{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Når træningen bare går skidt... {{forumTopicSubject}}

De sidste 3 dage har jeg været ved ponyen og trænet med ham smiley
Vi træner efter Mia Lykke Nielsens metoder (og jeg ønsker ikke at høre noget omkring dette da det ikke vil ændre min mening.) om at blive hestens leder ved at træne efter deres naturlige instinkter smiley
Hesten skal frivilligt vælge at følge en, og underlægge sig til lederen og følge efter en 100% frivilligt smiley

1 dag var han fuldstændig fantastisk! Han lyttede hele tiden, og var, ja, fantastisk! smiley

2 dag blev han ved med at smutte og blev ved med at løbe og løbe rundt... Han var virkelig usamarbejdsvillig hele tiden... smiley

Igen her i går (3 dag smiley ) var han endnu værre ? smiley han har været så god at ville følge mig i galop mens vi springer og det hele, han nægtede i går bare at følge mig i skridt? smiley
Han prøvede ikke at dominere overhovedet, da han ingen tegn viser på at prøve at dominere...
Jeg tror han syntes det ligefrem er sjovt at løbe væk fra mig hele tiden... smiley

Er der noget jeg kan prøve at gøre for at få bare lidt opmærksomhed fra hans side af? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når træningen bare går skidt...
  • #2   25. jul 2014 Tænker at hesten måske er træt i hovedet hvis du har trænet tre dage i streg hvor den skal bruge hjernen, hvis ikke den er vandt til det.

    Ellers er det muligt at varme + insekter gør den mere dvask og mindre arbejdsvillig.


  • #3   25. jul 2014 Han skal ikke vælge at følge mig pga. Mad smiley han skal følge mig af sin egen vilje, ikke fordi han bliver lokket til det smiley

  • #4   25. jul 2014 Præcis som mennesker kan have dårlige dage, så kan heste også. Tror ikke du skal tage det så tungt - det skal nok vende til noget godt igen smiley

  • #5   25. jul 2014 Det kan være at den træningsstil ikke duer til din hest?
    Personligt har jeg en pony, der flygter, og nægter at være sammen med en, hvis man prøver at dominere ham, er for voldsom i sit kropssprog, eller forsøger at tage 'lederskabet'. Det kan blive nødvendigt at sætte sin mening igennem med ham engang imellem, men ellers er han intet mindre end et helved at træne med, hvis man træner med de metoder. Han flygter, og kommer aldrig ind til en, nægter at følge en, og vil helst bare stå i et hjørne med ryggen til.
    Startede ud som noget at det første med at prøve de metoder, og det gik bare ikke... Så omlagde jeg det hele, og blev meget mere blid og rolig i min træning, uden at kræve for meget af ham, og uden at presse ham til noget som ikke var strengt nødvendigt. Han blev gradvist bedre, og nu er han simpelthen en engel at være sammen med fra jorden. Han lytter pænt, og er ikke bange, eller bekymret for at jeg kan finde på noget. Han ved hvor han har mig, jeg ved hvor jeg har ham, og alt i alt fungerer det meget bedre for mig. Han følger også pænt efter mig, selvom det til tider kan være lidt svært at komme igang, til det har jeg ofte en dressurpisk med, til at tappe ham lidt på numsen, hvis han ikke følges med mig, for ligesom at sige "Hey, du skal med her.", og så følger han mig pænt, og glad i alle gangerter, på mikroskopiske volter, og spøjse stop.

    Ikke for at sætte mig imod metoden hvorpå du træner, men det er ikke alle heste der fungerer lige godt med et menneske der vil tage lederskabet :)!


  • #6   25. jul 2014 Han har intet sagt til det i over 2 måneder, så syntes det er underligt at han lige pludselig skifter "mening" og ikke vil længere? smiley

  • #7   25. jul 2014
    Træd et skridt tilbage og se hvad der ikke fungere - for noget fungere ikke :o)
    Om det er træningsmetoden, varmen, dig der ikke giver de rigtige signaler - det er ofte der den ligger. Men hestens skyld er det ikke :o)


  • #8   25. jul 2014 Jeg har heller ikke på nogen måde sagt at det er hans skyld overhovedet smiley
    Og mener det på ingen måde smiley

    Jeg giver ham de samme signaler som jeg hele tiden har gjort, og intet er ændret siden vi startede... Jeg ændre ikke på hvad jeg gør når han smutter da det forvirre ham hvis jeg bliver ved at prøve at gøre noget nyt og prøver 127 forskellige ting når han gør det samme...

    Men jeg prøver at holde en pause og give ham lidt tid og lader ham slappe noget mere af smiley


  • #9   25. jul 2014
    Det kan også være det bare ikke fungere. Men hvis det bliver ved ikke og fungere så få en ud og hjælp - en der kan se tingene ude fra og måske har løsningen :o)


  • #11   25. jul 2014 Nu har jeg ingen mulighed for at ligge noget video ud nogen steder, så det kan jeg desværre ikke ... smiley

  • #13   25. jul 2014 Vi begynder træningen mellem 20 og 20:30 smiley

Kommentér på:
Når træningen bare går skidt...

Annonce