{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Få en kontrolleret trav. {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at gangsætte min islænder hoppe, og når vi arbejder i traven tager hun hun altid biddet og jerner af sted, og ligeså snart jeg klemmer med lårene eller arbejder med biddet for at sænke tempoet sætter hun i pas smiley
Har I nogen idé til hvordan jeg kan få en god kontrolleret trav?


Kommentarer på:  Få en kontrolleret trav.
  • #1   18. jul 2014 Jeg vil bare sige at det er noget der kræver en hel masse træning smiley - nu har jeg ikke så meget forstand på islændere

  • #2   19. jul 2014 Det gjorder min egen også til at starte med. Det jeg gjorder var at sørge for at jeg havde en god kontrolleret skridt, langsom og afslappet! Din hest skal lære at vente på dig. Først når hun venter på dig i skridten kan du sætte hende frem i trav smiley Så husk at få hende ind på en masse volter, og sørge for at stimulere hendes hjerne med en masse skråt igennem, og hvad du ellers kan finde på. Så får hun nemlig noget andet at tænke på, end at løbe frem smiley Så lige så snart hun går afslappet, så husk at rose hende. Jeg har selv brugt lang tid med det, på min egen, men til gengæld venter hun så fint på mig nu smiley

  • #3   19. jul 2014 Det lyder til at hun spænder op, når du prøver at bremse hende? At hun bliver irriteret over at du prøver at stoppe hende. Det samme gjorde Dimma også, men så istedet for at bremse hende, så udnyt hendes energi, og arbejd en masse! Til sidst skal hun nok lære at det ikke hjælper at løbe smiley

  • #4   19. jul 2014 Tusind tak Sandra smiley

  • #5   19. jul 2014
    Når du arbejder med biddet, så husk på at det kan give modstridende signaler - du giver teknisk set stopsignal.

    Og du kan også let få lært hesten, at den skal sprinte afsted ved kontakt fordi du har siddet og holdt den tilbage hele tiden.

    Hesten kan også gå imod biddet ganske enkelt fordi den synes du har for hård kontakt eller kræver for meget.


  • #6   20. jul 2014 hvordan er den fra jorden?? det kan være ret svært for gangartsheste, lige så snart de spænder går der kluder i bentøjet.
    jeg ville først og fremes lære den det i longe, og når den er er god til at trave roligt og afslappet der kan man stille og roligt overføre det til rytteren..

    og trav vil jeg mene er vigtigere end tølt og pas, da du nemmest kan få hesten til at svinge afslappet i ryggen her og få en god takt
    god fornøjelse, islændere er skønne !


  • #7   20. jul 2014 Kamilla K: Hun er meget nem fra jorden, hvis jeg løber ved siden af hende holder hun det tempo jeg løber i, selv uden grime og træktorv.

    Jeg synes skam også trav er vigtigere end tølt og pas, men problemet er at hun sætter i pas smiley
    Tak og ja!


  • #8   20. jul 2014 okay smiley hvordan er hendes skridt? nu mere afslappet hun kan skridte,, hvor hun får trådt godt igennem og får søgt ned så har du en bedre forudsætning for en god overgang til trav,, nogle heste er det en hjælp at "liste" den i gang i starten, så du tænke at hun træder mere og mere igennem indtil hun selv vælger at sætte i trav.
    det kan også være hun er lidt usikker og derfor løber lidt,, nogle gange er noget så simpelt som bare at stoppe den og rose nok til at de forstår at det er ok,, og det er hun forventer at blive stoppet gør at hun automatisk løber mindre

    måske det ene, måske det andet det er svært at vurdere over nettet, men du må prøve dig lidt frem smiley


  • #9   22. jul 2014 Hendes skridt er fin, hun er til den hurtiggående side, men kan sagtens gå afslappet og roligt, det er let at sænke tempoet i skridt, selv med en anden hest i røven smiley
    Tak for rådene smiley


Kommentér på:
Få en kontrolleret trav.

Annonce