{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Sadlen glider frem {{forumTopicSubject}}

Min islænders saddel glider frem på hende da hun ikke har noget sadelleje og nærmest ingen muskler har. Jeg har lige fået ny sadel som passer hende men sadlen glider stadig frem, så det er altså ikke på grund af sadlen.
Jeg har overvejet halerem men har hørt så meget dårligt om det så nu vil jeg høre hvad I har gode erfaringer med?


Kommentarer på:  Sadlen glider frem
  • #1   18. apr 2014 Hvis sadlen glider frem på hesten, så er det fordi den på en eller anden måde ikke passer hesten..
    At sætte halerem på er et symptombehandle (: Dette ville jeg aldrig gøre selv.


  • #2   18. apr 2014 Få sadlen tilpasset af sadelmager så problemet bliver løst

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #6   18. apr 2014 Nogle heste har et problematisk sadelleje. Har selv haft en sådan hest engang. Jeg endte op med en bomløs, da alt andet gled frem.
    Men flere skuldermuskler hos din hest kan også hjælpe


  • #7   18. apr 2014 En halerem er en dum opfindelse - har selv engang brugt den, og da lærte jeg det på en træls måde både for hesten og mig. Da sadlen gled den mindste smule frem, pressede det på haleroden, og det blev til et vildt rodeoridt... Så vi begyndte at bruge en gelpad, og de der underlag med noget klæbende stof under sadlen, hvilket hjalp rigtig meget!

  • #8   18. apr 2014 Tak smiley Halerem er heller ikke den rigtige løsning for os. Jeg håber at sadlen ligger bedere når hun får opbygget muskler. Og som sagt, Elja har intet sadelleje og sadlen passer hende altså, det er kun fordi den glider frem. smiley

  • #9   18. apr 2014 igen sadlen passer ikke når den glider frem. Hvilket kan skyldes at ulden er faldet/presset sammen foran.
    En sadel skal helst tjekkes 1 til 2 gange årligt så er det ligegyldigt om sadlen er ny, den er ikke tilpasset til DIN hest.
    Gør dig selv og din hest en tjeneste og få fat på den sadelmager.


  • #10   18. apr 2014 Hvis sadlen glider frem passer den ikke. End of story.
    Der er mange løsningsmuligheder, men det bedste er nok at få en sadelmager ud at kigge på det og evt også under ridning for at vurdere hvad problemet evt kan være.


  • #11   18. apr 2014 Så må jeg jo nok have fat på den saddelmager. smiley Har også et gelpad liggende, så vil lige prøve dette og se om det virker.
    Tænker at det måske også kan være kopfjernet som skal skiftes.:-) Hun har nemlig en wintec wide.


Kommentér på:
Sadlen glider frem

Annonce