{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Letvægtsbomme?
  • #2   24. apr 2014 Mange heste springer rigtigt dårligt på letvægtsbomme. Det gælder både plastbomme uden fyld og aluminiumsbomme. Der er lidt forskellige årsager til det tror jeg og jeg tror ikke at alle heste reagerer på de samme faktorer.

    Det er allerede nævnt at bommene flytter sig meget langt med hesten ved en nedrivning. Det kan nogle heste blive overordentligt bange for.

    aluminiumsbomme larmer virkelig meget når de falder ned, specielt hvis de rammer hinanden. Det kan få nogle heste til at flygte hvis de har et nedslag og det er jo ikke en ønsket reaktion da de så næste gang vil være sværere at holde rolige.

    På platbommene har jeg oplevet at nogle heste reagerer på lyden af sand der rammer bommene og derfor springer MEGET spændt. Denne lyd bliver forstærket enormt meget når bommene er hule, men findes altså også på bomme hvor der er kommet fyld i.

    Jeg springer helst på træbomme og vælger stævner fra hvor jeg ved at der er plastbomme på opvarmning eller bane.


  • #3   24. apr 2014 Jeg har nogle og jeg elsker dem, plast bomme uden flyd smiley da de er nemme og vejer ikke en skid.
    Men som maja L skriver så er de flyvske med hensyn til hvis hesten rør dem..


  • #4   24. apr 2014 Vi har dem os, og er rigtig glade for dem! Man får måske lidt nemmere en nedrivning, men det er jo også bare træning. Vi træner uden problem både ung heste på dem og også hestene på M niveau smiley

  • #6   24. apr 2014 jeg har gode erfaringer med plast spring og ingen problemer med ned rivningerne hvor hesten fiser af sted pga dem eller løber pga sand de tager heller ikke skade af at ligge ude i mudder og i regn som træspring gør

    men der er stadig noget pasning på dem og de er også lidt kedelige i farverne
    (de er ikke så nemme at få flotte farver på medmindre det er pisse dyrt ved træ bomme der kan man jo ''bare'' male dem)


Kommentér på:
Letvægtsbomme?

Annonce