{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komme når man fløjter/islændersider
  • #1   22. feb 2014 Hihi min kommer når jeg fløjter smiley Og så vrinsker han ogs meget igen når jeg fløjter smiley

  • #2   9. mar 2014 Jeg tror ikke, at det er noget, man bør/kan lære dem. Det burde vel være noget, som hesten gør, hvis den har lyst og stoler på én.

    Jeg tænker lidt, at du kun kan opbygge det med tid. Mine heste kom bestemt ikke, når jeg fløjtede efter dem i starten, da jeg lige havde købt dem, men efter at have haft dem i flere år, har de fundet ud af, at de kan stole på mig, at jeg altid kommer igen, at jeg ikke skal ride hver eneste gang, jeg kommer, men at jeg netop også kommer for at hygge med dem og for at fodre. De har ligeså stille fundet ud af, at jeg altid har godbidder med osv., så kommer de galoperende for fuld drøn, hver gang de ser mig.

    Jeg tror, at det eneste du kan gøre, for at din hest kan lære at komme, når du kalder/fløjter er, at bruge tid på den, lære den at du faktisk er supersjov at være sammen med, og ALTID have en godbid eller to med, når du kommer. Så finder den hurtigt ud af, at der vanker godbidder og hygge, når du kommer smiley

    Mange ryttere rider (fejlagtigt ifølge mig) deres heste hver eneste gang, de tager ud til dem. Derfor er der mange heste, som ikke gider fanges eller måske bare ikke gider løbe op til sin rytter, når han/hun kommer. For ridning er da sjovt nok - det skaber bare ikke det samme tillidsforhold som jordtræning, hygge og gåture gør.

    Mine heste ved, at jeg når jeg kommer, så skal vi også andet end udelukkende at ride. Jeg kommer også ofte for at strigle, gå ture med dem, lege på marken, give mad, tage dem med ind i haven og græsse lidt, nulre ben osv. osv.
    Så man kan sige, at mine heste er et godt eksempel at gå ud fra.. For de er netop gået fra overhovedet ikke at overveje at komme, når jeg kaldte, til pludselig at komme galoperende HVER gang, jeg kalder/fløjter. Det handler bare om at opbygge tillid og lyst (og at have godbidder nok xD !! )

    Held og lykke med det.


  • #3   9. mar 2014
    Stik den en godbid hver gang du henter den på folden ;o).


Kommentér på:
Komme når man fløjter/islændersider

Annonce