{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.087 visninger | Oprettet:

Det der med at bo på landet... {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min mor og jeg har tænkt over at købe et sted lidt ude på landet, da man jo får meget mere for pengene der ude! Muligheden for at vi kunne have et par heste, er der jo på den måde også , og det er jo super fedt!
Jeg tænker bare, når man bor så langt ude på landet, bliver det så ikke ensomt? Der jo ingen mennesker, ingen der griller, ingen der slår græs, ingen der cykler forbi - intet! Og det bliver jo pokkers svært at se sine venner? Er det det værd? Eller ville jer der bor derude, hellere bo nær byen?
Jeg kan godt lide ideen om at bo lidt afsides, men alligvel, jeg er lidt i tvivl om jeg har lyst til at bo væk fra alting..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med at bo på landet...
  • #1   18. jul 2014 Jeg har aldrig været ensom men bor heller ikke langt ude på landet bor 2 km fra de fleste af mine venner

  • #3   18. jul 2014 Jeg elsker at bo lidt ude på landet og ville ikke kunne forestille mig at skulle bo inde i byen, det er meget nemt med heste osv. Og der går busser ind til byen hver time og der er ikke langt til stranden eller købmanden smiley nu bor jeg så på en vej hvor der er 3 huse, ja der kommer sjældent biler men jeg savner det ikke smiley

  • #4   18. jul 2014 Altså herude hos os, er der nu både folk der cykler, går, løber, rider og kører forbi, naboer der slår græs og arrangementer i nabo ''landsbyen'', så det er i hvert fald ikke ensomt på den måde.
    For os er der dog lidt langt til alt, vi har 12 km til nærmeste indkøbs mulighed og vi er derfor meget afhængige af vores bil. Og vores bus forbindelser er også lidt øv herude. Men vi er nu glade for at bo her og have hestene i baghaven. smiley


  • #5   18. jul 2014 Det kommer jo an på hvor langt ude på landet du bor :p.

  • #6   18. jul 2014 altså her ude på landet hvor jeg bor har vi 2 gang om året noget med mine naboer og det er skide hyggeligt vi skifte til at holde det smiley

  • #7   18. jul 2014 Jeg ville for intet i verdenen bo i byen.. Det kan godt blive lidt ensomt, jo, men altså der er nu nok nogen der har det værre med det end jeg - jeg kan meget bedre lide end tur i skoven med hesten alene, end hvis jeg har en veninde med, jeg hygger mig meget bedre alene.

    Så det er ikke så slemt igen smiley


  • #8   18. jul 2014 Jeg ELSKER at bo på landet. Ingen der skal blande sig, ingen der brokker sig over lydniveauet, ingen der brokker sig over dyr, ingen der har behov for at stalke over hækken og MASSER af plads til at gøre lige hvad man vil.

    Har man en bil, så er der heller ikke svært at ses med vennerne. Ser kun bonuser ved at bo på landet.


  • #10   18. jul 2014 jeg bor ca 1-2 km udenfor en mindre by, og det er da bare lækkert.men vi har så også søde naboer, bussen lige ude foran døren, så vi er ikke ensomme
    faktisk tror jeg at flere er ensomme i byerne fremfor på landet, hvor folk kommer hinaden lidt mere ved.
    vi har boet flere steder, og de steder hvor vi faktisk har snakket med folk, har faktisk været ude på landet.
    ja man slipper for at hører på 20 forskellige græsslåningsmaskiner, men her ude har vi majtrasker traktorer mm - og de larmer mere


  • #11   18. jul 2014 vi bor på landet men i en landsby - hestene kan gå lige bag vores gård (eller lige overfor). samtidig har vi naboer - plus fortov og gadelys smiley (så er det ikke så mørkt om vinteren - hehe) samt stort PLUS - vi har to naboer der begge har mindre ridehal - fedt!
    men der er mange praktiske ting der skal være styr på når man har hestene hjemme, såsom halm, hø, bortskaffelse af mødding, pasning af græsmarker, vedligeholdelse af bygninger, pasning af hestene når vi ikke er hjemme osv smiley
    Men ville aldrig bytte - det giver noget særligt at have hestene så tæt på.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   18. jul 2014 Hvis du næsten mister dine venner fordi du måske bor 10-12 km fra dem, så er i ikke særligt gode venner da..

    Altså, landet er jo ikke et øde sted med 100 km til nærmeste civilisation.. Ved ikke hvad det er for en tanke du har?


  • #13   18. jul 2014 Du behøver jo ikke bo 30 km fra noget civilisation for at bo på landet smiley jeg bor inde i byen, og min står opstaldet 1,5 km fra mig, og det er altså ikke noget jeg mærker er langt væk, så du kan jo godt bo tæt på byen, mens det er på "landet", samt have naboer og folk tæt på smiley

  • #15   18. jul 2014 Jeg ville med glæde bo på landet!
    Lige nu bor jeg tæt på alting og ja.. Ville hellere være lidt væk, med et stykke til nærmeste nabo smiley


  • #16   18. jul 2014 Personlig mener jeg det bedste sted man kan bo er på landet! Har selv en lille drøm om at købe en og sætte den i stand, og om der er 2-3 km til naboen gør mig intet smiley
    Og ellers kan man anskaffe sig en scooter så er det 4 gange nemmere at komme rundt smiley

    Så hvis jeg var jer, så ja så er det, det værd


  • #17   18. jul 2014 Hej TS. jeg har ikke noget imod at bo på landet. Bor dog nu inde i en lille landsby, men hvis chancen byder sig engang har jeg da mod på at komme på landet igen. Grundet helbredet synes jeg det er fint nok at bo i et lille hus med lille have :-). Kan ikke længere passe et stort stuehus med rengøring osv :-). Men det er fedt at bo på landet. Der kommer ikke nogle og prikker en på skulderen. Hvad laver du griner så skal man stå og forklare hvorfor man sætter den kæde på cyklen igen eller skifter olie på bilen :-). Der går trods alt stadig busser til udkands danmark smiley

  • #19   18. jul 2014 Selv bor jeg i en landsby, hvilket er vel hyggeligt nok - men det er træls at være afhængig af min mor konstance.
    Nu flytter vi til Spanien og har fået hus i en lille by, dog lige ved stranden og som har lidt butikker, banke, restauranter samt andre hyggelige ting og min skole. Det er en ferie by, så vi er ret "ensomme" om vinter, forår og efterår hvilket er rart nok smiley
    Jeg må dog indrømme at jeg savner at bo lidt tættere på byen, og jeg bor kun 7 km derfra. Men muligheden for at ses med venner er der ikke, fordi de selv kommer langvejs fra og derfor har 30-50km Til hinanden


  • #20   18. jul 2014 Jeg synes det er hyggeligt, at bo på landet. Min ene pony har lige fået et føl, og hvor er det bare skønt, at kunne gå ud til dem hvert sekund og være alene med dem, i forhold til hvis de stod på en rideskole:-)
    Har boet på landet hele mit liv (14 år) synes det er dejligt, at kunne løbe rundt i haven uden at tænke: "Bare de nu ikke ser mig."


  • #21   18. jul 2014 Vi bor 12km fra nærmeste købstad, 5km fra nærmeste Brugs men kun 2 min på cykel til stranden (Limfjord) og her er bestemt ikke ensomt. Og vi har dejlige søde naboer, en som jeg lejer jord af til hestefold, en anden som har deres pony opstaldet hos os og som til gengæld fodrer og kigger efter hestene når vi er på ferie... og så bor vi i randen af et sommerhusområde så græsslåmaskiner og havegrille er der nok af smiley
    Jeg har så 60km på arbejde og min kæreste har 72 så vi er totalt afhængige af vores biler. Men vi har også begge to hjemmearbejdsplads.
    Vi vil ikke kunne trives i en by.


  • #22   18. jul 2014 Linnea - Nu har jeg boet i storbyen i mange år. Så ville jeg tilbage til landet. JEG ELSKER DET! smiley Når jeg kommer til de større byer nu så kan jeg simpelthen ikke forstå hvordan jeg kunne holde al den stress og larm ud. smiley Nu har vi boet på landet i snart 8 år og vil ALDRIG tilbage til byen. Som forældre må vi jo bare sørge for at køre vores børn eller lade de cykle så de har det sociale. Så flyt du til landet og nyd roen og stilheden. Savner du storbyen så tag en dag med shopping så bliver du nok mættet smiley

  • #23   18. jul 2014 Jeg bor ude på landet, hvor der er samlet en flok huse, hvor der er rimelig afstand til hinanden. Det er vildt hyggeligt, og man har et rigtig godt forhold til hinanden! Der kommer tit heste, cykler, mennesker osv. Forbi smiley næsten alle man møder siger Hej til en, selvom de ikke kender en!! smiley jeg vil helt klart forslå dig at flytte ud på landet smiley

  • #24   18. jul 2014 Der er 10 minutters cykling til den nærmeste by (Med Brugsen), hvor jeg ikke rigtig har nogle venner. Så er der cirka 3 kilometer til min skole, og nok 4-5+ kilometer ud til mine venner. Men ja, der er ingen byfester, havegrill, mange naboer og andet socialt værk. Dog er der nogle enkelte huse spredt lidt ud mellem markerne, som vi kan kalde naboer. Den tætteste nabo er en stor fold væk smiley

    Men at have hestene i 'haven' er mega fedt. Så skal man ikke cykle langt til et ridecenter/rideskole, og man kan være i stalden døgnet rundt. smiley

    Godt tip: Køb en telefonpakke med fri tale, hvis du virkelig kommer til at bo ude i ingenting smiley


  • #25   18. jul 2014 Jeg ville elske, at bo på landet også anskaffe mig en god cykel, så man altid kan se venner mv. Jeg bor i en midtby lige nu, og bliver sku skør af, at jeg hverken har en stor have, eller at her aldrig er ro. Jeg ville elske, at kunne finde ro i mit hjem, uden larm - og hvis i skal have heste vil der jo aldrig være 100% stille smiley

  • #26   18. jul 2014 Som jeg kan se er der stadig liv i udkants Danmark smiley Dette bør politikerne se så de holder op med at nedlægge skoler i de mindre byer! smiley

    Mvh TT


  • #27   18. jul 2014 Jeg bor på landet, og jeg synes det er dejligt, jeg bor tæt på nogle af mine venner, og vi har nogle naboer 0,5 km væk, den ene nabo har børn, de kommer nogle gange på besøg, der er stille og roligt på landet, og jeg ville bestemt ikke bytte det for et hus i byen smiley

    Det er også lidt lettere og have dyr når man nordpå landet smiley
    Og på vores vej har vi vejfester, så helt ensomme er vi ikke herude smiley


  • #28   18. jul 2014 Har både boet på villavej, i lejlighed og senest i hus på landet med mine forældre, inden jeg flyttede hjemmefra.
    Altså, det er fedest at bo på landet, helt sikkert smiley men nu bor de også sådan, at man bare kan gå ud til vejen, når bussen kommer og så række hånden ud, så bliver man samlet op.
    Tror ikke jeg kunne have boet der, hvis der ikke var en bus, så skulle jeg have været kørt frem og tilbage smiley


  • #29   18. jul 2014 Jeg er tilflytter til landet, har boet på et nedlagt landbrug nu i 12 år.
    Og jeg flytter ikke ind til byen igen, når vi griller ved svigerforældrene så sidder jeg ofte og er irreteret.
    Jeg kan ikke høre fuglene fløjte, en af naboerne skændes, en anden bruger kompressoren den tredje slår græs...
    Jeg vil hjem og have ro.

    Dog kan det godt være ensomt omkring hestene, her hvor jeg bor er jeg så heldig med at de nærliggende gårde også har rideheste, så vi mødes gerne til en tur.

    Men men men, selv om man spare opstaldning på sin hest, så er det stadig dyrt at bo på landet. Forsikringerne er dyre end et hus i byen.
    Så det man bruger i opstaldning betaler man i alt andet på en gård.


  • #30   18. jul 2014
    Bare fordi man bor på landet bliver man ikke en isoleret eneboer der aldrig ser andre mennesker eller oplever noget, må indrømme det var noget af en fordom...


  • #31   18. jul 2014 Fedt! Jeg er ene bor

  • #32   18. jul 2014 Det kommer jo an på, hvor langt ude på landet du vælger at bo, og hvem dine naboer er. Jeg har altid boet på landet inden jeg flyttede for mig selv.

    Det første sted var inden jeg havde hest, og imens jeg var helt ung - der var ikke muligheder for at komme til veninder inde i byen, da det var for langt ude, heldigvis boede min bedste veninde i huset lige ved siden af (ca. 50 m væk) så hende legede jeg med hver dag smiley
    Da vi flyttede på gård og fik hest, var det stadig langt ude med dårlig transport forbindelser, der havde jeg hest og brugte tid på den og ikke venner - udover dem indimellem red ture med. - Jeg synes for langt ude på landet bliver en smule for ensomt, når man ikke kan komme nogle steder, og fx har trænet hesten osv, så kan man godt komme til at kede sig lidt smiley
    Jeg ville nok finde en gård i udkanten af en lille landsby, så der er mulighed for stadig at have noget socialt samvær med andre mennesker, uden at man behøver ud og kører flere kilometer.


  • #33   18. jul 2014 Astrid - Det er ikke bare 10-12 km. Jeg bor nær Århus, og det tætteste vi kan finde, ligger lidt over en time væk i bil. Så det er pænt langt med bus.
    Jeg har både min skole og mine venner her, og når jeg ikke skal gå i skole i den nærliggende by, så bliver det noget svære at få venner tæt på. smiley

    Krikken - Okay og hvor ser du jeg har skrevet, at alle der bor på landet er isolerede eneboer? Jeg spurgte bare folk om deres erfaringer, og om det er så fedt at bo lidt ude, at det ikke gør noget der er langt til alt og alle. Jeg har ingen erfaringer med at bo på landet, så jeg ved ikke hvordan der er, og derfor syntes jeg da jeg har lov at spørge.
    Det der kan du godt pakke væk.


  • #34   18. jul 2014 TS: som byboer og flytte på landet er måske meget, men tør godt love dig du kommer til at holde af det smiley

    Bor selv 45km fra Århus i en bette by der hedder knebel bro, jeg havde 1 1/2 time til skole (Århus Akademi) Og det med vennerne der inde er ikk så slemt smiley

    Må man spørger hvor i kigger på hus henne?


  • #35   18. jul 2014 Jeg har boet på landet siden jeg var 6 år gammel - nu 21.
    Vi har 3 km ind til indkøbsmulighed og 10 km ind til nærmeste store by (Randers)

    Korrekt der ER langt til alt.. Der er langt mellem husene og dermed bor veninden ikke lige om hjørnet, en bil pr. voksen er faktisk også nødvendigt, medmindre de møder på samme tid.

    Man kan godt føle sig som palle alene i verden, især om vinteren når man er sneet inde eller når det stormer!

    MEN npr det er sagt så ELSKER jeg at bo herude!
    Jeg har masser af plads, hestene står lige uden for vinduet, skoven er i fed afstand.
    Der er ingen naboer der spiller høj musik så man ikke kan sove, ingen psykopater der sprænger biler i lufte, slår hinanden ned osv.
    sammenholdet på landet er også et helt andet fordi man er mere afhængig af hinandens hjælp..
    Ringer man og spørger nogen om hjælp fordi man fx skal bruge en rendegraver så dukker de op nærmest med det samme og gør det for så få penge de nærmest taber på det.
    Man kender alle og man hilser på hinanden når man passerer hinanden.
    Selvom der er længere afstand imellem husene, så tror jeg på mange måder man kommer hinanden mere ved end i byen.
    Folk er utrolig jordnære og de gamle bønder er utrolig sjove! smiley

    På de 15 år jeg har boet på landet er vi flyttet 3 gange men vi er blevet i området, faktisk er vi kun flyttet 2 km fra det første sted.

    Området har taget mig med storm!
    Man bliver gjort grin med, man høre en masse sladder men man hører også en masse historier om området!

    Ja faktisk føler man indimellem at man lever i en Morten Korch film!!

    Jeg kommer aldrig til byen at bo, der er alt for rart herude hvor der ingen mennesker er smiley


  • #36   18. jul 2014 Jesper - Lige nu har vi kig på et tæt på Herning, et i Aalestrup og et i Juelsminde. Jeg aner intet om nogen af stederne, men tilsynladende kommer vi ikke meget tættere på århus, medmindre vi vil købe en ruin smiley

  • #37   18. jul 2014 Hmmm ja okay det kan jeg godt se smiley

  • #38   18. jul 2014 Elsker at bo på landet og flytter aldrig igen smiley
    Født og opvokset i storby, så det liv er prøvet smiley

    Vi slår græs a h til tit...og har masser af cyklister smiley

    Og griller hver dag smiley :D smiley :D

    Og hestene er lige ved hånden...ingen køren, men en fordel med bil på landet til job osv smiley


  • #39   18. jul 2014 vi bor på landet, faktisk så langt ude at der ikke er nogen motorvej, og hvis du træder et skridt for langt til venstre ryger du i havet.
    det er ikke ensomt på den måde at naboerne er ret søde og gerne vil følge med i vores liv, samt hestene tager så meget af vores fritid, at jeg faktisk ret tit glemmer hvor meget alene jeg er.


  • #40   18. jul 2014 Jeg har altid boet på landet og vil stadig gerne når jeg flytter bo i udkantsområderne, gider ikke by og larm elsker roen, det at kunne ride en tur ude hunde mennesket biler osv, og det at kunne ligge nøgen og sole sig hvis det er det man vil smiley
    Har aldrig Været ensomme


  • #41   18. jul 2014 der er da masser der cykler forbi ude på landet, naboer der slår græs er der da også, og tja trænger min far til en kold øl en varm sommerdag, sender han en sms til naboen, og 2 min senere står naboen der med 2 "støver" øl.
    ej skal vi ikk lige grille i aften, måske naboen vil være med, over til naboen "grillen bliver tændt kl. 18" så kl 18 står naboen der med drikkevare og hvad de nu ellers har i køleskabet..

    ungerne render over ved os, cykler frem og tilbage, og mangler min far noget, går han bare over på "fjernlageret".

    der er plads til børnene kan render frit omkring, der er plads til at nyde livet, og der sker næsten mere ude på landet end der gør her inde i byen syntes jeg


  • #42   18. jul 2014 Dolly - Det lyder jo vildt hyggeligt. Hvor langt har i til naboerne? smiley

  • #43   18. jul 2014 den ene nabo har vi bare en grøft og en have i mellem(det er dem mine forældre snakker mest med), så bor der nogle lige skråt overfor vejen( dem der boede der før, købt jeg min første hest af, og de havde et par børnebørn på min alder som jeg legede meget med som lille), og så der er vores mark, og en anden mark ned til det næste hus på den anden side...

    men generelt har hele vejen været min legeplads som lille( der var altid nogle naboer, ja hele vejen er naboer selvom den er 2-3 km lang, som jeg kunne køre ned til og snakke med og få en sodavand ved, og sådan)
    når nogle naboer laver noget, fx bygger om, ja så kommer der altid lige en nabo forbi til en snak og sådan.

    den gang jeg var lille fandtes der næsten mindst en hest på næsten hver ejendom


  • #44   18. jul 2014 Elsker at bo på landet, og vil ALDRIG bytte det for, at komme tættere på byen.
    Jeg bor 100 m. uden for en lille by, i den by er vi vel og mærke 16 huse, med os 4 der ligger uden for smiley

    Jeg syntes her er SKØNT, alle hilser på alle, eller jeg gør i hvert fald, jeg kender alle folk i en radius af 3 km. eller sådan noget. Der er heste alle vegne, ingen biler og larmende trafik og ikke mindst ingen støjende mennesker.

    Jeg elsker at bo her, men jo her kan da være en anelse kedeligt, her er ikke ret mange på min egen alder og har aldrig været det.
    Men man kender jo alligevel sine naboer, min gamle nabo var som min familie og jeg rendte inde hos ham i tide og utide, vi grillede ofte med ham om sommeren, og han holdte gerne juleaften sammen med os, han døde dog i december 2012. Mine nye naboer (som lige er flyttet ind) virker også rigtig søde, de var med til min studenterfest i lørdags, og vi mødes gerne gennem hæk til en sludder for en sladder.

    Inden jeg blev 16 år var jeg utrolig gode venner med min cykel og cyklede gerne 10 km. hver vej for, at komme hjem til mine venner, da jeg blev 16 anskaffede jeg mig en scooter, som også har bragt mig vidt og bredt.

    Min søster derimod er ikke pjattet med at bo her, hun hader at cykle og syntes det er pinligt at køre på knallert, så hun har syntes det var træls. Men hun er heller aldrig ude og nyde naturen. Er man en natur/dyre ven så er landet uden tvivl det bedste sted at bo og jeg tvivler på, at der er voldsomt mange som gerne vil væk herfra smiley
    Jeg har det sådan, at om ½ år skal jeg til at studere og der er jeg allerede i problemer for jeg vil gerne flytte hjemmefra, men jeg vil på ingen måde ind til byen, så bliver jeg heller boende hjemme 10 år endnu smiley


  • #45   18. jul 2014 Dog har jeg sjældent venner med hjemme og folk gider sjældent kommer helt her hjem, får ååååh det er så langt, selvom der jo egentlig ikke er så langt smiley Så jeg er altid kommet til mine venner, fordi de ikke har gidet tage herhjem, men det er fint nok, det har jeg jo vænnet mig til, lige fra en helt tidlig alder smiley

  • #46   18. jul 2014 Jeg vil sige, at jeg bor inde i "byen," men ikke som dem, der bor direkte midt på gågaden smiley jeg bor i rækkehus på en stille vej og har måske 6 km ind til Århus centrum. Det gør, at jeg stadig kan gå i skoven eller ned på marken med min hund, begge ting ligger nærmest bare ovre på den anden side af vejen. Men samtidig er der ikke engang en kilometer til Rema 1000 og det tager mig 25 minutter at cykle ind til mit gymnasium.
    "Landfriheden" får jeg så når vi tager op i sommerhuset - her er der måske en kilometer ned til stranden, der går heste på marker rundt omkring os, vi kan have hunden løs i landskabet, bliver ikke forstyrret så meget, men samtidig er der også indkøbsmuligheder i en fin afstand. Det er så hyggeligt, at der ligger en lille købmand i 5 min cykelafstand.

    Jeg ville ELSKE at prøve at bo ude på landet. Men hvis man bor "rigtigt" ude på landet er der ikke de bedste busforbindelser, så jeg ville skulle anskaffe mig enten en scooter eller et kørekort. Jeg kan godt se fordelen ved at bo i en lejlighed i centrum, men jeg glæder mig alligevel ikke til at jeg sandsynligvis skal ind til den travle by når jeg flytter hjemmefra smiley føler, at det er helt klemt..


  • #47   19. jul 2014 Landet er bare det bedste efter min mening! Jeg kan ikke fordrage at være inde i 'byen'.. Jeg elsker at der er så stille og fredeligt. De mennesker jeg har mødt er også en del venligere end inde i byen. Folk hilser selvom de ikke aner hvem jeg er, og det har jeg ikke oplevet inde i byen.
    Jeg elsker at der bare er marker overalt, massere af natur og ikke så mange mennesker. Selvom der er mega langt ind til nærmeste indkøbssted, så er det altså det dejligste.. Og så hestene! Super god fordel ved at bo på landet, er jo at man kan have hestene hjemme smiley


  • #48   19. jul 2014 Lille My - Vel og mærke hvis man har gården og ikke bor i et lorte hus uden jord smiley som jeg gør.

  • #49   19. jul 2014 Det er jo selvfølgelig rigtigt TT.. Kan godt se at jeg fik det til at lyde som om at alle huse på landet, var gigantiske gårde smiley Men hellere et lorte hus på landet end i byen! (Efter min mening)

  • #50   19. jul 2014
    Det er mere henvendt imod denne her sætning ;o)
    " Der jo ingen mennesker, ingen der griller, ingen der slår græs, ingen der cykler forbi - intet! "

    En stor fordom om at der aldrig sker noget som helst, at verden står stille. Men som andre skriver kommer det jo an på hvor du bor. Mine forældre bor ud til en landevej og derfor er der hele døgnet rundt lyden af bilen, om end den ikke er så trafikeret at det er irriterende.

    Ligesom der er naboer over for og til den ene side, samt en nabo 100 meter væk til den anden side da mine forældre bor i udkanten af en lille by.

    Det tager 20 minutter ca og komme til den største by i nærheden, men tager altså kun 3 min i bil til den lokale brugs. Det eneste irriterende der er ved og bo herude, er at den offentlige trafik er elendig - busserne stopper med og gå kl. 4 den ene vej og kl. 6 den anden og ingen i weekender, fordi kommunen mener der kører et tog på samme strækning ( det er bare 8 km væk her fra, mere for andre ).

    Ligesom folk ude på landet jo laver noget - de går også til sport og arrangementer, folk cykler også selvom det er ude på landet, fuglene kvidre, ræven der gør, hanen der galer, majtærskeren der kører, naboen der slår græs osv. osv.


  • #52   20. jul 2014 Der hvor min kæreste og jeg boede før var en lille by ude midt i ingenting.. Naboerne var så trælse, man kom altid for sent til sine ting fordi de skulle stå og ævle i 100 år før man kunne køre.. Nu bor vi på en nedlagt gård uden naboer, med 10-15 km til de forskellige byer, og jeg æææælsker det smiley

  • #53   22. jul 2014 Jeg drømmer om at overtage mine bedsteforældres gård en dag når jeg har fundet mand, og er færdig med udannelse.. Det er en kæmpe ejendom med sygt mange muligheder, og det har jeg altid drømt om... Heste der kigger ud af vinduet på vej op ad indkørslen *drømme drømme*

    Jeg har også altid boet på landet, lige pt i en gennemkørslesby på 200 indbyggere, her har 6 familier heste, og der er en rideskole lige i nærheden. Og der er 5 km til skole, 3 km til tog, og det er jo ikke værre end man tager cyklen smiley selvom jeg da ville ønske jeg bare kunne gå ned og købe ind, men desværre smiley


  • #55   25. jul 2014 Folk er super her på landet....en nabo holdte bare ind med sin traktor sidste sommer og spurgte om jeg skulle have slået slet....ja tak...har brugt ham siden smiley

    Er dog ved selv at købe en traktor nu så jeg selv kan fikse det hele...:-)

    Plads, luft,fred og ro :-)....elsker at køre fra storby hjem fra job til mit lille idyl smiley


  • #58   26. jul 2014 Lund - Tror du ikke at du kommer til at fortryde??? smiley

  • #59   26. jul 2014 Jeg har boet på landet hele mit liv og jeg ville aldrig bytte det ud for noget andet! Føler mig bestemt ikke ensom. Det er skønt at have hestene hjemme og det er skide gode turmuligheder smiley

  • #61   26. jul 2014 Men det er jo ikke det samme som at komme ud i stalden/marken til sin hest og den vrinsker og kommer en i møde. Og strigle og hygge, gå ture og sætte sig på ryggen af det dyr man har så meget med og nyde samarbejdet... Ønsker bare ikke at folk tager de forkerte valg.. derfor min "overtalelse" smiley

    Mvh TT


  • #62   26. jul 2014 Jeg kender nu også folk der bevidst vælger opstaldning, så de slipper for alt det hårde arbejde ved at have alt selv hjemme.... smiley

  • #64   26. jul 2014 Det er så ikke 'bare' at tage en traktor og så muge ud. - Ikke alle har traktor til sådan noget d:.

  • #65   26. jul 2014 Jeg vil gerne bare lige tage traktoren ud og muge ud.. Jeg kan sikkert bare ikke finde ud af at køre den..
    Det er vidst lidt forskelligt om man 'bare' lige kan tage traktoren (-;


  • #67   26. jul 2014 Min traktor er nu kun til marken...og jeg syntes nu ikke det at muge ud i spåner dagligt er hårdt, slet ikke...jeg ville aldrig bytte mit eget for opstaldning....
    Nyder at passe mine hyps hver dag..

    Men kender nogle der ikke kunne drømme om sit eget og derved det arbejde der er ved ja det hele...:-)

    Der er jo mange opgaver ....men ville ik byt smiley


  • #68   8. aug 2014 Hvad med at få en opstalder?

  • #69   8. aug 2014 Laura - Nu bliver det desværre ikke til noget alligevel, da alle de huse vi har kigget på, alligevel har været noget gammelt møg.. Men jov, hvis vi flyttede derud, så kunne vi jo sagtens have opstaldere smiley

Kommentér på:
Det der med at bo på landet...

Annonce