{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Hest der lægger sig i trailer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem med en hest jeg er begyndt at køre med.
Den prøver at lægge sig ned i traileren, og sætter sig næsten "i spænd" mellem siden og midterskilningen.
Hesten er ikke bange for traileren, den går lige ind, uden bekymring, og afslappet ud.
Men når den er kommet ind, man sætter skillerum på plads, bagbom og bagklap, smider den benene ind mod midterskilningen, og kroppen ud mod sidevæggen, og SER panisk ud. Den er det ikke, eftersom at så snart man åbner, slapper den af igen.
Tænker det er en unode, som i "jeg vil ikke ud og køre!!" Den har pådraget sig efter en lang tur på beroligende den havde for et års tid siden..


Nogle med gode forslag til hvad der kan hjælpe hesten?

Jeg kan godt køre med den, men med skillerummet til siden, hvilket jeg ikke vil udsætte min pengepungen for, i tilfælde af at jeg bliver stoppet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der lægger sig i trailer?
  • #1   11. apr 2014
    Den kan vel godt være panisk ved at traileren bliver lukket? Har i ( selvom man ikke må ) stået inde i traileren eller set det på kamera hvad der sker inde i traileren?


  • #2   11. apr 2014 Havde en lånehest der gjorte det samme
    Jeg gik ind og rejste hende op hver gang og til sidst stoppede hun med det
    Det er mega ubehageligt men der er ikke andet at gøre så hun finder ud af hun ikke får sin vilje


  • #5   11. apr 2014 En hest er ikke klog non til at tænke "hvis jeg nu falder et panik anfald, så kommer vi ikke til stævne, for jeg er lidt træt i dag" .. Så selvfølgelig er din hest i panik !
    Har du overvejet at den måske lider af klaustrofobi ? Prøv evt. At sætte skillevæggen helt over i siden og så lukke traileren mens hesten er der inde og se, om den så stor roligt eller om den stadig gør det. Står den nu roligt, så er der jo nok fordi den har klaustrofobi smiley rummet virker jo mindre så snart at traileren bliver lukket, så lyset forsvinder.

    En af mine venner har en hest der KUN kan køres i trailer hvis skillevæggen er bundet fast ovre i siden under kørsel. Ellers smider den sig med det samme, at traileren begynder at køre.

    Er skillevæggen til siden, står den BUM stille hele vejen


  • #6   11. apr 2014 Jeg have den hest der i gennem hele sit liv (9 år) havde boet i en trailer det ½ af sin ridekarriere ( meget brugt galophest ) han begynde lige pludselig på det sammen, når han stod sammen den anden hest. egentligt ikke rigtigt panik, men han lå ned og cyklede med benene, jeg åbnede bare bagklappen bad han rejse sig og gå ud, så jeg kunne rette hvad der skulle rettes, så gik han ind igen !! men når han var alen og med skillerummet til siden var der ikke noget. efter en grundig gennem tjek, viste det sig at han havde spænding og derved dårlig balance. så lidt massage og træning, så forsvandt affære igen.

  • #7   11. apr 2014 Som der står, har jeg ind til videre kun kørt med skillevæggen til siden, men som sagt, vil jeg ikke risikere en bøde på 10.000, derfor skal den lære det...

    Og nej, jeg ved godt den ikke kan tænke sådan....... Det var da et irriterende svar at få?

    Der er tale om en 17 årig stædig dame der har været vant til at få sin vilje i mange år. Den har efter sigende ikke gjort dette, før den var på en tur og var beroliget med et stof..


  • #8   11. apr 2014 Køb lang bom til hver ende at traileren og pil skillerummet ud. SÅ har hesten masser af plads smiley Mange heste går amok i traileren fordi de er klaustrofibiske - men kender flere der køre med lang bom og uden skillerum da hestene så slapper af smiley

  • #9   11. apr 2014 har aldrig hørt om at man skulle få en bøde for ikke at sætte skillevæggen i midten?

    man kan jo købe en lang bagbom, netop så det giver mere plads


  • #10   11. apr 2014 Det var hvad jeg fik af vide så sent som igår..
    At hesten skal stå fast, da den kan vende sig ved for meget plads..


  • #11   11. apr 2014 http://www.rideforbund.dk/Hestevelfaerd/Transport%20af%20heste/Regler.aspx

    Se punktet "transportpraksis"


  • #14   11. apr 2014 min frieser har balance problemer så han vælter i trailer, men hvis den står stille uden skillerum er det nok ikke det.
    den kan have klaustrofobi så tænker en 1-hestes trailer hvor der er god plads til den smiley


  • #15   11. apr 2014 Tænker også, at jeg ville prøve en en-hestes trailer for at se, om den også reagerer sådan i den. Men ellers er den brede bagbom, da også en mulighed.

  • #16   11. apr 2014 Jeg har en veninde hvis hest gør det i "den forkerte side", altså hvis hesten står som den skal ud mod kørebanen, der er ingen problemer når den står ud mod rabatten...
    Dog heller ikke en løsning jeg ville bruge...


  • #17   11. apr 2014 Denne gør det i begge sider, det er prøvet at putte den i den "forkerte" side også smiley
    En hestes trailer er ikke en mulighed, da jeg ikke kan låne sådan en nogle steder..

    Det vil sige at hesten skal, på den ene eller anden måde, lære at stå ordenligt i traileren..


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #18   15. apr 2014 SKAL den lære det eller skal i acceptere at en 17 årlig hest ikke kan lide at blive spærret inde på halv plads smiley tja jeg mener jo nok at du bør finde en løsning der hedder ingen skillerum eller til siden og en lang bagbom og det er noget sludder at den kan vende sig under kørsel den er jo selvfølgelig bundet op foran smiley

    Min gamle dame suser lige op men det er ikke og har aldrig været en mulighed at køre på enkelt plads den smider sig inden du når ud af indkørslen og sådan er det bare, altså får den det så den har det godt med transporten ikke så nogen regler overholdes - hvilket de sagtens kan hvis man vil og man indretter trailer efter hesten og ikke omvendt smiley

    Har kun formået en gang på enkelt plads men det var også i en xl trailer med halv gang bredere og højere en en alm. Trailer og pladevat i ørene, en ting der også kan få dem til at lægge sig er at bunden er for glat så jeg kører aldrig i en trailer uden vulkaniseret bund da jeg har stået på landevejen med en hest der havde gummimåtten oppe imellem benene og hængte i snoren smiley


  • #19   15. apr 2014 Har i prøvet en trailer med træskillerum? Min gjorde det i en periode, og vi fandt ud af han ikke brød sig om at have transportgamacher på, måske dette også kunne være en årsag?

  • #20   15. apr 2014 Opbindingen kan, hvis hesten virkelig vil, knække.. Den er lavet til det...

    Jeg har oprettet dette emne for at få råd, ikke belæring!
    Jeg har kørt trailer flere år, og har ikke oplevet dette før, derfor søger jeg andre muligheder.

    Den står ikke med hverken vat eller gamacher i traileren..
    Hesten skal lære det, da den hos tidligere ejer har kørt i alm dobbelttailer flere gange i ugen uden problemer. Derfor ved jeg at den KAN stå i alm trailer, og derfor skal vi bare finde den rigtige måde til at få hesten til at stå ordenligt.

    Jeg behøver ikke få af vide hvordan hesten opfører sig, da jeg udemærket kan se det selv...

    Træskillerum? Hvad er forskellen fra det og alm? Den jeg køre med har fast plade som skillerum, hvis det er det du mener smiley


Kommentér på:
Hest der lægger sig i trailer?

Annonce