{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

begyndt at bruge rumpen nu - øm {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

har fået omstoppet min sadel og lagt min ridning lidt om, plus begyndt på en masse undervisning, og her efter sadlen kom tilbage fra sadelmager, er hesten virkelig begyndt at bruge sig korrekt. Hun plejede at hænge meget på forparten, brugte sin hals som balance stang og var stiv som bare pokker... derfor var hun spændt i hele kroppen og halsen var lidt som et bræt...

her den sidste uge har jeg så kunnet ride hende uden problemer, hvor jeg virkelig kan mærke at ryggen er kommet meget mere op, halsen er flot hvælvet, kan styre tempoet rigtig nemt og hun går generalt meget bedre end nogensinde før...

MEN... det har resulteret i, at de sidste 2 dage har hun haft, ja undskyld, men møg ondt i måsen :o) hendes ballemuskler og musklerne der løber bag på bagbenene, er rigtig ømme. et godt tegn, men tænker om der er noget jeg kan gøre, for at få dem løsnet lidt, så de ikke bliver SÅ ømme? smiley hun er jo tydeligvis ikke vant til at bruge dem, stakkels dyr! smiley

hun får e-vitamin med selen for at hjælpe musklerne, men det ikke helt nok. og så kommer hun i solarie efter næsten hver ridetur. andet jeg kan gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begyndt at bruge rumpen nu - øm
  • #1   13. apr 2014 ville nok her en af dagene lave noget andet med hende? smiley longere eller skridte en lang tur?

    det vi jo også når vi træner muskler vi ikke plejer af bruge smiley

    MEN! hvor er det fedt for jer!! smiley


  • #2   13. apr 2014 får du den til at gå dybt og bliver strukket ud efter ridning

    hvis man bare rider i holdning uden at få den til at gå dybt så bliver den ikke strukket ud


  • #3   13. apr 2014 hehe er også rigtig glad... sikke hurtigt der sker noget, når først hesten kan og forstår hvad den skal! smiley

    og ja, jeg skal godt nok til springundervisning i morgen, men siger til min træner at det ikke skal være for kompliceret. og så får hun fri tirsdag, hvor jeg tænker at jeg lige tager ud og går en tur med hende og så kommer hende i solen og masserer musklerne med noget hot&cool.

    har lidt ondt af hende, for ved selv hvor nas det kan gøre i starten, men problemet er at man i hvert fald selv får af vide, at det skal trænes væk smiley


  • #4   13. apr 2014 ina: ja jeg forsøger at ride hende lang og dyb efter ridning , og traver og skridter godt af. smiley

  • #5   13. apr 2014 Jeg laver altid min træning meget forskellig, fordi jeg ved hvor frygteligt ondt jeg får hvis jeg rider hver dag eller hvis jeg løber hver dag. Man skal huske at når du træner nedbryder du dine muskler og skal bruge noget tid på at bygge den op igen fordi den bliver større efter den er blevet nedbrudt.
    Derfor er det meget vigtigt nogle dage bare at lade den gå på folden dagen lang eller at give den lov til at løbe og hygge sig lidt på ridebanen. Eller måske trække en lang skridt tur i en skov med hende. Det er super hyggeligt og god træning slevom man slet ikke tænker over det når man går og nyder selvskabet med sin hest så meget smiley


  • #6   13. apr 2014 hun får mellem 1-2 fridage om ugen. det holder jeg på de skal smiley og så springer vi undervisning hver mandag, og dressur hver torsdag. i weekenden rider jeg som regel en tur eller 2 og så træner jeg dressur eller longerer i hverdagene der imellem.. en normal uge for os ser typisk således ud:

    Mandag: Spring Undervisning
    Tirsdag: Fri eller skridttur
    Onsdag: Dressur
    Torsdag: Dressurundervisning
    Fredag: Fri
    Lørdag: Tur
    Søndag: Dressur/løsgørende eller bare lidt tullen rundt smiley


  • #7   13. apr 2014 smiley godt smiley

    kender du gulerods øvelser hvor du tager en gulerod og så skal hesten trække hoveddet om til siderne for at få fadt i guleroden


  • #8   13. apr 2014 jep. dem gør vi som regel når jeg sidder på hende. hun gør det nærmest af sig selv, og går helt ind og kysser stigbøjlerne. uden problemer.
    når jeg longerer slutter jeg som regel også af med at gå versader fra jorden af, og lave nogle bagpartsvendinger osv. for at hun træder rigtigt ind under sig og bliver løsgjort. smiley


  • #10   14. apr 2014 som skrevet ovenfor maja, så får hun begge dele smiley men måske hun skal have flere pauser, her imens de lige skal igang ? smiley


  • #11   14. apr 2014 TS - Husk at lave de andre gulerodsøvelser også hvor du ikke sidder i sadelen da hun har behov for at strække ryggen både opad og frem også + at hun gerne skulle bøje både højere og lavere end stigbøjlerne til siden smiley

  • #12   14. apr 2014 Aldrig ens træning 2 dage i streg! Det er nøglen, for så får man trænet forskellige muskelgrupper hver dag, og der er ikke nogen af musklerne der bliver overanstrengt.

    Og så tag den lidt roligt nu hvor det hele er blevet anderledes, måske kun ride seriøst i 20-30 min, og ellers bare skridte rigtig godt varm og af smiley


  • #13   14. apr 2014 Musclecare fra pavo, som indeholder bl.a. E-vitaminer. Det gør at musklerne restituerer sig hurtigere, og syrer ikke så hurtigt til under ridning.

  • #14   14. apr 2014 team tindur: vil du prøve at nævne nogle af de andre øvelser? smiley

    og okay, vi må lægge lidt om så vi rider noget forskelligt hver dag så smiley og med 2 restitueringsdage om ugen! smiley


  • #15   14. apr 2014 God morgen smiley

    Her har du lidt at læse smiley
    http://www.fynshestefys.dk/pdf/fynshestefys-gulerods.pdf


  • #16   14. apr 2014 tak for det smiley

  • #17   14. apr 2014 Bare hyggeligt smiley

  • #18   15. apr 2014 Det var da et fantastisk link.
    Jeg skal vist udvide mine gulerodsøvelser lidt smiley


Kommentér på:
begyndt at bruge rumpen nu - øm

Annonce