{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningsplan :-)
  • #1   21. apr 2014 Hvad med at trave/galoppere cavaletti i longe, gå ture (eventuelt bakkede steder) og lave løsgørende arbejde fra jorden, med f.eks. at lokke hende til at søge lidt frem og ned :-). Eventuelt noget longering i langsomt tempo for at lokke ham til at søge lidt ned? smiley

    Jeg ville gøre sådan:

    Dag 1:
    Longering med fokus på at søge frem og ned og koncentrere sig. Ofte temposkift og volteskift så han ikke keder sig. Derefter gå en lille tur som skridt af.

    Dag 2:
    Stille bomme/cavalettis op som du kan gå over med ham. Derefter longering over dem i alle gangarter hvis det er muligt. Træne basale ting som løfte hove, strigle og andet, gå en lille tur som skridt af.

    Dag 3: Få rundt med ham og få hende til at søge ned, derefter gå en lang tur.



  • #2   21. apr 2014 Ada - Jeg har trænet ham frem og ned ligeud rettet og i longe siden August i skridt. trav fra december og startet på galop ca. april med frem og ned. galoppen er han langt i fra dygtig til men han får et par runder for at variere. Dette har foregået over liggende bomme og cavaletti. Dette har vi gjort 2x ugentlig og den sidste dag går vi tur..Hver anden gang i bakkede terræn og hver anden gang i skoven...
    Har også sat pæler op som vi går rundt om så vi træner på at flytte bagparten med smiley Så ønsker noget nyt smiley
    Men gode forslag alligevel smiley


  • #3   21. apr 2014 Ups, jeg blander lidt rundt på køn fordi jeg tænker på min egen også. Jeg mener selvfølgelig "han" smiley

  • #4   21. apr 2014 Okay det lyder super :-).

  • #5   21. apr 2014 Vi arbejder med at flytte forpart og bagpart. Dvs. basis-signaler fra jorden. Formålet er at han skal kunne bøjes korrekt indad i volten og forarbejde til travers/versade.
    Så har vi et problem, vi forsøger at løse på volten: Hans ene skulder træder enten ud eller ind i volten (jeg har glemt om det er højre eller venstre). Dette laver vi igen forskellige øvelser for. Den ene er en firkant hvor jeg hurtigt træder ind i volten (eller hjørnet), og så skal han følge efter. Den anden er at lave større eller mindre volte, hvor han skal følge med mig.
    Jeg går altså foran hesten her og ønsker hans hoved skal være rettet mod min mave.

    Ellers er der førerpositioner, hvor jeg går ved siden af hesten ved sadellejet for at give signaler derfra.
    Vi laver tricks, går ture, longerer (her med massere af overgange, fulde stop, stilning/bøjning, skifte volten i trav og skridt), Vi har også taget hul på sidebevægelser og liberty træning.
    Spring over cavaletti i longe og liberty sker en gang imellem. Bomtræning sker aldrig.
    Puha, så træner vi jo også generel opførsel, som at hesten står, når der bliver sagt stå, indparkering til skammel, trailer-læsning, tempo/stop når vi går.

    Så her var mine ideer til en "træningsplan". Jeg laver kun få øvelser fast hver gang, og ellers finder vi på en masse af ovenstående, jeg planlægger aldrig smiley


  • #6   21. apr 2014 Han kan forpartsvendinger, han kan ind parkeres , han kunne stå (det har vidst gået lidt i glemmebogen smiley ) vi øver trailer (han har haft et par dårlige oplevelser) temposkift var han god til men det skal repeteres og han har gået for lange tøjler nogle gange og setter benene rigtig når vi træner dette smiley
    Bagpartsvendingerne havde han ikke motivationen og tålmodigheden til men vi burde prøve igen... Han går over/under presenninger, blive gemt væk(hovedet tildækkes) og accepterer tov, plastik, avispapir osv. rundt om ben og er ikke videre bange for blafrende plastik smiley Han er vænnet til bile men traktorer og andre store køretøjer vil stadig spise ham smiley
    Gode forslag smiley

    Er der nogle andre der har noget der styrker ryggen og giver kondi og muskler? smiley

    Mvh TT

    Er der måske nogle flere


Kommentér på:
Træningsplan :-)

Annonce