeg har ikke sagt at der stod andet i det indlæg, har jeg? smiley

• #321   18. maj 2013 Heldigvis er det ikke op til os i dette forum at beslutte hvor der må ryges og hvor der ikke må smiley

Jeg syntes det er et fantastisk tiltag - og glæder mig til at der kommer mange flere af samme slags - samt en klækkelig prisstigning på tobakken igen.

Spørg enhver indenfor sundhedsvæsnet om det er sundt at ryge. Eller følg lidt med i nyhederne og forskning på området. Så får du svaret !

Til alle jer der ryger kan jeg varmt anbefale at i læser Allan Carr's bog "endelig ikke-ryger".

Mvh - og afmeldt debatten

• #322   18. maj 2013 CTS - Nej, jeg skriver at HVIS, ikke at alle gør eller at du gør. Det virker bare til at mange tager udgangspunkt i de værste tilfælde af ryger/ikke-ryger de har mødt og bruger det i deres argumentation. Desuden er det stærkt overdrevet, for at understrege hvad jeg mener smiley Tag det ikke personligt, den var rettet ud mod alle og mod ingen overhovedet smiley

• #323   18. maj 2013 Melanie - Ja, lige netop - vi skal alle dø, om det er af røg eller hvad det er. Med det, lyder det som om, at det kan være ligemeget hvordan man dør, for man dør jo alligevel. Derfor kan det også være ligemeget om man får røg, og dør af det = det er ligemeget at man er medskyldig i andres død, for de skulle jo alligevel dø.

White Lies - Ja, vi tager udgangspunkt i de værste rygere, for det er jo dem der ødelægger det for alle de 'gode' rygere. Det er da logik. smiley

• #324   18. maj 2013 CTS - Desuden nævnte jeg også, at der ikke rigtig findes så mange af de ekstreme rygere/ikke-rygere, så det ikke helt giver så meget mening at diskutere med udgangspunkt i dem smiley

• #325   18. maj 2013 White Lies - Jeg kender desværre mange af dem, og støder på dem dagligt - så der er altså en del ekstreme, der bestemt ikke tager hensyn.
    Hvis der ikke var ret mange af dem, ville sådan et lovforslag jo slet heller ikke komme frem. smiley Det kommer jo kun, fordi det vurderes at tilpas mange generes af det.

• #326   18. maj 2013 CTS - Så du møder dagligt folk der stiller sig klods op af dig, som i at i står ok tæt, der bevidst vender hovedet mod dig og puster røgen i hovedet på dig og hvis du beder dem rykke sig, så nægter de og giver dig ansvaret for ikke at blive passiv ryger? smiley

Kommentér på:
Rygeforbud på tog perroner

Annonce