{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bund til ridebane
  • #1   23. apr 2014 Alm sand fra en grusgrav er det billigste og bedstetil prisen synes jeg smiley Vi har sand på vores og den kostede nærmest ingenting at lave. bare husk at lig godt med dræn hvis i ikke har det smiley

    Men fra den er lavet, hvis man ikke stamper sandet i mange lag, så går der et halvt års tid før den er ridebar fordi hestene bare går igennem sandet og rammer ned i den glatte jord smiley


  • #2   23. apr 2014 du kan ikke lave den til 5000 med mindre det er rent noget lort. der skal graves ud og jævnes og sand er ikke billigt nej. vi lavede vores for ca 12.000 og det var med de gode forbindelser og desuden gratis arbejdskræft samt maskinerne havde vi.

  • #3   23. apr 2014 fredmoseg

    det handler så også om hvor man bygger banen for hvis man bygger oven på ler så kan det være pisse dårligt selvom man giver 12000 kr for banen

    i vores stald har vi en til 5000 (godt nok lavet i 2003) og den er bedre end en til mener 15000 fordi vores ikke er bygget på ler (og den er nok også bygget i start 00'er)


  • #4   23. apr 2014 at grave ud til den er ik noget problem det gør vi selv. og flis og sand kan vi også få meget biligt jeg ville bare høre hvad der var bedst at ligge på en udendørs ridebane

  • #5   23. apr 2014 vores bane er af sand og så er der løbene kommet lidt flis i når man har fældet lidt tæer hist og her

  • #6   23. apr 2014 Så bare kom sand og flis på som i har smiley
    Vi har ikke givet mere end 2500 kroner til sand første gang vi fik sand på og anden gang (5 år efter) gav vi 1300.... og vores bane er altså ganske udenmærket. Den er god at ride på men en skør størrelse men det kan bunden jo ikke gøre ved smiley


  • #7   23. apr 2014 Stenmel er super godt! det rider vi på, der hvor jeg rider og vi kan bruge banen hele året rundt, med få undtagelser. Banen ligger sjældent under vand, men prisen kender jeg vidst ikk meget til smiley

  • #8   23. apr 2014 vi har besluttet at bruge muslinger til vores udendørs bane. En 20x40 bane kan nøds med 1 læs og sådan et koster 10.000kr. og så kan du ride på banen hele året.


  • #9   23. apr 2014 Muslingebaner kan bare godt blive betonhårde med årene, er min erfaring - er der egentligt noget, man kan stille op mod en hård muslingebane - da det ikke virker specielt godt at harve. Der ligger også ofte vand på.

  • #10   23. apr 2014 De bliver hånde hvis man ikke passer dem optimalt det er den erfaring jeg har men hvis man passer det, underlaget er som det skal være og man husker at fylde nyt på engang imellem så er de super gode at ride på.


  • #11   23. apr 2014 okay, kan man på nogen som helst måte rette op på en knap så passet bane?

    Hvad tænker du helt præcis på, når du siger "passe ordentligt"? smiley


Kommentér på:
Bund til ridebane

Annonce